(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
6/10
Радник старости
Радник старости
Серпень , 2017/№ 2

Актуальне запитання. Щодо ролі старости в бюджеті участі

Яким чином староста має сприяти впровадженню бюджету участі у життя відповідно до повноважень, наданих йому ст. 541 Закону України від 21.05.97 р. № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні»?

В Україні на сьогодні впровадження бюджету участі на практиці виконується переважно за досвідом Польщі. Польська модель передбачає подання проектів від мешканців громади на розгляд місцевої ради. Остання приймає та розглядає такі проекти відповідно до затвердженого рішенням ради положення про бюджет участі (громадський бюджет).

Повноваження польського старости, по суті, дуже близькі до тих, які виконує український староста. Тобто до тих, що закріплені у ст. 541 Закону України від 21.05.97 р. № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі — Закон № 280), зокрема у п. 4 цієї норми. Отже, староста сприяє жителям відповідного села, селища у підготовці документів, що подаються до органів місцевого самоврядування.

На нашу думку, оскільки Закон № 280 не надає відповіді на запитання про те, яким саме чином староста має це робити, це повноваження може надавати право старості, зокрема, й брати активну участь в постійному інформуванні мешканців громади про вимоги до складання та подання проектів на розгляд конкурсної комісії, що доцільно відобразити у Положенні про старосту.

Вважаємо, що саме від роботи старости у цьому напрямку й залежить громадська активність щодо впровадження у життя бюджету участі. Мешканців громади необхідно навчити не тільки не залишатись осторонь від проблем громади, але й знаходити та виокремлювати ті, що потребують першочергового рішення, та відображати їх у відповідних проектах, які, будучи відібраними, реалізовуватимуться упродовж бюджетного року. Інформувати мешканців громади про основні вимоги до складання та подання проектів відповідно до вимог затвердженого положення про бюджет участі можна за допомогою листівок, розповсюджених на ярмарках, ринках тощо, а також на інформаційних стендах, розміщених біля місцевої ради. За бажанням староста може проводити періодичні навчання щодо складання проектів мешканцями громади та висвітлювати їм інформацію щодо можливих способів їх візуалізації (у вигляді макетів малюнків, ескізів, графіків, презентацій тощо). Це допоможе вчасно донести до жителів громади необхідність подання проектів на конкурс, навчить нюансам складання проектів та відображення в них максимальної конкретики для громади (тобто очікуваного результату від його реалізації), яка для останньої буде вирішальною під час голосування за проект.

Зауважимо: саме таким шляхом йде польський староста, який не лише інформує мешканців громади про можливість подання проектів, пов’язаних з покращенням життя в громаді (шляхом анкетування, опитування, розповсюдження листівок), але й про умови взяття участі проектів жителів громади у конкурсі в рамках бюджету, прийнятого на відповідний рік.

Наголосимо: згідно з ч. 3 ст. 541 Закону № 280 староста не рідше одного разу на рік має звітувати про свою роботу перед жителями відповідного села, селища на відкритій зустрічі з громадянами. Тож активне надання допомоги мешканцям громади у підготовці проектів з урахуванням реалізованих проектів-переможців бюджету участі буде додатковою «оцінкою» їх корисності в очах громади.

бюджет участі, сприяння впровадженню, повноваження старости додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті