На замітку

Редакція ВД
Власне Діло Липень, 2009/№ 14
В обраному У обране
Друк
Новини

На замітку

 

Посилено адміністративну відповідальність за порушення у сфері обігу алкогольних напоїв і тютюнових виробів

Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення» від 11.06.2009 р. № 1512-VI (набрав чинності з 11.07.2009 р.)

 

Цим

Законом збільшено розмір штрафів за такі порушення:

 

Правопорушення

Розмір штрафу

було

стало

1

2

3

Роздрібна або оптова (уключаючи імпорт або експорт) торгівля спиртом чи роздрібна торгівля алкогольними напоями або тютюновими виробами без наявності ліцензії або без марок акцизного збору чи з підробленими марками акцизного збору (ч. 1 ст. 156 КУпАП)

Від 340 до 1700 грн.

Від 850 до 3400 грн.

Порушення правил торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами (у тому числі продаж тютюнових виробів в упаковках, що містять менше 20 сигарет або цигарок*, або поштучно) (ч. 2 ст. 156 КУпАП)

Від 85 до 340 грн.

Від 510 до 1700 грн.

Торгівля алкогольними напоями або тютюновими виробами з рук (ч. 3 ст. 156 КУпАП)

Від 51 до 170 грн.

Від 510 до 850 грн.

Вчинення зазначених вище дій повторно протягом року (ч. 4 ст. 156 КУпАП)

Від 340 до 510 грн.

Від 1700 до 4250 грн.

Зберігання або транспортування алкогольних напоїв або тютюнових виробів, на яких немає марок акцизного збору, або з підробленими чи фальсифікованими марками акцизного збору (ч. 1 ст. 1655 КУпАП)

Від 340 до 1700 грн.

Від 850 до 3400 грн.

Незаконне зберігання марок акцизного збору (ч. 3 ст. 1655 КУпАП)

Від 51 до 255 грн.

Від 255 до 340 грн.

Випуск у продаж продукції з порушенням вимог щодо медичного попередження споживачів тютюнових виробів (ст. 1682 КУпАП)

Від 85 до 510 грн.

Від 510 до 1700 грн.

 

* У цій частині, імовірно, відповідальність почне діяти з 01.01.2011 р.

 

Відповідно до змін, унесених до

статті 20 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення» від 22.09.2005 р. № 2899-IV, додатково запроваджується відповідальність за такі порушення, як:

1)

імпорт, оптова або роздрібна реалізація тютюнових виробів без інформаційного напису про вміст нікотину та смоли — штраф у розмірі:

— від 50 до 10000 грн. — за роздрібну реаліацію;

— від 500 до 10000 грн. — за імпорт, оптову реалізацію зазначених тютюнових виробів;

2)

виробництво та введення в обіг на території України тютюнових виробів без інформаційного напису про вміст нікотину та смоли — штраф від 2000 до 20000 грн.;

3)

виробництво, імпорт, оптова або роздрібна реалізація тютюнових виробів з використанням на їх упаковці слів, що містять додаткові характеристики тютюнових виробів: «З низьким вмістом смоли», «Легкі», «Суперлегкі», «Ультралегкі», аналоги таких слів іноземними мовами, які створюють враження, що такий тютюновий виріб менш шкідливий для здоров’я, — штраф у розмірі:

— від 2000 до 20000 грн. — за виробництво;

— від 500 до 10000 грн. — за імпорт, оптову реалізацію;

— від 50 до 10000 грн. — за роздрібну реалізацію зазначених тютюнових виробів.

 

Оренда нерухомості: деякі зміни щодо порядку укладення договорів

Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 11.06.2009 р. № 1509-VI

 

У зв’язку з прийняттям

Закону № 1509 підприємцям слід звернути увагу на два моменти:

1) раніше у

статті 290 Господарського кодексу України від 16.01.2003 р. № 436-IV (далі — ГКУ) містилася норма, згідно з якою договір оренди земельної ділянки має бути укладено в письмовій формі та посвідчено нотаріально. Тепер у зв’язку з тим, що статтю 290 виключили з ГКУ, договір оренди земельної ділянки посвідчувати нотаріально не обов’язково;

2) у

Законі України «Про податок з доходів фізичних осіб» від 22.05.2003 р. № 889-IV містилася норма, згідно з якою договір оренди нерухомості, укладений між двома фізособами-непідприємцями, має бути посвідчено нотаріально (підпункт «б» п.п. 9.1.4 п. 9.1 ст. 9). Тепер у зазначеному підпункті цю норму дещо змінено, зокрема зазначено, що такий договір підлягає нотаріальному посвідченню «у випадках, передбачених законом». Таким чином, у зв’язку з набуттям чинності Законом № 1509 договори оренди нерухомості, укладені між двома фізособами-непідприємцями, можна нотаріально не посвідчувати, якщо їх строк не перевищує три роки. Договори оренди нерухомості, укладені на строк три роки та більше, потрібно посвідчувати нотаріально згідно зі статтею 793 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 р. № 435-IV .

Закон

набув чинності з 09.07.2009 р.

 

Установлено нові обмеження щодо змісту реклами

Закон України «Про внесення зміни до статті 21 Закону України «Про рекламу» від 04.06.2009 р. № 1465-VI (набув чинності з 01.07.2009 р.)

 

Відповідно до внесених змін Верховна Рада встановила таке: у рекламі товарів і методів, які не належать до лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування та реабілітації,

заборонено посилання на те, що такі товари та методи мають лікувальні властивості, якщо такі властивості не підтверджено в установленому законодавством порядку спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з охорони здоров’я. Раніше така заборона стосувалася лише косметичних засобів, харчових продуктів, вітамінних та інших харчових добавок.

 

 

Оренда державного та комунального майна: продовжити договір стало простіше

Закон України «Про внесення змін до статті 73 Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік» від 10.06.2009 р. № 1498-V

 

Законодавці внесли зміни до

статті 73 Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік». Тепер установлено, що орендарю, який належним чином виконує свій обов’язок за договором оренди державного та комунального нерухомого майна, строк дії якого минає, надано право на продовження договору на новий строк, але не більше ніж на два роки. Про своє рішення орендар повинен повідомити орендодавця не пізніше ніж за 1 місяць до закінчення строку такого договору оренди.

Нагадаємо, що раніше після закінчення строку дії договору оренди нерухомого майна орендар для його продовження повинен був брати участь у спеціальному конкурсі.

Закон

набув чинності з 01.07.2009 р.

 

Видача коштів на виплату зарплати одночасно зі сплатою пенсійних внесків: роз’яснення від НБУ і ПФУ

Лист НБУ та ПФУ від 25.06.2009 р. № 25-111/1555-12217; № 11384/03-20

 

У цьому

листі Нацбанк разом з Пенсійним фондом України (ПФУ) роз’яснює деякі особливості, пов’язані з вимогами Порядку № 12-1 (див. «ВД», 2009, № 11, с. 2). Нагадаємо, що згідно з Порядком № 12-1 тепер зняти гроші в банку на виплату заробітної плати працівникам можна лише за умови одночасного надання розрахункових документів на перерахування внесків до ПФУ в розмірі не менше 1/3 суми коштів для виплати заробітної плати, зазначеної в платіжному дорученні або грошовому чеку (зазначимо, що Порядок № 12-1 не поширюється на єдиноподатників та фікспатентників).

У цьому

листі висвітлено, зокрема, такі питання:

1. Видача коштів на виплату зарплати в разі сплати пенсійних внесків з рахунка в іншому банку.

Банк видає грошові кошти на виплату зарплати за умови надання одночасно з грошовим чеком документів, які підтверджують сплату пенсійних внесків (у тому числі з рахунка, відкритого в іншому банку) в сумі не менше 1/3 коштів для виплати зарплати.

Такими документами можуть бути, зокрема,

примірники платіжних доручень про перерахування пенсійних внесків, де в реквізиті «Призначення платежу» платник зазначив період, за який нараховано зарплату, а банк заповнив реквізит «Дата виконання».

2. Видача коштів на виплату зарплати в разі дострокової сплати пенсійних внесків.

У разі дострокової сплати пенсійних внесків страхувальник при отриманні коштів на виплату зарплати повинен надати банку примірники платіжних доручень про сплату внесків раніше. Якщо сума перерахування буде менше 1/3 суми коштів на виплату зарплати, то банк приймає від страхувальника платіжні доручення або грошові чеки на видачу коштів для виплати зарплати лише за погодженням з відповідним управлінням ПФУ, тобто страхувальник повинен надати банку довідку-розрахунок за формою, наведеною в додатку до Порядку № 12-1.

3. Контроль за пропорційністю сум пенсійних внесків сумі зарплати.

Тут необхідно зазначити такі моменти:

1)

банк не перевіряє правильність нарахування платежів, утриманих із зарплати та нарахованих на фонд оплати праці. Єдина умова, необхідна для того, щоб банк видав (перерахував) кошти на виплату зарплати, — сума платежів до Пенсійного фонду повинна бути не менше 1/3 суми коштів на виплату зарплати, зазначеної в платіжному дорученні або чеку;

2) правильність нарахування, своєчасність і повнота перерахування страхових внесків

контролюється органами ПФУ шляхом перевірки бухгалтерських документів про нарахований заробіток та інші виплати, нарахування пенсійних внесків, платіжних доручень на перерахування внесків на рахунок ПФУ. Якщо страхувальник несвоєчасно або не в повному обсязі сплачує пенсійні внески, до нього застосовуються відповідні фінсанкції та адмінвідповідальність.

 

Отримання дозволу на розміщення об’єкта торгівлі: позиція Держкомпідприємництва

Лист Держкомпідприємництва України від 30.04.2009 р. № 5022

 

Запитання про те, чи потрібно підприємцю отримувати дозвіл на розміщення об’єкта торгівлі, досі залишається актуальним (детально про цю проблему йшлося у «ВД», 2008, № 11 с. 10). І сьогодні на практиці податківці вимагають надання дозволу на розміщення об’єкта торгівлі та сфери послуг.

У цьому

листі Держкомпідприємництва ще раз підтвердив, що правових підстав на оформлення та видачу дозволу на розміщення об’єкта торгівлі немає, оскільки необхідність його отримання не передбачено жодним законом. Якщо права суб’єкта господарювання порушено, він має право звернутися до суду з позовом про захист своїх прав і відшкодування шкоди (зокрема, про визнання неправомірним застосування статті 164 КУпАП у частині притягнення до адмінвідповідальності за провадження діяльності без отримання дозволу).

 

Мораторій на перевірки: бачення Держкомпідприємництва

Роз’яснення Держкомпідприємництва України від 28.05.2009 р. б/н

 

У своєму

Роз’ясненні Держкомпідприємництва прокоментував норми постанови КМУ від 21.05.2009 р. № 502, якою до 31.12.2010 р. установлено мораторій на перевірки (див. «ВД», 2009, № 12, с. 2).

Держкомпідприємництва, зокрема, зазначив таке:

1.

Обмеження на проведення планових перевірок не стосується:

перевірок суб’єктів господарювання, які провадять господарську діяльність з високим ступенем ризику. При цьому якщо органи держнагляду сьогодні не затвердили критерії оцінки ступеня ризику господарської діяльності, вони взагалі не мають підстав для здійснення планових перевірок суб’єктів господарювання до 31.12.2010 р.;

— планових перевірок за дотриманням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою та своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов’язкових платежів). Отже,

на проведення планових перевірок податкових органів це обмеження не поширюється.

2.

Обмеження на проведення позапланових перевірок не поширюється на перевірки, які проводяться за зверненням фізичних і юридичних осіб щодо порушення суб’єктом господарювання вимог законодавства або за зверненням самого суб’єкта господарювання.

3. Суб’єктам господарювання надається

досить тривалий час (протягом 30 днів) для усунення порушень, виявлених під час перевірки. А штрафні санкції до суб’єкта господарювання застосовуватимуться лише в разі невиконання ним за цей час вимог розпорядження.

 

Унесено зміни до Порядку етикетування продуктів, що містять ГМО

Постанова КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 13 травня 2009 р. № 468» від 01.07.2009 р. № 661

 

Кабмін уніс зміни до

Порядку етикетування харчових продуктів, які містять ГМО або вироблені з їх використанням (матеріал про цей Порядок див. у «ВД», 2009, № 12, с. 35). Відповідно до змін, зокрема:

— етикетуванню підлягають харчові продукти, в яких вміст ГМО становить

більше 0,9 % або які повністю або частково вироблені з використанням сільгосппродукції, уміст ГМО в якій становить більше 0,9 % (раніше — більше 0,1 %);

— для харчових продуктів, які містять

один складник, напис «Генетично модифікований», «Містить генетично модифікований організм» або «Вироблений з генетично модифікованого організму» із зазначенням найменування організму виконується на етикетці шрифтом розміром не менше 2 мм (раніше — таким самим шрифтом, що й назва продукту);

— відмітка про вміст ГМО в харчових продуктах, що реалізуються

без упаковки або з упаковкою, найбільша площа поверхні якої становить менше 10 кв. см, проставляється на ярликах поряд з назвою харчового продукту або на пакувальному матеріалі шрифтом розміром не менше 2 мм (раніше — таким самим шрифтом, що й назва продукту);

— харчові продукти, які містять ГМО

в обсязі більше 0,9 % або виготовлені з сільгосппродукції, вміст ГМО в якій становить більше 0,9 %, і на яких не виконано відповідний напис згідно з цим Порядком, підлягають вилученню з обігу.

 

Затверджено Порядок контролю за дотриманням Ліцензійних умов з виробництва, оптової та роздрібної торгівлі ліками

Наказ Держкомпідприємництва, Держлікінспекції «Про затвердження Порядку контролю за дотриманням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва лікарських засобів, оптової, роздрібної торгівлі лікарськими засобами» від 10.06.2009 р. № 98/130

 

Контроль за дотриманням

Ліцензійних умов юрособами і фізособами-підприємцями, які займаються виробництвом лікарських засобів, оптовою і роздрібною торгівлею лікарськими засобами, здійснюють Держлікінспекція та Держкомпідприємництва, а також їх територіальні органи.

Порядок

передбачає, зокрема, що:

планові перевірки дотримання Ліцензійних умов проводяться не частіше одного разу на рік, виробників лікарських засобів — не менше одного разу на два роки. Квартальні плани проведення планових перевірок розміщуються в мережі Інтернет або на офіційному веб-сайті органу контролю;

— строк проведення

планової перевірки не може перевищувати 15 робочих днів, позапланової 5 робочих днів (для суб’єктів малого підприємництва — 5 і 2 робочих дні відповідно);

— про

планову перевірку ліцензіату повідомляється не пізніше ніж за 10 днів до початку її проведення (раніше — за 5 днів). Позапланові перевірки проводяться на підставах, визначених Законом України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» від 01.06.2000 р. № 1775-III і Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 р. № 877-V;

— перед початком перевірки посадові особи органу контролю

зобов’язані пред’явити керівнику суб’єкта господарювання посвідчення на проведення перевірки (з наданням його копії) і службові посвідчення.

 

Скорочено перелік товарів, імпорт яких підлягає ліцензуванню

Постанова КМУ «Про внесення зміни до додатка 9 до постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2008 р. № 1123» від 10.06.2009 р. № 427

 

Відповідно до внесених змін

не підлягає ліцензуванню імпорт таких товарів:

свинини свіжої, охолодженої або мороженої (код за УКТ ЗЕД 0203);

м’яса та харчових субпродуктів свійської птиці, зазначеної в товарній позиції 0105, свіжих, охолоджених або морожених (код за УКТ ЗЕД 0207);

сала без пісних частин, свинячого жиру та жиру свійської птиці, не витоплених і не виділених іншим способом, свіжих або охолоджених, морожених, солоних або в розсолі, сушених або копчених (код за УКТ ЗЕД 0209 00).

Постанова

набула чинності з 02.07.2009 р.

 

Увезення тварин і продуктів тваринного походження можливе лише після отримання дозволу

Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку видачі дозволу на ввезення на територію України тварин, продуктів тваринного походження, репродуктивного матеріалу, біологічних продуктів, патологічного матеріалу, ветеринарних препаратів, субстанцій, кормових добавок, преміксів та кормів» від 01.07.2009 р. № 652

 

Цей

Порядок затверджено відповідно до статті 83 Закону України «Про ветеринарну медицину» від 25.06.92 р. № 2498-XII.

Установлено, що для отримання дозволу заявник подає до Держкомветмедицини відповідну

заяву з додатками (копія зовнішнього контракту тощо) і гарантійний лист імпортера про проведення ветеринарно-санітарних заходів. Дозвіл видається безоплатно протягом 30 днів з дати надходження документів на розгляд і діє 1 рік.

Разовий дозвіл

видається в разі ввезення ветеринарних препаратів з метою їх держреєстрації в Україні, наукового дослідження, експонування на виставках, ярмарках і конференціях.

Постанова набула чинності з 03.07.2009 р.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд