Теми статей
Обрати теми

Новини та події

Редакція ПК
Новини

Власні кошти, унесені підприємцем-єдиноподатником на банківський рахунок, уключаються до його підприємницького доходу

У листі від 23.08.2012 р. (б/н) ДПСУ наполягає на тому, що власні кошти, унесені на підприємницький поточний рахунок, вважаються доходом підприємця-єдиноподатника і повинні відображатися у Книзі обліку доходів (і витрат). В аналогічному роз’ясненні ДПІ Шевченківського району м. Києва сказано, що показувати власні кошти, унесені платником єдиного податку на поточний рахунок, потрібно у графах 2, 4 і 7, тобто як дохід від продажу товарів, виконання робіт або надання послуг.

Погодитися з такими висновками ДПСУ ми звичайно не можемо. Тим паче, що в листі податківці не навели жодного конкретного обґрунтування своєї думки, крім цитування не зовсім вдало виписаного визначення єдиноподатного доходу, наведеного в п. 292.1 ПК.

Річ у тім, що власні кошти підприємця, унесені на рахунок, не відповідають поняттю доходу. Під доходом ПК розуміє «загальну суму доходу платника податку від усіх видів діяльності <...>» (п.п. 14.1.56 ПК). А який вид діяльності підприємець здійснює, уносячи власні кошти на поточний рахунок? У цьому випадку рух грошових коштів відбувається всередині однієї особи — грошові кошти підприємець просто переказує на рахунок самому собі. Більше того, власні кошти підприємця вже напевно були оподатковані (якщо вони були отримані у вигляді зарплати, єдиноподатного доходу тощо), таким чином уключення їх до складу доходів призведе до їх повторного оподаткування.

У цьому випадку ми б порадили підприємцям-єдиноподатникам отримати індивідуальну податкову консультацію у своїй місцевій ДПІ, що містить аналогічні листу роз’яснення, та оскаржити її в суді.

При цьому зазначимо, що стосовно підприємців-загальносистемників у ДПСУ інша думка. В одній із консультацій, розміщених у ЄБПЗ (розділ 180.03) податківці зазначили, що власні кошти, які підприємець-загальносистемник зараховує на поточний рахунок, не включаються до складу його доходу та не відображаються у Книзі обліку доходів і витрат.

 

Свідоцтва платника ПДВ видаватимуться через Інтернет

На сайті Головного податкового відомства України (www.sts.gov.ua) з’явилася інформація про те, що незабаром процедура отримання свідоцтва платника ПДВ стане повністю електронною. На сьогодні податківці в тестовому режимі випробовують процедуру подання реєстраційних заяв платниками ПДВ та отримання свідоцтва платника ПДВ в електронній формі. Для отримання свідоцтва платнику достатньо мати вихід в Інтернет. При цьому відвідувати податкову інспекцію, як раніше, йому не обов’язково. За словами головного податківця країни Олександра Клименко, така процедура «не тільки прискорить процедуру видачі свідоцтва, а й повністю усуне з процесу людський чинник і, відповідно, ризики будь-яких корупційних проявів».

 

Знову оновлено Держреєстр РРО

Наказом від 23.08.2012 р. № 772 ДПСУ затвердила новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій. Наказ набув чинності з 23 серпня 2012 року.

 

Затверджено порядок акредитації суб’єктів ЗЕД у митних органах

Мінфін наказом від 30.05.2012 р. № 634 затвердив Порядок взяття на облік суб’єктів ЗЕД у митних органах. До цього офіційного нормативного документа, що визначав би цю процедуру, не було. Річ у тім, що чинний раніше Порядок обліку суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності згідно з висновком Міністерства юстиції № 12/44 було вилучено з державного реєстру нормативно-правових документів, тобто він фактично втратив чинність.

Взяттю на облік у митниці підлягають суб’єкти ЗЕД, які здійснюють операції, пов’язані з переміщенням товарів через митну територію України. Згідно з новим Порядком взяття на облік здійснюється одноразово за зверненням таких осіб (у тому числі засобами електронного зв’язку) до митного органу або у разі першого здійснення такими особами операцій з товарами, контроль за якими покладено на митні органи.

Взяття на облік здійснюється митним органом, у зоні діяльності якого суб’єкт господарювання перебуває згідно з випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців.

Для взяття на облік суб’єкт господарювання подає 2 примірники Облікової картки (за формою згідно з додатком 1 до Порядку), а також документи, перелічені в п. 6 Порядку.

Важливо зазначити, що Облікові картки суб’єктів ЗЕД, оформлені до набуття чинності цим наказом, вважаються дійсними до 1 грудня 2012 року. Протягом цього строку суб’єкти ЗЕД можуть звернутися до митного органу для взяття їх на облік шляхом подання Облікової картки за новою формою. Після 1 грудня 2012 року суб’єкти ЗЕД беруться на облік митним органом при першому здійсненні операції з товарами, контроль за якими покладено на митні органи.

 

Планується скасувати обов’язкове надання підприємцями витягів із виписок ЄДР

За інформацією, розміщеною на сайті Держкомпідприємництва (www.dkrp.gov.ua), парламентом прийнято в першому читанні проект Закону «Про внесення змін до деяких законів України в частині зміни вимог щодо необхідності обов’язкового надання паперових витягів, виписок з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» (реєстраційний номер № 11002). Цей законопроект передбачає скасування обов’язкового надання органам державної влади паперових витягів, виписок з Єдиного реєстр юридичних осіб і фізичних осіб — підприємців.

Відомості з Реєстру органи державної влади отримуватимуть через офіційний сайт Укрдержрєєстру або шляхом доступу до Єдиного державного реєстру юридичних осіб і фізичних осіб — підприємців у порядку, установленому Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб і фізичних осіб — підприємців».

 

Пільга з туристичного збору для працівника, який відряджається

У листі від 20.08.2012 р. № 1091/0/71-12/15-2217м ДПСУ ще раз звернула увагу на те, що особи, які прибули у відрядження, не є платниками туристичного збору (п.п. 268.2.2 ПК). Для несправляння турзбору працівник, який відряджається, повинен надати податковому агенту (готелю) копію наказу або розпорядження про направлення у відрядження. У разі ненадання копії наказу збір справляється на загальних підставах.

 

Ключі електронного цифрового підпису безоплатно видаватимуться не тільки податковою, а й приватними компаніями

За інформацією, розміщеною на офіційному сайті ДПСУ (www.sts.gov.ua), подання податкової звітності в електронному вигляді стане безоплатним навіть для клієнтів приватних IT-компаній, що спеціалізуються на таких сервісах. Така домовленість зафіксована в підписаному Меморандумі між Державною податковою службою та впливовими учасниками ринку електронного документообігу. У пакеті послуг компаній, які підписали Меморандум, буде передбачено програмний продукт, що дозволить їх клієнтам безоплатно подавати звітність до податкової.

До Меморандуму приєдналися представники акредитованих центрів сертифікації ключів та найвпливовіші учасники ринку подання електронної звітності й електронного документообігу, у тому числі ТОВ «АйФін», ТОВ «Український сертифікаційний центр», ТОВ «Центр сертифікації ключів «Україна», ПАТ «ІВК», ТОВ «К-Технолоджі», ТОВ «Інтелект-сервіс», ТОВ «Софтвер Протекшн», ПАО «Центр комп’ютерних технологій «ІнфоПлюс», ПАО «Інститут інформаційних технологій», ПАО КБ «Приватбанк» тощо.

 

Заповнення реєстраційної заяви за ф. № 1-ПДВ добровільними платниками

У листі від 12.09.2012 р. № 3208/0/71-12/18-3117 ДПСУ звернула увагу на порядок заповнення реєстраційної заяви за ф. № 1-ПДВ особами, які реєструються платниками ПДВ добровільно. Зазначимо, що форму № 1-ПДВ поки не приведено у відповідність до змін, унесених до ПК Законом № 4834, яким, нагадаємо, було скасовано попередні обмеження щодо добровільної реєстрації платником ПДВ, такі як:

— мінімальний строк роботи — 1 рік з обов’язковим виконанням 50 % обмеження за постачаннями платникам ПДВ;

або

— наявність статутного капіталу/балансової вартості активів більше 300 тис. грн.

Оскільки ці обмеження знято, то, як зазначено в листі, не є обов’язковими для заповнення рядок розділу 7 заяв щодо обсягу постачання товарів/послуг іншим платникам ПДВ і розділи 8 і 9 заяв щодо даних про статутний капітал (балансову вартість активів) особи.

 

Платники податків зможуть перевіряти дані про своїх контрагентів-єдиноподатників на сайті ДПСУ

За інформацією, розміщеною на офіційному сайті ДПСУ (www.sts.gov.ua), незабаром документи платника єдиного податку можна буде перевіряти в режимі «онлайн», — Державна податкова служби розробляє сервіс для аутентифікації контрагентів із числа представників малого та середнього бізнесу.

Зокрема, будь-який відвідувач офіційного порталу ДПСУ зможе, натиснувши на відповідний банер, на власні очі переконатися, що реєстраційні документи його потенційного або діючого бізнес-партнера є чинними та не були анульовані.

 

Марина Казанова

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі