Теми статей
Обрати теми

На замітку. Індексуємо зарплату за липень 2013 року

Редакція ВД
Коментар

На замітку

 

Електронна звітність у світлі останніх новин

Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту Міністерства доходів і зборів України (далі — АЦСК Міндоходів) повідомив про те, що з 05.06.2013 р. припинено надання в користування безкоштовного програмного забезпечення «ДПС Захист звітності» (відповідне повідомлення розміщене на веб-сайті АЦСК www.acskidd.gov.ua у розділі «Новини»).

Нагадаємо, що програма «ДПС Захист звітності» була випущена ДПСУ і призначена для здавання звітів в електронній формі (без паперових копій). Програма підписує звіти електронним цифровим підписом (ЕЦП), оформленим у ДПСУ.

Тобто питання актуальне для власників безкоштовних ключів ЕЦП, оформлених у ДПСУ (у АЦСК ІСД ДПСУ).

До речі:

— самі ці ключі продовжать діяти й далі;

видача безкоштовних ключів ЕЦП здійснюватиметься як і раніше.

Далі. Крім того що з 05.06.2013 р. припинено надання в користування безкоштовного програмного забезпечення «ДПС Захист звітності», технічна підтримка для встановленого раніше програмного забезпечення «ДПС Захист звітності» здійснюватиметься до 01.07.2013 р.

Це означає, що суб’єктам господарювання, які раніше встановили зазначене програмне забезпечення, після цієї дати доведеться:

або повернутися до «паперового» здавання (якщо йдеться про суб’єкта малого підприємництва), що робити зовсім не обов’язково;

або перейти на застосування іншого програмного забезпечення, у тому числі такого, що дозволяє безкоштовно відправляти звіти до податкових органів, статистики, ПФУ (на ринку є й такі рішення, детальніше див. далі).

У зв’язку з цим на випадок пошкодження або деінсталяції програмного забезпечення для платників розроблено Інструкцію по резервному копіюванню каталогу захищених звітів і квитанцій програми «ДПС Захист звітності». З Інструкцією можна ознайомитися, перейшовши за посиланням www.acskidd.gov.ua/download/Instruciya_po_rezervnomu_copirovaniyu.pdf.

Таким чином, платникам, які отримали безкоштовні ключі ЕЦП для подання звітності, саме час задуматися над рекомендаціями АЦСК Міндоходів, що радить вивчити інше безкоштовне програмне забезпечення для накладення ЕЦП на електронну звітність та передачі її до контролюючих органів.

З переліком доступного програмного забезпечення можна ознайомитися на тому самому сайті АЦСК www.acskidd.gov.ua у розділі «Програмне забезпечення». У цьому переліку значаться, зокрема:

— усім відома програма OPZ, що дає змогу формувати податкову звітність та реєстри податкових накладних у форматі XML. Функціями щодо підписання створених звітів за допомогою ЕЦП та передання їх до органів Міндоходів ця програма, на жаль, поки не володіє. Хоча багато хто очікує: функції підписання та передання, яких зараз у програмі бракує, незабаром до неї будуть додані;

— а також дві компанії, що підписали Меморандум щодо поліпшення процесу подання звітності, впровадження електронних сервісів та розвитку електронного документообігу, — ТОВ «Оператор електронної реєстрації та звітності» і ТОВ «Айфiн».

ТОВ «Оператор електронної реєстрації та звітності». Оператор електронної реєстрації та звітності (далі — Оператор) надає юрособам та фізособам-підприємцям можливість безкоштовно формувати, підписувати і передавати всі основні форми звітності в електронному вигляді з використанням безкоштовних ЕЦП.

На сайті Оператора www.zvitoperator.ua платники можуть:

— власноручно сформувати або завантажити звіт, сформований в іншій програмі;

— зашифрувати звіт та підписати його за допомогою ЕЦП;

— передати звіт до контролюючих органів, отримати квитанції — підтвердження прийняття звіту, розшифрувати їх та переглянути.

Для того щоб безкоштовно почати користуватися сервісом Оператора, бухгалтеру спершу необхідно зареєструватися на сайті www.zvitoperator.ua як звичайному користувачеві, після підтвердження реєстрації ввести свої дані та дані свого підприємства (фізособи-підприємця), поставити відмітку в полі «Я використовую ЕЦП ІДД ДПС» і здійснити підписання Угоди користувача з використанням безкоштовних ключів ЕЦП.

Для користувачів безкоштовного пакета «ДПС-Звіт» (юрособ та фізосіб-підприємців) Оператор гарантує своєчасну доставку звітів у режимі «Єдиного вікна», тобто передання звітності до органів Міндоходів, ПФУ та статистики. Форми звітності оновлюються автоматично. Формування звіту та його відправка здійснюються через Інтернет, тож установлювати програмне забезпечення і оновлювати його на своєму робочому комп’ютері платникам не потрібно.

ТОВ «Айфін». За аналогією з Оператором сервіс iFin дозволяє в режимі он-лайн (тобто без установлення будь-яких програм на комп’ютер) безкоштовно імпортувати, підписувати та відправляти звіти до органів Міндоходів, ПФУ та статистики, використовуючи безкоштовні ключі ЕЦП.

Для цього необхідно реєструватися на сайті www.ifin.ua, перейти до розділу «Налаштування» і ввести реквізити підприємства (фізособи-підприємця). Потім потрібно перейти в розділ IFin Zvit і або створити звіт уручну, увівши необхідні дані в кожну комірку, або імпортувати вже готовий звіт, створений в іншій програмі (функція автоматичного генерування звітів на підставі введених первинних документів є платною).

Для імпорту готового звіту в розділі IFin Zvit необхідно вибрати «Імпортувати звіт», у вікні, що відкрилося, натиснути на посилання «Додати документ електронної звітності», вибрати потрібний документ і натиснути «Зберегти». Далі залишається вибрати потрібний звіт та натиснути кнопку «Здати в електронному вигляді». У вікні, що з’явилося, виберіть файли сертифікатів ключів для директора, головного бухгалтера та печатки (підприємці підписують звіти лише своїм ЕЦП та ЕЦП — аналогом відбитку печатки (за її наявності)). Після цього звіт буде відправлено.

На закінчення нагадаємо, що у зв’язку зі створенням Міністерства доходів і зборів України (замість ДПСУ та Держмитслужби) замінено сертифікат центрального шлюзу приймання електронної звітності Міндоходів. Для передання електронної звітності до центру обробки електронної звітності Міндоходів тепер потрібно використовувати сертифікат, який розміщений за посиланням http://minrd.gov.ua/elektronna-zvitnist/platnikam-podatkiv-pro-ele/edina-adresa/.

Про подання звітності в електронній формі читайте також у газеті «ВД», 2012, № 18, с. 29; № 14, с. 22.

 

Обмеження готівкових розрахунків за участю фізосіб з 01.09.2013 р.: НБУ настроєний рішуче

Ще в березні 2013 року було опубліковано проект постанови Правління НБУ, в якому пропонувалося ввести обмеження суми готівкових розрахунків за участю фізосіб (непідприємців) у розмірі 150 тис. грн.

Днями Нацбанк повідомив, що 06.06.2013 р. Правління НБУ все-таки прийняло відповідну постанову та направило її на реєстрацію до Мін’юсту. Проте ні реквізити, ні офіційний текст документа на день підготовки номера не обнародувані.

У той же час, судячи із заяви офіційних осіб, зміст прийнятого документа мало чим відрізняється від проекту.

Як і передбачалося, згідно з вимогами зазначеної постанови гранична сума розрахунків готівкою протягом одного дня встановлена на рівні 150 тис. грн. для розрахунків:

— між фізособою та підприємством (підприємцем) за товари (роботи, послуги);

— між фізичними особами за договорами купівлі-продажу, які підлягають нотаріальному посвідченню. Нагадаємо, що нотаріусом, зокрема, посвідчуються договори купівлі-продажу житлового будинку/квартири, іншої нерухомості (в обов’язковому порядку), автомобіля (добровільно, тобто за домовленістю сторін договору).

У той же час ліміт готівкових розрахунків між підприємствами (підприємцями) встановлено на колишньому рівні 10 тис. грн. (детальніше див. «ВД», 2013, № 8, с. 37).

Усі понадлімітні розрахунки (на суму понад 150 тис. грн.) фізособи можуть здійснювати шляхом перерахування коштів з поточного рахунку на поточний рахунок, унесення та перерахування коштів на поточні рахунки (тобто відкривати собі рахунок не обов’язково), у тому числі на депозит нотаріуса.

Зауважимо: нині хвилюватися зарано, адже зазначені обмеження готівкових розрахунків за участю фізосіб запрацюють лише з 01.09.2013 р.

У проекті також закладено зміни до Положення про ведення касових операцій (постанова Правління НБУ від 15.12.2004 р. № 637), але вони більшою мірою спрямовані лише на актуалізацію його норм.

Ну і звичайно, про все це ми розповімо детальніше, коли з’явиться офіційний текст документа.

 

Підприємцям на єдиному податку не обов’язково використовувати платіжний термінал

Лист Мінекономрозвитку від 07.05.2013 р. № 3502-06/16081-12

 

Нещодавно ми намагалися знайти відповідь на запитання, чи потрібно підприємцям на єдиному податку, які не застосовують РРО, встановлювати платіжні термінали (див. «ВД», 2013, № 10, с. 34). Нагадаємо, що воно почало турбувати єдиноподатників з 18.10.2012 р., коли набула чинності нова редакція Закону про платіжні системи. Згідно з пунктом 14.19 цього Закону при розрахунках з покупцями за продані товари або надані послуги суб’єкти господарювання зобов’язані забезпечити можливість розрахунків ЕПС, причому без уточнення важливого моменту: стосується це тільки тих суб’єктів, які повинні застосовувати РРО, чи ні.

Обов’язок визначити основні правила використання платіжних терміналів, у тому числі й перелік суб’єктів, які повинні це робити, Законом про платіжні системи покладається на Кабмін, який, на жаль, досі не прийняв необхідний нормативний документ.

Ми вказували на те, що за такої ситуації, з одного боку, діє загальна норма пункту 14.19 Закону про платіжні системи, яка начебто зобов’язала всіх суб’єктів сфери торгівлі та послуг обзавестися платіжними терміналами, з іншого — не скасовано і не підкориговано чинну постанову КМУ № 878, яка звільняє від цього підприємців-єдиноподатників.

На нашу думку, за відсутності нового нормативного документа від КМУ у цей час потрібно керуватися чинною постановою КМУ № 878. Аналогічного висновку в листі, що коментується, доходить і Мін-економрозвитку, тобто використовувати платіжні термінали повинні лише ті суб’єкти господарювання, які зобов’язані застосовувати РРО. Також зазначимо, що Мінекономрозвитку погоджував свій лист із Міндоходів та Мінфіном, а отже, цим роз’ясненням повинні керуватися і представники ДПСУ.

Враховуючи, що підприємці на єдиному податку звільнені від застосування РРО, установлювати платіжні термінали для прийняття банківських карток та інших електронних платіжних засобів вони не зобов’язані, а можуть це робити лише за бажанням.

 

1 липня має закінчитися відстрочення щодо зазначення номера і дати митної декларації у податковій накладній

Нагадаємо: з 12.08.2012 р. запроваджено новий обов’язковий реквізит ПН — номер і дата митної декларації, за якою було здійснено митне оформлення товару, ввезеного на митну територію України (див. Закон № 5083-VI). Потім ДПСУ повідомила, що зазначати новий реквізит потрібно буде після внесення відповідних змін до форми ПН (див. лист від 21.08.2012 р. № 1272/0/71-12/15-3117 та лист від 16.01.2013 р. № 718/6/15-3115). А Закон № 5503-VI відстрочив зазначення нового реквізиту в ПН до 01.07.2013 р.

До дня закінчення «законного» відстрочення часу не залишилося, а необхідні зміни у формі ПН так і не з’явилися, навіть у проекті.

Консультації з розділу 101.19 ЄБПЗ на питання про місце і необхідність зазначення номера і дати ТД у ПН конкретної відповіді не дають, а лише посилаються на Закон № 5503-VI і «законне» відстрочення. А застарілі консультації, що дозволяють зазначати реквізит у гр. 3 ПН, тепер недійсні.

Панікувати не варто. Скоріш за все, фахівці Міндоходів будуть послідовними і знову дозволять не вказувати новий реквізит до внесення до форми ПН необхідних змін.

І навіть якщо «заспокійливих» роз’яснень найближчим часом не надійде, то у одержувачів «безреквізитної» ПН усе одно буде час до 20.08.2013 р. подати скаргу на постачальника (додаток Д8) разом із ПДВ-декларацією за липень і зберегти податковий кредит.

А до серпня питання, скоріш за все, буде прояснено.

 

Застосування штрафів за неподання електронної РРО-звітності

Ще одна важлива дата, що припадає на 01.07.2013 р. Цього дня повинне було закінчитися відстрочення застосування штрафів за неподання РРО-звітності в електронному вигляді (безпровідними каналами зв’язку).

Проте Верховна Рада встигла прийняти Закон, яким передбачається на півроку ще раз відстрочити застосування штрафів. На момент підготовки номера цей документ ще не підписано Президентом, проте все одно можна вважати, що загроза штрафів за неподання електронної РРО-звітності тимчасово минула.

 

«Пожежний» дозвіл на початок робіт скасовується чи..?

З 1 липня 2013 року повинен був запрацювати Кодекс цивільного захисту України від 02.10.2012 р. № 5403-VI (далі — КЦЗУ).

При цьому, як зазначено в тексті самого КЦЗУ, цей документ набуває чинності з 21.11.2011 р., а вводиться в дію з 01.07.2013 р.

У зв’язку з набуттям чинності КЦЗУ сім законів у сфері цивільного захисту втратили чинність, серед яких і Закон України «Про пожежну безпеку» від 17.12.93 р. № 3745-XII.

Нагадаємо, що цим Законом і підзаконними актами до нього було встановлено процедуру отримання безстрокового дозволу на початок робіт в органах пожежної безпеки. Коли потрібно було отримувати такий дозвіл? Згідно зі статтею 10 цього Закону — у випадку впровадження нових технологій передачі для виробництва зразків нових пожежонебезпечних машин, механізмів, устаткування та продукції, оренди будь-яких приміщень.

Отже, з тексту КЦЗУ випливало, що з 01.07.2013 р. скасовується ця процедура і вводиться безкоштовне подання декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки (далі — декларація відповідності) для всіх, хто вже отримав такий дозвіл. Подати таку декларацію необхідно до регіонального дозвільного центру, причому безкоштовно.

Інакше кажучи, тих, у кого вже є діючий безстроковий дозвіл, пункт 3 розділу XII КЦЗУ зобов’язав у будь-якому разі до 01.01.2014 р. подати декларацію відповідності. Інакше згідно з новою статтею 1752 КУпАП діяльність підприємця без зареєстрованої декларації загрожує штрафом від 680 до 1700 грн.

Проте, за усними роз’ясненнями представників органів пожежної служби, КЦЗУ з 01.07.2013 р. усе-таки не запрацює. Серед причин називається така, що під КЦЗУ не розроблено необхідні підзаконні акти.

При цьому підприємцям, у яких «на руках» є діючий дозвіл, котрий потрібно було б замінити на декларацію відповідності, пожежники пропонують не змінювати. Мотивують вони це тим, що закон не має зворотної сили. Виходить, тим суб’єктам підприємництва, у яких є такий дозвіл, не потрібно зайвий раз навідуватися до регіональних дозвільних центрів для подання такої декларації.

А тим, хто збирається отримувати «пожежний» дозвіл уперше, представники органів пожежного нагляду рекомендують відразу звертатися до дозвільних центрів і подавати саме декларацію відповідності. Це і простіше, і безкоштовно, на відміну від «безкоштовного» дозволу, для отримання якого потрібно чимало заплатити за експертний висновок.

 

Декретні обклали ЄСВ: іще раз по суті

Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо призначення та індексації пенсії» від 14.05.2013 р. № 231-VII

 

У попередньому номері «ВД» (с. 2) ми вже говорили про зміни в частині обкладення ЄСВ допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами, що побачили світ у Законі України від 14.05.2013 р. № 231-VII. Тепер розглянемо ці зміни детальніше.

Цей Закон підписаний Президентом, опублікований 07.06.2013 р. і набув чинності з 01.07.2013 р. (з першого числа місяця, наступного за місяцем опублікування Закону).

Згідно з підкоригованими нормами Закону про ЄСВ та Закону про загальнообов’язкове пенсійне страхування:

— роботодавці, які з 01.07.2013 р. нараховують своїм працівникам допомогу у зв’язку з вагітністю та пологами (юрособи та підприємці), і працівники, які одержують таку допомогу, є платниками ЄСВ (абз. 7 п. 1, п. 11 ст. 4 Закону про ЄСВ). Нараховувати ЄСВ потрібно у розмірі 33,2 %, а утримувати із суми декретних 2 %.

Отже, ЄСВ обкладаються (зверху і знизу) декретні, які нараховані з 01.07.2013 р. Нарахованих раніше (до 01.07.2013 р.) декретних, навіть якщо вони виплачуються після 01.07.2013 р., нововведення не стосуються (обкладати їх не потрібно). Оскільки приватні підприємці не ведуть бухоблік, у них факт нарахування допомоги в обліку не відображається. Тому, на наш погляд, приватним підприємцям при вирішенні питання: обкладати допомогу ЄСВ чи ні, найбільш правильним буде орієнтуватися на дату протоколу комісії (уповноваженого із соціального страхування), яка формально приймає рішення про нарахування допомоги.

Також звернемо увагу, що ЄСВ-нарахування (33,2 %) підприємство (підприємець) здійснює за рахунок власних коштів (Фонд їх не компенсує);

особи, яким після 01.07.2013 р. (включно) нараховується допомога у зв’язку з вагітністю та пологами, включаються до числа осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню (п. 15 ст. 11 Закону про загальнообов’язкове пенсійне страхування). Отже, у них період перебування в декретній відпустці тепер уключається і до пенсійного страхового стажу. Нагадаємо, що до стажу для цілей страхування «на випадок тимчасової непрацездатності» такий період уключався і раніше.

До речі, НЕобкладення декретних ПДФО зміни, що коментуються, ніяк не торкнулися: допомога у зв’язку з вагітністю та пологами, як і раніше, не включається до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу (п.п. 165.1.1 ПКУ). Нагадаємо, роботодавці — податкові агенти повинні відобразити декретні в розрахунку за ф. № 1ДФ із кодом «128».

Також звернемо увагу на такі моменти.

Зазначене нововведення відобразиться на запов-ненні таблиці 6 додатка 4 (ЄСВ-звіту) за липень і далі. Нагадаємо, сьогодні в місяцях перебування працівниць у декретній відпустці в графі 9 цієї таблиці зазначається код категорії застрахованої особи — «1», вказуються дні перебування в трудових відносинах (у графі 15), а сума виплаченої допомоги не відображається.

З урахуванням законодавчих змін суму нарахованих починаючи з 01.07.2013 р. декретних і утриманого з цієї суми ЄСВ потрібно буде відобразити в таблиці 6 додатка 4 (за липень і далі). Якщо йти за логікою законодавців і керуватися аналогією з допомогою по тимчасовій непрацездатності, то можна передбачити, що декретні набудуть код категорії застрахованої особи «29» (але для цього ще потрібно дочекатися відповідних змін до Таблиці відповідностей кодів — додатка 2 до Порядку № 22-2). Суму ЄСВ-нарахувань потрібно буде відобразити в таблиці 1 додатка 4, яка ще потребує окремого рядка «під декретні» або хоча б згадки про них поряд з лікарняними.

Добре, що до того моменту, як зміни, які коментуються, будуть відображені у звітності (за липень, яку ми подаватимемо в серпні), має минути досить багато часу. Відповідно, є велика ймовірність, що Міндоходів ці питання встигне зняти, а ми, у свою чергу, доведемо це до вашого відома.

У частині допомоги, нарахованої до 01.07.2013 р., боятися нічого: навіть якщо виплачено її буде після цієї дати, то обкладатися ЄСВ вона не буде. Відповідно порядок заповнення додатка 4 щодо працівників, які отримують таку допомогу, не зміниться.

На закінчення наведемо приклад нарахування ЄСВ на допомогу у зв’язку з вагітністю та пологами.

Приклад. Працівниця йде у відпустку у зв’язку з вагітністю та пологами з 5 липня по 7 листопада 2013 року включно (126 календарних днів), про що свідчить наданий листок непрацездатності. Розрахунковий період: січень — червень 2013 року. Заробітна плата, нарахована в розрахунковому періоді, — 15000,00 грн. Кількість календарних днів у розрахунковому періоді — 181.

Розрахуємо середню заробітну плату для визначення суми допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами: 15000,00 : 181 = 82,87 (грн.).

Оскільки допомога у зв’язку з вагітністю та пологами надається у розмірі 100 % середньої заробітної плати, її розмір складе:

82,87 х 126 = 10441,62 (грн.).

Тепер визначимо суму ЄСВ:

— у частині нарахувань: 10441,62 х 33,2 : 100 = 3466,62 (грн.);

— у частині утримань: 10441,62 х 2 : 100 = 208,83 (грн.).

Сума допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами, що підлягає виплаті на руки, складе 10232,79 грн.

Отже, роботодавець на підставі заяви-розрахунку повинен отримати від робочого органу Фонду нараховану суму допомоги, тобто 10441,62 грн. При цьому працівниці виплачується допомога за мінусом ЄСВ у частини утримань — 10232,79 грн., утриманий ЄСВ підлягає сплаті з окремого рахунку не пізніше 20-го числа місяця, наступного за місяцем нарахування. Нарахований ЄСВ у сумі 3466,62 грн. роботодавець має перерахувати в день виплати допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами.

 

Запрацювала «комендантська година» для підлітків

Закон України від 16.05.2013 р. № 243-VII

 

У попередньому номері «ВД» (с. 2) уже зазначалося про те, що Законом № 243 запроваджено свого роду «комендантську годину» для підлітків. Так, згідно з упровадженою до Закону про захист дитинства новою ст. 201діти віком до 16 років можуть перебувати в закладах громадського харчування та сфери розваг з 22:00 до 06:00 лише в присутності хоча б одного з батьків, іншого законного представника або особи, яка супроводжує дитину і несе за неї персональну відповідальність.

Закон опублікований 07.06.2013 р. і набув чинності з 08.06.2013 р. (з дня, наступного за днем опублікування).

Відповідно «комендантська година» вже запрацювала. Розберемося, яких саме закладів вона стосується. Так, обмеження стосується закладів, у яких проводиться діяльність у сфері розваг, закладів громадського харчування.

1. Заклади, що провадять діяльність у сфері розваг.

Відповідного визначення таких закладів немає.

Є визначення діяльності у сфері розваг із підпункту 14.1.46 ПКУ. Але воно дане для податкових цілей (конкретніше — для цілей патентування), тобто є не зовсім відповідним.

Згідно з цим визначенням до такої діяльності належать у тому числі більярд, кегельбан, боулінг, настільні ігри, дитячі відеоігри тощо.

У той же час правильніше буде звернутися не до ПКУ, а до профільних класифікаторів — ДК 009:2010 «Класифікація видів економічної діяльності» (КВЕД-2010) та ДК 016:2010 «Державний класифікатор продукції та послуг» (ДКПУ-2010).

Хоча, зауважимо, і в них конкретику знайти складно.

Зокрема, діяльності у сфері розваг відповідають коди КВЕД групи 90.0 «Діяльність у сфері творчості, мистецтва і розваг», 93.2 «Організація відпочинку та розваг» та коди ДКПУ підкатегорій 90 «Послуги творчі …, видовищно-розважальні», 92.00.12 «Послуги, пов’язані з грою на ігровому автоматі», 93.29.29 «Послуги видовищно-розважальні, н. в. і. у.».

Тобто заборона стосується і більярду, і кегельбану, і боулінгу, інших дозволених ігор, нічних клубів, дискотек, концертних залів тощо.

2. Заклади громадського харчування. Тут теж звернемо увагу на неточність законодавця. Поняття «заклад громадського харчування» вже немає. Свого часу його замінили на «заклад ресторанного господарства».

Зрозуміло, що ця формальність не впливає на суть заборони. Потрібно розуміти, що вона поширюється саме на заклади ресторанного господарства — юросіб та підприємців, які виробляють та (або) доводять до готовності, продають і організовують споживання продукції власного виробництва та купованих товарів, а також можуть організовувати дозвілля споживачів. Це, зокрема, ресторани, бари, кафе, їдальні, закусочні, буфети, магазини кулінарних виробів, кафетерії.

Закон № 243, крім безпосередньо заборони на «нічні відвідини без супроводу», встановлює також права, обов’язки та відповідальність за їх порушення власників і посадових осіб закладів ресторанного господарства та сфери розваг.

Так, власники таких закладів і уповноважені ними особи зобов’язані дотримуватися правил заборони: не впускати неповнолітніх до своїх закладів без супроводу батьків або інших осіб з 22:00 до 06:00. Для цього вони мають право перевіряти у відвідувачів документи, що підтверджують досягнення 16-річного віку (наприклад, паспорт, водійське посвідчення тощо // стаття 201 Законупро захист дитинства). Такі повноваження працівників потрібно зазначити в посадових інструкціях.

У разі порушення заборони до адміністративної відповідальності притягнуть не неповнолітнього відвідувача (йому нічого не буде), а винних посадових осіб підприємства, власників підприємства, фізособу-підприємця, що організував відповідну діяльність.

Так, згідно зі спеціально прописаною під цю заборону статтею 1801 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КпАП) адмінштраф становитиме від 20 до 50 нмдг (від 340 до 850 грн.), а в разі повторного виявлення порушення протягом року — від 50 до 100 нмдг (від 850 до 1700 грн.).

Аргумент, що особа мала на вигляд більше 16 років, у цьому випадку не допоможе, оскільки і тоді матиме місце провина у формі необережності.

Протоколюють такі адміністративні правопорушення уповноважені особи органів внутрішніх справ (пункт 1 статті 255 КпАП).

Розглядають відповідні справи районні, районні у місті, міські або міськрайонні суди (ст. 221 КпАП).

Строк давності за такими правопорушеннями (строк, протягом якого може бути накладено адмінштраф) — не пізніше як через 3 місяці з дня вчинення правопорушення (ст38 КпАП).

 

Форму «легкового» подорожнього листа можна затвердити самостійно

Лист Мінінфраструктури від 23.04.2013 р. № 4492/25/10-13

 

Нагадаємо, наказом від 19.03.2013 р. № 95 Держслужба статистики скасувала свій наказ від 17.02.98 р. № 74, унаслідок чого подорожній лист службового легкового (!) автомобіля типової форми № 3 втратив статус первинного документа для обліку роботи авто (див. «ВД», 2013, № 9, с. 3).

Ще тоді ми зазначили: скасування типової форми подорожнього листа не означає, що тепер не можна / немає чим підтвердити витрати на ПММ для службового авто, як того вимагає пункт 138.2 ПКУ. Документувати господарські операції можна та, як і раніше, потрібно за допомогою документів, що містять усі обов’язкові реквізити первинного документа. І не обов’язково, щоб це був саме подорожній лист типової форми.

Такий підхід тепер офіційно підтверджено листом, що коментується. Згідно з його висновками, суб’єкти господарювання можуть застосовувати самостійно виготовлені бланки подорожніх листів, які повинні містити обов’язкові реквізити первинного документа або реквізити типових чи спеціалізованих форм (п. 2.7 Положення про документальне забезпечення записів у бухобліку № 88).

Тобто форму первинного документа для обліку роботи службового легкового авто можна розробити самостійно, при цьому більшу частину даних запозичити зі скасованої форми подорожнього листа.

Нагадаємо, що обов’язкові реквізити первинного документа перелічені в частині 2 статті 9 Закону про бухоблік. До них належать назва документа (форми); дата і місце складання; назва підприємства (підприємця), від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції та правильність її оформлення; особистий підпис та інші дані, що дозволяють ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Також Мінінфраструктури принагідно нагадало: типова форма подорожнього листа № 2-ТН для обліку роботи вантажного автомобіля, затверджена спільним наказом Мінтрансу та Мінстату від 29.12.95 р. № 488/346, поки що діє.

 

Міндоходів знову поновило Держреєстр РРО

Наказ Міндоходів від 04.06.2013 р. № 144

 

Наказом Міндоходів, що коментується, вкотре перезатверджено Держреєстр РРО. При цьому істотних змін порівняно з попередньою його версією немає.

 

Травневий індекс — 100,1 %. Індексуємо зарплату за липень 2013 року

(Повідомлення Держстату України // «Урядовий кур’єр» від 08.06.2013 р. № 102)

 

Згідно з повідомленням Держстату України, загальний індекс споживчих цін (індекс інфляції) у травні 2013 року склав 100,1 %. З урахуванням цієї обставини наведемо в таблиці індекси, які необхідно використовувати для індексації заробітної плати найманих працівників підприємця за липень 2013 року (у межах прожиткового мінімуму для працездатних осіб, у липні — 1147 грн.).

Для визначення індексу діємо за таким алгоритмом: дивимося, за який місяць працівнику останнього разу підвищувалася заробітна плата або в якому місяці він був прийнятий на роботу, якщо відтоді його заробітна плата не підвищувалася. У першому випадку беремо з наведеної нижче таблиці індекс для відповідного місяця, у другому — спочатку дивимося дату прийняття на роботу. Якщо працівника було прийнято до 21.06.2012 р., то беремо місяць зарахування на роботу, якщо після цієї дати, то орієнтуємося на місяць, що передує прийняттю до підприємця.

 

Місяць підвищення заробітної плати

Величина приросту індексу споживчих цін для проведення індексації (%)

2007 рік

Січень

84,1

Лютий

82,9

Березень

82,6

Квітень

82,6

Травень

81,5

Червень

77,6

Липень

75,2

Серпень

74,1

Вересень

70,4

Жовтень

65,6

Листопад

62,0

Грудень

58,7

2008 рік

Січень

54,2

Лютий

50,2

Березень

44,7

Квітень

40,3

Травень

38,5

Червень

37,4

Липень

38,1

Серпень

38,2

Вересень

36,7

Жовтень

34,5

Листопад

32,5

Грудень

29,7

2009 рік

Січень

26,1

Лютий

24,2

Березень

22,5

Квітень

21,4

Травень

20,8

Червень

19,5

Липень

19,6

Серпень

19,9

Вересень

18,9

Жовтень

17,9

Листопад

16,6

Грудень

15,5

2010 рік

Січень

13,5

Лютий

11,4

Березень

10,4

Квітень

10,7

Травень

11,4

Червень

11,8

Липень

12,1

Серпень

10,7

Вересень

7,6

Жовтень

7,1

Листопад

6,8

Грудень

5,9

2011 рік

Січень

4,9

Лютий

4,0

Березень

2,5

Квітень

1,2

Травень

Не індексується

Червень

Не індексується

Липень

Не індексується

Серпень

1,1

Вересень

Не індексується

Жовтень

Не індексується

Листопад

Не індексується

Грудень

Не індексується

2012 рік

Січень

Не індексується

Лютий

Не індексується

Березень

Не індексується

Квітень

Не індексується

Травень

Не індексується

Червень

Не індексується

Липень

Не індексується

Серпень

Не індексується

Вересень

Не індексується

Жовтень

Не індексується

Листопад

Не індексується

Грудень

Не індексується

2013 рік

Січень

Не індексується

Лютий

Не індексується

Березень

Не індексується

Квітень

Не індексується

Травень

Не індексується

Червень

Не індексується

Липень

Не індексується

 

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі