Теми статей
Обрати теми

Новини та події

Редакція ОП
Новини

Адмінреформа у сфері оподаткування та соціального страхування триває

Як відомо, Указом Президента України від 24.12.2012 р. № 726/2012 утворено Міністерство доходів і зборів України шляхом реорганізації Державної митної служби України та Державної податкової служби України. Також згідно з цим Указом на новоутворене Міністерство покладається функція з адміністрування ЄСВ.

Нещодавно Президентом України було підписано низку законів, а саме закони від 04.07.2013 р. № 404-VII, № 405-VII та № 406-VII, якими передбачено внесення змін до Податкового кодексу України, Митного кодексу України та більше ніж ста законів. Відзначимо, що такі зміни пов’язані із проведенням адміністративної реформи у сфері оподаткування та соціального страхування.

Зокрема, зміни торкнулися Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. № 2464-VI. Так, відтепер однією з головних функцій Пенсійного фонду України є формування та ведення реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, а також здійснення заходів щодо надання інформації з такого Державного реєстру.

У той час як забезпечення адміністрування ЄСВ шляхом його збору, ведення обліку надходжень від його сплати та здійснення контролю за сплатою ЄСВ на сьогодні є завданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Цей орган також надає роз’яснення з питань застосування законодавства про збір та ведення обліку ЄСВ.

Усі три вищезазначені закони набрали чинності з 11.08.2013 р.

 

З 1 січня 2014 року очікуються кардинальні зміні у законодавстві щодо захисту персональних даних

З 1 січня 2014 року набере чинності Закон України від 03.07.2013 р. № 383-VII (далі — Закон № 383), яким передбачено внесення суттєвих змін до Закону України «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 р. № 2297-VI (далі — Закон № 2297).

Одним із ключових моментів таких змін є повне виключення згадувань про Державну службу України з питань захисту персональних даних та заміна такого органу на Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини (Омбудсмена).

Ще одна цікава деталь стосується введення повідомлення про обробку персональних даних. Володілець персональних даних повідомлятиме Омбудсмена про обробку персональних даних, яка становить особливий ризик для прав і свобод суб’єктів персональних даних. Затвердити такі види персональних даних повинен Омбудсмен. Однак на сьогодні вони не визначені, а тому не зрозуміло, які саме персональні дані підлягатимуть повідомленню.

У загальному випадку повідомлення про обробку персональних даних повинно бути здійснено володільцем персональних даних протягом 30 робочих днів з дня початку такої обробки.

Проте у питанні визначення строку, протягом якого повинно бути надіслане повідомлення, слід звернути увагу на суттєвий нюанс, викладений у п. 2 розд. II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 383: володільці персональних даних, які на момент набрання чинності Законом № 383 (1 січня 2014 року) здійснюють обробку персональних даних, що підлягає повідомленню, подають відповідне повідомлення у встановленому Законом № 383 порядку упродовж шести місяців з дня набрання чинності Законом № 383 (протягом січня — червня 2014 року).

Законом № 383 передбачено й інші зміни до законодавства у сфері захисту персональних даних.

Ще раз підкреслимо, що Закон № 383 набере чинності з 1 січня 2014 року. До кінця 2013 року діють норми Закону № 2297 без урахування змін, що будуть унесені Законом № 383.

 

Прийнято Порядок штрафування роботодавців за порушення законодавства про зайнятість

Постановою КМУ від 17.07.2013 р. № 509 затверджено Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про зайнятість населення.

Зазначеним Порядком визначено механізм накладення на роботодавців штрафів за порушення законодавства про зайнятість населення, передбачених частинами другою — сьомою ст. 53 Закону України «Про зайнятість населення» від 05.07.2012 р. № 5067-VI.

Зокрема, Порядок застосовуватиметься у разі невиконання роботодавцем протягом року квоти для працевлаштування конкурентноздатних на ринку праці громадян, зазначених у частині першій ст. 14 вказаного Закону.

Згідно з Порядком штрафи накладатимуться уповноваженими посадовими особами Державної інспекції України з питань праці за правопорушення законодавства про зайнятість, виявлені під час перевірки.

Зауважимо, що постанова про накладення штрафу надсилається роботодавцеві протягом 3 днів. Роботодавець має сплатити штраф протягом місяця з дня прийняття вищезазначеної постанови.

Постанова КМУ набрала чинності 10.08.2013 р.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі