Теми статей
Обрати теми

Принти в маси, або Як організувати виготовлення сувенірної продукції

Чотири роки тому дизайнер Михайло Мішин з Миколаєва разом зі своєю дівчиною зняли невеликий офіс, придбали пару столів, принтер, принесли з дому старенький комп’ютер, самостійно виготовили вітрину з назвою «Ultrafiolet», що говорить сама за себе, і приступили до роботи. Спочатку спектр послуг їх компанії був дуже обмежений — чорно-білі роздруківки та тиражування ксерокопій. Щоправда, від складніших замовлень підприємці також не відмовлялися — приймали в роботу все, а потім шукали підрядників. Однак уже через місяць зрозуміли, що так діло не піде — якщо є замовлення, то слід розширятися. Сьогодні Михайло вже не боїться жодних замовлень — за чотири роки роботи обзавівся потрібним обладнанням, на якому можна виготовити все: починаючи від обробки і друку фотографій і закінчуючи нанесенням принтів на одяг і чашки. Про те, як з нуля відкрити виробництво з виготовлення сувенірної продукції, які друкарські послуги мають максимальний попит, а які канули в Лету завдяки технологічному прогресу, і як перетворити конкурентів на постійних клієнтів, Михайло Мішин розповів «Власному Ділу».

Михайле, яке обладнання необхідне для виготовлення сувенірної продукції та скільки це коштуватиме?

 

М. М. Коли ми починали, нам знадобилося приблизно 10000 грн., сьогодні ж існує вже інший порядок цін. У цю суму не вийде укластися. Основа основ для роботи будь-якої друкарської фірми — це термопрес і хороший принтер. Ну а потім знадобиться багато чого другорядного, однак без фотопреса та принтера процесу не буде.

 

Які помилки були допущені на початку роботи?

 

М. М. Крім браку реклами, більше підкреслити нічого. Якщо починати з нуля, то слід приготуватися до того, що про тебе ніхто в місті не знає і треба залучити клієнта, а як це зробити, якщо не рекламою? Тому хоч би невеликий, але бюджет на рекламу бажано виділити. Чималу роль відіграє ще й сайт, який у нашому випадку з’явився майже через рік після старту. Це було нашою помилкою. За наявності вільних грошей сайт бажано запустити на самому початку, оскільки багато клієнтів, не знаходячи в Інтернеті сайт компанії, вважають, що фірма не заслуговує на увагу, оскільки не може собі дозволити візитку в Інтернеті, і йдуть до конкурентів.

 

Як про вас дізнаються потенційні клієнти? Які способи реклами є найефективнішими для вашого бізнесу?

 

М. М. Якийсь один вид реклами виділити досить складно. Як показала практика, лише комплексна реклама може бути максимально ефективною — тому увагу слід приділяти і розкручуванню сайту компанії, рекламі в соціальних мережах, на дошках оголошень, ну й не забуватимемо про брендову рекламу, яка дозволяє завжди бути на виду.

 

Наскільки сильною є конкуренція у вашому сегменті ринку?

 

М. М. Конкуренція у сфері друкованої продукції досить значна навіть у межах міста, оскільки для мінімального діловодства потрібно не так вже й багато вкладень. За бажання будь-яка непрофільна фірма може придбати стартове обладнання та почати виготовлення чашок або футболок. З профільних великих фірм можна виділити пару-трійку сильних конкурентів, однак, як і в будь-якому іншому ділі, найголовніше — не стояти на місці, а постійно відкривати нові напрямки в бізнесі. Ми прагнемо першими придбати нові заготовки для сувенірів, які не використовувалися до цього, встигнути придбати сучасніше обладнання, тим самим залучаючи конкурентів замовляти нашу продукцію, приносити нам свої замовлення на виготовлення. Отже, конкуренти при правильному підході можуть бути навіть корисними. Але я ще хочу сказати: ось ми працюємо майже щодня з ранку і до того моменту, поки не виконаємо всю роботу, адже я не можу сказати клієнту, що завтра у мене вихідний і нехай він почекає. Тому якщо людина готова працювати, конкуренції боятися не слід. Робота є.

 

Більшість підприємців вважають за краще все робити самостійно, оскільки бояться довірити своє діло найманому працівнику? Це як залишити дитину з нянею. Які вимоги ви висуваєте до персоналу, перш ніж укласти трудові стосунки?

 

М. М. Для офісного працівника головна вимога у мене — це якісна робота з клієнтом. Перше враження про фірму створюється від спілкування з менеджером, і від того, як працівник поведеться в тій чи іншій ситуації, залежить перспектива довгострокової співпраці.

 

Які послуги виявилися найбільш затребуваними, а які за цей час зникли через появу якихось сучасних сервісів?

 

М. М. Ми виготовляємо будь-яку продукцію. В один день клієнти можуть замовляти лише чашки, в іншій — лише футболки. Буває таке, що деякі верстати простоюють по місяцю, а то й більше, зате потім постійно завантажені. Однак я прибічник того, що будь-яке обладнання має працювати рівномірно, і якщо якийсь верстат простоює досить довго, означає, що справа у працівнику, який не знайшов на нього замовлення. Але найбільш затребуваним незалежно від сезону і свят є все ж таки чашки та футболки.

 

Раніше дуже багато було пунктів фотодруку. Зараз їх немає. Люди перестали друкувати фотографії? Наскільки у вас затребувана ця послуга?

 

М. М. Спеціалізованих фірм дійсно помен­шало, оскільки простіше купити додому кольоровий принтер і друкувати самому. Ми продовжуємо друкувати фотографії, тим більше що на сьогодні вже не потрібно купувати дорогі, великі апарати для кольорового друку.

 

Друкарському обладнанню яких фірм ви віддаєте перевагу?

 

М. М. Ми працюємо лише з Epson. Їх техніка досить проста в роботі та якщо належним чином з нею поводитися, працює відмінно, не примхлива і видає якісний друк.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі