Поштова скринька. Як стати на облік у соцфондах та отримати статус страхувальника підприємцю, який повторно набирає штат працівників

Редакція ВД
Власне Діло Липень, 2009/№ 14
В обраному У обране
Друк
Відповідь на запитання

Як стати на облік у соцфондах та отримати статус страхувальника підприємцю, який повторно набирає штат працівників

 

ЗАПИТАННЯ. Підприємець розірвав усі трудові договори та деякий час працював без найманих працівників. Зараз він має намір заново найняти працівників. Поновиться його статус страхувальника у фондах чи він продовжуватиме в них значитися страхувальником, чи зміняться реєстраційні реквізити страхувальника-роботодавця?

 

ВІДПОВІДЬ. Сьогодні порядок отримання соціальними фондами та податковим органом інформації про фізичних осіб — підприємців побудовано за принципом «єдиного вікна».

Так, після державної реєстрації підприємця дані про нього автоматично передаються до зазначених вище органів і він стає на облік.

Підприємець без найманих працівників залежно від системи оподаткування зобов'язаний сплачувати податок з доходів, єдиний чи фіксований податок, а також внески до Пенсійного фонду (див. «ВД», 2009, № 2, с. 41) довідка 1.

Після того як підприємець укладає договір з першим найманим працівником і реєструє його в центрі зайнятості, відомості про це також автоматично передаються до всіх фондів, і підприємець отримує статус страхувальника-роботодавця (платника страхових внесків).

Якщо підприємець розриває трудові договори з усіма працівниками, то він втрачає статус роботодавця — платника внесків до фондів. При цьому на обліку у фондах він залишається значитися до моменту припинення підприємницької діяльності.

Водночас про нюанси втрати статусу страхувальника-роботодавця після звільнення працівників зазначається лише в Інструкції Фонду безробіття та Інструкції Фонду тимчасової непрацездатності.

Зокрема, у першому документі йдеться про те, що втрата статусу страхувальника відбувається після зняття з реєстрації в центрі зайнятості останнього трудового договору, проведення перевірок і повного розрахунку щодо коштів з Фондом безробіття (

пункт 3.8). Про нюанси взаємовідносин з Фондом після того, як знову буде прийнято працівників, нічого не зазначено, але очевидно, що статус платника буде присвоєно підприємцю заново (тобто заново буде надіслано повідомлення з персональним номером).

У

пункті 2.16 Інструкції Фонду тимчасової непрацездатності зазначено, що фізичні особи — підприємці, які втратили статус страхувальника-роботодавця (за умови припинення використання праці найманих працівників), знімаються з обліку як страхувальники органом Фонду на підставі заяви після остаточних розрахунків з Фондом.

Якщо підприємець, який втратив статус страхувальника-роботодавця (за умови припинення використання праці найманих працівників), знову уклав трудовий договір з найманим працівником (працівниками), то

йому може надаватися попередній реєстраційний номер (при цьому картка страхувальника поновлюється). Про це його також повинні повідомити.

У нормативних документах Пенсійного фонду і Фонду страхування від нещасного випадку, як уже зазначалося, ці нюанси не висвітлюються. Однак принцип «єдиного вікна», коли за підприємця всі дії для «оформлення» отримання та припинення статусу страхувальника — роботодавця (платника внесків) виконує центр зайнятості, діє і щодо цих фондів.

Отже, після звільнення працівників до фондів мала бути передана відповідна інформація, а при подальшому прийнятті працівника має бути відновлено статус страхувальника-роботодавця, оскільки згідно із законодавством підприємець з найманими працівниками повинен сплачувати за них внески. У зв'язку з цим після реєстрації трудового договору з новоприйнятим працівником

підприємцю повинні надійти повідомлення фондів з необхідною інформацією та реквізитами, відповідно до яких він і здійснюватиме платежі.

Документи консультації

Інструкція Фонду безробіття —

Інструкція про порядок обчислення і сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, затверджена наказом Мінпраці від 18.12.2000 р. № 339.

Інструкція Фонду тимчасової непрацездатності

— Інструкція про порядок надходження, обліку та витрачання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затверджена постановою Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 26.06.2001 р. № 16.

 

Довідкова інформація (довідка)

1 З 1 травня 2009 року для підприємців на єдиному податку та фікспатенті стала обов'язковою доплата до Пенсійного фонду «за себе» до розміру мінімального страхового внеску.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
Завантажуйте наш мобільний додаток iFactor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд