Теми статей
Обрати теми

Поштова скринька. Відкриття точки, де здійснюватиметься торгівля алкоголем

Редакція ВД
Відповідь на запитання

Відкриття точки, де здійснюватиметься торгівля алкоголем

 

Запитання. Фізична особа — підприємець має намір відкрити торговельну точку, в якій здійснюватиметься торгівля алкогольними напоями. Однак поруч із запланованим місцем її розміщення розташована школа. Чи є якісь обмеження щодо відстані, на якій має бути розміщено цю торговельну точку від школи?

 

Відповідь. У цьому випадку слід звернутися до Закону № 481 документ 1 і Правил роздрібної торгівлі алкоголем документ 2.

Причому для кращого розуміння проаналізуємо не тільки їх сучасну редакцію, а й заглибимось трохи в історію питання, що нас цікавить.

Отже, у редакціях, які діяли раніше, згаданих нормативних документів зазначалося, що роздрібна торгівля алкогольними напоями, крім усього іншого,

забороняється на території дошкільних, навчальних і лікувальних закладів і прилеглих територіях, тобто на околицях цих закладів.

Однак поняття «прилегла територія» в нормативних документах не було визначено. У зв'язку з цим місцеві органи влади іноді самостійно встановлювали такі критерії, причому питання, чи мали вони такі повноваженнями, залишалося спірним.

Наприклад, у

рішенні Держкомпідприємництва № 17-64/6 документ 3 зазначалося, що як прилеглу до якогось закладу слід розглядати територію, яка безпосередньо належить або утримується цим закладом (наприклад шкільний двір). Межі такої території, як правило, чітко визначено, а не обмежено якоюсь відстанню (300 метрів тощо), оскільки в цей радіус може потрапити прибудинкова територія тощо.

Це що стосується, так би мовити, днів минулих. Сучасна ситуація дещо відрізняється.

Сьогодні згадані вище документи в контексті, що нас цікавить, забороняють торгувати алкоголем у роздріб:

у приміщеннях і на території дошкільних, навчальних закладів і закладів охорони здоров'я;

— в інших місцях, визначених органами місцевого самоврядування.

Тобто вже прямо не йдеться про прилеглі території, а лише про територію, яка безпосередньо належить школі.

Виходить, що розміщення такої торговельної точки за територією школи не вважатиметься порушенням. Знову ж, за умови, що місцевими органами влади не запроваджено додаткові обмеження довідка 1.

До того ж підприємцю слід урахувати такі нюанси.

Відкриваючи магазин або іншу торговельну точку, підприємець розмістить на фасаді будинку вивіску та, можливо, використовуватиме деякі рекламні засоби довідка 2.

Тож слід урахувати, що згідно зі

статтею 22 Закону про рекламу документ 4 реклама алкогольних напоїв або знаків для товарів і послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої, не може розташовуватися ближче ніж 300 метрів прямої видимості від території дитячих дошкільних закладів, середніх загальноосвітніх шкіл та інших навчальних закладів, в яких навчаються діти віком до 18 років.

Цей метраж слід ураховувати при розміщенні «класичної реклами» та вивіски, яка також часто розглядається як зовнішня реклама.


Розшифровка нормативних посилань (документ)

1 Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.95 р. № 481/95-BP.

2

Правила роздрібної торгівлі алкогольними напоями, затверджені постановою КМУ від 30.07.96 р. № 854.

3 Рішення Держкомпідприємництва «Про необхідність усунення порушень вимог Указу Президента України від 03.02.98 р. № 79/98 «Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності» Київською міською державною адміністрацією» від 22.06.2000 р. № 17-64/6.

4 Закон України «Про рекламу» від 03.07.96 р. № 270/96-ВР.

 

Довідкова інформація (довідка)

1

Найчастіше, якщо місцеві органи влади і запроваджують такі заборони, то вони мають локальний характер — на період проведення випускних вечорів тощо.

2

Рекламою вважається інформація про особу або товар, розповсюджена в будь-якій формі й будь-яким способом і призначена для того, щоб сформувати або підтримати поінформованість споживачів реклами та їх інтерес щодо такої особи або товару.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі