Карантин: новий рівень комунікації старости з громадою

Андрієвський Тимур, юрисконсульт ТОВ «ФАКТОР-МЕДІА», політолог
Радник старости Вересень, 2020/№ 3
В обраному У обране
Друк
На сьогодні немає жодних підстав вважати, що людство перемогло коронавірус COVID-19 остаточно і безповоротно. На жаль, ми досі в очікуванні нових хвиль заражень, а перехід до режиму адаптивного карантину вказує, що в різних регіонах ситуація із зараженнями може змінюватись протягом лічених тижнів — як в сприятливий бік, так і в бік погіршення. Відповідно староста як перша ланка комунікації громади з органами місцевого самоврядування має адаптуватись під нові виклики.

Комунікація онлайн

Об’єктивно кажучи, карантин є лише останнім сигналом, що взаємодія громади та посадових осіб органів місцевого самоврядування повинна все глибше і глибше «занурюватись» в онлайн.

Дійсно, ми вже маємо достатньо механізмів, які пришвидшують нашу комунікацію і виводять її на новий рівень — роблять спілкування зручнішим. Втім, вимога, пов’язана із зменшенням фізичних контактів великої кількості людей, перетворює механізм проведення громадських слухань, зборів, інших форм збирання громадської думки з демократичного інструменту взаємодії влади із людьми в доволі непередбачувану авантюру, де люди можуть наразити один одного на небезпеку.

Відповідно має бути зручний та доступний механізм обговорення поточних проблем вашої громади онлайн. У першу чергу, це повинна бути ваша офіційна сторінка в соціальних мережах, наприклад, у Facebook.

Необхідно приділяти окрему увагу вашій офіційній сторінці з метою уникнення загрозливих маніпуляцій.

Зокрема, у липні 2020 року з’являються повідомлення, що у Рівненській області невідомі створили низку Facebook-сторінок, які замасковані під офіційні

сторінки громад. Деякі із сторінок створені ще наприкінці квітня, деякі — у травні, деякі — у червні. Буквально назви звучали так: «Острозька ОТГ. Офіційна сторінка», «Привільненська ОТГ Офіційна сторінка» тощо. Прикметно, що в усіх випадках, окрім зазначення «офіційності» сторінки, невідомі використовували герб і карту громади. Загалом журналісти повідомили, що під атаку потрапили щонайменше 8 громад. Аналіз показав, що ці сторінки є підробками. Ймовірно, вони були створені спеціально під вибори певними силами з метою підготовки майданчиків для інформаційних вкидів і впливу на громадську думку.

Звісно, існує різниця між сторінкою органу місцевого самоврядування — юридичної особи, та старости як конкретної персони. Ви можете обирати, в якій формі вести комунікацію в Facebook — це може бути як особиста сторінка, так і публічна. Ці дві форми істотно відрізняються одна від одної. Є свої переваги в кожній з форм.

Так, наприклад, особиста сторінка створюється автоматично при реєстрації в соціальній мережі, а комунікація за її допомогою дозволяє вашим підписникам відчувати певну близькість «до народу». Втім, у такому випадку особиста сторінка має відображати виключно вашу публічну діяльність, і ми не радимо використовувати її для вашого приватного життя. Тож повинна бути певна етика у змісті та формі дописів, відсутність ненормативної лексики, образливих жартів тощо.

Публічна сторінка, або як її ще називають бізнес-сторінка, дозволяє напряму доносити важливу інформацію і, що важливо, на ній не потрібно додавати друзів. Відповідно люди можуть одразу вподобати чи підписатися на сторінку, не очікуючи на те, щоб їх додали в коло друзів.

Щоб створити бізнес-сторінку в Facebook, зайдіть у соцмережу.

У верхньому меню натисніть «Створити».

Із списку виберіть пункт «Сторінка».

Потім слід вказати ряд важливих моментів: необхідно обрати тип сторінки «публічна особа», дати сторінці назву, наприклад Староста Іван Мазепа. N-ська ОТГ. Офіційна сторінка (враховуйте, що існує обмеження в 50 знаків). Сторінку треба доповнити важливою інформацією про вас та вашу діяльність. Залишайте контактні номери телефону та пошти, прийомні години тощо. І обов’язково налаштуйте можливість отримувати повідомлення.

На жаль, повертаючись до випадків підроблення сторінок, то на сьогодні немає універсального рецепту, як вберегтися від фейкових сторінок. Єдиний вихід — це критичне мислення і уважність.

Щоб відрізнити фейкову сторінку від справжньої, звертайте увагу:

1. Коли створена сторінка?

Примітка. Офіційні сторінки ОТГ створені значно раніше.

2. Що постять?

Примітка. Часто псевдосторінки копіюють інформацію з офіційних, щоб максимально підлаштуватися і таким чином ввести користувачів в оману.

3. Дивитися на кількість підписників, хто і які коментарі залишає. Чи знаєте ви цих людей? Перейдіть на їхні сторінки, гляньте друзів та пости.

Важливо постійно наповнювати свою сторінку:

1

публікуйте офіційні повідомлення та оголошення

2

спілкуйтеся з громадою

3

збирайте думки

Ірина Тітаренко, спеціалістка з комунікацій для соціальних змін, співзасновниця та CEO Practicum наводить для порталу Детектор.Медіа декілька правил офіційної комунікації, деякі з яких цілком підходять і в роботі старост ОТГ:

Правило 1.

Сформулюйте зрозуміле, просте та емоційне ключове повідомлення

Краще говорити просто, ніж зарозуміло.

Ефективне повідомлення максимізує позитивні результати, долає чи зменшує бар’єри на шляху до дії, а також формує відповідну поведінку.

Комунікувати варто не лише про діяльність своєї установи та її здобутки, але і про дотичні тематики, які також можуть бути цікавими вашій аудиторії.

Золоте правило комунікацій у соціальних мережах — «75/25», де на кожне повідомлення про вашу організацію (новини, обговорення тощо), має бути 3 повідомлення про щось важливе для вашої аудиторії (цікава й корисна інформація)

Правило 2.

Комунікуйте системно та на різних майданчиках

Комунікація повинна бути актуальною — тут і зараз, адже будь-яка затримка — це репутаційний ризик.

Ви можете підсилювати охоплення аудиторії, дублюючи дописи в інших засобах, наприклад у групах/чатах Viber, Telegram тощо.

Орієнтуйтеся на ті мережі, в яких перебуває ваша аудиторія. Telegram став одним з найпрогресивніших месенджерів, адже в ньому можна проводити, наприклад, опитування

Правило 3.

Використовуйте різні формати комунікаційних повідомлень

Ставте аудиторії запитання, ініціюйте обговорення, запускайте онлайн-опитування громадської думки.

Це не тільки приверне увагу до інформації, яку ви публікуєте, а також допоможе дізнатися про настрої цільової аудиторії, проаналізувати її бажання та поведінку, якісно підвищить рівень довіри до організації

Останнє правило надзвичайно важливе і цікаве в умовах карантинної ізоляції.

Як розробити і використати онлайн-опитування

Онлайн-опитування можуть слугувати хоч і не ідеальним, втім доволі зручним засобом провести умовні «збори громадян» онлайн та почути їх думку.

У першу чергу необхідно поставити мету проведення такого опитування. Що ви хочете дізнатися — від вирішення проблем конкретної вулиці до визначення схвалення вашої діяльності громадянами.

Опитування можуть бути як анонімними, так і відкритими.

Радимо не зловживати анонімними опитуваннями. З одного боку, анонімні опитування дають можливість людям більш вільно висловлюватись, втім, анонімність не дозволяє контролювати махінації з заповненням опитувальників.

Наприклад, вам необхідно знати думку конкретної аудиторії — конкретної вулиці, конкретного села, або ж всього населення старостинського округу. Маючи контактні дані респондентів, ви чіткіше розумієте проблематику

та адресата. Більш того, відкриті не анонімні опитування вберігають ваше опитування від того, що на нього анонімно відповість ще з десяток-другий осіб з зовсім іншого району або іншої області, фактично викривляючи загальну картину.

Наприклад: Харківська міська рада у формі електронного голосування проводила опитування громадян щодо перейменування вулиці. Після декількох днів голосування посадові особи ради заявили, що видалили з загальних результатів голосування приблизно тисячу голосів через те, що ці голоси були віддані з адрес, які територіально не входять до громади Харкова.

Існує багато механізмів для проведення опитувань, втім, з особистого досвіду ми радимо користуватися Google-формами. Вони безкоштовні, а налаштування параметрів відповідей та певні обмеження за формою (прості відповіді «так»/«ні», наприклад) роблять опитування більш конструктивним, ніж обговорення проблемних питань на фізичних зустрічах або в коментарях під дописами в соціальних мережах. Так ви можете уникнути сварок, емоційних висловів тощо.

Типи запитань, які вам доступні:

1) відкрите запитання — має поле вводу, де респондент може написати свою відповідь;

Наприклад:

Де в селі провести освітлення? (далі довільна відповідь)

2) запитання з кількома варіантами відповідей — респондент обирає один або більше запропонованих варіантів;

Наприклад:

На якій вулиці нам важливіше провести освітлення?

— вул. Весела;

— вул. Шкільна;

— вул. Командарма Кенобі.

3) таблиця з варіантами відповідей — респондент може обрати лише одну відповідь в кожному рядку;

Наприклад:

У бюджет планують закласти N грн на благоустрій. Краще спрямувати ці кошти на:

— дитячий майданчик на вул. Командарма Кенобі? (так/ні/можливо)

— зону відпочинку на березі Чистого ставка? (так/ні/можливо)

— дорожнє покриття на вул. Веселій? (так/ні/можливо)

4) оціночна шкала — респондент ставить оцінку із запропонованих.

Наприклад:

За шкалою від 1 до 5, де 1 — це «незадовільно», а 5 — «дуже задовільно», оцініть результати ревіталізації бібліотеки:

— швидкість Інтернету (1 2 3 4 5);

— новий бібліотечний фонд (1 2 3 4 5);

— можливість проводити заходи в хабі (1 2 3 4 5).

Зверніть увагу, що саме ви модеруєте опитування. Тому ви можете в усіх запитаннях ставити додатковий варіант відповіді: «Запропонувати інший варіант».

Переконайтесь, що ваше опитування доступне та читабельне (особливо для людей із вадами зору).

Уникайте «захаращення» сторінки надмірною кількістю запитань або недоречною нумерацією.

Пишіть короткі, чіткі запитання, прості інструкції та адекватні варіанти відповідей. Розташуйте запитання у логічному порядку.

Звісно, оголошувати про проведення опитування ви повинні з офіційних ресурсів — сайту або вашої офіційної сторінки в соціальних мережах. Чітко конкретизуйте строк проведення опитування, після чого форму-опитувальник необхідно закрити для приймання нових відповідей. Сервіс Google-форм дозволяє легко експортувати результати опитування у сформовану таблицю або діаграму. Крім того, з часом ви самостійно дізнаєтесь про нові цікаві способи отримання думки і навчите вашу громаду. Онлайн-демократія існує, особливо на карантині.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити всього за 10 грн
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд