Про участь старости в роботі виконавчого комітету ради ОТГ

В обраному У обране
Друк
Врублевський Олександр, експерт-консультант проекту DESPRO з питань діяльності старост та співробітництва територіальних громад
Радник старости Грудень, 2018/№ 4
В арсеналі старости є повноваження, які він реалізує за межами свого старостинського округу. Одним з таких повноважень є представлення інтересів жителів відповідного села, селища у виконавчих органах місцевої ради шляхом участі в роботі виконавчого комітету ради ОТГ1.

1 Далі за текстом — виконком.

Отже, участь старости в роботі виконкому полягає не лише у плануванні діяльності виконкому, роботі у складі робочих груп, утворених виконкомом для виконання завдань, що випливають із повноважень виконавчих органів ради ОТГ, але й також у засіданнях виконкому та ухваленні ним рішень. Окрім того, староста бере участь у підготовці проектів рішень виконкому та внесенні їх для подальшого розгляду, у здійсненні повноважень, які належать до компетенції виконкому.

1. Участь у плануванні діяльності виконкому.

Діяльність виконкому організовується на основі річного та квартальних планів, які зазвичай складаються відділом організаційної та кадрової роботи за пропозиціями заступників голови ОТГ, секретаря ради (виконкому), членів виконавчого комітету та керівників виконавчих органів ради. Тобто для їх підготовки пропозиції можуть подавати не лише штатні працівники виконавчих органів відповідної ради, але й старости як посадовці, що входять до складу виконкому за посадою. На практиці пропозиції подаються здебільшого за встановленою формою у визначений регламентом виконкому термін.

Як правило, план роботи виконкому містить такі розділи:

1) календарний план засідань виконкому;

2) перелік планових питань, які розглядаються на засіданнях виконкому.

У плані роботи виконкому також вказуються дата проведення засідання виконкому, питання, які виносяться на його розгляд, а також відповідальна особа за підготовку кожного питання.

Плани роботи виконавчого комітету на рік та на квартал затверджується рішенням виконавчого комітету відповідної ради. На їх основі також складається щомісячний план проведення основних організаційних заходів виконкому.

Увага! Якщо староста не визначатиме питань, які необхідно вирішити на засіданні виконкому принаймні протягом найближчого періоду (квартал, півріччя), та не вноситиме в плани діяльності виконкому пропозицій, тоді на засіданні виконкому йому доведеться голосувати за питання, що були внесені іншими посадовими особами, у тому числі старостами з інших старостинських округів.

2. Участь у складі робочих груп, утворених виконкомом для виконання завдань, що випливають із повноважень виконавчих органів ради ОТГ.

За цим напрямом староста може сприяти підготовці проектів програмних та різного роду планувальних документів, а також виконанню тих чи інших локальних нормативно-правових актів.

Тут важливим, на мій погляд, є те, що староста, як ніхто інший, обізнаний про стан справ у своєму старостинському окрузі, а також є носієм інституційної пам’яті на цій території.

3. Підготовка проектів рішень виконкому та внесення їх для подальшого розгляду.

Рішення виконкому приймаються на виконання законів України, указів Президента України, постанов Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, рішень ради ОТГ відповідно до плану роботи виконавчого комітету, а також за пропозиціями суб’єктів, визначених регламентом відповідної ради.

Староста може не лише пропонувати підготувати той чи інший проект рішення, але й бути безпосереднім його розробником.

Увага! Проекти рішень виконкому, згідно з вимогами Закону України від 13.01.2011 № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації», оприлюднюються не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду виконкомом на офіційному веб-сайті ради і знаходяться там до прийняття щодо них відповідних рішень виконкомом.

При підготовці проектів рішень виконкому староста має керуватися приписами регламенту виконкому. Як правило, проект рішення виконкому повинен містити:

1

пояснювальну записку з обґрунтуванням необхідності його прийняття (реагування на документи органів державної влади, виконання власних розпорядчих документів, виданих раніше, виконання доручень, розгляд звернень юридичних і фізичних осіб тощо)

2

посилання на норми чинного законодавства України

3

джерела фінансування та коментар (за необхідності)

4

інформацію про виконання документів з цього приводу, які були прийняті раніше (за необхідності)

5

план організаційних заходів щодо виконання документа

6

прізвища, імена, по батькові та посади членів комісії чи робочої групи в алфавітному порядку

7

кінцевий термін виконання документа, проміжні строки інформування про хід його виконання

8

інформацію про особу, яка буде організовувати та контролювати виконання рішення

9

запис щодо втрати чинності, скасування виданих раніше документів з цього питання чи внесення у рішення змін, доповнень; в проекті рішення про зміну, доповнення, втрату чинності зазначається, яких саме пунктів це стосується

10

прізвище, ініціали та телефон виконавця

11

всі необхідні візи — погодження

Що стосується проектів регуляторних актів у сфері господарської діяльності, то при їх підготовці староста обов’язково має дотримуватися процедури, визначеної Законом України від 11.09.2003 № 1160-IV «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

4. Участь у засіданнях виконкому та ухваленні ним рішень.

Засідання виконкому є основною формою його діяльності, що забезпечує колегіальне обговорення питань та ухвалення рішень щодо них.

Староста на засіданнях виконкому має низку процедурних прав, які сприяють його повноцінній участі у роботі цього колегіального органу:

1

вносити пропозиції до порядку денного засідання виконкому та порядку його роботи

2

бути доповідачем чи співдоповідачем з питань, внесених до порядку денного засідання виконкому

3

вимагати від доповідачів додаткових пояснень з питань порядку денного та проектів рішень виконкому

4

брати участь в обговоренні питань та голосуванні

5

вносити пропозиції щодо винесення питань на повторне голосування, перенесення обговорення питань на інше засідання виконкому, додаткове вивчення питання спеціально створеною комісією

6

вносити пропозиції про зміни та доповнення до проектів рішень виконкому або про їх доопрацювання тощо

Відсутність на засіданнях виконкому дискусій та обговорень суперечить сутності виконкому як колегіального органу місцевого самоврядування з досить широким обсягом повноважень.

5. Здійснення повноважень, які належать до компетенції виконкому.

Зміст діяльності старости визначають принаймні два види повноважень:

1) повноваження, перелік яких визначено Законом України від 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими законами;

2) повноваження, які належать до компетенції виконкому і на здійснення яких старосту було уповноважено відповідним розпорядчим актом ради ОТГ та/чи самого виконкому (вчинення нотаріальних дій, реєстрація актів цивільного стану, складення протоколів про адміністративні правопорушення тощо).

Здійснення старостою повноважень, визначених законами та іншими нормативно-правовими актами, складає зміст службової діяльності старости, результати якої сприяють максимальному забезпеченню соціальних та інших потреб жителів старостинського округу.

І наостанок

Виконком ради ОТГ має сприйматися і використовуватися старостою як службовий майданчик для вирішення питань, що стосуються інтересів не лише жителів відповідного старостинського округу, але й об’єднаної громади в цілому. У зв’язку з цим староста повинен усвідомлювати як важливість свого місця та ролі у вирішенні питань забезпечення життєдіяльності об’єднаної громади, так і значення участі старостату у цьому процесі.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити