Лайфак зеленого туризму: як перетворити село на туристичні локації

В обраному У обране
Друк
Ковшова Олена, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»
Радник старости Вересень, 2019/№ 3
Деякі ОТГ здатні розвивати туризм на основі історичних цікавинок, комусь до душі популяризація природних багатств, а для когось зелений туризм є шансом заохотити туристів не лише з різних куточків України, але й з-за кордону. Які лайфхаки із впровадження зеленого туризму можуть знадобитись старостам, щоб більш активно працювати в цьому напрямі не лише з місцевою владою, але й з громадою і не тільки!

Немає чого показати? Є!

Часто до редакції надходять листи, в яких читачі — представники ОТГ пишуть про те, що у старостинських округах немає чого показати іншим. А відтак зелений туризм розвивати неможливо. А чи дійсно це так?

Впевнені, що ні. Адже деякі ОТГ, не маючи історичних пам’яток або відомих туристичних маршрутів, розвивають туризм завдяки тим речам, якими славиться їх край або, якщо таких немає, вони їх створюють власноруч. Інакше кажучи, було б бажання. І йдеться не лише про проведення такої роботи спільно із місцевою владою та старостами. У деяких ОТГ ініціативу перебирають саме мешканці. А чому ви не можете перетворити в життя хоча б досвід інших?

Отже, поговоримо про простий, але дієвий досвід інших ОТГ, які активно працюють у напрямі розвитку зеленого туризму з нічого:

Барська, Северинівська ОТГ Вінницької області

Проект «яблуневого кластера» активно створюється в Барській, Северинівській об’єднаних територіальних громадах, які підписали меморандум про співпрацю у 2018 році. Для цих громад яблука — місцева продукція садівництва, яка повинна мати шанс на життя. Адже, наприклад, здавна територію м. Бар іменували «Яблуневою гілкою Поділля» через яблучні та плодові сади.

«Яблуневий шлях» — це проект використання регіонального бренда «Подільське яблуко» для розвитку громад. Проект допомагає розвивати не лише території, пов’язані з вирощуванням яблук, але й продукцію домогосподарств, вироблену з яблук. Також йдеться про організацію різних брендових фестивалів, а також створення «яблучних» туристичних маршрутів та об’єктів, сприяння розвитку малої переробки продукції садівництва (сушки, виготовлення соків, джемів, пастили тощо).

Наприклад, останні декілька років (приблизно 20 — 21 жовтня) на майдані Святого Миколая м. Бар проводять фестиваль яблука «APPLE BAR». Це величезний захід, що сприяє розвитку аграрної сфери та міжнародних культурних, економічних та торговельних зв’язків на Поділлі.

Програма фестивалю, як правило, включає майстер-класи, виставку-ярмарок, караоке-шоу, конкурси, екскурсії до яблучних садиб, виступи фольклорних колективів. У рамках фестивалю кожного року відбуваються наукові семінари та екскурсійні знайомства з містом.

Зауважимо, під час фестивалю «APPLE BAR» у 2018 році був уперше презентований новий проект «Відродження традицій Барської кераміки», який громада реалізує за підтримки Українського культурного фонду з метою розвитку туризму та відродження гончарного мистецтва XVI — XVIII століття на території ОТГ.

Додамо, що в Європі є лише декілька територій із вирощування яблук. Крім того, українські яблука — це продукція, орієнтована на експорт.

До речі, цей яблучний проект отримав грантові кошти від Європейського союзу, які були виграні на конкурсі, де було представлено більш ніж 300 різноманітних проектів. За рахунок цих коштів, зокрема, у Северинівській ОТГ є санаторій, у якому передбачено проводити спеціальні ванні процедури з додаванням яблучного соку, а також масажі та пілінг тіла за допомогою яблучної маси, придбання апаратів для виробництва кисневих коктейлів з яблучним концентратом

Щоб подивитися повну версію, підпишіться на журнал Ви вже підписалися? Увійти

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити