Теми статей
Обрати теми

Актуальне запитання. Якими мають бути дії кадровика при приведенні у відповідність до нових норм законопроєкту № 4535 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розвитку інституту старост» в частині того, що цим проєктом посада старости «переміщується» до V категорії?

Мацокін Андрій, головний редактор всеукраїнського видання «Держслужбовець» і спецвипуску «Юридичні практики»
Чинними нормами Закону України від 07.06.2001 № 2493-III «Про службу в органах місцевого самоврядування» (далі — Закон № 2493) посада старости віднесена до VI категорії посад, яка передбачає присвоєння відповідно 13, 12 і 11 рангів.

Положеннями законопроєкту № 4535 посада старости віднесена до V категорії посад, у межах якої, відповідно до норм Закону № 2493, присвоюються 11, 10 і 9 ранги.

Згідно зі ст. 15 Закону № 2493 при прийнятті на службу в органи місцевого самоврядування присвоюються ранги у межах відповідної категорії посад.

Ранги, які відповідають посадам третьої — сьомої категорії, присвоюються, відповідно, сільським, селищним, міським головою.

Водночас нормами цієї ж статті передбачено, що ранги, які відповідають посадам першої та другої категорій, а також ранги сільським, селищним, міським головам, головам районних, районних у містах рад, старостам присвоюються рішенням відповідної ради в межах відповідної категорії посад.

Нагадаю, що питання присвоєння рангів посадовим особам місцевого самоврядування регулюється не тільки нормами Закону № 2493, а й:

Положенням про ранги державних службовців, затвердженим постановою КМУ від 19.06.1996 № 658;

наказом Головдержслужби України від 28.03.2005 № 72 «Про присвоєння рангів посадовим особам місцевого самоврядування відповідно до статті 14 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування»;

наказом Головдержслужби України від 31.03.2006 № 106 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо застосування постанови Кабінету Міністрів України від 19 червня 1996 № 658 «Про затвердження Положення про ранги державних службовців».

У жодному з цих нормативних документів не визначено норми, яка б врегульовувала питання присвоєння рангу у зв’язку із законодавчою зміною категорії посади. А норми, які стосуються отримання посади більш високої категорії, передбачають процедуру призначення, що у нашому випадку не відбувається.

Тож будемо виходити з того, що:

— ранги присвоюються в індивідуальному порядку відповідно до займаної посади, рівня професійної кваліфікації, результатів роботи;

— при призначенні посадової особи місцевого самоврядування (старости) на більш високу за категорією посаду їй присвоюється ранг у межах категорії посади, яку вона зайняла.

Отже, кожен староста зараз має індивідуальний ранг, присвоєний відповідно до вислуги, рівня професійної кваліфікації, результатів роботи.

Призначення на посаду більш високої категорії у нас не відбувається, бо посада віднесена до іншої категорії Законом. Тож посада старости автоматом переходить в більш високу категорію з відповідними рангами.

Таким чином, ранги старост ми маємо привести у відповідність до норм ст. 15 Закону № 2493 з урахуванням вислуги, рівня професійної кваліфікації, результатів роботи кожної особи, яка обіймає нині цю посаду, і що були підставою присвоєння відповідного рангу старості, коли ця посада перебувала у VI категорії.

Тобто, в ідеальному варіанті, після набуття чинності новою нормою ми маємо присвоїти старостам «рівнозначні» ранги, але у межах V категорії посад:

13 ранг = 11 рангу;

12 ранг = 10 рангу;

11 ранг = 9 рангу.

З урахуванням того, що посада старости знаходиться у штатному розписі ради, особова справа у відділі кадрів (службі управління персоналом), а безпосереднього керівника у старости немає (лише голова), алгоритм приведення рангів старост у відповідність до нових норм, на нашу думку, має виглядати так:

відділ кадрів (служба управління персоналом) вносить пропозицію сільському, селищному, міському голові щодо приведення у відповідність до норм Закону № 2493 штатного розпису і рангів старост у зв’язку із віднесенням посади старости до V категорії посад; готує відповідні документи і проєкт подання;

голова: розглядає пропозицію і документи, дає доручення щодо винесення зазначеного питання на сесію ради;

рада: розглядає подання голови та приймає рішення про приведення у відповідність штатного розпису та рангів.

Важливо! Це наша особиста думка, і запропонований алгоритм дій буде такою собі «перестраховкою», якщо все ж таки голова та рада зважаться присвоїти старостам ранги, які за градацією в новій категорії будуть відповідати тим, які старости мали до законодавчих змін.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі