Держорган у стадії ліквідації: що із щорічною відпусткою держслужбовця

В обраному У обране
Друк
Олена УСЕНКО, головний спеціаліст сектору режимів праці, відпочинку та норм праці Департаменту заробітної плати та умов праці
Оплата праці Серпень, 2016/№ 16
У перехідних положеннях нового Закону про держслужбу застережено, що в держорганах, які знаходяться у стадії ліквідації, держслужбовцям оплата праці здійснюється згідно з нормами «старого» законодавства у сфері держслужби. Як визначити тривалість щорічної відпустки для держслужбовців держорганів, що ліквідуються? (запитання з електронної пошти редакції: ot@id.factor.ua)

Для початку наведемо норму, на підставі якої і виникло запитання. Мова йде про п. 14 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 р. № 889-VIII (далі — Закон № 889):

«Умови оплати праці державних службовців, передбачені цим Законом, не застосовуються у державних органах, що перебувають у стадії ліквідації на момент набрання чинності цим Законом».

Тобто у держоргані, який на момент набрання чинності Законом № 889 (станом на 01.05.2016 р.) знаходився у стадії ліквідації, оплата праці має здійснюватися за нормами, що діяли до 01.05.2016 р. Обчислення їх зарплати слід здійснювати, зокрема, згідно з постановою КМУ «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» від 09.03.2006 р. № 268.

Важливо! Підкреслимо: у наведеній нормі йдеться про спеціальні приписи саме з приводу умов оплати праці держслужбовців у держорганах, що знаходяться у стадії ліквідації станом на 01.05.2016 р.

Між тим у п. 14 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 889 не згадується про особливості надання щорічних відпусток держслужбовцям у вказаних держорганах. При цьому з 01.05.2016 р. Закон України «Про державну службу» від 16.12.93 р. № 3723-XII втратив чинність частково (зокрема, у частині надання щорічних відпусток держслужбовцям він не діє), а постанова КМУ «Про порядок і умови надання державним службовцям, посадовим особам місцевого самоврядування додаткових оплачуваних відпусток» від 27.04.94 р. № 250 не поширюється на держслужбовців.

Таким чином, держслужбовцям, які працюють у держорганах, що перебувають у стадії ліквідації станом на 01.05.2016 р., мають надаватися щорічна основна відпустка* та щорічна додаткова відпустка за стаж держслужби тривалістю, визначеною ст. 57 і 58 Закону № 889 та Порядком надання державним службовцям додаткових оплачуваних відпусток, затвердженим постановою КМУ від 06.04.2016 р. № 270 (далі — Порядок № 270), тобто відповідно до нових норм законодавства у сфері держслужби. При цьому при визначенні тривалості щорічної додаткової відпустки за стаж держслужби слід враховувати «перехідні» норми п. 9 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 889 і п. 12 Порядку № 270 (див. «ОП», 2016, № 9, с. 23).

* Виходить, що вказані держслужбовці мають право на щорічну основну відпустку тривалістю 30 календарних днів, тобто у цьому питанні усе залишилося без змін і після 01.05.2016 р. — Прим. ред.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити