Теми статей
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Як організувати фірму з прибирання приміщень (про клінінгові послуги)

Редакція ВД
Власне Діло Вересень, 2009/№ 17
Друк
Стаття

Як організувати фірму з прибирання приміщень (про клінінгові послуги)

 

Усі ми пам’ятаємо казку про добру і працьовиту Попелюшку, яку нещадно експлуатувала зла мачуха, змушуючи працювати з ранку до вечора, причому виконувати найбруднішу роботу.

У казці на допомогу сердешній трудівниці прийшла Фея (допомогла по-родинному, все-таки хрещена) і все скінчилося чудово: принц, весілля. Ну ви самі все пам’ятаєте.

А чи є в нашому суворому і неказковому житті добрі чарівники, готові прийти на допомогу і взяти на себе найскладніше прибирання? Є такі! Вони називаються клінери, і знайти їх можна в клінінгових фірмах. Отож ці клінери не лише роблять добрі справи, а й заробляють на добрих справах гроші. Як? Нумо читати сучасну казку про клінінг, клінерів та клінінгові послуги.

 

Щира правда про ринок

Сучасний український ринок клінінгових послуг перебуває у стадії формування і ще дуже далекий від насичення

.

Сьогодні в Україні працює декілька професійних клінінгових компаній, які можна розділити на дві групи:

перша

— великі компанії, які вже зуміли зайняти свою нішу ринку і здатні задовольнити вимоги великих замовників, таких як: супермаркети, торговельні та бізнес-центри, виробничі підприємства, медичні й спортивні установи, великі міжнародні та українські компанії, банки, готельні комплекси, розважальні об’єкти (кінотеатри, клуби, казино), вокзали, аеропорти;

друга

— дрібні фірми, що спеціалізуються на прибиранні квартир та невеликих офісів.

 

Грані чистоти (послуги)

Послуги, що надаються клінінговими компаніями, можна поділити на основні та додаткові (спеціалізовані).

Основні

клінінгові роботи включають генеральне, післяремонтне і щоденне прибирання.

Серед основних послуг фахівці називають: комплексне прибирання всіх поверхонь, зокрема, сухе і вологе чищення килимів, килимових покриттів та м’яких меблів; вологе прибирання підлоги (у разі необхідності — з використанням прибиральної техніки); видалення пилу, протирання дзеркал, винесення сміття, прибирання санвузлів, ванних кімнат і кухні, а також догляд за рослинами і поповнення витратних матеріалів (мило, туалетний папір, паперові рушники тощо). Такі процедури можуть бути як щоденними, так і разовими.

Середня ціна перелічених робіт по Києву складає 8 — 15 грн. за 1 кв. м офісних та 6 — 12 грн. торговельних площ.

До

додаткового пакета послуг належать миття асфальту, вивезення снігу, утримання в порядку урн і попільничок, роботи з озеленення, миття фасадів, хімчистка меблів, виведення плям тощо.

Прибирання після завершення ремонту та будівельних робіт

— це окремий напрям клінінгу, відмінний від генерального прибирання. Відремонтована будівля приводиться до придатного для використання стану, видаляються плями фарби та цементу, вивозиться будівельне сміття. Для цього виду клінінгових робіт потрібно застосовувати особливе обладнання.

 

Обладнання та хімічні засоби

Кожна клінінгова компанія повинна використовувати для прибирання лише

професійне обладнання та інвентар, а також спеціальні мийні засоби (не побутові), адже від цього залежить кінцевий результат, якість і продуктивність.

Вибір інвентарю та обладнання залежить від ступеня вашого професіоналізму і вибраного сегмента.

«Джентльменський» набір складається з:

— потужного пилососа з функцією збору води;

— роторної (шліфувальної) машини;

— набору інвентарю для миття стекол;

— драбин;

— прибиральних візків з віджимом для мопів;

— флаундерів;

— серветок з мікрофібри;

— екстракторної машини;

— і дуже бажаний автомобіль.

Це те, без чого не можна обійтися, незалежно від вибраного вами сегмента.

Серед марок обладнання, що використовується найбільше, можна назвати K

RCHER, Numatic, Nilfisk Advance, Commax, VDM, Chemspec, Tecno Trolley System, Ecolab.

Популярні засоби для чищення — це Ecolab, Farmos, Prochem, Taski Chemspec та інші.

До вибору хімії поставтеся дуже серйозно. Якщо немає досвіду роботи з професійною «хімією», пройдіть навчання. Зазвичай компанії, що продають «хімію», проводять навчальні семінари, також вони можуть виїхати до вас для демонстрації своєї продукції. Вибирайте собі постачальників, і вони допоможуть вам підібрати мийні засоби практично на всі випадки життя. Пам’ятайте: правильно вибрані хімічні засоби значно знижують трудовитрати і збільшують ваш прибуток.

 

Скільки коштує чистота

Вартість послуг клінінгових компаній залежить від складності та обсягу виконуваних робіт. Пакети послуг можуть формуватися за квадратний метр, за проведений у приміщенні, що прибирається, час або індивідуально для кожного замовника. В останньому випадку, отримавши заявку на прибирання, співробітник компанії виїжджає на огляд приміщення, щоб оцінити обсяг майбутніх робіт. У розрахунку вартості послуг враховуються такі фактори, як площа, ступінь забруднення, терміни виконання робіт тощо. Клієнту надаються дані щодо переліку необхідних робіт, кількості співробітників, графіка прибирання, а також вартості послуг, що надаються.

Ціни на прибирання після ремонту коливаються від 10 до 20 грн. за 1 кв. м поверхні, хімічне чищення м’яких меблів — від 30 — 40 грн. за посадочне місце. Особливо часто замовляють хімчистку килимів, килимових покриттів, яка обходиться замовнику в 10 — 15 грн. за 1 кв. м.

Послуги з миття вікон, вітрин, вітражів оцінюються в 7 — 20 грн. за 1 кв. м залежно від складності.

Спеціальні (додаткові) роботи можуть входити у вартість договору, а можуть надаватися окремо, за заявками та за додаткову плату. У багатьох компаніях спеціальні послуги мають прайсову вартість, яка коригується залежно від обсягу і складності робіт.

 

Клінер по-європейськи

У Москві (де, за словами експертів, дуже популярні клінінгові послуги) проводяться спеціальні тренінги для клінерів-початківців, які розробив BICS —

Британський інститут прибиральних наук (є й такий). У рамках цього тренінгу вивчаються технології прибирання, а після закінчення слухачі отримують сертифікат. На тренінгах з курсу «Основи професійного прибирання» слухачам пропонується вивчити:

— підмітання підлоги за допомогою плаского мопа;

— вологе прибирання підлоги за допомогою мопа й однотанкового відра з віджимом;

— полірування твердої підлоги;

— машинне миття і сушіння підлоги;

— розмивання, сушіння і нанесення емульсійного лаку на твердих підлогах;

— прибирання підлоги за допомогою пилососа;

— хімічне чищення килимового покриття методом екстракції;

— хімічне чищення килимового покриття методом шампуніювання;

— прибирання туалетних кімнат: унітазів, пісуарів, раковин;

— миття вікон.

Крім того, в клінінгу важливо не тільки знати і вміти застосувати ту чи іншу технологію під час проведення робіт на об’єкті, а й уміти знайти потенційного клієнта, провести з ним переговори так, щоб контракт було укладено, а також зуміти зберегти його.

 

Офіс і склад

Хоча б невеликий склад клінінговій фірмі необхідний. Інакше де зберігати інвентар, обладнання і засоби для чищення? А от офіс — не обов’язковий.

 

Ніша

Необхідно вибрати сегмент ринку, де ви відвойовуватимете своє «місце під сонцем». Хто ваші майбутні клієнти? Приватні особи — орієнтуємося на прибирання квартир, невеликих офісів, приватних будинків. І відповідно заявляти про себе (реклама) треба буде в довідниках, популярних рекламних газетах, у безкоштовних (для читачів) ЗМІ.

Але якщо ваші клієнти — заводи, банки, бізнес-центри, клуби — бажано мати сайт. Хоча про бізнес-довідники забувати теж не варто.

 

Усього

Якщо зробити найприблизніший підрахунок первісних матеріальних витрат, вийде приблизно 7500 — 8000 дол. США без урахування вартості автомобіля.

Переходимо до витрат живих.

 

Кадри

Під час відкриття клінінгової компанії вам, як мінімум, знадобляться послуги бухгалтера, секретаря, бригадира (менеджера) нехай навіть і в одній особі. Якщо ви робите лише перші кроки в клінінгу і у вас недостатньо знань та практики, то вам слід узяти на роботу людину, яка має досвід роботи в цій сфері. Якщо це роботи з післяремонтного, генерального прибирання, то потрібний бригадир, який не тільки вміє працювати руками, а й має уявлення про те, як організувати процес, знає технології, а також може навчити людей, яких ви залучатимете зі сторони. Для організації щоденного прибирання об’єктів також бажано взяти менеджера (бригадира), який має досвід, комунікабельного і відповідального. До основних обов’язків менеджера входить організація робіт на об’єкті, вирішення поточних проблем та виконання вимог замовника.

Формуючи штат, слід ураховувати і той фактор, що обладнання, яке забезпечує професійне прибирання, може важити 10 і навіть 100 кг, а отже, для його переміщення потрібна фізично сильна людина.

 

Навчання співробітників

Професійну клінінгову компанію має вирізняти рівень підготовки персоналу. Частіше навчання співробітників проводить їх безпосередній керівник у ході виробничого процесу в межах так званого ввідного інструктажу. Професійної школи клінінгу в Україні поки що немає, але тренінги та семінари, які проводяться незалежними центрами навчання, можуть полегшити завдання навчання персоналу.

 

Найпоширеніші помилки початківців клінерів і поради «бувалих» — професіоналів клінінгу

Багатьох підприємців-початківців вводить в оману слабке освоєння ринку, низька конкуренція, а найголовніше — брехлива зовнішня легкість бізнесу. Одна з типових помилок початківців — хапатися за всі замовлення підряд, часто не маючи ні досвіду, ні обладнання, ні спеціальної «хімії» для виконання тієї чи іншої роботи.

Перш за все треба визначитися зі спеціалізацією компанії на старті. Це дозволить фірмі не розпорошувати сили і прискорить залучення перших клієнтів.

Початківцям бажано зосередитися на комплексному прибиранні: митті підлоги, чищенні килимів і м’яких меблів, радіаторів, митті стекол тощо в офісах і квартирах. Цей сектор менш витратний для початку і не потребує надто високої кваліфікації працівників. Крім того, цей варіант дасть можливість компанії-початківцю придбавати обладнання не цілим комплектом, а окремо, у міру освоєння нового виду послуг.

Багато підприємців-початківців намагаються використовувати в роботі побутову техніку.

Цей факт відразу виказує дилетантський підхід, який серйозні замовники сьогодні вже не сприймають. Крім того, це не вигідно самому підприємцю: у режимі професійного використання побутова техніка швидко виходить з ладу і виникає необхідність купувати нову. Водночас спеціалізована техніка розрахована на роботу роками.

Компанії-початківці, виходячи на ринок, як правило, намагаються демпінгувати.

З одного боку, дійсно, рівень і якість послуг, які можуть надати клієнту молоді недосвідчені компанії, коштує невеликих грошей. Однак, з другого боку, вони повинні розуміти, що, демпінгуючи, штучно занижуючи ціни, вони закривають дорогу до розвитку самим собі. З таким підходом на ринку довго не протриматися, оскільки у вас просто не стане коштів для подальшого розвитку.

І, нарешті, остання рекомендація:

як продавати чистоту. У роботі з клієнтами ви не раз стикатиметесь із тим, що власники приміщень вважають за краще організовувати і утримувати власну очисну службу, вважаючи звернення до професійних клінерів непотрібною розкішшю і витратою грошей. Обов’язок менеджера клінінгової фірми — переконати замовника і зробити його своїм однодумцем та союзником у галузі професійних прибирань.

Аргументи мають бути такі

: дорогі облицювальні матеріали і підлогові покриття служать у 2 — 2,5 раза довше, якщо їх правильно доглядати. Будівельники, здаючи нову будівлю в експлуатацію, покривають підлоги і стіни захисними засобами. Але цей захист потрібно регулярно і професійно відновлювати. А досконально відомостями про будівельні матеріали і методи догляду за ними володіють лише професійні клінери. Крім того, своєчасне професійне очищення позбавить від необхідності проведення регулярних косметичних ремонтів. Персонал клінінгової компанії може працювати у будь-який час доби відповідно до побажань замовника.

Ось тепер усе! Успіху!

 

Матеріал підготувала Олександра Слюсаренко

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі