Новий Реєстр виданих та отриманих податкових накладних: подробиці ведення
Наказом від 17.12.2012 р. № 1340 Міністерством фінансів України затверджено нову форму Реєстру виданих та отриманих податкових накладних і Порядок його ведення. Особливих змін у порядку заповнення Реєстру не відбулося. По суті, у ньому уточнено ті неоднозначні моменти, які не було врегульовано раніше діючим Порядком № 1002. Чимало з цих уточнень перекочувало з Єдиної бази податкових знань. Частина змін пов’язана з приведенням Реєстру у відповідність до останніх змін у ПК.
Серед нововведень можна відзначити більш чітке врегулювання порядку відображення податкових накладних, за якими проводиться розподіл податкового кредиту. Тепер розподіл у Реєстрі податкового кредиту проводиться одразу після отримання податкової накладної.
Дещо змінені умовні позначення для відображення «видів документів». Так, наприклад, «звичайна» податкова накладна залежно від способу її видачі має відображатися в Реєстрі умовним позначенням ПНП (якщо вона видається в паперовому вигляді) або ПНЕ (якщо вона видається в електронному вигляді).
Нововведенням є й те, що тепер у розділі I Реєстру відведено спеціальну графу для відображення операцій з постачання послуг за межами митної території України та послуг, місце постачання яких визначено за межами митної території України.
Але про все по черзі.
Марина Казанова, економіст-аналітик
З якої дати слід починати вести Реєстр за новою формою?
Як зазначено в наказі № 1340, яким затверджено нову форму Реєстру виданих та отриманих податкових накладних (далі — Реєстр), цей наказ набуває чинності «з першого числа місяця, що настає за місяцем з дня його офіційного опублікування». Офіційно він був опублікований у журналі «Офіційний вісник України» від 19.02.2013 р. № 11. Відповідно вести Реєстр за новою формою потрібно починаючи з 1 березня 2013 року.
Що змінилося у формі Реєстру
«Шапка» Реєстру
Тут відбулися такі зміни:
1. У полі 02 «Відмітка про подання до декларації з податку на додану вартість з позначкою:» змінилися назви типів декларації, до яких подаються Реєстри (декларації з кодами: 0110, 0121 — 0123, 0130 і 0140). Назви типів декларації тепер відповідають новій «уніфікованій» формі декларації з ПДВ, затвердженої наказом МФУ від 17.12.2012 р. № 1342.
2. У полі 03 «Звітний податковий період» замість поля «квартал» з’явилося поле «ознака квартального звітування». Його заповнюють ті платники, в яких звітним (податковим) періодом є квартал (абз. 2 п. 3 розд. II Порядку № 1340).
3. У полі 04 «Платник» додалася інформація про платників-ПДВ — інвесторів (операторах), які ведуть окремий податковий облік, пов’язаний із виконанням угоди про розподіл продукції. У цьому полі інвестор (оператор) вписує найменування, дату та номер угоди об розподіли продукції.
4. У полях 05 «Індивідуальний податковий номер» і 06 «Номер свідоцтва про реєстрацію» сталися «косметичні» правки: слова «ПДВ» замінено на «податку на додану вартість».
Розділи I і II Реєстру
Основне нововведення — поява в розділі I Реєстру гр. 13 «Постачання послуг за межами митної території України та послуг, місце постачання яких визначено за межами митної території України» (детальніше див. с. 42 цієї статті). Решта правок мають неістотний характер. Так:
1. Слова «дата виписки» замінено на «дата складання». Пов’язано це зі змінами, які було внесено до п. 201.1 ПК Законом № 4834.
2. «ВМД» замінено на «митна декларація».
3. Ставку «20» замінено на «основна ставка». Це викликано тим, що з 01.01.2014 р. ставка ПДВ становитиме 17 %.
4. У графах «порядковий номер» розділу I (гр. 3) і розділу II (гр. 4) у дужках додано, що в них також зазначається «реєстраційний номер — для митної декларації».
5. У графі 12 розділу I замість поняття «Експорт товарів» використовується поняття «Вивезення товарів за межі митної території України». У розділі II Реєстру в загальній назві до гр. 9 — 16 замість поняття «імпорт товарів» використовується поняття «ввезення на митну території України товарів».
Зміни в Порядку ведення Реєстру
Унеможливлено подання копій Реєстрів на флешках, дисках
Як і раніше, платники ПДВ зобов’язані вести Реєстр в електронному вигляді в затвердженому форматі та за власним бажанням у паперовому вигляді (п. 3 Порядку № 1340).
Щомісячно у строки, передбачені для подання місячної декларації з ПДВ, платники, у тому числі й ті, для яких звітним податковим періодом є квартал, подають органу ДПС копії записів у Реєстрах за такий період в електронному вигляді (абз. 3 п. 3 Порядку № 1340).
Проте тепер платники можуть подавати електронні копії Реєстрів податковому органу виключно за допомогою телекомунікаційних мереж загального користування (через Інтернет) з використанням електронного цифрового підпису в затвердженому форматі (абз. 3 п. 3 розд. I Порядку № 1340). Можливість подання копій Реєстрів на електронних носіях (флешках, дисках) Порядком № 1340 не передбачено.
Подання Реєстрів платниками, зареєстрованими в середині місяця
До Порядку № 1340 тепер уведено норму про те, як подавати Реєстри платникам ПДВ, зареєстрованим не з першого календарного дня місяця. У цьому випадку перший звітний період для них буде «подовженим». Згідно з абз. «а» п. 202.1 ПК починається він від дня такої реєстрації і закінчується останнім днем першого повного календарного місяця (тобто перший звітний період з ПДВ становить більше одного календарного місяця). При цьому, як зазначено в абз. 4 п. 3 розд. I Порядку № 1340, копії Реєстрів платник повинен подати органу ДПС окремо за місяць, в якому було здійснено реєстрацію платником ПДВ, і окремо, за місяць, наступний за місяцем реєстрації. Тобто за перший звітний податковий період буде подано одну декларацію та два Реєстри. Перший Реєстр потрібно подати (без декларації) протягом 20 календарних днів, наступних за закінченням календарного місяця, в якому здійснено реєстрацію платником ПДВ. Другий Реєстр подається разом з декларацією з ПДВ. Аналогічні роз’яснення містяться і в ЄБПЗ (розділ 130.23).
Проте тут виникає запитання, як заповнити в цьому випадку поля 01 «Подається до декларації з податку на додану вартість» і 03 «Звітний (податковий) період» при поданні першого Реєстру, коли його подання не збігається з поданням декларації. У розділі 130.23 ЄБПЗ податківці відзначають, що в таких випадках поле 01 взагалі не підлягає заповненню, а в полі 03 зазначається звітний період, що включає календарні місяці, за які подаються Реєстри.
Заповнення вартісних показників Реєстру
Порядком уточнено, що всі графи Реєстру, які містять вартісні показники, заповнюються у гривнях з копійками (абз. 2 п. 2).
Заповнення розділу I Реєстру «Видані податкові накладні»
Нумерація документів у Реєстрі (гр. 1)
Тепер Порядком № 1340 чітко закріплено, що нумерація записів у Реєстрі здійснюється зручним для платника способом (абз. 2 п. 2.1):
— або з першого номера кожного звітного податкового періоду (щомісячно, щокварталу);
— або наростаючим підсумком з початку року.
Раніше аналогічні роз’яснення було приведено в ЄБПЗ.
Графа 3 «Порядковий номер»
Порядковий номер податкової накладної/розрахунку коригування, як і раніше, повинен відповідати номеру з графи 1. У разі невідповідності номерів у цих графах Реєстр вважається дійсним, проте платнику може загрожувати адміністративний штраф (про це йшлося в розділі 130.23 ЄБПЗ).
У разі експорту товарів у гр. 3 проставляється реєстраційний номер митної декларації (абз. 2 п. 2.3 розд. III Порядку № 1340). Про це також зазначено в самій назві графи 3. При цьому Порядок не містить жодних указівок щодо того, скільки потрібно зазначати знаків реєстраційного номера митної декларації. Раніше нагадаємо, у листі ДПАУ від 26.01.2011 р. № 2049/7/16-1117, виданому під старий Порядок № 1002, податківці зазначали, що у гр. 3 мають проставлятися останні шість знаків порядкового номера митної декларації.
Підкориговано умовні скорочення для заповнення гр. 4 «вид документа» розділу I.
Наведемо їх у таблиці.
Скорочення | Підстава для запису в розділі I Реєстру |
ПНП | Податкова накладна, складена в паперовому вигляді |
ПНЕ | Електронна податкова накладна |
У разі виписки податкової накладної за окремими операціями, під час здійснення яких два примірники податкової накладної залишаються в особи, яка виписала їх, до виду документа («ПНП» або «ПНЕ») додається тип причини, зазначений у п. 8 Порядку № 1379: | |
РКП | Розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної, складений на паперових носіях |
РКЕ | Електронний розрахунок коригування кількісних та якісних показників до податкової накладної |
МДП | Митна декларація, складена на паперових носіях |
МДЕ | Електронна митна декларація |
БО | Документ бухгалтерського обліку |
При цьому до скороченого вигляду документа додається літера «У» (наприклад, ПНПУ), якщо виправляються помилки і дані документа включаються до уточнюючих розрахунків. |
Графа 6 «Індивідуальний податковий номер»
Уточнено таке: якщо платник виписує податкову накладну, в якій у рядках «Індивідуальний податковий номер покупця» і «Номер свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість (покупця)» проставляється нуль, то і при заповненні гр. 6 також проставляється нуль.
Графа 13 «Постачання послуг за межами митної території України та послуг, місце постачання яких визначено за межами митної території України»
Як заповнювати цю графу, у Порядку прописати забули. Виходячи з назви, у цій графі мають відображатися операції з постачання послуг, місце постачання яких визначено відповідно до пп. 186.2, 186.3 ПК за межами митної території України.
Податкова накладна в цьому випадку не виписується (операції не є об’єктом обкладення ПДВ), облік таких операцій ведеться на підставі документів бухгалтерського обліку.
Відповідно графи розділу I Реєстру слід заповнити таким чином.
У графі 1 зазначається порядковий номер запису в Реєстрі.
У графах 2 і 3 — відповідні реквізити бухзвітного документа.
У графі 4 проставляється умовне позначення «БО».
У графі 5 — найменування (П. І. Б. — для фізособи-підприємця) покупця.
У графі 6 ставиться нуль.
У графах 7 і 13 показується загальна сума постачання послуг.
Графи 8 — 12 не заповнюються.
Заповнення розділу II Реєстру «Отримані податкові накладні»
Заповнення графи 2 «дата отримання» при внесенні до Реєстру податкової накладної, зареєстрованої в ЄРПН та отриманої в місяці, наступному за місяцем її виписки
Податкова накладна, зареєстрована в місяці, наступному за місяцем її виписки, може відображатися покупцем як у періоді її виписки, так і в періоді отримання. Це зокрема випливає з абз. 2 п.п. 2.2 розд. IV Порядку № 1340. Аналогічні роз’яснення містяться і в Узагальнюючій податковій консультації № 127 (див. «Податковий кодекс: консультації та коментарі», 2012, № 5(29), с. 28). При цьому як зазначено в абз. 2 п. 2.2 розд. IV Порядку № 1340, у гр. 2 розд. II Реєстру «дата отримання» зазначається фактична дата отримання податкової накладної незалежно від того, в якому звітному періоді їх буде відображено у складі податкового кредиту (у звітному періоді її складання або у звітному періоді її отримання).
Нові умовні позначення для зазначення виду документа у гр. 5
«Оновилися» умовні позначення, що застосовуються для відображення видів документів, на підставі яких здійснюється запис у розділі II Реєстру. Примітно, що серед умовних позначень для розділу II з’явилося позначення «БО» — документ бухгалтерського обліку. Раніше Порядок № 1002 (п. 8.4) передбачав можливість використовувати це позначення тільки для I розділу Реєстру, коли платник ПДВ відвантажує товари/послуги, що не є об’єктом обкладення ПДВ. Але ДПСУ у своїх роз’ясненнях говорила про те, що позначення «БО» можна використовувати і для II розділу Реєстру при відображенні операцій з придбання/поставки товарів/послуг, що не є об’єктом оподаткування. Тепер усе стало на свої місця.
Скорочення для гр. 5 «вид документа» розділу II Реєстру наведемо нижче в таблиці (п. 2.4 розд. IV Порядку № 1340).
Скорочення | Підстава для запису в Реєстрі |
ПНП | Податкова накладна, складена в паперовому вигляді |
ПНЕ | Електронна податкова накладна |
РКП | Розрахунок коригування кількісних та якісних показників до податкової накладної (додаток 2 до податкової накладної), складений у «паперовому» вигляді |
РКЕ | Електронний розрахунок коригування кількісних та якісних показників до податкової накладної (додаток 2 до податкової накладної) |
МДП | Митна декларація, складена в «паперовому» вигляді |
МДЕ | Електронна митна декларація |
ЧК | Касовий чек |
ТК | Транспортний квиток |
ГР | Готельний рахунок |
ПЗ | Рахунок за послуги зв’язку |
ПО | Послуги, вартість яких визначається за показаннями приладів обліку |
ЗП | Заява платника і копії товарних чеків чи інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону про бухоблік, що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг (п. 201.10 ПК) |
НП | Документ, що засвідчує придбання товарів/послуг на митній території України в осіб, які не зареєстровані платниками ПДВ |
БО | Документ бухгалтерського обліку, у тому числі бухгалтерська довідка |
При цьому до скороченого вигляду документа додається літера «У» (наприклад, ПНПУ), якщо виправляються помилки і дані документа включаються до уточнюючих розрахунків. |
Записи в Реєстрі на підставі бухгалтерської довідки
Урегульовано порядок відображення в розділі II Реєстру записів на підставі бухгалтерської довідки. Зокрема, у п. 2.4 розд. IV Порядку № 1340 зазначено, що записи в Реєстрі на підставі бухгалтерської довідки здійснюється у разі:
— коригування податкового кредиту у випадках часткового використання товарів/послуг, необоротних активів в операціях сільськогосподарського і переробного виробництва;
— коригування постачання сільськогосподарській продукції або продукції власного виробництва переробного підприємства в митному режимі експорту;
— коригування податкового кредиту, що проводиться наприкінці року у зв’язку з перерахунком частки використання товарів/послуг в оподатковуваних та неоподатковуваних операціях. Особливості відображення в Реєстрі записів на підставі бухгалтерської довідки у цьому випадку врегульовано абз. 2 п. 2.10 розд. IV Порядку № 1340 (детальніше див. с. 45);
— при відновленні ПДВ, якщо товари/послуги, необоротні активи починають використовуватися в оподатковуваних операціях.
До Реєстру запису на підставі бухгалтерської довідки вносяться таким чином:
— у графі 2 зазначається дата складання бухгалтерської довідки;
— у графах 3, 4, 6, 7 — відповідно дата складання, порядковий номер податкової накладної (розрахунку коригування);
— у графі 5 — зазначається вид документа «БО», до якого додаються позначення виду документа, яким підтверджується операція з постачання (БОПНП — у разі віднесення до складу податкового кредиту сум ПДВ на підставі «паперової» накладної, БОПНЕ — на підставі електронної податкової накладної тощо). При цьому суми у графах 9, 10 зазначаються зі знаком «+», а у графах 11, 12, 13, 14, 15, 16 — із знаком «-».
Відображення касових чеків на суму більше 240 грн.
Урегульовано питання з відображенням касових чеків на суму більше 240 грн. (уключаючи ПДВ). Як зазначено в п. 2.4 розд. IV Порядку № 1340, якщо загальна сума отриманих товарів/послуг за касовим чеком перевищує 200 грн. (без урахування ПДВ), платник не має права віднести до складу податкового кредиту ані всю суму ПДВ, сплачену при придбанні товарів/послуг, ані її частину. Аналогічні висновки містяться і в листі ДПАУ від 22.04.2011 р. № 7680/6/16-1515-20. У зв’язку з цим рекомендуємо покупцям у разі здійснення покупки за готівку на суму більше 240 грн. (з урахуванням ПДВ) вимагати від продавця податкову накладну.
Якщо ж касовий чек на суму більше 200 грн. (без урахування ПДВ) усе ж таки отримано, то згідно з п. 2.4 розд. IV Порядку № 1340 платник у графі 5 проставляє позначення «ЧК» (касовий чек) і заповнює графи 13 і 14 розділу II Реєстру.
Приклад заповнення див. у таблиці на с. 50 (порядковий номер запису — 9).
Відкориговано порядок відображення податкових накладних з розподільним податковим кредитом
Раніше згідно з вимогами п.п. 11.10 старого Порядку № 1002 податкові накладні, сума ПДВ у яких підпадає розподілу, необхідно було спочатку відобразити як звичайні податкові накладні, а потім, в останній день місяця, здійснивши за ними розподіл «вхідного» ПДВ виходячи з коефіцієнта розподілу (ЧВ), зробити запис коригування, що уточнює суму раніше відображеного податкового кредиту. При цьому «розподільні» податкові накладні позначалися у гр. 5 «вид документа» додаванням літери «Р» — «ПНР».
Тепер такий алгоритм заповнення Реєстру використовують тільки ті платники ПДВ, у яких уперше виникає необхідність розподілу податкового кредиту та які не знають свій коефіцієнт розподілу і визначать його тільки за підсумками першого звітного (податкового) періоду появи неоподатковуваних операцій.
Решта платників, які знають свій коефіцієнт розподілу (ЧВ) виходячи з норм п. 2.10 розд. IV Порядку № 1340, повинні розподіляти ПДВ за відповідними графами Реєстру одразу в момент отримання податкової накладної, не чекаючи кінця місяця:
«у разі якщо платником проводиться розподіл сум податкового кредиту відповідно до пункту 199.1 статті 199 розділу V Кодексу, в день отримання податкової накладної сума, що відповідає частці використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях, записується у графах 9, 10 Реєстру, а сума, що відповідає частці використання в операціях, звільнених від оподаткування, та тих, що не є об’єктом оподаткування, — у графах 11, 12».
Приклад заповнення Реєстру при внесенні податкової накладної, в якій сума ПДВ підлягає розподілу, див. у таблиці на с. 50 (порядковий номер запису — 10).
В останньому звітному періоді календарного року платники, які здійснюють одночасно оподатковувані та неоподатковувані операції, згідно з правилами ст. 199 ПК повинні перерахувати податковий кредит, відображений протягом року за новим коефіцієнтом розподілу (ЧВ), що визначається виходячи з фактичних обсягів оподатковуваних та неоподатковуваних операцій. Порядок № 1340 врегулював, як показати такий перерахунок у Реєстрі.
Згідно з абз. 2 п. 2.10 розд. IV Порядку № 1340 коригування податкового кредиту, що проводиться у зв’язку з перерахунком ЧВ за підсумками року, здійснюється на підставі бухгалтерської довідки. При реєстрації такої бухгалтерської довідки в розділі II Реєстру за останній податковий період календарного року здійснюється такий запис:
— у графі 2 зазначається дата останнього дня звітного періоду календарного року (тобто 31 грудня);
— у графі 3 проставляється дата складання бухгалтерської довідки;
— у графі 5 зазначається вид документа (БО);
— у графі 10 — сума коригування ПДВ, визначена в додатку 7 до декларації з ПДВ, з відповідним знаком (+ чи -).
Порядок виправлення помилок
Як і раніше, виправлення помилок у Реєстрі здійснюється методом «сторно» за правилами, передбаченими для бухгалтерського обліку, у момент виявлення помилки (п. 1 Порядку № 1340). При цьому коригування помилкових записів не призводить до необхідності формування нових (уточнюючих) реєстрів.
Але тепер у Порядку конкретизовано, як саме заповнювати графи Реєстру при виправленні помилки.
Так, у п. 2 розд. V Порядку № 1340 зазначено, що при виправленні помилки методом «сторно» одночасно вносяться два записи: помилковий зі знаком «-» і правильний запис зі знаком «+». Виправлення помилки методом «сторно» здійснюється в тому звітному періоді, в якому її виявлено (абз. 2 п. 2 розд. V Порядку № 1340).
При виявленні помилки в Реєстрі згідно з Порядком № 1340 необхідно зробити два записи:
— повторити неправильний запис, із зазначенням у графах 7 — 12 розд. I і графах 8 — 16 розд. II показників з протилежним знаком (сторнувальний запис). При цьому зверніть увагу, в Порядку механічно упущено згадку про гр. 13 розділу I Реєстру,
— а потім зробити правильний запис (у тому вигляді, в якому він повинен був бути зроблений спочатку з відповідним знаком «+» або «-»).
При цьому в колонках 2 — 6 розд. I і колонках 2 — 7 розд. II Реєстру дублюються реквізити документа, кількісні показники якого сторнуються.
Якщо виправлення помилки вимагає подання платником уточнюючого розрахунку, то до виду документа додається літера «У» (наприклад: ПНПУ). Запис щодо включення показників такого документа до уточнюючого розрахунку зазначається окремим рядком у рядку «З них включено до уточнюючих розрахунків за звітний період» Реєстру.
Крім того, виправлення помилки методом «сторно» передбачає складання Бухгалтерської довідки (п. 9 Порядку № 356, п. 4.3 Положення № 88). Довідка має наводити причину помилки, посилання на документи та облікові регістри, в яких допущено помилку, і підписується працівником, який склав довідку, та після її перевірки — головним бухгалтером.
Приклад. При внесенні до Реєстру податкової накладної № 1 від 01.03.2013 р., виданої ТОВ «ВЕСТА» (ІПН — 123456789101) на паперових носіях до графи 3 було помилково занесено неправильну дату (замість 01.03.2013 р. зазначено 04.03.2013).
№ з/п | Податкова накладна, розрахунок коригування кількісних та вартісних показників до податкової накладної, митна декларація, документ бухгалтерського обліку | Загальна сума постачання, включаючи податок на додану вартість | Постачання товарів/послуг та послуги, надані нерезидентом на митній території України, які: | Вивезення товарів за межі митної території України (база оподаткування) | Постачання послуг за межами митної території України та послуг, місце постачання яких визначено за межами митної території України | |||||||
дата складання | порядковий номер (реєстраційний номер — для митної декларації) | вид документа | платник податку — покупець | підлягають оподаткуванню за ставкою | звільнені від оподаткування, не є об’єктами оподаткування (сума постачання) | |||||||
основною | 0 % | |||||||||||
найменування | індивідуальний податковий номер | база оподаткування | сума податку на додану вартість | база оподаткування | ||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
1 | 04.03.2013 | 1 | ПНП | ТОВ «ВЕСТА» | 123456789101 | 36000,00 | 30000,00 | 6000,00 |
|
|
|
|
2 | 04.03.2013 | 1 | ПНП | ТОВ «ВЕСТА» | 123456789101 | -36000,00 | -30000,00 | -6000,00 |
|
|
|
|
<...> | ||||||||||||
13 | 01.03.2013 | 1 | ПНП | ТОВ «ВЕСТА» | 123456789101 | 36000,00 | 30000,00 | 6000,00 |
|
|
|
|
<…>
Далі на прикладах покажемо порядок заповнення Реєстру.
Реєстр виданих та отриманих податкових накладних
<…>
Розділ I. Видані податкові накладні
№ з/п | Податкова накладна, розрахунок коригування кількісних та вартісних показників до податкової накладної, митна декларація, документ бухгалтерського обліку | Загальна сума постачання, включаючи податок на додану вартість | Постачання товарів/послуг та послуги, надані нерезидентом на митній території України, які: | Вивезення товарів за межі митної території України (база оподаткування) | Постачання послуг за межами митної території України та послуг, місце постачання яких визначено за межами митної території України | |||||||
дата складання | порядковий номер (реєстраційний номер — для митної декларації) | вид документа | платник податку — покупець | підлягають оподаткуванню за ставкою | звільнені від оподаткування, не є об’єктами оподаткування (сума постачання) | |||||||
основною | 0 % | |||||||||||
найменування | індивідуальний податковий номер | база оподаткування | сума податку на додану вартість | база оподаткування | ||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
1. ПН, виписані на постачання товарів (послуг) за ставкою 20 % | ||||||||||||
Приклад. 04.03.2013 р. відвантажено товари ТОВ «ВЕСТА» (ІПН — 232323232323) на суму 36000 грн. (у тому числі ПДВ — 6000 грн.). Складено паперову податкову накладну № 1. | ||||||||||||
1 | 04.03.2013 | 1 | ПНП | ТОВ «ВЕСТА» | 232323232323 | 36000,00 | 30000,00 | 6000,00 |
|
|
|
|
Приклад. 05.03.2013 р. отримано передоплату за послуги від ФОП ІВАНОВА ІВАНА ІВАНОВИЧА (ІПН — 1234567890) на суму 24000 грн. (у тому числі ПДВ — 4000 грн.). Складено електронну податкову накладну № 2. | ||||||||||||
2 | 05.03.2013 | 2 | ПНЕ | ІВАНОВ ІВАН ІВАНОВИЧ | 1234567890 | 24000,00 | 20000,00 | 4000,00 |
|
|
|
|
2. Запис без ПН, якщо постачання — не об’єкт оподаткування | ||||||||||||
Приклад. 06.03.2013 р. нараховано до сплати відсотки за договором фінансового лізингу з ТОВ «ВЕГА» у сумі 12000 грн. Складено акт № 15 (не є об’єктом обкладення ПДВ згідно з п.п. 196.1.2 ПК). | ||||||||||||
3 | 06.03.2013 | 15 | БО | ТОВ «ВЕГА» | 0 | 12000,00 |
|
|
| 12000,00 |
|
|
3. ПН для покупця — неплатника ПДВ | ||||||||||||
Приклад. 07.03.2013 р. відвантажено товари ФОП ВІСИЧУ ІВАНУ ІВАНОВИЧУ (неплатнику ПДВ) на суму 18000 грн. (у тому числі ПДВ — 3000 грн.). Складено паперову податкову накладну № 4 із зазначенням типу причини, згідно з якою обидва примірники залишаються в підприємства, — «02». | ||||||||||||
4 | 07.03.2013 | 4 | ПНП02 | Постачання неплатнику податку | 0 | 18000,00 | 15000,00 | 3000,00 |
|
|
|
|
4. ПН, виписана на постачання товарів/послуг за ставкою 0 % | ||||||||||||
Приклад. 07.03.2013 р. надано послуги з перевезення вантажу з Харкова до Польщі ТОВ «СМАРТ» (ІПН — 343434343434) на суму 10000 грн. (без ПДВ). Перевезення оформлено накладним СМR. Виписано паперову податкову накладну № 5. | ||||||||||||
5 | 07.03.2013 | 5 | ПНП | ТОВ «СМАРТ» | 343434343434 | 10000,00 |
|
| 10000,00 |
|
|
|
5. ПН, виписана на постачання, звільнені від ПДВ | ||||||||||||
Приклад. 11.03.2013 р. відвантажено лікарські препарати ТОВ «СТАРТ» (ІПН — 313131313131) на суму 18000,00 грн. (без ПДВ). Пільга з п.п. 197.1.27 ПК. Виписано електронну податкову накладну № 6. | ||||||||||||
6 | 11.03.2013 | 6 | ПНЕ | ТОВ «СТАРТ» | 313131313131 | 18000,00 |
|
|
| 18000,00 |
|
|
6. Підсумкові ПН | ||||||||||||
Приклад. 11.03.2013 р. згідно з даними Z-звіту РРО продано товари в асортименті кінцевим споживачам за готівкові кошти на загальну суму 96000 грн. (у тому числі ПДВ — 16000 грн.). Виписано паперову податкову накладну № 7. | ||||||||||||
7 | 11.03.2013 | 7 | ПНП11 | Щоденний підсумок операцій | 0 | 96000,00 | 80000,00 | 16000,00 |
|
|
|
|
7. ПН на експортне постачання | ||||||||||||
Приклад. 12.03.2013 р. оформлено електронну МД № 823657, що підтверджує факт експорту товарів вартістю, еквівалентною 8000 грн. польській фірмі «Познань». Виписано паперову податкову накладну № 8. | ||||||||||||
8 | 12.03.2013 | 823657 | МДЕ | Польща, фірма «Познань» | 0 | 8000,00 |
|
|
|
| 8000,00 |
|
8. ПН на суму перевищення звичайної ціни над фактичною | ||||||||||||
Приклад. 13.03.2013 р. відвантажено ТОВ «БУЧА» (ІПН — 212121212121) персональний комп’ютер-моноблок Asus. Сума за договором становить 7200 грн. (у тому числі ПДВ — 1200 грн.). Звичайна ціна такого товару — 12000 грн. (у тому числі ПДВ — 2000 грн.). | ||||||||||||
9 | 13.03.2013 | 9 | ПНП | ТОВ «БУЧА» | 212121212121 | 7200,00 | 6000,00 | 1200,00 |
|
|
|
|
10 | 13.03.2013 | 10 | ПНП01 | ТОВ «ЛІРА» | 123456789101 | 4800,00 | 4000,00 | 800,00 |
|
|
|
|
9. Надання нерезиденту послуг з місцем їх постачання на митній території України | ||||||||||||
Приклад. 14.03.2013 р. отримано передоплату від китайської фірми «Moaway» за розміщення рекламних щитів на території України. Сума у гривнях — 120000 грн. (у тому числі ПДВ — 20000 грн.). Складено паперову податкову накладну № 11. | ||||||||||||
11 | 14.03.2013 | 11 | ПНП02 | Постачання неплатнику податку | 0 | 120000,00 | 100000,00 | 20000,00 |
|
|
|
|
10. Надання нерезиденту послуг з місцем їх постачання за межами митної території України | ||||||||||||
Приклад. 15.03.2013 р. французькій фірмі «DIRE» надано послуги з оцінки нерухомого майна, що знаходиться на території Франції. Складено акт виконаних робіт № 15 від 15.03.2013 р. Сума у гривнях склала 150000. | ||||||||||||
12 | 15.03.2013 | 15 | БО | Франція, фірма «DIRE» | 0 | 150000,00 |
|
|
|
|
| 150000,00 |
11. Отримання послуг від нерезидента, що обкладаються ПДВ | ||||||||||||
Приклад. 18.03.2013 р. отримано консультаційні послуги від російської фірми «Скороход» на суму 131500 грн. без ПДВ. Складено паперову податкову накладну № 12 в одному примірнику (п. 208.2 ПК). | ||||||||||||
13 | 18.03.2013 | 12 | ПНП14 | ТОВ «ЛІРА» | 123456789101 | 157800,00 | 131500,00 | 26300,00 |
|
|
|
|
12. Коригування податкових зобов’язань | ||||||||||||
Приклад. 20.03.2013 р. у зв’язку з поверненням ТОВ «ВЕСТА» (ІПН — 232323232323) частини поставленого товару здійснено коригування податкових зобов’язань. Товар повернено на суму 420 грн. (у тому числі ПДВ — 70 грн.). Складено розрахунок коригування № 13 до березневої податкової накладної № 1. | ||||||||||||
14 | 20.03.2013 | 13 | РКП | ТОВ «ВЕСТА» | 232323232323 | -420,00 | -350,00 | -70,00 |
|
|
|
|
13. Ліквідація основних засобів | ||||||||||||
Приклад. 21.03.2013 р. ліквідовано основні засоби на суму 9600 грн. (у тому числі ПДВ — 1600 грн.) за рішенням платника з нарахуванням ПЗ. Складено електронну податкову накладну № 14 із зазначенням типу причини, за якою обидва примірники залишаються в підприємства, — «05». | ||||||||||||
15 | 21.03.2013 | 14 | ПНП05 | ТОВ «ЛІРА» | 0 | 9600,00 | 8000,00 | 1600,00 |
|
|
|
|
14. Псування, списання товарів понад норми природного убутку | ||||||||||||
Приклад. 25.03.2013 р. на складі виявлено недостачу товару «А» в кількості 2 шт. на суму 3000 грн. (у тому числі ПДВ — 500 грн.). Виписано паперову податкову накладну № 15 із зазначенням типу причин, за якою обидва примірники залишаються в підприємства, — «13». | ||||||||||||
16 | 25.03.2013 | 15 | ПНП13 | ТОВ «ЛІРА» | 0 | 3000,00 | 2500,00 | 500,00 |
|
|
|
|
15. Помилково не включено податкові накладні | ||||||||||||
Приклад. 27.03.2013 р. виявлено податкову накладну від 10.01.2013 р. № 5, виписану на постачання товарів ТОВ «АБВ» (неплатник ПДВ) на суму 900 грн. (у тому числі ПДВ — 150 грн.), яка помилково не була включена до Реєстру за січень та не відображена в декларації з ПДВ. Таку помилку виправлено за допомогою уточнюючого розрахунку (поданий до податкової інспекції 27.03.2013 р.). | ||||||||||||
17 | 27.03.2013 | 5 | ПНП02У | Постачання неплатнику податку | 0 | 900,00 | 750,00 | 150,00 |
|
|
|
|
Усього за місяць | 674880,00 | 397400,00 | 79480,00 | 10000,00 | 30000,00 | 8000,00 | 150000,00 | |||||
З них включено до уточнюючих розрахунків за звітний період | 900,00 | 750,00 | 150,00 |
|
|
|
|
<…>
Розділ II. Отримані податкові накладні
№ з/п | Податкова накладна, розрахунок коригування кількісних та вартісних показників до податкової накладної, митна декларація, касовий чек, транспортний квиток, готельний рахунок, рахунок за послуги зв’язку, рахунок за послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, заява та копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв’язку з придбанням таких товарів/послуг або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг, відповідно до пункту 201.10 | Загальна сума, включаючи податок на додану вартість | Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження), ввезення на митну територію України товарів, придбання послуг, включаючи одержання послуг від нерезидента: | ||||||||||||
дата отримання | дата складання | порядковий номер (реєстраційний номер — для митної декларації) | вид документа | постачальник | з метою їх використання у межах господарської діяльності для здійснення операцій, які: | які не призначаються для їх використання у господарській діяльності | для постачання послуг за межами митної території України або послуг, місце постачання яких визначається відповідно до пункту 186.3 статті 186 розділу V Кодексу за межами митної території України | ||||||||
найменування (П. І. Б. — для фізичної особи — підприємця) | індивідуальний податковий номер | підлягають оподаткуванню за основною ставкою, ставкою 0 % | звільнені від оподаткування, не є об’єктами оподаткування | вартість без податку на додану вартість | сума податку на додану вартість | вартість без податку на додану вартість | сума податку на додану вартість | ||||||||
вартість без податку на додану вартість | сума податку на додану вартість | вартість без податку на додану вартість | сума податку на додану вартість | ||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
1. Отримання послуг від нерезидента | |||||||||||||||
Приклад. Отримано консультаційні послуги від російської фірми «Скороход» у лютому 2013 р. Складено паперову податкову накладну № 7 від 11.02.2013 р. в одному примірнику (п. 208.2 ПК), сума ПДВ за якою склала 26300,00 грн. | |||||||||||||||
1 | 01.03.2013 | 11.02.2013 | 7 | ПНП | Росія, фірма «Скороход» | 300000000000* | 157800,00 | 131500,00 | 26300,00 |
|
|
|
|
|
|
* Згідно з п. 2.6 розд. IV Порядку № 1340, якщо товари/послуги придбані в нерезидента, у графі 7 відображається умовний ІПН «300000000000». У разі якщо товари/послуги, придбані в нерезидента, не призначаються для використання у господарській діяльності або придбані з метою їх використання для постачання послуг за межами митної території України або послуг, місце постачання яких визначається відповідно до пункту 186.3 статті 186 розділу V Кодексу, у графі 7 відображається умовний ІПН «200000000000». | |||||||||||||||
2. Придбання товарів/послуг з метою використання в господарській діяльності | |||||||||||||||
Приклад. 04.03.2013 р. перераховано передоплату ТОВ «СПАРТА» (ІПН — 152478912410) у сумі 18000 грн. (у тому числі ПДВ — 3000 грн.) за товари, призначені для використання в господарській діяльності підприємства. Отримано «паперову» податкову накладну № 2. | |||||||||||||||
2 | 06.03.2013 | 04.03.2013 | 2 | ПНП | ТОВ «СПАРТА» | 152478912410 | 18000,00 | 15000,00 | 3000,00 |
|
|
|
|
|
|
3. Придбання товарів/послуг з метою використання не в господарській діяльності | |||||||||||||||
Приклад. 05.03.2013 р. придбано в ТОВ «ВІТЯЗЬ» (ІПН — 256789121212) на умовах подальшої оплати пилосос (у господарській діяльності підприємства не використовується). Отримано електронну податкову накладну № 342 на суму 756 грн. (у тому числі ПДВ — 126 грн.). | |||||||||||||||
3 | 11.03.2013 | 05.03.2013 | 342 | ПНЕ | ТОВ «ВІТЯЗЬ» | 256789121212 | 756,00 |
|
|
|
| 630,00 | 126,00 |
|
|
4. Імпорт товару | |||||||||||||||
Приклад. Імпортовано товар від фірми «Степ» (Італія) для використання його в господарській діяльності підприємства. При цьому оформлено митну декларацію № 157812 у паперовому вигляді від 12.03.2013 р. на суму, еквівалентну 30000 грн. Сума ПДВ за цим товаром — 6000 грн. сплачена митному органу в момент митного оформлення. | |||||||||||||||
4 | 12.03.2013 | 12.03.2013 | 157812 | МДП | Італія, фірма «Степ» | 300000000000 | 36000,00 | 30000,00 | 6000,00 |
|
|
|
|
|
|
5. Отримання податкової накладної в періоді, що настає після її виписки | |||||||||||||||
Приклад. 12.03.2013 р. отримано із запізненням «паперову» податкову накладну від ТОВ «АБВ» (ІПН — 218974567891) № 15 від 15.01.2013 р. на суму 24000 грн. (у тому числі ПДВ — 4000 грн.). | |||||||||||||||
5 | 12.03.2013 | 15.01.2013 | 15 | ПНП | ТОВ «АБВ» | 218974567891 | 24000,00 | 20000,00 | 4000,00 |
|
|
|
|
|
|
6. Касові чеки РРО, транспортні квитки | |||||||||||||||
Приклад. 13.03.2013 р. затверджено Авансовий звіт, до якого додано: | |||||||||||||||
6 | 13.03.2013 | 10.03.2013 | 111111 | ТК | ДП «ПІВДЕННА ЗАЛІЗНИЦЯ» | 010726020392 | 240,00 | 200,00 | 40,00 |
|
|
|
|
|
|
7 | 13.03.2013 | 10.03.2013 | 1111111 | 0 | ДП «ПІВДЕННА ЗАЛІЗНИЦЯ» | 010726020392 | 1,00 | 1,00 |
|
|
|
|
|
|
|
8 | 13.03.2013 | 10.03.2013 | 51 | ЧК | ТОВ «КАНЦТОВАРИ» | 124512451245 | 120,00 | 72,14 | 14,43 | 27,86 | 5,57 |
|
|
|
|
7. Касовий чек на суму більше 240 грн. | |||||||||||||||
Приклад. Працівником надано касовий чек від ТОВ «Зоря» № 720 від 15.03.2013 р. на придбання ПММ з фіскальним номером 1111111111 і ІПН 486355667712 на суму 360 грн. (у тому числі ПДВ — 60 грн.). | |||||||||||||||
9 | 15.03.2013 | 15.03.2013 | 720 | ЧК | ТОВ «Зоря» | 486355667712 | 360,00 |
|
|
|
| 300,00 | 60,00 |
|
|
8. ПН з ПК, що розподіляється | |||||||||||||||
Приклад. 18.03.2013 р. підписано Акт на послуги з оренди офісу з ТОВ «КОНТИНЕНТ» (ІПН — 135245891012) на суму 4800 грн. (у тому числі ПДВ — 800 грн.). Отримано електронну ПН № 35 на такі послуги. Офіс використовується одночасно в оподатковуваній та неоподатковуваній діяльності. Частка використання товарів/послуг в оподатковуваних операціях — 0,7214. | |||||||||||||||
10 | 18.03.2013 | 18.03.2013 | 35 | ПНЕ | ТОВ «КОНТИНЕНТ» | 135245891012 | 4800,00 | 2885,60 | 577,12 | 1114,40 | 222,88 |
|
|
|
|
9. Скарга на постачальника | |||||||||||||||
Приклад. 18.03.2013 р. оформлено скаргу на постачальника ТОВ «МЕГА» (ІПН — 213456789101): отримана податкова накладна № 156 від 08.02.2013 р. на суму 120000 грн. | |||||||||||||||
11 | 18.03.2013 | 08.02.2013 | 156 | ЗП | ТОВ «МЕГА» | 213456789101 | 120000,00 | 100000,00 | 20000,00 |
|
|
|
|
|
|
10. Звільнені від оподаткування операції | |||||||||||||||
Приклад. 19.03.2013 р. придбано в ТОВ «РОЛ» (ІПН — 214242425678) лікарські засоби на суму 1255 грн. (без ПДВ) для використання в неоподатковуваних операціях. Пільга за п. 197.1.27 ПК. Отримано електронну податкову накладну № 55. | |||||||||||||||
12 | 19.03.2013 | 19.03.2013 | 55 | ПНЕ | ТОВ «РОЛ» | 214242425678 | 1255,00 |
|
| 1255,00 | 0 |
|
|
|
|
11. Необ’єктні операції | |||||||||||||||
Приклад. 20.03.2013 р. підписано акт з ПАТ «МЕГАБАНК» (ІПН — 334455667788) про надання послуг з розрахунково-касового обслуговування № 81 на суму 1500 грн. Надані послуги включено до Переліку № 400 та на підставі п. 196.1.5 ПК не є об’єктом обкладення ПДВ. | |||||||||||||||
13 | 20.03.2013 | 20.03.2013 | 81 | БО | ПАТ «МЕГАБАНК» | 334455667788 | 1500,00 | 1500,00 | 0 |
|
|
|
|
|
|
12. Купівля в неплатника ПДВ | |||||||||||||||
Приклад. 21.03.2013 р. придбано товар у ФОП ПЕТРОВА ІГОРЯ ПАВЛОВИЧА (неплатник ПДВ) на умовах подальшої оплати. Вартість товару відповідно до товарної накладної від 21.03.2013 р. № 34 становить 500 грн. | |||||||||||||||
14 | 21.03.2013 | 21.03.2013 | 34 | НП | ПЕТРОВ ІГОР ПАВЛОВИЧ | 400000000000 | 500,00 | 500,00 | 0 |
|
|
|
|
|
|
13. Коригування податкового кредиту | |||||||||||||||
Приклад. 22.03.2013 р. повернено товар ТОВ «СПАРТА» (ІПН — 152478912410) на суму 600 грн. (у тому числі ПДВ — 100 грн.). Отримано «паперовий» розрахунок коригування № 15. | |||||||||||||||
15 | 22.03.2013 | 22.03.2013 | 15 | РКП | ТОВ «СПАРТА» | 152478912410 | -600,00 | -500,00 | -100,00 |
|
|
|
|
|
|
14. Несвоєчасно отримана податкова накладна | |||||||||||||||
Приклад. 25.03.2013 р. отримано із запізненням «паперову» податкову накладну від ТОВ «АБВ» (ІПН — 218974567891) № 15 від 14.01.2013 р. на суму 36000 грн. (у тому числі ПДВ — 6000 грн.). | |||||||||||||||
16 | 25.03.2013 | 14.01.2013 | 15 | ПНП | ТОВ «АБВ» | 218974567891 | 36000,00 | 30000,00 | 6000,00 |
|
|
|
|
|
|
15. Поновлення податкового кредиту | |||||||||||||||
Приклад. 01.02.2013 р. в ТОВ «Азбука» (ІПН — 323123456789) було придбано папір вартістю 3000 грн. (у тому числі ПДВ — 500 грн.) для випуску пільгової продукції — словників українсько-іноземної та іноземно-української мови (ПДВ-пільга згідно з п.п. 197.1.25 ПК). Отримано «паперову» податкову накладну № 25. Фактично папір було використано в березні на випуск оподатковуваної продукції. Складено бухгалтерську довідку № 4 від 29.03.2013 р. | |||||||||||||||
17 | 29.03.2013 | 29.03.2013 | 4 | БОПНП | ТОВ «Азбука» | 323123456789 |
| +2500,00 | +500,00 | -2500,00 | -500,00 |
|
|
|
|
Усього за місяць | 400732,00 | 333658,74 | 66331,55 | -102,74 | -271,55 | 930,00 | 186,00 |
|
| ||||||
З них включено до уточнюючих розрахунків за звітний період |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Шпаргалка із заповнення Реєстру в різних ситуаціях
Розділ I Реєстру
Ситуація | Порядок заповнення розділу I «Видані податкові накладні» |
1 | 2 |
Експорт товарів | При постачанні товарів на експорт згідно з правилами п. 8 Порядку № 1379 обов’язково повинна виписуватися ПН у двох примірниках, обидва з яких залишаються в експортера (із зазначенням типу причини — 07 «Експортні постачання»). Водночас у п. 2.3 і п. 2.4 розд. III Порядку № 1340 зазначено, що в разі здійснення платником експортних операцій у графі 3 Реєстру потрібно проставляти номер митної декларації, а у графі 4 умовне позначення — «МДЕ» (електронна митна декларація) або «МДП» («паперова» митна декларація). Тобто в Реєстрі мають проставлятися не номер податкової накладної з позначкою «ПНП07» або «ПНЕ07», а номер митної декларації. |
Запис без ПН, якщо постачання — не об’єкт оподаткування | Операції з постачання товарів/послуг, що не є об’єктом обкладення ПДВ, у Реєстрі ПН відображаються на підставі документів бухгалтерського обліку (п. 1.4 розд. III Порядку № 1340). |
Підсумкові ПН | Випадки, коли може виписуватися одна підсумкова накладна за щоденними підсумками операцій, наведено в п.п. 8.4 Порядку № 1379. Така накладна складається у двох примірниках, обидва з яких платник залишає в себе. При цьому в «шапці» податкової накладної зазначається тип причини, що ідентифікує її, — 11 «Виписана за щоденними підсумками операцій». |
Постачання неплатнику ПДВ | Відображати в Реєстрі податкову накладну, виписану при постачанні товарів покупцю — неплатнику ПДВ, слід таким чином: |
Податкова накладна на суму перевищення звичайної ціни над фактичною | При постачанні товарів за ціною нижче звичайної продавець зобов’язаний виписати дві ПН: одну на фактичну ціну постачання (за загальними правилами), другу — на суму перевищення звичайної ціни над фактичною (п. 17 Порядку № 1379). Друга податкова накладна покупцю не видається, обидва примірники її залишаються в постачальника. При внесенні такої податкової накладної до розділу I Реєстру зазначаються: |
Податкова накладна, виписана при нарахуванні податкових зобов’язань за невикористаними ТМЦ (ОЗ) при анулюванні ПДВ-реєстрації | Така ПН у розділі I Реєстру відображається з урахуванням таких особливостей: |
Отримання послуг від нерезидента, місце постачання яких знаходиться на митній території України | Перш за все зазначимо, що згідно з п. 1 Порядку № 1379 у разі надання нерезидентом послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, податкова накладна виписується покупцем (отримувачем), зареєстрованим на території України платником ПДВ. |
Розділ II Реєстру
Ситуація | Порядок заповнення розділу II «Отримані податкові накладні» |
1 | 2 |
Імпорт товарів | Операції з ввезення товарів на митну територію України відображаються на підставі митної декларації, оформленої відповідно до вимог законодавства (п. 1.2 розд. IV Порядку № 1340). |
«Необ’єктні» операції | «Необ’єктні» операції в розділі II Реєстру відображаються таким чином: |
Відображення касових чеків | Без отримання ПН віднести ПДВ до податкового кредиту можна на підставі касових чеків, в яких буде зазначено (п.п. «б» п. 201.11 ПК): |
Послуги з розрахунково-касового обслуговування | Операції з розрахунково-касового обслуговування не є об’єктом оподаткування ПДВ (п.п. 196.1.5 ПК). Однак це не звільняє платника ПДВ від обов’язку відобразити операції з отримання таких послуг в Реєстрі ПН. |
Скарга в Реєстрі | Якщо постачальник відмовився надати ПН або ПН оформлено з порушенням вимог та/або не зареєстровано в ЄРПН, то для збереження права на податковий кредит покупець має право подати заяву зі скаргою на постачальника (додаток 8 до ПДВ-декларації). |
ПН, що запізнилися | Несвоєчасно отримана ПН відображається в розділі II Реєстру в періоді отримання, причому без жодного документального підтвердження (лист ДПСУ від 13.01.2012 р. № 1120/7/15-3417-22, Узагальнююча податкова консультація № 127*). При цьому потрібно враховувати строки «давності», установлені п. 198.6 ПК (365 днів з дати складання податкової накладної, 60 днів з дати списання коштів з банківського рахунку — для платників, які застосовують касовий метод) |
Розрахунок коригування | Повернення (товарів, передоплат). Дані розрахунку коригування (РК) покупець відображає в розділі II Реєстру так: |
Послуги, отримані від нерезидента | Операції з отримання послуг від нерезидента на митній території України відображаються на підставі податкової накладної, податкові зобов’язання за якою включені до податкової декларації з податку на додану вартість попереднього періоду (п. 1.3 розд. IV Порядку № 1340). |
* «Податковий кодекс: консультації та коментарі», 2012, № 5(29), с. 28. |
ВИКОРИСТАНІ НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ ТА СКОРОЧЕННЯ
ПК — Податковий кодекс України від 02.12.2010 р. № 2755-VI.
Закон про бухоблік — Закон України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 р. № 996-XIV.
Закон № 4834 — Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення деяких податкових норм» від 24.04.2012 р. № 4834-VI.
Наказ № 1340 — наказ Міністерства фінансів України «Про затвердження форми Реєстру виданих та отриманих податкових накладних та Порядку його ведення від 17.12.2012 р. № 1340.
Порядок № 1340 — Порядок ведення реєстру виданих та отриманих податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 17.12.2012 р. № 1340.
Порядок № 1002 — Порядок ведення Реєстру виданих та отриманих податкових накладних, затверджений наказом ДПАУ від 24.12.2010 р. № 1002 (втратив чинність).
Узагальнююча податкова консультація № 127 — Узагальнююча податкова консультація щодо окремих питань відображення у податковому обліку з податку на додану вартість звітного періоду податкових накладних, виписаних у попередніх періодах, та формування на їх підставі податкового кредиту, затверджена наказом ДПСУ від 16.02.2012 р. № 127.
Методрекомендації № 356 — Методичні рекомендації по застосуванню регістрів бухгалтерського обліку, затверджені наказом МФУ від 29.12.2000 р. № 356.
Положення № 88 — Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затверджене наказом МФУ від 24.05.95 р. № 88.
Перелік № 400 — Перелік типових операцій з розрахунково-касового обслуговування, які відповідно до підпункту 196.1.5 пункту 196.1 статті 196 розділу V Податкового кодексу України не є об’єктом оподаткування, затверджений постановою НБУ від 15.11.2011 р. № 400.
ЄБПЗ — Єдина база податкових знань — інформаційний ресурс, розміщений на сайті ДПСУ (http://sts.gov.ua/ebpz/), де у формі запитань-відповідей наведена позиція ДПСУ за різними напрямками податкового законодавства.
ЧВ — частка використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях. Цей показник визначається за допомогою ділення обсягу оподатковуваних постачань на сукупний обсяг постачань за певний проміжок часу (поточний місяць/квартал або минулий рік).
ПН — податкова накладна.