Теми статей
Обрати теми

На замітку. Індексуємо зарплату за червень 2013 року

Редакція ВД
Коментар

На замітку

 

Документальні перевірки підприємців: Мінфін затвердив новий Порядок

Наказ Мінфіну від 14.03.2013 р. № 395

 

Мінфін на виконання Закону № 5083-VI перезатвердив Порядок оформлення податковими органами результатів документальних перевірок щодо дотримання фізособами податкового, валютного та іншого законодавства замість аналогічного Порядку, затвердженого наказом ДПАУ від 24.12.2010 р. № 1003.

Порядок № 395, як і раніше, поширюється на податкові перевірки лише платників податків — фізичних осіб (резидентів, нерезидентів), у тому числі самозайнятих осіб (підприємців і «незалежних професіоналів»), які мають, отримують/передають об’єкти оподаткування або провадять діяльність, що є об’єктом оподаткування.

Порядок № 395 дещо відрізняється від «попередника»:

— не містить норм про складання акта про відмову платника в допуску податківців до проведення перевірки, про неможливість її проведення або про відмову в допуску до обстеження приміщень, територій (крім житла громадян), що використовуються для отримання доходів або пов’язані з утриманням об’єктів оподаткування;

— в акті (довідці) документальної перевірки замість інформації про внесення запису до журналу реєстрації перевірок відображається інформації про пред’явлення/надсилання платнику копії наказу про проведення перевірки, направлення на проведення або письмового повідомлення про дату початку та місць проведення документальної невиїзної перевірки;

— податкове повідомлення-рішення за результатами перевірки, проведеної під час розслідування кримінальної справи щодо посадової особи юридичної особи або ФОП (на підставі підпункту 78.1.11 ПКУ, який був приведений Законом № 4652-VI у відповідність до нового КПК), податківці приймають протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання ними відповідного судового рішення, що набуло законної сили;

— строк подання документів, яких не вистачає, збільшено з 3 до 5 робочих днів з дня отримання платником податків акта перевірки.

 

Сплата ЄСВ загальносистемниками: рівняння на Закон

Лист ПФУ від 26.03.2013 р. № 7639/03-10

 

ПФУ нагадав, що за порушення строків сплати ЄСВ за себе із Закону про ЄСВ на підприємця чекають: штраф у розмірі 10 % своєчасно не сплачених сум (пункт 2 частини 11 статті 25 Закону про ЄСВ); пеня з розрахунку 0,1 % суми недоїмки за кожний день прострочення платежу (частина 10 статті 25 Закону про ЄСВ).

Цей лист певною мірою вирішує питання щодо порядку сплати ЄСВ загальносистемниками, адже норми Інструкції № 21-5 і Закону про ЄСВ у цій частині не узгоджені.

Таким чином, якщо ПФУ штрафуватиме відповідно до норм Закону про ЄСВ, то штрафонебезпечною є лише несплата ЄСВ за підсумками року — до 10 лютого наступного року.

Щодо сплати ЄСВ не на той рахунок позиція ПФУ залишилася колишньою: перерахування коштів на неналежний рахунок, по суті, не підтверджує сплату ЄСВ, тому застосування санкцій у цьому випадку є правомірним.

 

«Некоректна» ПН: податківці стоять на своєму

Лист ДПСУ від 11.03.2013 р. № 5788/7/15-3317-23

 

У цьому листі податківці повторно звертають увагу, що в разі отримання податкової накладної (ПН) з помилками або не зареєстрованої в ЄРПН, скарга на продавця (додаток Д8) подається з декларацією за звітний період, в якому ПН складено. При цьому дата отримання «неправильної» ПН, а також дата її реєстрації в ЄРПН не мають значення.

Знову ж таки, ця позиція не на користь покупцю, оскільки виявити недоліки заповнення ПН можна лише в день її отримання. Відповідно, якщо ПН знач-но затрималася, запросто можна позбутися податкового кредиту.

Довідатися ж про статус реєстрації ПН в ЄРПН можна шляхом отримання витягу з ЄРПН (надається за заявочним принципом не пізніше операційного дня, наступного за днем надходження запиту). При цьому на користь покупця свого часу строк реєстрації ПН в ЄРПН було скорочено з 20 до 15 календарних днів, щоб покупець міг своєчасно довідатися про порушення та встиг своєчасно подати скаргу.

 

Форма № 20-ОПП — для всіх без винятку

Лист ДПСУ від 21.03.2013 р. № 1684/Н/18-3114

 

До ДПСУ надійшов запит про те, чи слід направляти форму № 20-ОПП єдиноподатникам з урахуванням того, що їх звільнено від деяких податкових зобов’язань, а зазначена форма прив’язана саме до об’єктів оподаткування.

Автори листа відповіли, що форму № 20-ОПП повинні подавати всі платники податків — як юридичні особи, так і підприємці незалежно від системи оподаткування. Таким чином, податківці вважають, що повідомляти слід про всі об’єкти оподаткування, навіть незважаючи на те, що податкові зобов’язання за ними не нараховуються.

Крім цього, податківці підтвердили, що при оренді нерухомості подавати форму № 20-ОПП зобов’язані обидві сторони — і орендодавець, і орендар (детальніше про заповнення форми № 20-ОПП
див. у «ВД», 2012, № 21, с. 37).

 

Порядок реєстрації ювелірів у Державній пробірній службі повернули на доопрацювання без реєстрації в Мін’юсті

Наказ Мін’юсту від 14.05.2013 р. № 868/5

 

Торговців ювелірними виробами дуже насторожив новий документ — Закон України від 16.10.2012 р. № 5463-VI. Згідно з цим документом підприємці, які здійснюють операції з дорогоцінними металами та камінням, повинні пройти нову для них процедуру реєстрації в Державній пробірній службі.

Наказом Мін’юсту № 868/5, що коментується, Порядок обліку, створення та ведення реєстру суб’єктів ведення господарства, які здійснюють операції з дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 08.04.2013 р. № 465 , який розроблено під вищезазначену вимогу Закону щодо реєстрації у Державній пробірній службі, повернули без реєстрації в Мін’юсті на доопрацювання, а отже, на наш погляд, поки ювеліри можуть не перейматися необхідністю такої реєстрації.

 

Декларація про відповідність: рівняння на норми Закону

Постанова КМУ від 08.04.2013 р. № 235

 

Нагадаємо, що згідно зі змінами в Законі України «Про підтвердження відповідності» від 17.05.2001 р. № 2406-III виробник уже не зобов’язаний зазначати реєстраційні номери декларації про відповідність у документах, за якими продукція передається постачальнику. Йому (виробнику) лише приписано супроводжувати продукцію декларацією про відповідність, якщо це встановлено технічним регламентом на відповідний вид продукції (див. Закон України від 02.10.2012 р. № 5312-VI).

Відповідно і постачальник може реалізовувати продукцію без зазначення цих даних в отриманих від виробника документах. Відповідальність за реалізацію продукції без зазначення реєстраційних номерів декларації про відповідність у супровідних документах також скасовано.

Вказані зміни набули чинності з 04.11.2012 р. І ось, нарешті, Кабмін запровадив їх на підзаконному рівні — підкоригував свої нормативно-правові акти, виключивши з них згадки про необхідність зазначення в супровідних документах номерів декларацій про відповідність.

Зокрема, це стосується Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів (постанова КМУ від 15.06.06 р. № 833) і Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами (постанова КМУ від 20.12.97 р. № 1442).

Згідно із зазначеними вище підзаконними актами (підправленими), у документах на товари, які підлягають обов’язковій сертифікації, повинні вказуватися лише реєстраційні номери сертифіката відповідності або свідоцтва про визнання відповідності.

 

Обов’язковий продаж інвалютних надходжень продовжено ще на півроку

Постанови Правління НБУ від 14.05.2013 р. № 163 та № 164, лист НБУ від 17.05.2013 р. № 29-216/5327

 

Півроку тому НБУ своїми постановами від 16.11.2012 р. № 475, № 476, № 479 тимчасово на 6 місяців зобов’язав суб’єктів господарювання продавати 50 % валютної виручки, а фізичних осіб — усі 100 % валютних надходжень у сумі 150 тис. грн. і більше на місяць, а також скоротив строк розрахунків за ЗЕД-операціями.

Строк дії цих заходів (ефективних, за оцінками Департаменту грошово-кредитної політики) сплив. НБУ цього здалося недостатньо, і він заново встановив аналогічні заходи ще на 6 місяців — до 19.11.2013 р., про що було додатково повідомлено в листі НБУ від 17.05.2013 р. № 29-216/5327.

Згідно з постановою НБУ від 14.05.2013 р. № 163 знову ж таки:

— строк розрахунків за експортно-імпортними операціями становить 90 календарних днів;

обов’язковому продажу підлягає валютна виручка госпсуб’єктів-резидентів від продажу товарів за ЗЕД-договорами. Вимога поширюється на надходження в інвалюті 1-ї групи Класифікатора іноземних валют та банківських металів, затвердженого постановою Правління НБУ від 04.02.98 р. № 34, і в російських рублях. Згідно з постановою НБУ від 14.05.2013 р. № 164 обов’язковому продажу, як і раніше, підлягає 50 % зазначених надходжень;

— обов’язковому продажу підлягає вся сума закордонних валютних надходжень на користь фізичних осіб (резидентів і нерезидентів) у розмірі 150 тис. грн. і більше на місяць (у тих самих валютах, що й для госпсуб’єктів). Відповідна норма міститься і в пункті 1.8 Правил здійснення переказів фізосіб № 496.

 

Держреєстр РРО по-міністерському

Наказ Міндоходів від 26.04.2013 р. № 82

 

Міндоходів упевнено стирає ДПСУ з пам’яті платників податків.

Дочекавшись набуття чинності Положенням про Міністерство доходів і зборів України (див. Указ Президента України від 18.03.2013 р. № 141/2013), у Міністерстві вирішили не зволікати зі вступом у права.

Нещодавно вже було видано перші листи Міндоходів з роз’ясненнями нюансів оподаткування, тепер же Міністерство скасувало наказ ДПСУ від 05.03.2013 р. № 51 і перезатвердило Держреєстр РРО вже своїм наказом. Сам перелік РРО при цьому жодних змін не зазнав та є ідентичним скасованому «податковому» реєстру.

Одночасно зауважимо, що «налагодження дистанційно-електронного спілкування РРО з податківцями» уже наближається до часу «Ч», тобто до 01.07.2013 р. При цьому про перенесення цього строку поки нічого не чути.

 

Квітневий індекс — 100,0 %. Індексуємо зарплату за червень 2013 року

(Повідомлення Держстату України // «Урядовий кур’єр» від 14.05.2013 р. № 83)

 

Згідно з повідомленням Держстату України загальний індекс споживчих цін (індекс інфляції) у квітні 2013 року становив 100,0 %. З урахуванням цього наведемо в таблиці індекси, які необхідно використовувати для індексації заробітної плати найманих працівників підприємця за червень 2013 року (у межах прожиткового мінімуму для працездатних осіб, у червні — 1147 грн.).

Для визначення індексу використовуємо такий алгоритм: дивимося, за який місяць працівнику востаннє підвищувалася заробітна плата або в якому місяці його було прийнято на роботу, якщо з цього моменту його заробітна плата не підвищувалася. У першому випадку беремо з наведеної далі таблиці індекс для відповідного місяця, у другому — спочатку дивимося дату прийняття на роботу. Якщо працівника було прийнято до 21.06.2012 р., то беремо місяць прийняття на роботу, якщо після цієї дати, то орієнтуємося на місяць, що передує прийняттю на роботу до підприємця.

 

Місяць підвищення заробітної плати

Величина приросту індексу споживчих цін для проведення індексації (%)

2007 рік

Січень

84,1

Лютий

82,9

Березень

82,6

Квітень

82,6

Травень

81,5

Червень

77,6

Липень

75,2

Серпень

74,1

Вересень

70,4

Жовтень

65,6

Листопад

62,0

Грудень

58,7

2008 рік

Січень

54,2

Лютий

50,2

Березень

44,7

Квітень

40,3

Травень

38,5

Червень

37,4

Липень

38,1

Серпень

38,2

Вересень

36,7

Жовтень

34,5

Листопад

32,5

Грудень

29,7

2009 рік

Січень

26,1

Лютий

24,2

Березень

22,5

Квітень

21,4

Травень

20,8

Червень

19,5

Липень

19,6

Серпень

19,9

Вересень

18,9

Жовтень

17,9

Листопад

16,6

Грудень

15,5

2010 рік

Січень

13,5

Лютий

11,4

Березень

10,4

Квітень

10,7

Травень

11,4

Червень

11,8

Липень

12,1

Серпень

10,7

Вересень

7,6

Жовтень

7,1

Листопад

6,8

Грудень

5,9

2011 рік

Січень

4,9

Лютий

4,0

Березень

2,5

Квітень

1,2

Травень

Не індексується

Червень

Не індексується

Липень

Не індексується

Серпень

1,1

Вересень

Не індексується

Жовтень

Не індексується

Листопад

Не індексується

Грудень

Не індексується

2012 рік

Січень

Не індексується

Лютий

Не індексується

Березень

Не індексується

Квітень

Не індексується

Травень

Не індексується

Червень

Не індексується

Липень

Не індексується

Серпень

Не індексується

Вересень

Не індексується

Жовтень

Не індексується

Листопад

Не індексується

Грудень

Не індексується

2013 рік

Січень

Не індексується

Лютий

Не індексується

Березень

Не індексується

Квітень

Не індексується

Травень

Не індексується

Червень

Не індексується

 

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі