Теми статей
Обрати теми

Нова конфігурація «1С» — спеціально для приватних підприємців (на єдиному та фіксованому податках)

Редакція ВД
Стаття

Нова конфігурація «1С» — спеціально для приватних підприємців (на єдиному та фіксованому податках)

 

Конфігурація «1С: Торгівля для приватних підприємців» — зовсім ще новачок у сімействі типових рішень на платформі «1С: Підприємство 8». Багато підприємців чекали на появу такого продукту ще у версії «1С: Підприємство 7.7», але вийшов він тільки зараз. Сьогодні ми розповімо, чим відрізняється ця конфігурація від своїх старших побратимів і які запити користувача вона покликана задовольнити.

 

Як відомо, законодавство звільняє підприємців від необхідності вести повноцінний бухгалтерський облік своєї діяльності. Проте вести облік доходів та витрат вони зобов’язані. З цією метою затверджено форму Книги обліку доходів та витрат, яку ведуть фізичні особи — суб’єкти підприємницької діяльності протягом календарного року (форма № 10).

Разом з тим практично кожний приватний підприємець пройшов етап ведення записів у блокноті з вечірнім «підбиттям» підсумків та боргів. На цьому етапі система обліку та потреби в аналізі підсумкових даних мінімальні. Але з часом, коли бізнес розвивається і торговельні обороти набирають темп, структура обліку доходів та витрат стає все складніше і підприємець неминуче стикається з необхідністю автоматизації розрахункових операцій.

Незважаючи на різноманітність спеціалізованих бухгалтерських конфігурацій, до недавнього часу сегмент підприємницьких рішень на базі «1С» залишався практично пустим. Підприємцю доводилося придбавати повноцінний бухгалтерський чи менеджерський продукт та пристосовувати його під свої потреби. Такий підхід не завжди вигідний економічно та зручний з точки зору підприємця, не знайомого з принципами ведення бухгалтерського обліку. Для користувача наявність багатьох зайвих функцій та документів не є позитивним фактором у роботі. Тепер підприємці отримали можливість автоматизувати свій облік за допомогою простої та функціональної програми «1С: Торгівля для приватних підприємців».

Ця конфігурація вигідно відрізняється від типових бухгалтерських продуктів насамперед ціною. Погодьтеся: навряд чи розумно оплачувати встановлення повнофункціонального комплексу «1С: Підприємство 8. Управління торгівлею для України» і при цьому не використовувати левову частку його можливостей. Ціна конфігурації «1С: Торгівля для приватних підприємців» (600 грн.) набагато нижча, ніж типових бухгалтерських рішень.

«1С: Торгівля для приватних підприємців» призначено для автоматизації обліку підприємців, які здійснюють торговельну діяльність та займаються наданням послуг.

Конфігурація розрахована на підприємців на єдиному або фіксованому податку.

У конфігурації відсутня система ведення податкового обліку ПДВ, що, безумовно, може розчарувати деяких користувачів. Разом з тим є можливість вести облік заробітної плати та готувати основні регламентовані звіти на підставі даних, унесених до програми.

 

Банк і каса

Розробники комплексно підійшли до створення конфігурації, ураховуючи накопичений досвід доробки раніше існуючих типових конфігурацій під потреби підприємців.

У конфігурації реалізовано облік руху готівкових, безготівкових грошових коштів та валютних операцій. Автоматизовано операції з розрахунків з постачальниками, покупцями та підзвітними особами. Існує можливість вести аналітичний облік руху грошових коштів у розрізі статей доходів та витрат, а також складати Книгу обліку доходів та витрат підприємця за формою № 10 (рис. 1). Передбачено багато інструментів для зведення платіжного балансу підприємця. Облік можна вести як за кількома банківськими рахунками, так і за кількома «касами» (особами, відповідальними за обіг готівки).

 

img 1

 

Інформацію можна аналізувати за допомогою низки звітів (рис. 1). Наприклад, залишки за розрахунковими рахунками можна побачити за допомогою звіту «Остатки денежных средств», а в разі потреби проаналізувати обороти формується звіт «Ведомость по денежным средствам» (рис. 2). Звіт «Движение денежных средств» надасть вичерпну інформацію про структуру витрат та доходів у розрізі контрагентів, операцій, валют, розрахункових рахунків та статей руху. До речі, статті руху грошових коштів користувач може створювати сам, виходячи зі своїх власних потреб щодо аналізу руху грошових коштів.

 

img 2

 

Розрахунки з контрагентами

Разом зі збільшенням числа контрагентів (постачальників та покупців) підприємець, який веде облік у блокнотику, доходить висновку, що далі «так жити не можна». З цієї миті він замислюється про те, що непогано було б якимось чином автоматизувати облік розрахунків з контрагентами.

У розробників конфігурації «1С: Торгівля для приватних підприємців України» є, що запропонувати у відповідь на цю потребу. Конфігурація дозволяє вести облік взаєморозрахунків у розрізі договорів та операцій, причому як у гривні, так і в іноземній валюті. До того ж для простоти обліку можна в документі на оприбуткування або відвантаження відразу зазначити суму оплати, а не створювати два документи (один на відвантаження/оприбуткування, а другий — на оплату), як це зазвичай робиться в інших конфігураціях.

Крім того, передбачено можливість зберігання та систематизації різної інформації, що стосується кожного конкретного контрагента. Можна складати календар нагадувань та подій щодо контрагентів, наприклад розклад дзвінків та зустрічей, а також «прив’язувати» до того чи іншого контрагента зовнішні файли, що зберігаються на вашому комп’ютері (рис. 3). Адже нерідко бувають випадки, коли телефон потрібної контактної особи записано в якомусь блокноті працівника або потрібний файл з прайс-листом постачальника загубився в збережених документах на жорсткому диску комп’ютера. Конфігурація дозволить вам упорядкувати таку інформацію про постачальників та покупців.

 

img 3

 

Торгові і складські операції

Використовуючи конфігурацію «1С: Торгівля для приватних підприємців», підприємець може вести складський та торговельний облік: реєструвати надходження та реалізацію товарів, оформляти та роздруковувати первинні документи — видаткову накладну та товарний чек (рис. 4). Розробники реалізували в конфігурації облік роздрібної торгівлі, причому як для оперативного відображення реалізації, так і для відображення продажів за результатами інвентаризації.

 

img 4

 

Облік товарів, матеріалів та готової продукції ведеться в розрізі місць зберігання, запасів та партій запасів. Додатково облік запасів можна вести в розрізі серій та характеристик. Характеристиками можуть бути такі якості запасів, як колір, модель, розмір тощо. Усе це істотно полегшує як проведення інвентаризацій, так і поточний контроль запасів підприємця. У будь-який момент власник може отримати інформацію про наявність того чи іншого виду товарів або матеріалів на складах та точках реалізації.

За допомогою програми користувач має можливість створювати та контролювати свою цінову політику в розрізі торговельних точок та типів цін. Типи цін для закупівлі та реалізації користувач створює самостійно. Так, власник може оперативно реагувати на зміни ринку та коригувати рівень торговельних націнок та знижок залежно від власних економічних прогнозів. Є можливість установлювати знижки на товари виходячи із заданих умов, таких як обсяг обороту з конкретним покупцем, сума одноразового придбання.

Як і в бухгалтерських програмах, можлива зміна методу оцінки вартості матеріально-виробничих запасів при їх вибутті.

У конфігурації реалізовано три основні методи розрахунку:

— за середньою собівартістю;

— за собівартістю першого за часом придбання матеріально-виробничих запасів (ФІФО);

— за собівартістю останнього за часом придбання матеріально-виробничих запасів (ЛІФО).

Конфігурація дозволяє відстежувати стан замовлень: як вхідних (від покупців), так і вихіднихих (постачальникам). Використовуючи відповідні звіти, можна одержувати дані щодо стану оплат та відвантажень у розрізах документів-замовлень. Також є система контролю та нагадувань про строки виконання замовлення.

 

Заробітна плата найманих працівників

І, нарешті, радує наявність ділянки автоматизації розрахунків заробітної плати для найманих працівників. І хоча підприємці на альтернативних системах оподаткування обмежені в кількості працівників, проте нарахування та виплата заробітної плати повинна здійснюватися відповідно до чинного законодавства з використанням актуальних ставок нарахувань та утримань. У конфігурації «1С: Торгівля для приватних підприємців України» нарахування заробітної плати ведеться у спрощеному вигляді. Складається табель обліку робочого часу (рис. 5), на підставі якого розраховуються суми заробітної плати та нарахування-утримання всіх обов’язкових платежів і податків. Табличні частини документа можна заповнювати як автоматично, так і вручну. Також можна відключати проведення документа із заробітної плати в регламентованому обліку. Дані про суми нарахувань у цьому разі не потраплятимуть до Книги обліку доходів та витрат приватного підприємця.

 

img 5

 

Автоматизація ділянки заробітної плати для підприємців включає:

— нарахування зарплати працівників фізичної особи — підприємця за окладом;

— ведення взаєморозрахунків з працівниками аж до виплати зарплати;

— автоматичний розрахунок регламентованих законодавством податків та внесків, базою оподаткування яких є заробітна плата працівників;

— формування відповідних звітів (з податку з доходів фізичних осіб, внесків до Пенсійного фонду, фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування).

При виконанні розрахунків ураховується наявність працюючих інвалідів, пенсіонерів.

 

Регламентована звітність

До конфігурації «1С: Торгівля для приватних підприємців України» включено обов’язкові (регламентовані) звіти для подання контролюючим державним органам. Причому для звітів підтримується та оновлюється функція формування електронних версій звіту, що дає можливість підприємцю заощадити на придбанні додаткового ПЗ.

У конфігурації формуються Книга обліку доходів та витрат підприємця за формою № 10, Звіт суб’єкта малого підприємництва — фізичної особи — платника єдиного податку, Декларація про доходи (форма № 1), розрахунки страхових внесків до Пенсійного фонду та фондів соціального страхування, форма № 1ДФ.

Додаткові сервісні можливості конфігурації містять: убудований опис облікових схем, реалізованих у конфігурації; можливість контролю перевищення лімітів доходу; підготовку листа до відділу технічної підтримки; автоматичну перевірку та встановлення оновлень для програми.

Як бачимо, підприємці на спрощеній системі оподаткування (без виділення ПДВ) отримали досить недорогий та зручний інструмент для ведення обліку й організації фінансового документообігу. Особливо важливим є те, що цей продукт випущено в межах системи «1С: Підприємство 8», оскільки в цьому випадку користувач одержує певну гарантію того, що версії програми оперативно оновлюватимуться. Крім того, освоївши цю досить просту конфігурацію, у міру зростання бізнесу підприємець зможе перейти до використання більш просунутих конфігурацій, і йому буде вже набагато простіше освоїти роботу з ними.

 

Матеріал підготувала Наталія ГРИГОР’ЄВА,
 економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

Редакція висловлює подяку за сприяння в підготовці статті компанії «1С-Теллур»,
 м. Харків www.tellur.com.ua, тел. (057) 719-56-19, 719-55-95

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі