Теми статей
Обрати теми

Щодо окремих питань реєстрації платників ПДВ

Редакція ПК
Лист від 09.01.2014 р. № 150/7/99-99-18-02-01-17

Що робити зі свідоцтвами платника ПДВ: роз’яснення від Міндоходів

Лист Міністерства доходів і зборів від 09.01.2014 р. № 150/7/99-99-18-02-01-17

«Щодо окремих питань реєстрації платників ПДВ»

(Витяг)

 

З 1 січня 2014 р. набрали чинності закони, спрямовані на покращення умов ведення бізнесу в Україні, спрощення процедур реєстрації платників податків, забезпечення вільного і безоплатного доступу суб’єктів господарювання до інформації з державних реєстрів.

Зокрема, починаючи з 1 січня 2014 р. встановлено:

право суб’єктів господарювання подавати заяви на добровільну реєстрацію платником ПДВ під час реєстрації бізнесу державному реєстратору або в електронному вигляді до органу Міндоходів (зміни до п. 183.7 ст. 183 Податкового кодексу України);

обов’язок державного реєстратора передавати до органів Міндоходів електронні копії цих заяв, виготовлені шляхом сканування, одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи — підприємця;

можливість добровільної реєстрації платником ПДВ без наявності будь-яких обсягів оподатковуваних операцій (зміни до статей 180, 182 Податкового кодексу України).

Такі зміни реалізовані законами України від 05.05.2013 р. № 441-VII «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» щодо спрощення реєстрації осіб як платників податків» (далі — Закон № 441) та № 443-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо реєстрації осіб як платників податків» (далі — Закон № 443).

Законом України від 24.10.2013 р. № 657-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо обліку та реєстрації платників податків та удосконалення деяких положень» передбачено:

оприлюднення на єдиному державному реєстраційному веб-порталі та офіційному веб-сайті Міндоходів України даних про реєстрацію суб’єктів господарювання платниками ПДВ в органах Міндоходів (зміни до п. 183.13 ст. 183, п. 209.10 ст. 209 Податкового кодексу України);

відміну свідоцтв про реєстрацію платників ПДВ та забезпечення права платників ПДВ отримати витяги з реєстру платників ПДВ в органах Міндоходів (зміни до п. 183.9 ст. 183 Податкового кодексу України).

З метою приведення у відповідність із нормами законів № 441, № 443 та № 657 Міндоходів України розроблено проект наказу «Про затвердження Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість». Проект нової редакції цього Положення оприлюднено на веб-порталі Міндоходів України.

З урахуванням змін, внесених до Податкового кодексу України, реєстрація платників ПДВ здійснюється на підставі:

реєстраційних заяв у паперовому вигляді, поданих до органів Міндоходів;

електронних копій реєстраційних заяв, виготовлених шляхом сканування, які передаються державним реєстратором до органів Міндоходів одночасно з відомостями з реєстраційної картки на проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи — підприємця згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців» (Тимчасовий регламент обробки та розгляду сканованих копій реєстраційних заяв платників ПДВ, отриманих з Єдиного державного реєстру, додається);

реєстраційних заяв, поданих засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Процедури та строки реєстрації платників ПДВ у 2014 р. не відрізняються від процедур та строків, що діяли у 2013 р. Зокрема, реєстрація платників ПДВ та внесення реєстраційних даних до реєстру платників ПДВ здійснюються протягом 5 робочих днів від дати надходження реєстраційної заяви до органу Міндоходів. У разі відсутності підстав для відмови в реєстрації особи як платника ПДВ орган Міндоходів зобов’язаний внести до реєстру платників ПДВ відповідний запис з бажаного (запланованого) дня реєстрації платника ПДВ, зазначеного у його заяві, або протягом 5 робочих днів від дати надходження реєстраційної заяви (без видачі свідоцтва платника ПДВ).

За запитом платника ПДВ орган Міндоходів надає безоплатно та безумовно протягом 2 робочих днів, що настають за днем отримання такого запиту, витяг з реєстру платників ПДВ (зміни до п. 183.11 ст. 183 Податкового кодексу України). Відповідні зміни до програмного забезпечення ІС «Податковий блок» внесено, форми запиту та витягу додаються.

Отримання витягів з реєстру не є обов’язковим для платників ПДВ, оскільки з метою постійного забезпечення органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб інформацією Міндоходів України щоденно оприлюднює на єдиному державному реєстраційному веб-порталі юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців та власному офіційному веб-сайті дані з реєстру платників ПДВ, інформацію про осіб, реєстрацію яких як платників ПДВ анульовано, дані з реєстру суб’єктів спеціального режиму оподаткування.

Перехід до нових правил реєстрації платників ПДВ здійснюється з урахуванням такого:

не підлягають обов’язковій перереєстрації платники ПДВ, внесені до реєстру платників ПДВ до набрання чинності законами № 441, № 443 та № 657;

дійсні на момент набрання чинності цими законами свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ та свідоцтва про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб’єкта спеціального режиму оподаткування ПДВ можуть застосовуватись як витяги з реєстру платників ПДВ до внесення змін до такого реєстру чи отримання витягу з такого реєстру, а також виникнення змін у даних про платників ПДВ;

свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ, свідоцтва про реєстрацію сільськогосподарського підприємства як суб’єкта спеціального режиму оподаткування ПДВ, їх засвідчені копії підлягають поверненню до органів Міндоходів при першому зверненні платника ПДВ за отриманням витягу з реєстру платників ПДВ.

 

Заступник Міністра

А. Ігнатов

 

Коментар редакції

Листи Міндоходів, що коментуються, є вельми корисними, оскільки дають відповіді на запитання, що виникли в багатьох платників у зв’язку зі скасуванням ПДВ-свідоцтв.

Зокрема, індоходівці прояснили:

1. Що робити зі старими свідоцтвами платника ПДВ?

Одразу зазначимо, що здавати до органу Міндоходів їх НЕ потрібно. Як сказано в листі № 150/7/99-99-18-02-01-17, ті свідоцтва платника ПДВ, які були дійсні на 1 січня 2014 року, можуть і далі підтверджувати факт реєстрації платником ПДВ. Вони мають такий самий статус, як і витяг з Реєстру платників ПДВ. Щоправда, користуватися свідоцтвом можна до внесення зміни до Реєстру платників ПДВ або отримання витягу з нього.

Але якщо платник захоче отримати витяг з Реєстру, то при першому ж такому зверненні, свідоцтво доведеться повернути.

2. Чи потрібно обов’язково отримувати витяг з Реєстру платників ПДВ?

Міндоходівці чітко пояснили — отримувати такий витяг НЕ обов’язково. Власне кажучи, ПК і не вимагає обов’язкової наявності у платника витягу з Реєстру. Закріплено тільки право платника запитати такий витяг.

Для підтвердження факту реєстрації платника ПДВ міндоходівці рекомендують звертатися до Реєстру платників ПДВ, який розміщено на офіційному сайті Міндоходів і щодня оновлюється. Так, у листі № 1094/7/99-99-19-04-02-17 зазначено:

«Підтвердженням факту реєстрації суб’єкта підприємницької діяльності платником податку на додану вартість є наявність інформації про таку реєстрацію на офіційному веб-сайті Міндоходів http://minrd.gov.ua/reestr, яка оновлюється щоденно».

Не можуть вимагати такий витяг і податківці (п. 81.3 ПК).

3. Чи зазначати номер свідоцтва платника ПДВ податкової накладної і ПДВ-звітності?

Свіжоприйняті Реєстр виданих та отриманих податкових накладних і декларація з ПДВ, як і раніше, містять поля для зазначення номера свідоцтва платника ПДВ. Міндоходівці в листі № 1094/7/99-99-19-04-02-17 зазначають, що вказувати цей реквізит ані в Реєстрі, ані в декларації, ані в інших документах НЕ потрібно. Проте, якщо ви заповните цей реквізит, то помилкою це не вважатиметься.

Також у листі податківці нагадали про нововведеннях, які з 01.01.2014 р. відбулися у процедурі реєстрації платників ПДВ*. Зокрема, що:

1) добровільно зареєструватися платником ПДВ можна без наявності обсягів оподатковуваних операцій (це стало можливим завдяки змінам, унесеним до пп. 180.1 і 182.1 ПК);

2) новоствореним суб’єктам господарювання подавати заяву на ПДВ реєстрацію можна одразу держреєстратору (разом з документами на держреєстрацію). Таку норму, нагадаємо, закріплено п. 183.7 ПК;

3) подавати заяву на ПДВ-реєстрацію можна в електронному вигляді (стосується тих платників, які уклали договір з міндоходівцями про визнання електронних документів). Утім, таку можливість уже як рік передбачено п. 1.7 розд. I Положення про реєстрацію платників ПДВ. ППроте тепер, за словами міндоходівців, нею дійсно можна скористатися.

* Детальніше про це ви можете прочитати у статтях:

«Спрощується реєстрація платником єдиного податку і ПДВ уже з 1 січня 2014 року»\\ «Податковий кодекс: консультації та коментарі», 2013, № 23 (71), с. 12;

«Фініш» старого і «старт» нового податкового року: 2013 — 2014\\ «Податковий кодекс: консультації та коментарі», 2014, № 1(73), с. 25 — 26.

 

Марина Казанова/p>

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі