На замітку. Індексуємо зарплату за грудень

Редакція ВД
Власне Діло Грудень, 2009/№ 23
В обраному У обране
Друк
Новини

На замітку

 

Збільшення з 01.11.2009 р. мінзарплати і прожиткового мінімуму до 744 грн. закріплено в Законі про держбюджет

Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік» від 06.11.2009 р. № 1715-VI

 

У попередньому номері «ВД» на с. 2 ішлося про те, що Президент підписав

Закон №1646, яким установлено нові розміри мінзарплати та прожиткового мінімуму. Цей Закон набув чинності 4 листопада.

Водночас згідно з

Бюджетним кодексом України показники мінзарплати та прожитмінімуму повинні визначатися Законом про держбюджет. Тому, з точки зору Мін’юсту, норми щодо підвищення розміру прожитмінімуму та мінзарплати має бути введено в дію одночасно з набуттям чинності законом про внесення відповідних змін до Закону про Державний бюджет України на 2009 рік, яким буде передбачено відповідні витрати.

Щоб уникнути можливих розбіжностей щодо конституційності збільшених розмірів мінзарплати, внесли зміни й до

Закону про держбюджет на 2009 рік. Інакше кажучи, Закон № 1715 закріпив у Законі про держбюджет на 2009 рік положення про збільшення з 01.11.2009 р. мінімальної зарплати та прожиткового мінімуму для працездатних осіб до 744 грн., запроваджене Законом України від 20.10.2009 р. № 1646-VI.

Питання про дату, з якої необхідно буде застосовувати нові розміри прожитмінімуму та мінзарплати,

вирішив Кабмін своєю постановою від 26.11.2009 р. № 1252, в якій указано, що нові розміри прожитмінімуму та мінзарплати застосовуються з 1 листопада.

 

Вино та винні напої: запроваджено мінімальні роздрібні ціни

Постанова КМУ «Про внесення змін до додатка до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 р. № 957» від 29.10.2009 р. № 1186

 

Цією

постановою Кабмін запровадив з 01.12.2009 р. мінімальні роздрібні ціни на вино та інші винні напої вітчизняного виробництва, які становлять:

 

Код УКТЗЕД

Опис товару

Мінімальна роздрібна ціна вина або винного напою

2204, 2205

Вина:

 

— у скляній тарі місткістю 0,7 л

12 грн.

— в іншій тарі місткістю 1 л

12 грн.

2206, крім 2206 00 31 00, 2206 00 51 00, 2206 00 81 00

Інші зброджені напої; суміші зі зброджених напоїв та суміші зброджених напоїв з безалкогольними напоями

13 грн.

 

Мінімальна роздрібна ціна на вина або винні напої в тарі різної місткості розраховується як

добуток затвердженої мінімальної ціни та місткості тари, ділений на 0,7. Наприклад, мінімальна ціна на вино у скляній тарі місткістю 0,75 л становитиме: 12 грн. х 0,75 л : 0,7 л = 12,86 грн.

Нагадаємо, що

постановою КМУ від 23.09.2009 р. № 1055 з 21.10.2009 р. збільшено мінімальні оптово-відпускні та роздрібні ціни на вітчизняні горілку та лікеро-горілчані вироби, а також на коньяк та інші спиртові дистиляти та спиртні напої (коди УКТЗЕД 2208 30— 2208 90, 2208 20) (див. «ВД», 2009, № 21, с. 4). Постановою № 1186 мінімальні ціни на зазначені види алкогольних напоїв не змінено (вони залишилися колишніми) .

 

Кабмін підвищив граничні ціни на марлю та маски

Постанова КМУ від 11.11.2009 р. № 1199 «Про внесення змін до додатка до постанови Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2009 р. № 1154» (набула чинності з 14.11.2009 р.)

 

Відповідно до внесених змін Кабмін установив такі граничні ціни на марлю та маски:

 

Найменування виробу медичного призначення

Оптово-відпускна ціна, грн.

Роздрібна ціна, грн.

була

стала

була

стала

Марля, за 1 погонний метр

1,45

2,18

2,00

3,00

Маска одноразового використання, за штуку

0,73

1,45

1,00

2,00

Маска багаторазового використання марлева, за штуку

1,10

2,18

1,50

3,00

 

Заходи проти кризи, що «залежалися»: для суб’єктів ЗЕД строк отримання валютної виручки скорочено вдвічі, а для фізичних осіб — позичальників запроваджено мораторій на примусове виселення з житла

Закон України «Про внесення змін до деяких законів України з метою подолання негативних наслідків фінансової кризи» від 23.06.2009 р. № 1533-VI (набув чинності з 24.11.2009 р.)

 

З метою удосконалення законодавства у сфері кредитно-фінансового регулювання Верховна Рада України ще в червні прийняла, а Президент нарешті підписав

Закон України від 23.06.2009 р. № 1533-VI, який набуде чинності з дня опублікування.

Суть основних змін полягає, зокрема, у такому.

1. У

Законі України від 23.09.94 р. № 185/94-ВР удвічі (з 180 до 90 календарних днів) скорочено граничний строк зарахування виручки в інвалюті на валютні рахунки резидентів.

Також визначено, що висновок Мінекономіки необхідно отримувати в разі, якщо

відстрочення поставки за імпортними операціями резидентів перевищує 90 календарних днів з моменту здійснення авансового платежу або виставляння векселя на користь постачальника (раніше — 180 днів).

2. У

Законі про податок з доходів фізичних осіб установлено, що до загального місячного оподатковуваного доходу фізичної особи включається в тому числі сума заборгованості, щодо якої минув строк позовної давності та яка перевищує суму, що становить 50 % місячного прожиткового мінімуму для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року (раніше мінімального обмеження не було). При цьому, на що дуже важливо звернути увагу, установлено, що податок з таких доходів фізична особа зазначає в річній декларації та сплачує самостійно.

Закріплено право фізичних осіб на включення до складу податкового кредиту частини суми процентів за іпотечним житловим кредитом, отриманим

в інвалюті. Сума платежів за такими процентами перераховується у гривні за курсом НБУ на день сплати процентів.

3. У

Законі України від 19.03.96 р. № 93/96-ВР передбачено, що до 01.01.2011 р. іноземні інвестори провадять інвестиційну діяльність виключно через інвестиційні рахунки, які відкрито в банках України та на які зараховується вільно конвертована інвалюта.

Іноземні інвестиції

підлягають держреєстрації в обов’язковому порядку .

На території України іноземні інвестиції здійснюються в гривнях.

4. Банкам надано право проводити

до 31.12.2010 р. реструктуризацію заборгованості за кредитами позичальників — фізичних осіб. Реструктуризація поширюється на кредити, які видано до 01.10.2008 р. та номінальна сума яких не перевищує 1 млн грн.

При іпотечному кредитуванні реструктуризації підлягають

лише кредити під заставу житлової нерухомості, що є єдиним місцем проживання позичальника та його сім’ї.

Реструктуризацію може бути здійснено шляхом

:

— надання позичальнику

відстрочення сплати суми основного боргу за договором на строк не більше 2 років;

продовження строку кредитного договору з урахуванням обмежень, що діють у банку, і фінансового становища позичальника;

зміни механізму нарахування процентів так, щоб частина щомісячних платежів з обслуговування кредиту не перевищувала 35 % сукупного місячного доходу сім’ї.

При цьому позичальник

звільняється від штрафних санкцій за несвоєчасне виконання умов кредитного договору, що виникли до дати реструктуризації.

5.

На 2009 — 2010 роки запроваджено мораторій на примусове виселення з житла, в якому зареєстровано фізичну особу — іпотекодавця і яке є єдиним її житлом, за умови, що проценти за кредитом сплачуються своєчасно або із затримкою до 2 місяців і борг за кредитом реструктуризовано.

6.

До 01.01.2011 р. кредити в інвалюті видаватимуться фізичним особам — непідприємцям лише для оплати послуг нерезидентів з лікування та навчання за кордоном.

7.

До 01.01.2011 р. надання та погашення кредитів в інвалюті, виданих після набуття чинності цим Законом, здійснюється в безготівковій формі.

8.

До 01.01.2011 р. заборонено дострокове виконання резидентами — фізичними особами та юридичними особами зобов’язань за кредитними договорами, укладеними з нерезидентами.

 

Заборона на реалізацію домашнього м’яса, молока та сиру: відстрочення до 2015 року

Закон України «Про внесення зміни до пункту 1 розділу XI «Прикінцеві положення» Закону України «Про безпеку та якість харчових продуктів» щодо реалізації на агропродовольчих ринках продукції домашнього виробництва та подвірного забою» від 22.10.2009 р. № 1665-VI

 

Відповідно до внесених змін з 1 січня 2010 року

на 1 січня 2015 року перенесений строк набуття чинності заборони на:

— забій парнокопитних та інших копитних, а також

забій свійської птиці та кроликів в обсягах, що перевищують 5 голів на день, не на бійні, яка має експлуатаційний дозвіл і зареєстрована ветеринарною службою;

реалізацію та обіг необробленого молока та сиру домашнього виробництва, а також туш або частин туш парнокопитних та інших копитних подвірного забою на агропродовольчих ринках.

 

Про підтвердження фізичними особами — підприємцями стажу для призначення їм пенсій

Постанова правління Пенсійного фонду України «Про затвердження Змін до Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій згідно із Законом України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» від 15.10.2009 р. № 23-1

 

ПФУ встановив, зокрема, що період провадження фізичною особою підприємницької діяльності

на загальній системі оподаткування з 01.07.2000 р. підтверджується даними персоніфікованого обліку.

Період провадження підприємницької діяльності

на спрощеній системі оподаткування до 01.01.2004 р. підтверджується спецпатентом або Свідоцтвом про сплату єдиного податку, або патентом про сплату фіксованого податку, або довідкою про сплату страхових внесків, а з 01.01.2004 р. — даними персоніфікованого обліку.

 

Питання видачі путівок на санаторно-курортне лікування підприємцям

Лист Фонду «тимчасової непрацездатності» від 27.10.2009 р. № 06-14/В-229з-292

 

Запитання: чи може підприємець-єдиноподатник замість путівки на лікування дитини у супроводі дорослого отримати дві путівки для дорослого та поділити їх для спільного лікування на іншу неповнолітню дитину?

Як зазначає Фонд,

видачу двох путівок для дорослого замість путівки для лікування дитини у супроводі дорослого з подальшим таким поділом Порядком від 25.02.2009 р. № 12 не передбачено.

У цьому випадку

місцеве відділення Фонду може виділити одну путівку для лікування дитини у супроводі дорослого з подальшим отриманням письмового погодження адміністрації санаторно-курортної установи на її поділ з другою дитиною.

 

Де можна проконсультуватися щодо обчислення та сплати податків: рекомендації від ДПАУ

Лист ДПАУ від 12.11.2009 р. № 25031/7/31-1017

 

Відповідно до рекомендацій ДПАУ з метою уникнення різного тлумачення податкового законодавства

щодо питань обчислення та сплати загальнодержавних податків і зборів (обов’язкових платежів) платники податків можуть звертатися до Інформаційно-довідкового департаменту ДПС за телефоном 0-800-501-007.

Також ДПАУ інформує, що

запитання цілодобово приймаються на e-mail: idd@sta.gov.ua.

За консультаціями щодо

обчислення та сплати місцевих податків і зборів або за інформацією про розрахункові рахунки, на які зараховуються податки та збори, платники податків можуть звертатися за телефоном до працівників регіональних і місцевих органів ДПС.

 

До уваги платників податків! Змінено номери телефонів з питань роботи системи ЦОЕЗ

Лист ДПАУ від 06.11.2009 р. № 24443/7/28-8017

 

У зв’язку зі зміною місцезнаходження відділу централізованої обробки електронних звітів (ЦОЕЗ) ДПАУ повідомляє про зміну телефонних номерів, на які слід телефонувати з питань роботи системи ЦОЕЗ.

Так,

починаючи з 05.11.2009 р. для платників податків, які подають звітність за допомогою засобів телекомунікаційного зв’язку, замість номера телефону (044) 461-76-40 уведено номери (044) 272-07-81 і (044) 272-43-61.

Крім того, для звернень працівників, відповідальних за підтримання роботоздатності системи обробки електронної звітності на регіональних і районних рівнях щодо зазначених вище питань замість IP-телефону (045) 7330 введено IP-телефони: (010) 6288 і (010) 6289.

 

Розміщення реклами за межами червоних ліній вулиць населених пунктів з ДАІ погоджувати не потрібно

Лист Департаменту ДАІ МВС України від 03.11.2009 р. № 4/7-10211

 

Як зазначено в

листі, виходячи з вимог статті 52 Закону про дорожній рух не потрібно погоджувати з ДАІ бланк дозволу в разі розміщення зовнішньої реклами за межами червоних ліній міських вулиць і доріг.

Крім того, зазначено, що відстань, яка передбачається в разі розміщення зовнішньої реклами на перехрестях, біля дорожніх знаків, світлофорів, пішохідних переходів і зупинок транспорту загального користування,

повинна забезпечувати видимість технічних засобів організації дорожнього руху, трикутник видимості на перехрестях або примиканнях, поздовжню та бокову видимості тощо.

 

Про судове оскарження податкового зобов’язання, узгодженого перед цим в адміністративному порядку

Лист ВАСУ від 28.09.2009 р. № 1275/10/13-09

 

Перше питання, розглянуте у цьому

листі, ми прокоментували на с. 12. Тепер стисло розглянемо друге питання.

Для платника податків, який почав процедуру

адміністративного оскарження податкового повідомлення-рішення (тобто оскарження в податковому органі), днем узгодження податкового зобов’язання є день закінчення процедури адміністративного оскарження.

Згідно з

підпунктом 5.2.4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.2000 р. № 2181-III процедура адміністративного оскарження закінчується:

— останнім днем строку, передбаченого

підпунктом 5.2.2 Закону № 2181 для подання заяви про перегляд рішення контролюючого органу, у разі коли таку заяву не було подано в установлений строк;

— днем отримання платником податків рішення контролюючого органу про повне задоволення скарги;

— днем отримання платником податків рішення контролюючого органу, яке не підлягає подальшому адміністративному оскарженню.

Узгоджена

сума податкового зобов’язання, а також пеня та штрафи за їх наявності має бути погашено протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Далі можливі

два варіанти розвитку подій:

1) платник податків

звертається до суду з позовом про визнання недійсним рішення контролюючого органу до закінчення зазначеного 10-денного строку. У цьому випадку податкове зобов’язання вважається неузгодженим до розгляду судом справи по суті;

2) платник податків звертається до суду

після закінчення зазначеного 10-денного строку. У цьому випадку податкове зобов’язання набуває статусу податкового боргу, а подання позову до суду не надає йому статус неузгодженого. Податкове зобов’язання стягується з платника податків у порядку, визначеному статтями 6 — 15 Закону № 2181.

Водночас за наявності

позитивного рішення суду суми, сплачені на погашення такого податкового боргу, надалі може бути повернено платнику податків.

 

Порушення першочерговості погашення податкової заборгованості, визначеної пунктом 7.7 Закону № 2181: нюанси від ВАСУ

Лист ВАСУ від 17.03.2009 р. № 358/13/13-09

 

Як зазначено в

листі, в адміністративних судах України розглядаються спори, що виникають у зв’язку з недотриманням платниками податків приписів пункту 7.7 Закону № 2181 у частині першочергового погашення податкового боргу та виконання податкових зобов’язань у порядку календарної черговості їх виникнення. При цьому податковими органами здійснюється самостійне зарахування платежів, спрямованих платниками податків у рахунок погашення поточних податкових зобов’язань, у рахунок сплати податкового боргу, що виник раніше.

У зв’язку з цим ВАСУ роз’яснює, що згідно з нормами чинного законодавства

право визначати призначення платежу належить виключно платнику податків. Тому суми податкових зобов’язань або податкового боргу слід вважати сплаченими в день реєстрації банком платіжного документа із зазначеним у ньому призначенням платежу на сплату відповідних податкових зобов’язань або податкового боргу.

У разі недотримання платником податків порядку погашення податкового боргу та податкових зобов’язань, передбаченого

пунктом 7.7 Закону № 2181, податковий орган не наділено правом або обов’язком змінювати призначення платежу, визначене платником податків. Подібні дії податкових органів є неправомірними.

ВАСУ також підкреслює, що чинним законодавством

не передбачено вживання спеціальних заходів відповідальності за порушення вимог пункту 7.7 Закону № 2181. У зазначених випадках до платника податків застосовуються передбачені Законом заходи примусового стягнення податкового боргу, а також штрафні санкції за порушення граничних строків сплати податкових зобов’язань.

 

Жовтневий індекс — 100,9 %. Індексуємо зарплату за грудень

(Повідомлення Державного комітету статистики України // «Урядовий кур’єр» від 10.11.2009 р. № 208)

 

Згідно з повідомленням Держкомстату України загальний індекс споживчих цін (індекс інфляції)

у жовтні становив 100,9 %. З урахуванням цього наведемо в таблиці індекси, які необхідно використовувати для індексації заробітної плати за грудень найманих працівників підприємця у 2009 році.

Алгоритм наших дій такий: дивимося, за який місяць працівнику востаннє підвищувалася заробітна плата (при цьому сума підвищення перевищувала суму індексації) або в якому місяці працівника було прийнято на роботу, якщо з моменту прийняття на роботу його заробітна плата не підвищувалася; беремо з наведеної далі таблиці індекс для відповідного місяця та індексуємо на нього заробітну плату за

грудень 2009 року (у межах прожиткового мінімуму — у грудні 744 грн.). Детальніше про те, як провести індексацію, див. «ВД», 2008, № 24, с. 8.

 

Місяць підвищення заробітної плати

Величина приросту індексу споживчих цін для проведення індексації (%)

Місяць підвищення заробітної плати

Величина приросту індексу споживчих цін для проведення індексації (%)

Не підвищувалася з лютого 2003 року

128,9

2003 рік

Березень

126,4

Квітень

124,9

Травень

124,9

Червень

124,6

Липень

124,9

Серпень

128,7

Вересень

127,3

Жовтень

124,4

Листопад

120,2

Грудень

117,0

2004 рік

Січень

114,0

Лютий

113,1

Березень

112,3

Квітень

110,8

Травень

109,3

Червень

107,9

Липень

107,9

Серпень

108,1

Вересень

105,4

Жовтень

101,0

Листопад

97,9

Грудень

93,2

2005 рік

Січень

90,0

Лютий

88,1

Березень

85,2

Квітень

83,9

Травень

82,8

Червень

81,7

Липень

81,2

Серпень

81,2

Вересень

80,5

Жовтень

78,9

Листопад

76,7

Грудень

75,2

2006 рік

 

Січень

73,1

Лютий

70,0

Березень

70,6

Квітень

71,3

Травень

70,4

Червень

70,2

Липень

68,7

Серпень

68,7

Вересень

65,4

Жовтень

61,2

Листопад

58,4

Грудень

56,9

2007 рік

Січень

56,2

Лютий

55,2

Березень

54,9

Квітень

54,9

Травень

54,0

Червень

50,7

Липень

48,6

Серпень

47,8

Вересень

44,6

Жовтень

40,5

Листопад

37,5

Грудень

34,7

2008 рік

Січень

30,9

Лютий

27,4

Березень

22,8

Квітень

19,1

Травень

17,5

Червень

16,6

Липень

17,2

Серпень

17,3

Вересень

16,0

Жовтень

14,1

Листопад

12,4

Грудень

10,1

2009 рік

Січень

7,0

Лютий

5,4

Березень

4,0

Квітень

3,0

Травень

2,5

Червень

1,4

Липень

1,5

Серпень

1,7

Вересень

Не індексується

Жовтень

Не індексується

Листопад

Не індексується

Грудень

Не індексується

 

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд