Теми статей
Обрати теми

Актуальне запитання. Чи може рада ініціювати дострокове припинення повноваження старост за результатами заслуховування його звіту?

Мацокін Андрій, головний редактор всеукраїнського видання «Держслужбовець» і спецвипуску «Юридичні практики»
Чи може рада ініціювати дострокове припинення повноваження старост за результатами заслуховування його звіту?

У статті «Звіт старости про свою роботу» ми детально розібрали норми, які регулюють процедуру звітування старости.

Але залишилося відкритим питання щодо результатів звітування. Яким має бути рішення ради за результатами заслуховування звіту старости? Чи може рада прийняти рішення, яким надасть звіту певну оцінку.

Нормами ст. 26 Закону України від 21.05.1997 № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі — Закон № 280) передбачено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються, зокрема, питання заслуховування звіту сільського, селищного, міського голови про діяльність виконавчих органів ради, а також заслуховування звітів постійних комісій, керівників виконавчих органів ради та посадових осіб, яких вона призначає або затверджує.

Жодним нормативним документом на сьогоднішні не передбачено норми, яка б установлювала можливі результати звітування старости. А тому і не визначено конкретних вимог щодо того, яке за змістом має бути рішення ради після заслуховування звіту старости. Зважаючи на це та враховуючи, що староста не підпадає під атестацію та щорічну оцінку діяльності, рада також не оцінює діяльність старости, а може прийняти рішення: «взяти звіт старости до відома».

Але якщо ми подивимося відповідні рішення, ухвалені радами, то побачимо, що, умовно, 8 з 10 рад оцінюють діяльність старости та визнають її як «задовільну».

Постає запитання: за якими критеріями дається така оцінка; і якщо є задовільна оцінка, то може бути і незадовільна? До яких наслідків призведуть такі оцінки? Чи може рада достроково припинити повноваження старости, за результатами його звіту?

Нормами Закону №280 не передбачено умов дострокового припинення повноважень старости.

В свою чергу, за нормами ст. 20 Закону України від 07.06.2001 № 2493-III «Про службу в органах місцевого самоврядування» (далі — Закон № 2493) крім загальних підстав, передбачених Кодексом законів про працю України, служба в органах місцевого самоврядування припиняється на підставі та в порядку, визначених Законом №280, а також, зокрема, у разі порушення посадовою особою місцевого самоврядування Присяги, передбаченої ст. 11 Закону №2493.

Кодексом законів про працю України передбачено, що строковий трудовий договір до закінчення строку його чинності може бути розірваний власником або уповноваженим ним органом, зокрема у випадках систематичного невиконання працівником без поважних причин обов’язків, покладених на нього трудовим договором або правилами внутрішнього трудового розпорядку, якщо до працівника раніше застосовувалися заходи дисциплінарного або громадського стягнення.

Така підстава припинення повноважень, як порушення присяги, передбачає, зокрема, наявність фактів несумлінного виконання своїх посадових обов’язків.

Тож з урахуванням зазначеного можна сказати, що без наявних підстав достроково припинити повноваження старости за результатами звітування буде неможливо.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі