Теми статей
Обрати теми

Засідання постійної комісії: право присутності старости

Мацокін Андрій, головний редактор всеукраїнського видання «Держслужбовець» і спецвипуску «Юридичні практики»
Відповідно до ст. 541 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні»1 староста представляє інтереси жителів відповідного села, селища у виконавчих органах сільської, селищної, міської ради, а також бере участь у пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради та засіданнях її постійних комісій та має право на гарантований виступ на їх засіданнях з питань, що стосуються інтересів жителів відповідного села, селища. Водночас у одного з читачів видання «Радник старости» постало запитання: «Чи можуть не допустити старосту на засідання постійної комісії, посилаючись, зокрема, на те, що воно є закритим? Яка є процедура проведення закритого засідання постійної депутатської комісії, якщо це не передбачено регламентом ради?». Ну, що ж, давайте розбиратися.

1 Далі за текстом — Закон № 280.

Організація роботи комісії

Відповідно до ст. 26 Закону № 280 виключною компетенцією сільських, селищних, міських рад є затвердження регламенту ради, утворення і ліквідація постійних та інших комісій ради, затвердження та зміна їх складу, обрання голів комісій.

Ми не будемо розглядати всі норми щодо повноважень постійних комісії, а зазначимо лише ті, які впливають на організацію їх роботи.

Згідно з положеннями ст. 47 Закону № 280 постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету.

Постійні комісії обираються радою на строк її повноважень у складі голови і членів комісії. Всі інші питання структури комісії вирішуються відповідною комісією. Організація роботи постійної комісії ради покладається на голову комісії. Голова комісії скликає і веде засідання комісії, які скликаються в міру необхідності і є правомочними, якщо в них беруть участь не менш як половина від загального складу комісії.

Постійні комісії частину своїх повноважень здійснюють за дорученням ради, голови, секретаря сільської, селищної, міської ради, а також за власною ініціативою.

Перелік, функціональна спрямованість і порядок організації роботи постійних комісій визначаються регламентом відповідної ради та Положенням про постійні комісії, що затверджується радою з урахуванням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» щодо реалізації повноважень ради у здійсненні державної регуляторної політики постійними комісіями відповідної ради.

Отже, з урахуванням зазначених норм можна сказати, що постійна депутатська комісія є колегіальним органом, який утворюється радою. Очолює і організовує роботу комісії голова, який(а) також обирається радою. Здійснює свої повноваження комісія за дорученнями ради відповідно до її регламенту і Положення про постійні комісії, де уточнюються питання функціоналу і напрямків діяльності комісій. А тому постійна комісія ради не є самостійним органом, а працює в межах локальних нормативних документів на підставі норм, передбачених Законом № 280.

Зверніть увагу, що типових регламенту ради і положення про постійні комісії на законодавчому рівні не існує, а тому всі норми, прописані у цих документах, мають відповідати вимогам Закону № 280 та інших законів, що регулюють питання роботи органів місцевого самоврядування.

Доступ до інформаціїї

Пам’ятаєте:

— У тебя там не закрытый перелом, а что, что у тебя там?

— Золото и бриллианты!

— Брось эти шуточки! У тебя не закрытый, а открытый перелом!

Начебто комедія, але сюжет фільму містить правила про доступ до інформаціїї:

— Семен Семенович! Мы с вами условились — никто не должен знать!

— И Надя?

— Никто!

— Ясно...

З урахуванням запитання читача про проведення закритих засідань постійних комісій, на яких оговорюється певна інформація, давайте згадаємо норми, які стосуються питань до її доступу.

Законом України від 02.10.1992 № 2657-XII «Про інформацію»2 визначено, що основними принципами інформаційних відносин, зокрема, є:

— гарантованість права на інформацію;

— відкритість, доступність інформації, свобода обміну інформацією тощо.

2 Далі за текстом — Закон № 2657.

Ніхто не може обмежувати права особи у виборі форм і джерел одержання інформації, за винятком випадків, передбачених законом.

Стаття 5 цього Закону передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.

Але...

...реалізація права на інформацію не повинна порушувати громадські, політичні, економічні, соціальні, духовні, екологічні та інші права, свободи і законні інтереси інших громадян, права та інтереси юридичних осіб.

Нормами Закону № 2657 визначено, що за порядком доступу інформація поділяється на відкриту інформацію та інформацію з обмеженим доступом. Будь-яка інформація є відкритою, крім тієї, що віднесена законом до інформації з обмеженим доступом.

Інформацією з обмеженим доступом є конфіденційна, таємна та службова інформація. Конфіденційною є інформація про фізичну особу, а також інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб’єктів владних повноважень. Порядок віднесення інформації до таємної або службової, а також порядок доступу до неї регулюються законами.

Законом України від 13.01.2011 № 2939-VI «Про доступ до публічної інформації» визначено, що

публічна інформація — це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб’єктами владних повноважень своїх обов’язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом.

Тож, як бачимо, інформація — це те, що було отримано в результаті здійснення певного виду діяльності, у нашому випадку в результаті проведення засідання.

Законом № 280 не визначено норм проведення закритих засідань постійних комісій.

Підведемо риску

З урахуванням зазначеного можна сказати, що порядок проведення засідання постійної комісії ради, організація і форма розгляду інформації на засіданні, а також право присутності на засіданні мають бути унормовані. На законодавчому рівні ці норми не визначені. Отже, це дає можливість раді прийняти відповідне рішення і затвердити норми порядку доступу до засідань постійних комісій. Ці норми можуть бути затверджені як у регламенті ради, так і в положенні про постійні комісії.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі