Але основний колізійний момент, як на мене, полягає в тому, що відповідно до Закону України від 11.12.2003 № 1382-IV САМЕ органом реєстрації місця проживання, зняття з реєстрації місця проживання визначено САМЕ виконавчий орган сільської, селищної або міської ради, сільського голову (у разі якщо відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено), що здійснює реєстрацію, зняття з реєстрації місця проживання особи на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, на яку поширюються повноваження відповідної сільської, селищної або міської ради.
Тобто маємо двох суб’єктів, які можуть здійснювати відповідні реєстраційні дії:
— виконавчий орган ради (має бути юридичною особою, якщо вже дотримуватися всіх вимог законодавства; в положенні про такий орган обов’язково повинне бути зазначено вказане повноваження)
або
— сільський голова, якщо в сільській раді не створено відповідний виконавчий орган.
Отже, староста, щоб мати відповідні повноваження, повинен щонайменше бути, так би мовити, структурною одиницею виконавчого органу, в повноваженнях якого є здійснення реєстрації місця проживання та зняття з реєстрації місця проживання. Це якщо говорити про те, щоб староста міг бути повноцінним суб’єктом надання вказаної послуги.
Станом на сьогодні з «натяжечкою» староста це може робити будучи членом виконавчого комітету, але за умови, що САМЕ виконавчий комітет як виконавчий орган ради має означене вище повноваження.
Інший варіант, який дозволяє старості здійснювати повноваження у сфері відповідної адмінпослуги, — це покладення на нього відповідного завдання радою, якщо в цій же раді вже є утворений центр надання адміністративних послуг.
Власне, така можливість передбачена ст. 13 Закону України від 06.09.2012 № 5203-VI «Про адміністративні послуги» (зі змінами), де зазначається, що за рішенням органу, який прийняв рішення про утворення центру надання адміністративних послуг, окремі завдання адміністратора, пов’язані з наданням адміністративних послуг, отриманням заяв та документів, видачею результатів надання адміністративних послуг, може здійснювати староста. Звісно, щоб отримати право саме надавати вказану послугу, а не приймати документи та передавати їх до ЦНАПу (тобто здійснювати весь спектр дій, пов’язаних з реєстрацією та зняттям з реєстрації місця проживання), початково таке право повинен мати адміністратор ЦНАПу. В свою чергу, щоб адміністратор ЦНАПу мав такі права, в положенні про ЦНАП повинно бути таке повноваження, як реєстрація та зняття з реєстрації місця проживання.
Нижче наводимо вам приклад рішення до останнього варіанту.