Чи можна з 01.01.2011 р. підприємцю-загальносистемнику включати до витрат ПДВ, сплачений до бюджету
ЗАПИТАННЯ.
Чи може сьогодні підприємець на загальній системі оподаткування відносити на витрати ПДВ, сплачений до бюджету, оскільки Інструкцію № 12 досі не скасовано?
ВІДПОВІДЬ. Ні, не може. Інструкція № 12 сьогодні діє лише стосовно підприємців на фіксподатку. Порядок формування доходів і витрат підприємців на загальній системі оподаткування з 01.01.2011 р. регламентується статтею 177 ПКУ, в якій нічого не зазначено про можливість віднесення на витрати ПДВ, сплаченого до бюджету. При формуванні витрат слід орієнтуватися: у I кварталі 2011 року — на пункт 5.2 Закону про податок на прибуток, починаючи з II кварталу 2011 року — на розділ III ПКУ. У жодному із зазначених нормативних документів такого виду витрат, як сплачений до бюджету ПДВ, не передбачено.
Документи консультації
ПКУ
— Податковий кодекс України від 02.12.2010 р. № 2755-VI.Закон про податок на прибуток
— Закон України «Про оподаткування прибутку підприємств» у редакції Закону України від 22.05.97 р. № 283/97-ВР.Інструкція № 12 — Інструкція про оподаткування доходів фізичних осіб від заняття підприємницькою діяльністю, затверджена наказом ГДПІУ від 21.04.93 р. № 12.