Теми статей
Обрати теми

Актуальне запитання. Яка роль старости у процесі надання жителям старостинського округу адміністративних послуг соціального характеру?

Мацокін Андрій, головний редактор всеукраїнського видання «Держслужбовець» і спецвипуску «Юридичні практики»
Яка роль старости у процесі надання жителям старостинського округу адміністративних послуг соціального характеру?

Для забезпечення надання доступних адміністративних послуг соціального характеру жителям територіальної громади за місцем проживання Міністерство соціальної політики України рекомендувало в Методичних рекомендаціях щодо організації та забезпечення діяльності територіальної громади у сферах соціального захисту населення та захисту прав дітей, затверджених наказом 30.12.2020 № 868, організувати фронт-офіси, зокрема в старостинських округах. Тобто завдяки таким фронт-офісам жителям не потрібно їхати до адміністративного центру територіальної громади для того, щоб зустрітися з працівником органу соціального захисту населення і віддати документи на отримання соціальної послуги чи встановлення соціальної виплати.

Діяльність органу місцевого самоврядування з питань надання адміністративних послуг соціального характеру відповідно до цих Методичних рекомендацій передбачає виконання, зокрема, таких функцій:

— приймання документів для надання соціальної підтримки населенню, зокрема адміністративних послуг соціального характеру, включених до переліку, затвердженого розпорядженням КМУ від 16.05.2014 № 523-р «Деякі питання надання адміністративних послуг органів виконавчої влади через центри надання адміністративних послуг»;

— реєстрація повідомлень про порушення прав дитини та інформування відповідних органів;

— реєстрація звернень і повідомлень про дискримінацію за ознакою статі, жорстоке поводження з дітьми та вчинення домашнього насильства тощо.

Приймання заяви та документів для надання всіх видів соціальної допомоги, пільг і житлових субсидій, установлення статусу, видача довідок, направлень і посвідчень проводяться уповноваженими посадовими особами виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, посадовими особами ЦНАП безпосередньо від заявника, його опікуна (піклувальника), іншого законного представника або іншої особи за дорученням згідно з Інструкцією щодо порядку оформлення і ведення особових справ отримувачів усіх видів соціальної допомоги, затвердженою наказом Мінсоцполітики від 19.09.2006 № 345.

Тож звертаємо увагу на те, що зазначені документи не може отримати будь-хто з працівників ОМС, а лише уповноважена особа.

Тобто для того щоб староста мав право отримувати документи та передавати їх до відповідного структурного підрозділу соціального захисту, його мають на це уповноважити рішенням відповідного виконавчого органу. Зазвичай уповноважують старост рішенням виконавчого комітету.

Текст рішення може виглядати таким чином

Про покладання обов’язків

з приймання заяв та документів

для надання усіх видів соціальної

допомоги, пільг і житлових субсидій

Відповідно до постанови КМУ від 28 жовтня 2020 року № 1035 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України», Методичних рекомендацій щодо організації та забезпечення діяльності територіальної громади у сферах соціального захисту населення та захисту прав дітей, затверджених наказом Мінсоцполітики України від 30.12.2020 № 868, Інструкції щодо порядку оформлення і ведення особових справ отримувачів усіх видів соціальної допомоги, затвердженої наказом Мінсоцполітики від 19.09.2006 № 345, керуючись нормами ст. 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виконавчий комітет сільської ради

ВИРІШИВ:

Визначити уповноваженими особами з приймання заяв та документів для надання усіх видів соціальної допомоги, пільг і житлових субсидій таких посадових осіб __________________ сільської ради:

Веселого Василя Васильовича — старосту ;

...

Під час приймання документів уповноважена посадова особа повинна:

перевірити правильність заповнення заяви та в разі потреби надати допомогу в її заповненні;

перевірити правильність оформлення та наявність усіх документів, що підтверджують право заявника на відповідні види допомоги;

звірити відомості, зазначені в заяві, з документами, що посвідчують особу (паспортом громадянина України, свідоцтвом про народження дитини) зареєстрованих у житловому приміщенні громадян і членів їхніх сімей, які претендують на отримання соціальної допомоги, та іншими необхідними документами, які передбачені нормативно-правовими актами;

засвідчити копії документів, що долучаються до паперової справи, підписом та печаткою (за наявності);

видати заявнику письмове повідомлення (відривний талон) про прийняття заяви та передбачених законом документів або надіслати відповідне електронне повідомлення у випадках, передбачених законодавством.»

Зверніть увагу що Методичні рекомендації рекомендують прийняті від заявників та сформовані у справи документи зберігати в сейфі (металевій шафі для документів), а посадовій особі, яка прийняла неповний пакет документів — забезпечувати його зберігання до подання заявником усіх документів відповідно до нормативно-правових актів.

Особливості здійснення старостами відповідних повноважень визначаються локальними нормативними документами з урахуванням відповідного профільного законодавства.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі