Теми статей
Обрати теми

Складаємо звітність з персоніфікації (частина 1)

Редакція ВД
Стаття

Складаємо звітність з персоніфікації (частина 1)

 

Уже традиційно один із січневих номерів нашого видання присвячується тому, як правильно відзвітувати перед Пенсійним фондом (ПФ), оскільки звітів туди потрібно віднести не один і не два, а чималу кількість. Цю публікацію присвячено питанням складання звітності персоніфікованої, тобто тієї, в якій зазначаються внески, сплачені підприємцем до ПФ як «за себе», так і за кожного свого найманого працівника. Зрозуміло, заповнити доведеться не один бланк. Але нічого складного в цьому немає.

Отже, тема подання персоніфікованої звітності — в запитаннях і відповідях: рекомендації, вказівки, пояснення та приклади. Почнемо.

Інеса МОКРОНІС, консультант газети «Власне Діло»

 

Документи статті

КУпАП

— Кодекс України про адміністративні правопорушення від 07.12.84 р. № 8073-X.

Закон про пенсійне страхування

— Закон України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 р. № 1058-IV.

Закон про пенсійне забезпечення

— Закон України «Про пенсійне забезпечення» від 05.11.91 р. № 1788-XII.

Постанова № 36

— постанова КМУ «Про затвердження списків виробництв, робіт, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах» від 16.01.2003 р. № 36.

Порядок № 7-6

— Порядок формування та подання органам Пенсійного фонду України відомостей про застраховану особу, що використовуються в системі загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, затверджений постановою правління ПФУ від 10.06.2004 р. № 7-6.

Інструкція № 16-6

— Інструкція про порядок обчислення і сплати підприємствами, установами, організаціями та громадянами збору на обов’язкове державне пенсійне страхування, інших платежів, а також надходження їх до Пенсійного фонду України, затверджена постановою правління ПФУ від 19.10.2001 р. № 16-6.

Порядок № 14-4

— Порядок узяття на облік та зняття з обліку в органах Пенсійного фонду України юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців як платників страхових внесків, затверджений постановою правління ПФУ від 10.10.2006 р. № 14-4.

Порядок № 7-7

— Порядок подання звітів до Пенсійного фонду України в електронній формі, затверджений постановою правління ПФУ від 19.04.2007 р. № 7-7.

 

Обов’язково чи ні?

Якщо підприємець працює на єдиному податку без найманих працівників, чи може він не подавати звітність із персоніфікації?

Ні, чинити так не можна, оскільки

будь-який підприємець (незалежно від того, є у нього наймані працівники чи ні, використовує він спрощену систему чи працює на загальній) повинен подавати персоніфіковану звітність. Чому? Тому, що пункт 1.3 Порядку № 7-6 вимагає її від усіх страхувальників, а такими є:

підприємці, у яких працюють особи за трудовими або цивільно-правовими договорами (вони сплачують внески до ПФ «за себе» і за працівників/підрядників);

підприємці, які працюють без найманих працівників (сплачують внески до ПФ «за себе»), у тому числі єдиноподатники і підприємці на фікспатенті (частина єдиного або фіксованого податку автоматично перераховується як внесок до ПФ);

адвокати, нотаріуси та інші особи, що забезпечують себе роботою самостійно (стаття 14 Закону про пенсійне страхування).

 

Краще з ПФ не жартувати

Що буде, якщо підприємець забув (не встиг) вчасно подати персоніфіковану звітність або подав її з помилками?

Відразу зазначимо, що краще (і спокійніше, і дешевше) подати звітність своєчасно, оскільки штрафи за її відсутність вселяють послух навіть найсміливішим підприємцям. Якщо ж усе-таки звітність вчасно не подано, потрібно постаратися

подати її до ПФ якнайшвидше. Це тому, що за прострочення подання персоніфікованої звітності може бути накладено штраф у розмірі 10 % суми страхових внесків, які були сплачені або підлягали сплаті за відповідний звітний період (тобто за рік!), причому ця сума множиться на кількість повних або неповних місяців затримки. Загальна сума штрафу при цьому не може бути менше 170 грн. (10 нмдг) — пункт 5 частини 9 статті 106 Закону про пенсійне страхування.

Важливо:

здавалося б, єдиноподатники пенсійні внески (принаймні «за себе») платити не зобов’язані, оскільки 42 % єдиного податку автоматично спрямовується до ПФ. Тому і штрафу за неподання персоніфікованої звітності за логікою для них немає. Проте:

1) мінімальна сума штрафу в будь-якому випадку складає 170 грн.;

2) ПФ наполягає на розрахунку такого штрафу виходячи з суми пенсійних відрахувань, які «сидять» в єдиному податку

. З останнім, у принципі, можна і посперечатися. А якщо не сперечатися, то, з погляду ПФ, побачимо таке: наприклад, єдиноподатник без найманих працівників сплачує щомісячно 200 грн. єдиного податку, отже, за рік було сплачено внесків на суму 42 % х 200 х 12 = 1008 грн. Виходить, штраф за прострочення здавання звітності дорівнює 0,1 х х 1008 грн. = 100,80 грн. Тому за один повний або неповний місяць затримки (тобто навіть один день запізнення) доведеться заплатити не менше 170 грн., а за два місяці — 201,60 грн. і так далі.

Важливо зазначити, що

такі самі розміри штрафу застосовуються і в тому разі, коли підприємець подасть персоніфіковану звітність вчасно, але з недостовірними відомостями (мається на увазі, що помилки виявлять працівники ПФ при перевірці) (пункт 5 частини 9 статті 106 Закону про пенсійне страхування).

Крім того, теоретично існує ймовірність, що за неподання звітності або подання її з помилками органи ПФ можуть накласти на підприємця

адмінштраф за статтею 1651 КУпАП у розмірі від 136 до 255 грн. (8 — 15 нмдг), проте він застосовується тільки до посадових осіб. У свою чергу, підприємець посадовою особою не є (це прямо випливає з пункту 5 постанови Пленуму ВСУ від 08.10.2004 р.). Хоча, справедливості заради, потрібно зазначити, що Мін’юст висловився інакше: за наявності найманих працівників навіть підприємця можна віднести до посадових осіб (лист від 03.11.2006 р. № 22-48-548) і, отже, накласти штраф.

 

Устигнути відзвітувати

В які терміни потрібно подати персоніфіковану звітність, щоб уникнути штрафних санкцій?

Якщо йдеться про підсумкову річну звітність з персоніфікації (яка є комплектом звітів, що складаються за підсумками року), то вона подається протягом першого кварталу наступного за звітним року, тобто

аж до 31 березня включно. Але це тільки орієнтир, конкретну дату подання звітності встановлює територіальний орган ПФ у спеціальних графіках. Причому підприємців, як правило, ставлять на початок року. Уточнити розклад термінів здавання звітності можна, відвідавши відділення ПФ або зателефонувавши туди за номером «гарячої лінії» (наприклад, у Харкові: 705-17-95).

Якщо один із працівників підприємця протягом року досяг пенсійного віку і оформляє пенсію, коли потрібно подавати персоніфіковану звітність про його доходи?

По-перше, не чекаючи кінця року, потрібно здати

до ПФ один заповнений бланк – «Індивідуальні відомості про застраховану особу» («ІНДАНІ»). Надається він одночасно з поданням документів на призначення пенсії. Звітний період при цьому — з початку року до дати оформлення пенсії.

По-друге, за підсумками року, в якому працівник вийшов на пенсію, необхідно знову подати за пенсіонера форму

«ІНДАНІ», заповнену вже за весь рік.

Докладніше про звітність за пенсіонера див. у розділі «Що заповнювати?».

Якщо протягом року звільняється найманий працівник, як подавати за нього персоніфіковану звітність?

Незважаючи на те що працівник звільнився протягом року, звіт щодо нього слід подати разом з комплектом річної персоніфікованої звітності, тобто

після закінчення звітного року. Єдина особливість — форма заповнюється виходячи з часу, протягом якого така особа фактично працювала в підприємця. Крім того, в реквізитах про трудові відносини потрібно поставити не дату закінчення року, а дату звільнення (докладніше див. с. 36).

Як бути з персоніфікованою звітністю, якщо підприємець протягом року планує змінити місце проживання?

Якщо підприємець переїздить у межах того ж району (адміністративно-територіальної одиниці), він залишається на обліку в колишньому органі ПФ. У такому разі жодних особливостей з персоніфікованою звітністю у нього не виникне — вона подається в загальному порядку (до того самого органу ПФУ).

Якщо ж нова адреса знаходиться в іншій адміністративно-територіальній одиниці, то підприємцю доведеться знятися з обліку в одному органі ПФ і стати на облік в іншому. Але заздалегідь потрібно повністю розрахуватися зі старим органом ПФ. Тому

відразу після внесення нової адреси до Свідоцтва про держреєстрацію необхідно подати до старого органу ПФ повний комплект звітності з персоніфікації, за період з початку року до моменту зняття з обліку в цьому органі ПФ (пункт 1.3 Порядку № 7-6).

Проте це не звільняє підприємця від необхідності за підсумками року подати

повний комплект персоніфікованої звітності до нового відділення ПФ. Єдиний «плюс»: у звітах уже не потрібно буде зазначати всю інформацію за рік, досить привести дані тільки з моменту взяття підприємця на облік у новому органі ПФ до закінчення звітного року.

Коли і за який період подавати звітність з персоніфікації підприємцю, який протягом року припиняє підприємницьку діяльність?

До органу ПФ подається

повний комплект звітності з персоніфікації за період з початку року до зняття з обліку в ПФ (пункт 1.3 Порядку № 7-6).

Конкретний термін подання звітності не встановлений. Проте виходячи з того, що

протягом 10 календарних днів після отримання повідомлення від держреєстратора про припинення підприємницької діяльності ПФ здійснює документальну перевірку підприємця (пункт 6.1 Порядку № 14-4), що ліквідується, звітність, мабуть, потрібно здати протягом цього періоду.

 

Що заповнювати?

Що являє собою звітність з персоніфікації? Які правила її заповнення?

Кілька разів ми вже згадували, що звітність з персоніфікації — це не один бланк, а цілий набір форм. Теоретично всі бланки, які потрібно заповнити, зазначені в

Порядку № 7-6. Проте на практиці звітність приймається і подається на старих бланках, затверджених Інструкцією № 16-6, лише з частковим використанням бланків з Порядку № 7-6. Таким чином, за підсумками 2008 року заповнити і подати потрібно такі форми:

Форма СП «Список осіб, які працюють або працювали у роботодавця у звітному році» (додаток 15 до Інструкції № 16-6). Ті підприємці, які подають персоніфіковану звітність уперше, в цій формі перелічують усіх своїх працівників, що працювали в них упродовж 2008 року (весь рік або його частину) на підставі трудового договору. Звернемо увагу, що осіб, які виконували роботи за цивільно-правовими договорами (наприклад, за договором на виконання робіт, надання послуг тощо), у цій формі зазначати не потрібно.

Якщо підприємець подає

персоніфіковану звітність уже не перший рік, то у формі «СП» не потрібно перелічувати всіх найманих працівників. Досить унести інформацію тільки про нових працівників, які у 2008 році були прийняті на роботу, а також про тих, хто протягом 2008 року змінив прізвище, ім’я, по батькові або ідентифікаційний номер.

Крім того, до форми «СП» підприємець (або особа, яка забезпечує себе роботою самостійно, — адвокат, нотаріус тощо) зобов’язаний включати

відомості про себе.

Складається ця форма з п’яти основних граф: «№ з/п» — порядковий номер запису, «Номер облікової картки фізичної особи» — ідентифікаційний код працівника (обов’язково звіряється з копією довідки про присвоєння ІПН з податкової), а також три графи:

«Прізвище», «Ім’я», «По батькові», які переносяться з паспорта, обов’язково українською мовою!

Форма СПП «Список підстав, які дають право на зарахування пільг працівникам при визначенні пенсій» (додаток 14 до Інструкції № 16-6). Цю форму подавати не потрібно, якщо в підприємця немає працівників, які мають право на спеціальний (пільговий) стаж.

Якщо ж такі працівники є, то форму «СПП» доведеться подавати щорічно. У ній зазначається нормативний акт довідка 1, стаття, пункт, частина пункту, на підставі яких працівнику до пенсійного стажу зараховуються періоди спеціального (пільгового) стажу. В останній колонці звіту підприємець може послатися на

Список 1 або Список 2 робіт зі шкідливими умовами праці, які затверджені постановою № 36;

Форма АНКЕТА «Анкета застрахованої особи» (додаток 10 до Порядку № 7-6). Подавати цю форму потрібно рідко: якщо на роботу було прийнято особу, у якої немає свідоцтва про загальнообов’язкове соціальне страхування (а немає його тільки в тих, хто не працював починаючи з 2000 року або влаштовується на роботу вперше).

Порядок заповнення цієї форми інтуїтивно зрозумілий, у полі «Тип форми» відмітка «х» ставиться в комірці «початкова»;

Форма ІНДАНІ «Індивідуальні відомості про застраховану особу» (додаток 13 до Інструкції № 16-6) заповнюється окремо за доходами кожної застрахованої особи. Отже, якщо протягом 2008 року підприємець:

а) працював

на загальній системі оподаткування і отримував дохід — він зобов’язаний подати звіт «ІНДАНІ» «за себе» (щодо своїх підприємницьких доходів). До речі, якщо підприємець одночасно працює десь за трудовим договором і отримує зарплату, то у формі «ІНДАНІ» він свою зарплату показувати не повинен (за нього це зробить його роботодавець), тому достатньо обмежитися зазначенням тільки того доходу, який отримано від підприємницької діяльності. Підприємець, який працював на спрощеній системі та/або фікспатенті, на себе подає вже форму «ІНДАНІ-СПД» ;

б) виплачував заробітну плату працівникам — він зобов’язаний заповнити

звіт «ІНДАНІ» окремо на кожного працівника;

в) виплачував дохід громадянам

за цивільно-правовими договорами — він зобов’язаний заповнити звіти «ІНДАНІ» окремо на кожного такого громадянина;

г)

добровільно сплачував внески до ПФ за члена сім’ї, що бере участь у підприємницькій діяльності, — доведеться подати форму «ІНДАНІ» за кожного члена сім’ї, застрахованого в ПФ (проте добровільне страхування членів сім’ї в ПФ зустрічається дуже рідко).

Отже, форма «ІНДАНІ» подається щорічно за даними звітного року. У полі «Тип форми» відмітку «Х» потрібно поставити біля слів «початкова». Приклади заповнення форми «ІНДАНІ» див. на с. 27;

Форма ІНДАНІ-СПД «Індивідуальні відомості про застраховану особу» (модифікована). Подають її на себе особисто тільки ті підприємці, які в 2008 році (весь рік або його частину) працювали на єдиному податку та/або торгували на ринку з використанням фіксованого патенту. Ця форма подається замість звичайної «ІНДАНІ». У ній зазначається сума фактично сплаченого протягом року податку (водночас за найманих працівників «спрощених» підприємців і осіб, які працюють у них за цивільно-правовими договорами, подається звичайна «ІНДАНІ», див. вище).

Форма ЯРЛИК «Ярлик пачки документів». Ця форма — довідкова, вона додається до кожної пачки перелічених вище документів. У пачку комплектуються тільки однотипні документи звітності з персоніфікації, а саме:

«ІНДАНІ» (за наявності — та «ІНДАНІ-СПД») — до 25 листів у пачці;

«СП» — до 4-х аркушів;

«СПП» — до 4-х аркушів.

Заповнення форми не викликає труднощів, тому

зупинимося тільки на деяких реквізитах:

реквізит 01 — ідентифікаційний номер підприємця;

реквізит 03 — прізвище і ініціали підприємця;

реквізити 05 — 09 заповнюються тільки для пачок документів «ІНДАНІ» (загальна сума всіх звітів, згрупованих у пачку);

реквізит 10 — порядковий номер пачки;

реквізит 11 — сума реквізитів «Загальна кількість записів на аркуші» на всіх аркушах пачки, для форм «ІНДАНІ» і «АНКЕТА» один аркуш відповідає одному запису;

реквізити 16, 17 — заповнюються працівниками ПФ.

Що стосується того, де взяти

бланки для складання звітності з персоніфікації, то їх підприємець може отримати у своєму органі ПФ (пункт 4.7 Порядку № 7-6).

Отримавши бланки, їх потрібно заповнити, дотримуючись перелічених вище правил з урахуванням

вимог до оформлення :

1) усі форми заповнюються українською мовою друкованими літерами;

2) помарки або виправлення не допускаються;

3) до кожної клітинки вписується тільки один символ (це стосується літер, крапок, ком, тире, апострофів і подібних знаків, для яких виділяється окрема клітинка);

4) заповнюючи поля без клітинок, не можна виходити за їх контури, а тим більше писати щось на службових позначках бланка (чорні квадрати або абревіатура форми);

5) паперовий звіт заповнюється тільки від руки кульковою ручкою синього або чорного кольору (

пункт 4 Порядку № 7-6).

Чи є особливості подання персоніфікованої звітності, якщо протягом звітного року підприємець устиг побувати на єдиному податку і на загальній системі оподаткування?

Специфіка форми «ІНДАНІ» така, що в ній не можна сумістити інформацію про сплату внесків на різних системах оподаткування, тому доведеться

заповнити два звіти: окремо — про сплату внесків протягом «єдиноподаткового» періоду («ІНДАНІ-СПД») і окремо — за період роботи на загальній системі (звичайна «ІНДАНІ»).

Чим це викликано? Річ у тім, що заголовок форми «ІНДАНІ» (у тому числі «ІНДАНІ-СПД») містить такий реквізит, як «Код типу ставки внеску». При цьому існують різні коди для різних платників, зокрема сьогодні застосовуються такі (розроблені органами ПФ тимчасово, не пов’язані з кодами з

Порядку № 7-6).

 

№ з/п

Категорії застрахованих осіб

Код типу ставки внеску

Коротка назва (у довіднику)

Тип форми бланка

1

2

3

4

5

1

Наймані працівники на загальних підставах (трудовий договір), включаючи тих, що працювали за договорами цивільно-правового характеру (договори на виконання робіт)

1

Найм. прац. на ЗП

«ІНДАНІ» (додаток 13 до Інструкції № 16-6)

2

Працюючі інваліди*

2

Інвалід

«ІНДАНІ» (додаток 13 до Інструкції № 16-6)

* Примітка: оскільки фізособам — підприємцям ПФ не дозволяє платити внески за інвалідів за пільговою ставкою (лист Головного управління ПФ у м. Києві від 27.02.2007 р. № 3424/03; у 2008 році це 4 % замість звичайних 33,2 %), то зазначати цей код сенсу не має. Тому на інвалідів, як і на звичайних працівників, слід заповнювати форму «ІНДАНІ» з кодом «1».

3

Фізичні особи — підприємці, які сплачують фіксований податок

6

Для платників фіксованого податку

«ІНДАНІ-СПД» (модифікована)

4

Фізичні особи підприємці, які сплачують єдиний податок

8

Для платників єдиного податку

«ІНДАНІ-СПД» (модифікована)

5

Члени сім’ї фізичної особи — підприємця, який сплачує за них внески до ПФ і працює на загальній системі оподаткування

9

Для члена сім’ї ФО-СПД на заг. підставах

«ІНДАНІ» (додаток 13 до Інструкції № 16-6)

6

Члени сім’ї фізичної особи — підприємця, який сплачує за них внески до ПФ і працює на єдиному податку або фікспатенті

10

Для члена сім’ї ФО-СПД на ОСО

«ІНДАНІ-СПД» (модифікована)

7

Підприємці, які, працюючи на єдиному податку або фікспатенті, добровільно доплачують у ПФ внески «за себе»

12

Для особи, яка здійснює доплату

«ІНДАНІ-СПД» (модифікована)

8

Фізичні особи — підприємці, які працюють на загальній системі оподаткування

14

Для ФО-СПД на заг. підставах

«ІНДАНІ» (додаток 13 до Інструкції № 16-6)

9

Особи, які отримують допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею 3-х років*

17

Догляд за дитиною

«ІНДАНІ» (додаток 13 до Інструкції № 16-6)

10

Особи, які здійснюють догляд за інвалідом або особою похилого віку*

18

Догляд за інвалідом

«ІНДАНІ» (додаток 13 до Інструкції № 16-6)

11

Батьки-вихователі дитячих будинків сімейного типу, прийомні батьки, якщо вони одержують грошову допомогу згідно із законодавством*

19

Батьки-вихователі

«ІНДАНІ»

(додаток 13 до Інструкції № 16-6)

* Примітка до пунктів 9 — 11: за таких працівників внески до ПФ сам підприємець не сплачує, тому звітність (форму «ІНДАНІ») про них подавати не потрібно. Оскільки з суми допомоги внески до ПФ сплачують районні (міські) управління праці та соціального захисту населення, вони й зобов’язані подавати персоніфіковані звіти щодо таких осіб.

 

У свою чергу, вся інформація, що наводиться в «ІНДАНІ», стосується саме зазначеного в заголовку форми коду. Тому

якщо протягом року підприємець працював під різними кодами, він повинен подати «за себе» рівно стільки звітів, скільки кодів у нього було (приклади заповненні форм «ІНДАНІ» та «ІНДАНІ-СПД» див. на с. 27), у цьому випадку — дві: з кодом «6» (за період роботи на єдиному податку) і з кодом «14» (за період роботи на загальній системі).

Чи потрібно подавати персоніфіковану звітність за працюючого пенсіонера? А як бути, якщо сам підприємець — пенсіонер?

Звіт подавати потрібно. Щодо працівників-пенсіонерів форма «ІНДАНІ» заповнюється у звичайному порядку, оскільки внески до ПФ пенсіонери, які працюють, платити зобов’язані, незважаючи на те, що вони вже вийшли на пенсію (повною мірою це стосується і самого пенсіонера-підприємця — лист

Держкомпідприємництва від 04.09.2008 р. № 7544). Існують тільки деякі особливості, що виникають того року, на який припадає оформлення пенсії. Наведемо їх на схемі.

 

img 1

 

Паперовий чи електронний вигляд?

Чи правомірні вимоги працівників ПФ щодо подання звітності з персоніфікації тільки в електронній формі?

Відповідь на це запитання залежить від того, скільки

працівників працює у підприємця. Якщо їх 5 або менше, у нього є безперечне право здавати звітність тільки в паперовому вигляді (частина 6 пункту 1.3 Порядку № 7-6). Хоча за бажання можна подавати її і в електронному.

Якщо ж кількість трудових договорів, зареєстрованих у центрі зайнятості,

більша 5, звітність обов’язково потрібно подавати тільки в електронному вигляді. Детально про правила складання електронної звітності і терміни її відправки до ПФ див. наступний номер, а також «ВД», 2008, № 12, с. 20. До речі, навіть якщо підприємцю вдалося подати звітність у паперовому вигляді, штрафи, про які ми говорили на початку статті (за неподання звітності), до нього застосують. Підстава — подання інформації за не встановленою формою (паперова замість електронної — лист ПФУ від 19.04.2007 р. № 6675/05-10, частина 5 пункту 9 статті 106 Закону про пенсійне страхування).

Зауважимо, що

надання звітності в електронному вигляді звільняє платників від необхідності подавати її в паперовому (пункт 2.3 Порядку № 7-7), але тільки за умови, якщо звіт засвідчений електронним цифровим підписом. Якщо ж звіт надано в електронному вигляді, але без ЕЦП (на дискеті, флеш- носії тощо), то в ПФ від підприємця вимагатимуть паперову копію (пункт 1.3 Порядку № 7-6).

 

Виправлення помилок

У 2008 році підприємець виявив дві помилки в поданій за підсумками 2007 року звітності з персоніфікації:

а) неправильно зазначена сума чистого доходу у формі «ІНДАНІ», що призвело до заниження розміру внесків до ПФ;

б) помилка в ідентифікаційному коді підприємця.

Як виправитися?

У разі виявлення помилок у раніше наданих документах з індивідуальними відомостями страхувальник повинен надати документ «ІНДАНІ» абсолютно тієї ж форми з єдиною відмінністю: у полі «Тип форми» значок «Х» ставиться в комірку «коригуюча» або «скасовуюча». Причому використовувати ту чи іншу комірку потрібно залежно від помилки (

пункти 1.3 і 8.3 Порядку № 7-6).

 

«ІНДАНІ» типу «скасовуюча»

«ІНДАНІ» типу «коригуюча»

На підставі цього документа знищуються всі недостовірні дані, зазначені у звіті за певний рік (виключаються з переліку актуальних для використання, але зберігаються в архіві)

Відбувається заміна раніше поданої інформації, зібраної в обліковій картці особи, на актуальні дані, зазначені у формі з позначкою «коригуюча»

Подається за наявності помилок у таких реквізитах: — ідентифікаційний код підприємця або його найманого працівника, або підрядника; — звітний рік; — код ставки страхового внеску; — код підстави для спеціального стажу. До форми вносяться всі наведені вище показники, а також прізвище, ім’я та по батькові підприємця. Після подання скасовуючого звіту необхідно подати початковий, з правильною інформацією

Подається за наявності помилок у реквізитах, що містять грошові показники або дані про трудовий стаж. До форми вносяться значення всіх реквізитів, включаючи відкориговані

 

Таким чином, якщо має місце

тільки ситуація «а», то достатньо подати форму «ІНДАНІ» з позначкою «початкова», де зазначити правильну величину доходу.

Якщо ж має місце

ситуація «а» і «б», потрібно спочатку подати форму «ІНДАНІ» з позначкою «скасовуюча», де зазначити неправильний ідентифікаційний код, а потім — форму «ІНДАНІ» з позначкою «коригуюча»: з правильним кодом і правильною величиною доходу.

При цьому, незважаючи на те, що виявлено недоплату, поспішати зі сплатою пені, 5-відсоткового штрафу за кожен місяць прострочення, а також штрафу 10 %/20 %/50 % — залежно від терміну затримки (

частина 2 пункту 9 статті 106 Закону про пенсійне страхування) не варто, оскільки сам собі платник накласти штраф не може. Це вже ПФ на підставі коригування повинен надіслати повідомлення про сплату штрафу. Якщо надішле, то його виконати доведеться, причому протягом 10 днів.

 

Висновки

Комплект звітів до ПФ, які називаються «

Звітністю з персоніфікації», складається з таких форм:

форма СП «Список осіб, які працюють або працювали у роботодавця у звітному році»;

форма СПП «Список підстав, які дають право на зарахування пільг працівникам при визначенні пенсій»;

форма АНКЕТА «Анкета застрахованої особи»;

форма ІНДАНІ «Індивідуальні відомості про застраховану особу»;

форма ІНДАНІ-СПД «Індивідуальні відомості про застраховану особу» (модифікована);

форма ЯРЛИК «Ярлик пачки документів».

Здавати персоніфіковану звітність зобов’язані всі підприємці

, незалежно від вибраної системи оподаткування або наявності/відсутності найманих працівників. Причому від фізосіб — підприємців ПФ, як правило, бажає її отримати вже в перших місяцях року (граничний строк подання при цьому — до 1 квітня).

За наявності

найманих працівників у кількості, більшій, ніж 5 осіб, звіти потрібно здати обов’язково в електронній формі (паперові в такому разі не потрібні за умови, якщо електронні звіти мали ЕЦП).

Штрафи за неподання

звітності з персоніфікації значні: за кожен повний або неповний місяць прострочення — 10 % від річної суми внесків до ПФ (сплаченої або такої, що підлягає сплаті), але не менше 170 грн. Цей же штраф накладається і за подання у звітності недостовірних відомостей.

Довідкова інформація (довідка)

1 Перелік підстав для застосування пільг за стажем зазначено в

статті 13 Закону про пенсійне забезпечення.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі