Адмінреформа у сфері оподаткування та соціального страхування триває
Як відомо, Указом Президента України від 24.12.2012 р. № 726/2012 утворено Міністерство доходів і зборів України шляхом реорганізації Державної митної служби України та Державної податкової служби України. Також згідно з цим Указом на новоутворене Міністерство покладається функція з адміністрування ЄСВ.
Нещодавно Президентом України було підписано низку законів, а саме закони від 04.07.2013 р. № 404-VII, № 405-VII та № 406-VII, якими передбачено внесення змін до Податкового кодексу України, Митного кодексу України та більше ніж ста законів. Відзначимо, що такі зміни пов’язані із проведенням адміністративної реформи у сфері оподаткування та соціального страхування.
Зокрема, зміни торкнулися Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 р. № 2464-VI. Так, відтепер однією з головних функцій Пенсійного фонду України є формування та ведення реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, а також здійснення заходів щодо надання інформації з такого Державного реєстру.
У той час як забезпечення адміністрування ЄСВ шляхом його збору, ведення обліку надходжень від його сплати та здійснення контролю за сплатою ЄСВ на сьогодні є завданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Цей орган також надає роз’яснення з питань застосування законодавства про збір та ведення обліку ЄСВ.
Усі три вищезазначені закони набрали чинності з 11.08.2013 р.
З 1 січня 2014 року очікуються кардинальні зміні у законодавстві щодо захисту персональних даних
З 1 січня 2014 року набере чинності Закон України від 03.07.2013 р. № 383-VII (далі — Закон № 383), яким передбачено внесення суттєвих змін до Закону України «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 р. № 2297-VI (далі — Закон № 2297).
Одним із ключових моментів таких змін є повне виключення згадувань про Державну службу України з питань захисту персональних даних та заміна такого органу на Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини (Омбудсмена).
Ще одна цікава деталь стосується введення повідомлення про обробку персональних даних. Володілець персональних даних повідомлятиме Омбудсмена про обробку персональних даних, яка становить особливий ризик для прав і свобод суб’єктів персональних даних. Затвердити такі види персональних даних повинен Омбудсмен. Однак на сьогодні вони не визначені, а тому не зрозуміло, які саме персональні дані підлягатимуть повідомленню.
У загальному випадку повідомлення про обробку персональних даних повинно бути здійснено володільцем персональних даних протягом 30 робочих днів з дня початку такої обробки.
Проте у питанні визначення строку, протягом якого повинно бути надіслане повідомлення, слід звернути увагу на суттєвий нюанс, викладений у п. 2 розд. II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 383: володільці персональних даних, які на момент набрання чинності Законом № 383 (1 січня 2014 року) здійснюють обробку персональних даних, що підлягає повідомленню, подають відповідне повідомлення у встановленому Законом № 383 порядку упродовж шести місяців з дня набрання чинності Законом № 383 (протягом січня — червня 2014 року).
Законом № 383 передбачено й інші зміни до законодавства у сфері захисту персональних даних.
Ще раз підкреслимо, що Закон № 383 набере чинності з 1 січня 2014 року. До кінця 2013 року діють норми Закону № 2297 без урахування змін, що будуть унесені Законом № 383.
Прийнято Порядок штрафування роботодавців за порушення законодавства про зайнятість
Постановою КМУ від 17.07.2013 р. № 509 затверджено Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про зайнятість населення.
Зазначеним Порядком визначено механізм накладення на роботодавців штрафів за порушення законодавства про зайнятість населення, передбачених частинами другою — сьомою ст. 53 Закону України «Про зайнятість населення» від 05.07.2012 р. № 5067-VI.
Зокрема, Порядок застосовуватиметься у разі невиконання роботодавцем протягом року квоти для працевлаштування конкурентноздатних на ринку праці громадян, зазначених у частині першій ст. 14 вказаного Закону.
Згідно з Порядком штрафи накладатимуться уповноваженими посадовими особами Державної інспекції України з питань праці за правопорушення законодавства про зайнятість, виявлені під час перевірки.
Зауважимо, що постанова про накладення штрафу надсилається роботодавцеві протягом 3 днів. Роботодавець має сплатити штраф протягом місяця з дня прийняття вищезазначеної постанови.
Постанова КМУ набрала чинності 10.08.2013 р.