Теми статей
Обрати теми

Актуальне запитання. Про нюанси нарахування та виплати заробітної плати особам, на яких покладено виконання обов’язків старости

Мацокін Андрій, головний редактор всеукраїнського видання «Держслужбовець» і спецвипуску «Юридичні практики»
Які є нюанси нарахування та виплати заробітної плати особам, на яких покладено виконання обов’язків старости?

У селах, селищах, в яких знаходились ОМС територіальних громад, що об’єдналися, обов’язки старости до обрання на перших виборах старости виконує особа, яка здійснювала повноваження сільського, селищного голови відповідної територіальної громади до об’єднання (п. 3 Прикінцевих положень Закону України від 05.02.2015 № 157-VIII «Про добровільне об’єднання територіальних громад» (далі — Закон № 157).

У територіальних громадах, що приєдналися до об’єднаної територіальної громади, на період повноважень ради об’єднаної територіальної громади поточного скликання виконує обов’язки старости сільський, селищний голова ради що приєдналася (ч. 1 ст. 83 Закону № 157). Зауважуємо, відносно зарплати саме цих осіб є пряма норма Закону. Абзацом 4 ч. 1 ст. 83 Закону № 157 визначено, що за таким в. о. старости «зберігаються розмір та умови оплати праці, що були йому встановлені як сільському, селищному голові до приєднання».

Тепер щодо інших в. о. старости.

Умови оплати праці посадових осіб ОМС та їх виконавчих органів, у тому числі й об’єднаних територіальних громад, визначають додатки 50 – 54 до постанови КМУ від 09.03.2006 № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» (далі — постанова № 268) після внесення змін постановами:

від 09.12.2015 № 1044 «Деякі питання оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування об’єднаних територіальних громад» (далі — постанова № 1044);

від 24.06.2016 № 386 «Про внесення зміни до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 р. № 268» (далі — постанова № 386);

від 24.05.2017 № 353 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 р. № 268 та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» (далі — постанова № 353).

Згідно зі змінами, внесеними постановою № 386, посадові оклади керівних працівників і спеціалістів апарату сільських, селищних рад, департаментів, управлінь, відділів, інших виконавчих органів сільських, селищних рад, зокрема, що представляють інтереси ОТГ, визначає відповідний ОМС виходячи з умов оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування та схем посадових окладів згідно з додатками 50 та 51 до постанови № 268.

У цій нормі при визначенні розмірів посадових окладів посадових осіб місцевого самоврядування, до яких віднесені і старости, немає згадки про додаток 54 до постанови № 268. Після усіх внесених змін розміри посадових окладів старост передбачені лише додатком 50 до постанови № 268.

Щодо розміру заробітної плати осіб, на яких покладено в. о. старости, вважаємо, треба враховувати рекомендацію постанови № 1044. У п. 2 цієї постанови рекомендовано ОМС зберегти за особами, які здійснювали повноваження сільського, селищного, міського голови відповідної територіальної громади до об’єднання і виконують обов’язки старости до обрання на перших виборах старост, посадовий оклад, надбавки та доплати, які були їм установлені на час переведення на посаду старости.

Нагадуємо, що посадовий оклад голів і секретарів ОМС, які не є ОТГ, визначає додаток 54 до постанови № 268.

Зауважуємо, що у випадку покладання обов’язків йдеться про зміну істотних умов праці. Норми, які регулюють цю процедуру, дозволяють відповідній особі відмовитись від запропонованих нових умов.

Підіб’ємо підсумок. Постановою № 353 викладено в новій редакції додатки 48 – 55 до постанови № 268, де посадовий оклад старости зазначено у додатку 50 і він є значно вищий, ніж був у 2015 році.

Також скасовано обмеження на встановлення сільським, селищним головам, їх заступникам й іншим керівним працівникам і спеціалістам апарату сільських і селищних рад та їх виконавчих органів надбавки за високі досягнення в праці або за виконання особливо важливої роботи.

Пунктом 2 постанови № 1044 рекомендовано ОМС зберегти за особами, які здійснювали повноваження сільського, селищного, міського голови відповідної територіальної громади до об’єднання і виконують обов’язки старости до обрання на перших виборах старост, посадовий оклад, надбавки та доплати, які були їм установлені на час переведення на посаду старости. З урахуванням цих норм та можливої суттєвої різниці в посадових окладах старости і «колишнього голови», у разі визначення зарплати в. о. старости, на думку редакції, є два шляхи, якщо:

— різниця в окладах суттєва, скористатись нормою п. 2 постанови № 1044;

— питання різниці несуттєве — установити оклад відповідно до додатку 50 постанови № 286.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі