Теми статей
Обрати теми

Організація діяльності з ремонту мобільних телефонів

Редакція ВД
Стаття

Організація діяльності з ремонту мобільних телефонів

 

Організувати ремонт мобільних телефонів під силу будь-якому підприємцю, навіть початківцю. У тому, що такі послуги будуть затребувані, сумніватися не доводиться: сьогодні вже стає нормою наявність у однієї особи відразу двох — трьох апаратів (особистий, корпоративний, безлімітний, для Kyivstar, МТС, Life тощо). Але, як відомо, ніщо не вічне, тим більше складна електротехніка, до якої належить мобільний телефон. Чим більше функцій має апарат, тим більше виникає потреб, пов’язаних з його обслуговуванням і ремонтом.

Перспективи зрозумілі. Не гаючи часу, приступаємо до ремонту, озброївшись підмогою-керівництвом, запропонованою в цій статті.

Людмила БАЛА, консультант газети «Власне Діло»

 

Документи статті

ЦКУ

— Цивільний кодекс України від 16.01.2003 р. № 435-IV.

КУпАП

— Кодекс України про адміністративні правопорушення від 07.12.84 р. № 8073-X.

Закон про рекламу

— Закон України «Про рекламу» від 03.07.96 р. № 270/96-ВР.

Закон про санітарно-епідеміологічне благополуччя

— Закон України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення» від 24.02.94 р. № 4004-XII.

Указ № 746

— Указ Президента України «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва» у редакції від 28.06.99 р. № 746/99.

Декрет про прибутковий податок

— Декрет КМУ «Про прибутковий податок з громадян» від 26.12.92 р. № 13-92.

Перелік побутових послуг, що підлягають патентуванню

— Перелік послуг, що належать до побутових і підлягають патентуванню, затверджений постановою КМУ від 27.04.98 р. № 576.

Порядок № 150

— Порядок видачі органами державного пожежного нагляду дозволу на початок роботи підприємств та оренду приміщень, затверджений постановою КМУ від 14.02.2001 р. № 150.

Порядок № 440

— Порядок одержання дозволу на виробництво, зберігання, транспортування, використання, захоронення, знищення та утилізацію отруйних речовин, у тому числі продуктів біотехнології та інших біологічних агентів, затверджений постановою КМУ від 20.06.95 р. № 440.

Порядок № 599

— Порядок видачі Свідоцтва про сплату єдиного податку, затверджений наказом ДПАУ від 29.10.99 р. № 599.

Інструкція № 20

— Інструкція щодо надання послуг з ремонту побутової радіоелектронної апаратури, затверджена наказом Української спілки об’єднань, підприємств та організацій побутового обслуговування населення від 27.08.2000 р. № 20.

Правила побутового обслуговування населення

— Правила побутового обслуговування населення, затверджені постановою КМУ в редакції від 04.06.99 р. № 974.

Інструкція № 8

— Інструкція по використанню форм документів суворої звітності, що використовуються для оформлення замовлень та розрахунків із споживачами за побутові послуги, затверджена наказом Української спілки об’єднань, підприємств та організацій побутового обслуговування населення від 29.09.95 р. № 8.

 

Система оподаткування

Сьогодні підприємцям найвигідніше працювати

на єдиному податку. Щодо ремонту мобільних телефонів жодних обмежень у застосуванні спрощеної системи немає (крім стандартних: річна виручка не більше 500 тис. грн., кількість найманих працівників — 10 або менше). Тому, маючи намір займатися ремонтом мобільних, можна сміливо подавати до податкової заяву про видачу Свідоцтва єдиноподатника довідка 1. Нагадаємо, що:

— підприємець, який уже зареєстрований і працює на загальній системі або на фікпатенті, може стати єдиноподатником з найближчого кварталу

(пункт 2 Порядку № 599);

— підприємець, який нещодавно пройшов держреєстрацію, має можливість стати єдиноподатником відразу, під час узяття його на облік у податковому органі.

Ставка єдиного податку встановлюється місцевою радою, але не може перевищувати 200 грн. (у Харкові, наприклад, за ремонт телефонів вона становить усього 40 грн. на місяць).

Заважимо, що

ремонтувати мобільні телефони, працюючи на фікспатенті, не вдасться. Річ у тім, що Декрет про прибутковий податок дозволяє використовувати фікспатент виключно для торгівлі на території ринку та надання супутніх торгівлі послуг (навантаження, доставка тощо). У нашому випадку ми маємо справу не з торгівлею, а з наданням послуг.

 

Де працювати?

Провадити діяльність з ремонту мобільних телефонів можна

як у стаціонарному приміщенні (окрема будівля, приміщення, павільйон, кіоск, пересувна майстерня, приймальний пункт тощо), так і з виїздом до замовника, — усе залежить від того, який варіант є зручнішим для підприємця. Законодавство щодо цього жодних обмежень не передбачає (пункт 1.2 Інструкції № 20, пункт 5 Правил побутового обслуговування населення) .

Якщо клієнтуру ще не сформовано, зрозуміло, краще відкрити стаціонарну точку, причому бажано в людному місці. Для привернення клієнтів достатньо розмістити біля входу напис: «ФО-П Смирнов Н.В. Ремонт мобільних телефонів. Час роботи з 10:00 до 19:00».

Однак слід мати на увазі, що наявність приміщення зобов’язує, по-перше, оформити всі дозвільні документи на нього, а по-друге, дотримуватися вимог щодо оформлення приміщення, у тому числі мати куточок покупця. До цього ми ще повернемося.

 

Чим ремонтувати (обладнання та програми)?

Для ремонту мобільних телефонів буде потрібне таке

обладнання: паяльні станції, блоки живлення, вимірювальні прилади, спеціальні інструменти, програматори, бокси, мікроскопи тощо. Крім того, для надання повного спектра послуг слід постійно мати в наявності запасні частини до телефонів : підсилювачі потужності, мікрофони, динаміки, механічні та електронні компоненти.

Також буде у пригоді цілий набір

спеціальних програм, які дозволяють перепрошивати телефони, оновляти програматори, ставити нове програмне забезпечення на смартфони.

Програми можна знайти і зовсім безоплатно скачати на сайтах, присвячених ремонту мобільних телефонів (наприклад, http: //www.rm-forum.ru, http: //profimobile.ru/list-files тощо).

До речі,

про працівників-ремонтників. Якщо вони не мають досвіду роботи з мобільними телефонами, можна навчити їх основам ремонту мобільних апаратів хоча б на двотижневих курсах (курси такі — не дефіцит, див. наприклад http: //www.mobileservice.h.com.ua). Крім того, не зашкодить переглядати форуми з ремонту мобілок, де є новинки, статті, відповіді на актуальні запитання щодо ремонту, оголошення про купівлю і продаж запчастин та інша корисна інформація.

 

Що робити (перелік ремонтних послуг)?

Перелічувати неполадки, які можуть виникнути під час експлуатації мобільних телефонів, можна довго: починаючи з механічного пошкодження корпуса або держателя sim-карти та закінчуючи вірусами у смартфонах. Однак

серед послуг і умов, якими привертають споживачів, все ж таки можна виділити основні:

— терміновий ремонт телефонів;

— заміна несправних комплектуючих (дисплеї, динаміки, мікрофони, шлейфи тощо);

— усунення неполадок, пов’язаних з потраплянням вологи до апарата;

— усунення неполадок, пов’язаних з ударами та механічними пошкодженнями (заміна корпуса, скла тощо);

— програмний ремонт (розблокування, русифікація, поновлення ПЗ);

— безоплатна діагностика;

— гарантія на виконану роботу;

— гарантія на запчастини та ремонт;

— знижки для постійних клієнтів;

— поновлення даних;

— косметичний ремонт (заміна корпусних деталей, антен, підсвічування);

— установка подвійної sim-карти (адаптор);

— збереження користувальницьких даних на зовнішній носій навіть за умови, що мобільний телефон не включається.

Зверніть увагу на таку послугу, як

розблокування телефону. Усім відомо, що деякі оператори мобільного зв’язку продають апарати за знижками, але за умови: абонент протягом певного часу (як правило, рік) зобов’язаний користуватися послугами саме цього оператора. Тому програмне забезпечення мобільного прошивають під приймання sim-карт тільки певного оператора. Трапляється, що, придбавши такий телефон, клієнт відразу ж звертається до сервіс-центру для його розблокування. Багатьох ремонтників цікавить запитання: чи можна провадити розблокування до закінчення строку дії договору між оператором і власником апарата? А чи можна це робити, якщо строк договору вже минув?

Відповідь така:

працівник ремонтного пункту не зобов’язаний запитувати клієнта про те, чи минув строк дії договору з оператором. Покарати його за дострокове розблокування не зможуть, оскільки вся відповідальність за недотримання умов договору покладається на власника телефону, а не на особу, яка його розблокувала.

 

Гарантійний ремонт чи звичайний?

Як відомо, ремонт може бути гарантійним (протягом строку перебування апарата на гарантії) або звичайним. Якщо підприємець займається гарантійним ремонтом мобільних телефонів, це надає йому певні бонуси: більше довіри клієнтів, набагато вища вартість послуг післягарантійного ремонту. Однак для того, щоб займатися гарантійним ремонтом, спочатку слід отримати авторизацію від конкретного виробника мобільних телефонів. Цей процес досить трудомісткий та витратний (саме фірмове обладнання коштує чималих грошей, не говорячи вже про особливі вимоги до приміщення), і більшості підприємців цей вид послуг просто не по кишені.

Тому краще віддати перевагу звичайній міні-майстерні з ремонту. Про те, як її відкрити, зараз і розповімо.

 

Стартові документи

Документи, про наявність яких необхідно подбати до того, як відкривати пункт ремонту мобільних телефонів, наведемо в таблиці.

 

Документ

Потрібний чи ні?

1

2

Ліцензія

Діяльність з ремонту мобільних телефонів ліцензуванню не підлягає. Якщо під час ремонту виникнуть відходи у вигляді відпрацьованих акумуляторів до мобільних, то протягом 6 місяців їх необхідно передати спеціалізованим організаціям. Інакше потрібна ліцензія на роботу з небезпечними відходами (лист Мінекології України від 02.04.2003 р. № 2798/26-8)

Патент

Послуги з ремонту мобільних телефонів уключено до Переліку побутових послуг, що підлягають патентуванню, тому підприємцю на загальній системі оподаткування торговий патент потрібний, а єдиноподатники можуть працювати без нього (стаття 6 Указу № 746)

Дозвіл на розміщення об’єкта торгівлі

Незважаючи на те що чинне законодавство надає підстави не отримувати такий дозвіл, місцеві органи влади наполягають на тому, щоб дозвіл був. Причому видають вони його не тільки для пунктів торгівлі, але й для пунктів надання послуг. Якщо підприємець не бажає відволікатися на судові спори, то отримати дозвіл доведеться (у місцевому виконкомі). До речі, єдиноподатників від необхідності отримати дозвіл не звільнено, просто їм він видається безоплатно (стаття 6 Указу № 746). Якщо ж підприємець бажає вибороти своє право роботи без дозволу на пункт надання послуг (торгівлі), то йому не уникнути звернення до суду. Аргументи для судового розгляду див. у «ВД», 2008, № 11, с. 10

Дозвіл на розміщення вивіски

Відповідно до пункту 6 статті 9 Закону про рекламу вивіска або табличка з інформацією про найменування підприємця, товарні знаки, вид діяльності, часи роботи, розміщена усередині приміщення, поза (не вище першого поверху) або біля входу, не вважається рекламою. Тому дозвіл на розміщення реклами не потрібен. Разом з тим, якщо підприємець зазначить на вивісці не тільки свої П. І. Б. і вид діяльності (наприклад, «ФО-П Смирнов Н. В. Ремонт мобільних телефонів. Час роботи з 10:00 до 19:00»), але й зазначить послуги (слова на зразок: «послуги з розблокування та перепрошивання телефону, установка подвійної sim-карти, заміна корпусів, гарантія на всі види робіт тощо»), то це вже буде вважатися рекламою, оскільки не відповідає вимогам пункту 6 статті 9 Закону про рекламу. Для такої вивіски дозвіл на розміщення реклами оформити потрібно. До речі, видається він безоплатно у відповідному відділенні виконкому (сільської, селищної або міської ради)

«Пожежний» дозвіл

Незалежно від того, є приміщення власним чи орендованим, «пожежний» дозвіл для роботи в ньому отримати потрібно. Сам дозвіл видається безоплатно, однак для того щоб його отримати, доведеться пройти експертизу та заплатити за неї. Але підприємці, які працюють в орендованому приміщенні, можуть обрати інший шлях: не отримувати дозвіл, а просто повідомити органи Держпожежнагляду про початок своєї діяльності, подавши декларацію відповідності об’єкта вимогам пожежної безпеки (за встановленою формою не пізніше ніж за 10 днів до початку діяльності). Для цього потрібно дотриматись таких умов: — новостворене підприємство (підприємець), розташоване в орендованому приміщенні, не повинно змінювати виду своєї діяльності та стану таких приміщень; — новостворений пункт ремонту не повинен належати до категорії вибухопожежонебезпечних об’єктів та об’єктів з масовим перебуванням людей (50 осіб і більше) і не повинен розміщуватися на території або усередині таких об’єктів; — власник новоствореного пункту ремонту, що належить до категорії вибухопожежонебезпечних об’єктів, повинен укласти договір добровільного страхування відповідальності перед третіми особами (пункт 111 Порядку № 150)

Дозвіл органів СЕС

Іноді під час ремонту мобільних телефонів можуть виникати або використовуватися отруйні речовини, наведені в додатку до Порядку № 440. Тому в ідеалі потрібно отримати дозволи від органів санітарно-епідеміологічної служби (стаття 25 Закону про санітарно-епідеміологічне благополуччя). Видача дозволу та плата за нього визначаються в договорі між підприємцем та органом СЕС

Дозвіл на роботу з отруйними речовинами

Видає цей дозвіл Мінприроди після комплексної експертизи підприємця з боку МОЗ, Мінтрансу, МВС, Держнаглядохоронпраці та Мінприроди (пункти 4, 5 Порядку № 440). Проте, на наш погляд, отруйні речовини якщо й можуть виникати, то в такій малій кількості, що цей дозвіл оформляти нема рації

 

Поточні документи

Основні документи, які підприємець зобов’язаний оформляти під час надання послуг, також наведемо в таблиці.

 

Документ

Примітка

1

2

Куточок покупця

Підприємець, який надає послуги з ремонту мобільних телефонів у стаціонарному приміщенні, зобов’язаний у тому приміщенні, де він приймає/видає замовлення, на видному місці розташувати перелік послуг, що надаються, із зазначенням їх ціни, копії ліцензій і патентів (за їх наявності), Книгу відгуків і пропозицій, інформацію про підприємця тощо, документи (докладно про них див. «ВД», 2008, № 17, с. 21)

Договір (квитанція, розписка)

Оскільки при наданні послуг з ремонту телефонів момент укладення договору і його виконання не збігаються в часі, укласти договір в усній формі не можна, потрібен тільки письмовий договір (стаття 206 ЦКУ). Більше того, у статті 866 ЦКУ зазначено, що договір побутового підряду вважається укладеним у належній формі, тільки якщо підрядник видасть замовнику квитанцію або інший документ, що підтверджує факт укладення договору. Слід зазначити той факт, що квитанція підтверджує приймання грошей, тому її можна видати у тому разі, якщо клієнт вносить аванс. А от якщо передоплати немає, можна видати інший документ, наприклад розписку довільної форми про приймання телефону, де зазначити дані про підрядника та замовника (П. І. Б., адреси), про апарат, перелік наявних дефектів, згоду замовника з умовами договору, строк виконання замовлення, іншу інформацію та підписи сторін. До речі, вимагає наявності підтверджуючих документів не тільки ЦКУ, але і

Правила побутового обслуговування населення: «...побутові послуги надаються замовникам згідно з угодами, документальним підтвердженням укладення яких є такі документи: договір за типовою формою, затвердженою Укрсоюзсервісом, квитанція, касовий чек, товарний чек, квиток встановленої форми» (пункт 9)

Документ про приймання оплати

У підприємця, який зобов’язаний застосовувати РРО (розраховується готівкою та працює на загальній системі оподаткування), розрахунковим документом буде чек РРО. Однак єдиноподатники та підприємці на фікспатенті можуть РРО не застосовувати. Водночас вони зобов’язані видавати замовникам квитанції. Форму таких квитанцій затверджено Інструкцією № 8 (пункт 2.8 Інструкції № 20). Для ремонту — це форма № ПО-Р1 довідка 2, документ суворої звітності, хоча переважно підприємці користуються довільною формою квитанції довідка 3

Гарантійні зобов’язання

Разом з квитанцією про приймання оплати виконавець (підприємець) зобов’язаний видати гарантійний талон, де на свій розсуд зазначити строк, протягом якого виправлена поломка не виникне знову (якщо ж до закінчення зазначеного строку вона виникне, телефон доведеться відремонтувати ще раз, але вже безоплатно). Форма гарантійного талона — сувора, її визначено в Інструкції № 8, хоча переважно підприємці користуються довільною формою гарантійного талона довідки 3, 4

Книга ф. № 10

У Книзі ф. № 10 підприємець під час отримання оплати від покупців зобов’язаний відобразити дохід. Одночасно з відображенням доходу можна у цьому ж рядку записати витрати, але не всі, а тільки ті, які було понесено у зв’язку з виконанням оплаченого замовлення, і лише, якщо щодо таких витрат є розрахункові документи. Водночас податківці не заперечують, якщо підприємець відображає витрати у Книзі ф. № 10 на дату їх оплати, а наприкінці кварталу обліковує тільки ті з них, щодо яких уже отримано дохід. Докладніше про заповнення Книги ф. № 10 див. «ВД», 2008, № 10, с. 4

 

От, власне, і все про ремонт мобільних телефонів. Нове діло — доступне, швидке та перспективне. На добру вдачу!

 

Висновки

Займатися ремонтом мобільних телефонів можна

як у стаціонарному приміщенні, так і вдома в замовника. Жодних обмежень для застосування спрощеної системи оподаткування (єдиного податку) немає.

Для ремонту буде потрібне спеціальне обладнання, запчастини до мобільних і деякі програми (їх можна безоплатно скачати з інтернет-сайтів). Для того щоб займатися гарантійним ремонтом, будуть потрібні значні первісні витрати та авторизація від виробника. Тому

краще зупинитися на звичайній майстерні з негарантійного ремонту.

Для відкриття пункту ремонту мобільних телефонів потрібно

попередньо придбати патент (на єдиному податку — не потрібно), а також отримати дозвіл на розміщення об’єкта послуг, «пожежний» дозвіл, а в ідеалі — ще й дозвіл органів СЕС.

У процесі діяльності

необхідно мати належним чином оформлений куточок покупця, видавати клієнтам розрахункові документи про приймання платежів (чек РРО або квитанцію за формою № ПО-Р1), а також вести Книгу ф. № 10.

Довідкова інформація (довідка)

1 Для того щоб перейти на єдиний податок, необхідно

за 15 днів до початку будь-якого кварталу подати заяву про застосування спрощеної системи оподаткування. Але перш ніж таку заяву подати, потрібно сплатити єдиний податок хоча б за місяць наперед і додати до заяви квитанцію про сплату.

2 До форми № ПО-Р1 уносяться дані про використані комплектуючі, запасні частини, матеріали (замовника або виконавця) і їх вартість, а в разі виконання ремонту не за місцем проживання замовника зазначаються ознаки виробу та його оціночна вартість

(підпункт 2.5.5 Інструкції № 8).

3 На практиці суворими документами (квитанція форми № ПО-Р1, гарантійний талон) користуються далеко не всі, оскільки максимум покарання за їх незастосування — адміштраф у розмірі

від 17 до 170 грн. (стаття 155 КУпАП — порушення правил надання послуг).

4 Щоб убезпечити себе від необґрунтованих вимог клієнтів виконати повторний безоплатний ремонт (до закінчення строку гарантії на ремонт),

доцільно в гарантійному талоні передбачити, наприклад, такі застереження:

1. Гарантійні зобов’язання та безоплатне обслуговування не поширюється на:

— з’єднувальні кабелі, перехідники, навушники, пульти ДУ та інші аксесуари;

— акумулятори, лампочки, зовнішні блоки живлення, зарядні пристрої та інші елементи, що мають обмежений строк служби;

— механічні пошкодження, що виникли після передачі апарата замовнику;

— недоліки, зумовлені незадовільною роботою живильних блоків, мереж (зокрема, використання приладу поза дією мережі) або інших зовнішніх факторів.

2. Виконавець не несе гарантійних зобов’язань та не провадить безоплатне сервісне обслуговування телефону в разі:

— якщо апарат використовувався для цілей, що не відповідають його прямому призначенню;

— порушення правил та умов експлуатації апарата;

— за наявності слідів від спроб некваліфікованого ремонту;

— якщо дефект спричинено зміною конструкції або схеми апарата;

— якщо дефект спричинено дією обставин непереборної сили, нещасними випадками або необережними діями споживача чи третіх осіб.


 

ІНСТРУКЦІЯ № 20

щодо надання послуг з ремонту побутової радіоелектронної апаратури

(витяг)

1. Загальні положення

<…>

1.2. Приймання, оформлення та виконання замовлень проводяться

як у приміщенні (салоні) підприємства, що надає побутові послуги, так і в помешканні замовника.

<…>

1.3. На робочому місці приймальника замовлень повинна бути розміщена

табличка з його прізвищем, ім’ям та по батькові.

У разі приймання замовлення і виконання його

вдома в замовника працівник виконавця повинен мати посвідчення (картку), у якому зазначені його прізвище, ім’я та по батькові, а також реквізити підприємства чи фізичної особи, що надає послуги.

<…>

2. Особливості приймання та оформлення замовлення

2.1. Замовлення оформлюється договором (квитанцією).

2.2. Під час приймання замовлення визначаються

ознаки виробу, його оцінна вартість, які узгоджуються із замовником і позначаються у договорі (квитанції), що підтверджується підписом замовника.

2.3. У присутності замовника під час приймання замовлення визначається

перелік несправностей, які мають зовнішні прояви. Остаточний перелік складових частин, блоків, вузлів і комплектувальних виробів, необхідних для виконання замовлення, встановлюється в процесі виконання ремонту й узгоджується із замовником.

2.4. Вартість прийнятих у ремонт виробів установлюється за погодженням із замовником або на підставі підтвердних документів з урахуванням терміну експлуатації і зазначається у договорі (квитанції).

2.5. Для надання послуги можуть бути використані складові частини, блоки, вузли і комплектувальні вироби, надані замовником, якщо вони відповідають вимогам нормативних документів.

<…>

2.7. При

розрахунках із замовником через реєстратори розрахункових операцій замовнику видається касовий чек касиром (якщо є центральний розрахунковий вузол) або працівником виконавця, який має право доступу до реєстратора і свій власний код.

Разом з чеком замовнику видається другий примірник договору (копія квитанції).

2.8. При розрахунках із замовником

без застосування реєстраторів йому видається квитанція за формою № ПО-Р-1, затвердженою наказом Українського союзу об’єднань, підприємств і організацій побутового обслуговування населення від 29.09.95 р. № 8 «Про затвердження форм документів суворої звітності та Інструкцій щодо їх використання», зареєстрованим Міністерством юстиції України 25.10.95 р. за № 389/925.

3. Порядок виконання послуги

<…>

Терміни виконання

замовлення узгоджуються із замовником і позначаються у договорі (квитанції).

<…>

3.5. У період

гарантійного терміну відремонтованого виробу повторний його ремонт в обсязі замовлення здійснюється безкоштовно за пред’явленням замовником гарантійного документа.

<…>

4. Порядок видавання замовлення

4.1. Відремонтовані вироби видаються замовнику після перевірки в його присутності працездатності виробу в обсязі замовлення. Вироби видаються з пломбою виконавця, якщо це передбачено нормативною документацією.

<…>

4.4. Замовлення повинно видаватися замовнику

з гарантійним документом, у якому зазначається дата видачі замовлення.

<…>

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі