Теми статей
Обрати теми

Поштова скринька. Чи завжди потрібна згода на обробку персональних даних контрагента

Редакція ВД
Відповідь на запитання

Чи завжди потрібна згода на обробку персональних даних контрагента

 

ЗАПИТАННЯ. Підприємець (виконавець) регулярно надає послуги за договором про надання послуг іншому підприємцю (замовнику) (реквізити підприємців зазначаються в договорі). Чи потрібно в цьому випадку виконавцю і замовнику отримувати один у одного згоду на обробку персональних даних?

 

ВІДПОВІДЬ. Спочатку уточнимо, отримання згоди на обробку персональних даних контрагентів — це одна з вимог Закону про захист персональних даних. Основна мета цього Закону — регулювання питань створення, використання та реєстрації баз персональних даних (далі — БПД) будь-яких фізичних осіб. Тому насамперед згода на обробку персональних даних потрібна тоді, коли у підприємця створюються БПД, а це при роботі з контрагентами відбувається не завжди («ВД», 2012, № 15, с. 18).

Роз’яснення щодо того, коли у суб’єкта формуватиметься БПД, що підлягає реєстрації, зокрема, надано в листі Державної служби України з питань захисту персональних даних від 20.08.2012 р. № 10/3905-12. У ньому представники цього відомства звертають увагу, що база даних — це не просто отримані відомості про фізичних осіб, а поіменована сукупність в електронній формі та/або у формі картотек, дані якої використовуються в роботі її власника.

Тому суб’єкт самостійно приймає рішення про те, є та чи інша сукупність персональних даних фізичних осіб БПД.

У разі якщо суб’єктом не здійснюється обробка відомостей про інших фізичних осіб (контрагентів, працівників, клієнтів тощо), у нього відсутня база персональних даних. Отже, якщо обидва підприємці просто укладають і зберігають договори і ніяк не систематизують відомості про фізичних осіб, то БПД, яку потрібно реєструвати, у них відсутня. Це, у свою чергу, захищає підприємців від планового контролю з боку органів із захисту персональних даних.

Водночас з положень Закону про захист персональних даних не можна зробити чіткий висновок про те, що в такому разі не потрібно отримувати згоду на обробку даних.

Згідно зі статтею 2 цього Закону персональні дані — це відомості або сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. Отже, персональні дані — це будь-яка інформація, за якою фізична особа може бути ідентифікована безпосередньо або опосередковано, зокрема прізвище, ім’я, по батькові, адреса проживання, контактний телефон, дата народження, IP-адреса тощо.

Первинними джерелами відомостей про фізичну особу є видані на її ім’я документи, підписані нею документи, відомості, які особа надає про себе.

У свою чергу, згідно з частиною 1 статті 11 Закону про захист персональних даних підставами виникнення права на використання персональних даних, зокрема, є згода суб’єкта персональних даних на їх обробку, причому не уточнюється, чи стосується це лише випадку формування БПД.

Отже, обережним підприємцям ми можемо порекомендувати такий варіант. Окремо брати від контрагента письмову згоду їм не потрібно, а слід просто включити до договору пункт такого змісту: «даю згоду на обробку відомостей про мене з метою підготовки відповідно до вимог законодавства податкової і статистичної звітності, іншої інформації, а також внутрішніх документів підприємця».

Хоча ще раз підкреслимо, що адмінвідповідальність загрожує суб’єктам підприємництва саме за порушення, пов’язані з даними, уключеними до БПД («ВД», 2012, № 15, с. 18).


Документ консультації

Закон про захист персональних даних — Закон України «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 р. № 2297-VI.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі