(066) 87-010-10
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 2
  • № 1
  • № 3
  • № 2
  • № 1
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
6/13
Радник старости
Радник старости
Вересень , 2018/№ 3

Староста та депутат: взаємодія заради громади

Останнім часом доводиться спостерігати за тим, як старости скаржаться на те, що вирішення багатьох питань місцевого значення покладено на їх плечі. На жаль, змушені погодитися з такими твердженнями. Більше того, взявши участь у червні у Всеукраїнському форумі старост, який відбувся у м. Хмельницький, були свідками висловлювань старост щодо того, що вони поєднують в собі дуже часто і пожежного, і прибиральника, і ветеринарного лікаря тощо. Дійсно, роботи у наших старост вистачає, а найгірше в цій ситуації те, що людські сили не безмежні, й одна посадова особа фізично не може зробити все вчасно та якісно: скласти довідку (і не одну); з’явитися на засідання виконавчого комітету; побувати на сесії ради; з’ясувати питання, чому ж не працює сьогодні будинок культури; посприяти сусідам у вирішенні земельного спору; підготувати пропозиції щодо використання майна комунальної власності... І це ще далеко не все, що робить староста. У такій ситуації пригадується одне прислів’я: «Спасіння потопаючого — справа рук самого потопаючого». А от як і кого рятувати, будемо говорити в цій статті .

Почнемо з того, що староста в першу чергу має для себе зрозуміти, що він не один — він є складовою єдиної системи місцевого самоврядування. Нагадаємо, що відповідно до Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні»1 система місцевого самоврядування включає: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради; старосту; районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст; органи самоорганізації населення.

1 Далі за текстом — Закон № 280.

Таким чином, можна говорити про те, що кожен суб’єкт системи місцевого самоврядування наділений певним переліком повноважень, прав та обов’язків, притаманних, як правило, лише йому. Підтвердженням цьому щонайменше є положення того ж Закону № 280, в якому закріплено повноваження: сільської, селищної, міської ради; виконавчих органів ради; сільського, селищного, міського голови; старости тощо.

Як бачимо, депутата місцевої ради окремо не виділено як суб’єкта системи місцевого самоврядування, але він є складовою ради. Таким чином, можна вважати, що він є суб’єктом місцевого самоврядування, а отже, має здійснювати функції місцевого самоврядування.

Все це є зайвим підтвердженням того, що співпраця старости та депутата місцевої ради є цілком природним явищем. Вона може бути досить плідною та приносити позитивні результати як для співпрацюючих сторін, так і для мешканців (виборців) відповідної території.

Станом на сьогодні умовно сформувалося дві моделі «співіснування» старости та депутата на одній території:

перша: тісна взаємодія, направлена на досягнення цілей, які відповідають потребам та очікуванням мешканців (виборців);

Зареєструйтесь

для того, щоб читати статтю повністю.

Зареєструватися

Вже зареєстровані? Увійти з паролем

органи місцевого самоврядування, староста, депутат, взаємодія, співпраця, депутатське звернення, звернення громадян, отримання інформації додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Коментарі до статті