Теми статей
Обрати теми

Питання Загального реєстру податкових накладних

Редакція ВД
Розпорядження від 23.09.2009 р. № 1178-

Питання Загального реєстру податкових накладних

Розпорядження Кабінету Міністрів України від 23 вересня 2009 р. № 1178-р

 

1. З метою упорядкування адміністрування податку на додану вартість, вдосконалення податкового обліку та відповідно до підпункту 7.2.8 пункту 7.2 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» запровадити реєстрацію податкових накладних платників податку — продавців товарів (робіт, послуг) (далі — продавці) в Загальному реєстрі податкових накладних (далі — Реєстр) із сумою податку на додану вартість, зазначеною в одній накладній:

понад 1 млн гривень — з 1 листопада 2009 р.;

понад 500 тис. гривень — з 1 січня 2010 р.;

понад 100 тис. гривень — з 1 квітня 2010 року.

2. Податкова накладна надається покупцю товарів (робіт, послуг) (далі — покупець) після внесення відомостей про неї до Реєстру.

3. Порядок ведення Реєстру встановлюється ДПА.

Покупець має право звіряти відповідність даних податкової накладної даним Реєстру.

4. У разі порушення продавцем установленого порядку реєстрації податкових накладних ДПА має право проводити перевірку достовірності зазначених платником податку сум податкових зобов’язань з метою встановлення права покупця на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту.

Надходження до органу державної податкової служби інформації про виявлення розбіжностей у даних податкової накладної та Реєстру є підставою для проведення позапланової виїзної перевірки продавця та покупця.

5. Невідповідність даних, зазначених в податковій накладній, даним Реєстру не звільняє продавця від обов’язку включення суми податку на додану вартість, зазначеної в податковій накладній, до суми податкових зобов’язань за відповідний звітний період. Покупець втрачає право на податковий кредит відповідно до податкової накладної, якщо сума податку на додану вартість згідно з накладною не відображена продавцем у податковій декларації або продавець не провів у повному обсязі розрахунки з бюджетом за такою декларацією.

 

Прем’єр-міністр України Ю. Тимошенко

 

коментар редакції

 

Отже, перед нами черговий незаконний акт Кабміну. Цього разу уряд, порушивши деякі положення Закону про ПДВ,

зобов’язав продавців (постачальників) уносити відомості про податкові накладні до Загального реєстру податкових накладних, який запроваджується з 1 листопада. Лише після внесення відомостей про податкову накладну до Реєстру її можна буде передати покупцю .

Порядок ведення Реєстру має розробити ДПАУ. Очевидно, інформацію з Реєстру буде розміщено на офіційному веб-сайті ДПАУ, щоб забезпечити

право покупця звіряти дані податкової накладної з даними Реєстру.

Зауважимо, що послання на

підпункт 7.2.8 Закону про ПДВ, яке нібито додає законності існуванню цього Реєстру, явно недоречне, оскільки у цьому підпункті йдеться про Реєстр отриманих і виданих податкових накладних. До речі, не зовсім зрозуміло, навіщо взагалі потрібний цей Загальний реєстр, якщо платники податків і так ведуть реєстри отриманих і виданих податкових накладних, тобто приписи підпункту 7.2.8 Закону про ПДВ уже виконуються.

У цьому Загальному реєстрі відображаються лише податкові накладні щодо великих поставок (залежно від дати виписування та того, на який час з інтервалів, зазначених у

розпорядженні, ця дата припадає (якщо, звичайно, воно не буде зупинено найближчими місяцями), загальна сума поставки має становити від більше ніж 6 млн грн. (у тому числі ПДВ — більше 1 млн грн.) до більше ніж 600 тис. грн. (у тому числі ПДВ — більше 100 тис. грн.)). Таким чином, розпорядження, що коментується, поширюватиметься на досить вузьке коло платників податків. Тим більше, що для уникнення необхідності внесення податкової накладної до Реєстру можна просто дробити поставки або передоплати залежно від того, яка з цих подій є першою. Наприклад, якщо в листопаді за договором відвантажується товар, який можна поділити, загальною вартістю понад 6 млн грн. (у тому числі ПДВ — більше 1 млн грн.) і це перша подія, то можна оформити відвантаження на половину вартості в один день, решту — наступного дня. У такому разі встановлені критерії щодо внесення податкової накладної до Загального реєстру не дотримуються. З передоплатою ще простіше: її завжди можна поділити на дві, три тощо частини.

У

розпорядженні № 1178-р також є така норма: виявлення розбіжностей у даних податкової накладної та Реєстру є підставою для проведення податківцями позапланової виїзної перевірки і продавця, і покупця. Однак знову ж таки зауважимо, що підстави для проведення позапланової виїзної перевірки, якою лякають у пункті 4 розпорядження, не передбачено Законом України «Про державну податкову службу в Україні».

Як зазначено в

розпорядженні , невідповідність даних податкової накладної даним Реєстру не звільняє продавця від обов’язку включення суми ПДВ до суми податкових зобов’язань за відповідний звітний період. Покупець втрачає право на податковий кредит, якщо суму ПДВ за податковою накладною не відображено продавцем у декларації з ПДВ або продавець не здійснив у повному обсязі розрахунки з бюджетом за такою декларацією. Зауважимо, що ця норма розпорядження також не відповідає нормам Закону про ПДВ. По-перше, залежність податкового кредиту покупця від відображення податкових зобов’язань постачальника, на наш погляд, має розглядатися в контексті всього розпорядження , тобто йдеться про ті податкові накладні, які повинні реєструватися в Загальному реєстрі. По-друге, не зовсім зрозуміло, як покупцю практично виконати цю норму. Адже декларація подаватиметься продавцем протягом 20 днів після закінчення періоду, а розрахунок з бюджетом за декларацією ще пізніше. Покупцю ж потрібно мати цю інформацію найпізніше в момент подання власної декларації.

Звичайно ж, проведення розрахунків з бюджетом продавцем на цю дату, найімовірніше, ще не відбудеться. Таку інформацію на момент подання декларації покупцем не матиме й сам податковий орган. Тому єдине, про що можна довідатися в такому випадку, чи внесено таку податкову накладну до Загального реєстру.

Ми сподіваємося, що цей незаконний документ спіткає доля двох колишніх ПДВ-розпоряджень Кабміну.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі