Теми статей
Обрати теми

Усе про ліцензію в будівництві

Редакція ББ
Стаття

Усе про ліцензію в будівництві

Вікторія Петрушина, заступник головного редактора

 

Як отримати «будівельну» ліцензію? Скільки це коштує? Куди йти і що нести? Відповіді на ці та інші запитання розглянуто в цій статті.

 

ДОКУМЕНТИ СТАТТІ

ЦК — Цивільний кодекс України від 16.01.2003 р. № 435-IV.

КЗпП — Кодекс законів про працю України від 10.12.71 р.

Закон про ліцензування — Закон України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» від 01.06.2000 р. № 1775-III.

Закон про містобудування — Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 р. № 3038-VI.

Закон про архітектуру — Закон України «Про архітектурну діяльність» від 20.05.99 р. № 687-XIV.

Ліцензійні умови — Ліцензійні умови провадження господарської діяльності в будівництві, пов'язаної зі створенням об'єктів архітектури, затверджені наказом Мінрегіонбуду від 27.01.2009 р. № 47.

Порядок № 1396 — Порядок ліцензування господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури, затверджений постановою КМУ від 05.12.2007 р. № 1396.

Класифікатор професій1 — Класифікатор професій ДК 003:2010, затверджений наказом Держспоживстандарту України від 28.07.2010 р. № 327.

Довідник № 64 — Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 64. Будівельні, монтажні та ремонтно-будівельні роботи. Розділи 1, 3, 4, затверджені наказом Держбуду України від 13.10.99 р. № 2492.

Методвказівки № 7 — Методичні вказівки щодо підготовки експертного висновку з визначення здатності суб'єктів здійснювати господарську діяльність, пов'язану зі створенням об'єктів архітектури, схвалені рішенням колегії Державної архітектурно-будівельної інспекції від 14.12.2007 р. № 7.

Методрекомендації № 325 — Методичні рекомендації з визначення вартості послуг з проведення ліцензійної експертизи суб'єктів будівельної діяльності щодо їх спроможності здійснювати господарську діяльність, пов'язану зі створенням об'єктів архітектури, затверджена наказом Мінрегіонбуду від 17.07.2008 р. № 325.

 

1 Видано Видавничим будинком «Фактор» у вигляді книги «Класифікатор професій ДК 003: 2010» / Укладач В. Кузнєцов. — Х.: Фактор, 2011. — 528 с. Із питань придбання звертатися до відділу просування, тел.: (057) 719-41-17.

2 Останні зміни до Довідника № 64 Мінрегіонбуд уносив наказом від 28.12.2010 р. № 558. Ці зміни ми публікували в газеті «Будівельна бухгалтерія», 2011, № 6, 7.

 

Ліцензійне законодавство

Згідно з п. 3 ст. 91 ЦК юридична особа може здійснювати окремі види діяльності, перелік яких установлюється законом, після отримання на них спеціального дозволу (ліцензії).

Основним нормативним актом, що регулює процес ліцензування в Україні, є Закон про ліцензування. Згідно з п. 11 ст. 9 цього Закону будівельна діяльність підлягає ліцензуванню відповідно до спеціальних законів. Подивимося, що говориться про ліцензування у спеціальних будівельних законах.

 

Ст. 17 Закону про містобудування

Ст. 17 Закону про архітектуру

Господарська діяльність, пов'язана із створенням об'єкта архітектури, підлягає ліцензуванню відповідно до законодавства.

Порядок ліцензування господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури, визначається Кабінетом Міністрів України.

Органами ліцензування є Державна архітектурно-будівельна інспекція України та її територіальні органи

Господарська діяльність, пов'язана із створенням об'єкта архітектури, підлягає ліцензуванню відповідно до законодавства. Порядок ліцензування господарської діяльності, пов'язаної із створенням об'єктів архітектури, визначається Кабінетом Міністрів України. Органами ліцензування є Державна архітектурно-будівельна інспекція України та її територіальні органи

 

Ви бачите абсолютно ідентичні цитати, і це не друкарська помилка. Дійсно, у статтях 17 обох законів містяться однакові норми щодо ліцензування діяльності, пов'язаної зі створенням об'єктів архітектури.

Зверніть увагу! Будівельну ліцензію мають отримувати юридичні особи та фізичні особи — підприємці, які мають намір здійснювати будівельну діяльність (із Порядку № 1396).

Далі поговоримо про те, що зробити і які документи оформити суб'єкту господарювання, якщо він зібрався отримати ліцензію.

 

Отримувати чи не отримувати: ось у чому питання

У додатку до Ліцензійних умов є Перелік робіт здійснення господарської діяльності в будівництві, пов'язаної зі створенням об'єктів архітектури. Це вичерпний перелік робіт, який слід розуміти буквально . Тому лише ті роботи, які включено до нього, підлягають ліцензуванню.

Зверніть увагу! До 05.11.2010 р. Перелік був іншим та містив більше робіт, що підлягають ліцензуванню. Багато робіт сьогодні не підлягають ліцензуванню, і серед них:

— улаштування покрівель;

— ліпні роботи;

— малярні роботи;

— шпалерні роботи;

— встановлення вікон;

— та багато інших.

Отже, якщо у вас закінчується строк дії ліцензії на ці види робіт, ви можете зітхнути з полегшенням. Більше витрачати гроші на отримання ліцензії вам не доведеться — можна буде працювати легально і без неї.

А, наприклад, монтаж інженерних мереж вентиляції та кондиціонування повітря був у старих Ліцензійних умовах (код 3.04.03) та є в нових (код 3.11.03).

Загалом, перш ніж збирати документи для отримання ліцензії, почитайте Перелік робіт 3, щоб зрозуміти: а чи потрібна вам тепер ліцензія.

 

Збираємо документи і озброюємося «на повну»

Згідно з п. 1.2 Ліцензійних умов господарська діяльність у будівництві, пов'язана зі створенням об'єктів архітектури, підлягає ліцензуванню у порядку, визначеному законодавством, за такими видами:

1) вишукувальні роботи для будівництва;

2) розроблення містобудівної документації;

3) проектування об'єктів архітектури;

4) будівельні та монтажні роботи;

5) монтаж інженерних мереж;

6) будівництво транспортних споруд;

7) інжинірингова діяльність у сфері будівництва.

У Ліцензійних умовах є загальні вимоги для всіх видів діяльності та специфічні вимоги для кожного виду діяльності. Усі вимоги поділяються на кваліфікаційні, організаційні, технологічні.

Звертаємо вашу увагу, що на сьогодні порушення «ліцензійних» правил є одним із найпоширеніших порушень у будівництві. А будь-яке порушення, як відомо, тягне за собою зумовлену відповідальність. До того ж, якщо проект Закону № 8597 3 буде-таки прийнято Верховною Радою та підписано Президентом, то вже невдовзі на порушників будівельного законодавства чекають велетенські штрафи. Тому радимо, вам, шановні читачі, дуже ретельно читати Ліцензійні умови і виконувати їх протягом усього строку дії будівельної ліцензії, а не тільки на момент її отримання. Докладно про це ішлося у листі Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 14.07.2011 р. № 40-12-1036 (текст листа та наш коментар див. у газеті «Будівельна бухгалтерія», 2011, № 20, с. 6).

3 Проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення відповідальності та вдосконалення державного регулювання у сфері містобудівної діяльності» від 31.05.2011 р. № 8597. Із текстом документа можна ознайомитись, звернувшись на офіційний сайт Верховної Ради (http:// rada.gov.ua). Коментар наших фахівців до цього документа наведено у статті «Боротьба з порушниками в будівництві» // «Будівельна бухгалтерія», 2011, № 19, с. 40.

Із текстом Ліцензійних умов ви можете ознайомитися, скачавши його з офіційного сайта ДАБІ4, а аналіз цього документа ми давали у статті «Ліцензійні умови: нові правила гри» // «Будівельна бухгалтерія», 2010, № 21, с. 28. Якщо у вас виникнуть труднощі з пошуком цієї статті з нашої газети, звертайтеся до нашої редакції:

тел. редакції: (057) 714-37-28, внутр. 12-76; e-mail: sb@id.factor.ua.

4 http://www.dabi.gov.ua/licension.shtm/ Наказ Мінрегіонбуду Україні від 06.10.2010 р. № 392 «Про внесення змін до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності в будівництві, пов’язаної зі створенням об’єктів архітектури».

Приміщення . Для здійснення будівельної діяльності необхідні приміщення — офісне, складське, роздягальня для робітників тощо. Вони повинні або перебувати у власності підприємства (тобто у вас має бути оформлено документи про право власності), або орендуватися (наявні договори оренди).

 

Оргструктура. У загальних вимогах Ліцензійних умов зазначається, що ви зобов'язані затвердити організаційну структуру підприємства.

Зверніть увагу! Це має бути документ (див. рис. 5 на с. 39), затверджений директором. У ньому у вигляді схеми зазначено підрозділи та/або фахівці, «які забезпечать виконання адміністративно-керівних, виробничо-технічних, планово-договірних, виробничих, юридичних і допоміжних функцій та функцій з контролю якості, промислової безпеки та охорони праці, ведення та збереження нормативної та виконавчої документації» (п.п. 2.2.1 Ліцензійних умов).

 

Кадри. Усіх працівників має бути оформлено відповідно до розділу ІІІ КЗпП.

Перевірте, щоб до трудових книжок штатних працівників було внесено записи відповідно до Класифікатора професій.

Для всіх посадових осіб у вас мають бути посадові інструкції. Ви легко складете посадову інструкцію, маючи під рукою Довідник № 64.

Посадові інструкції складаються для таких професійних груп працівників, як:

— керівники;

— професіонали;

— спеціалісти;

— технічні службовці.

Для працівників робітничих професій напишіть робочі інструкції на підставі саме того Довідника № 64.

Форма посадових та робочих інструкцій має важливе значення, тому її зразок ми наведемо на рис. 4 (див. с. 38).

Посадові та робочі інструкції необхідно запровадити наказом такого змісту: «1. Увести в дію робочу інструкцію монтажнику зв'язку-кабельнику 6-го розряду будівельно-монтажної дільниці. 2. Контроль за виконанням наказу покласти на головного інженера».

Усю інформацію про кадри зведіть до таблиці (рис. 3 на с. 37).

Оснащення будівельного підприємства. Це ще один важливий параметр, що характеризує вашу діяльність.

Сьогодні в загальних вимогах Ліцензійних умов є така норма:

«2.2. Господарську діяльність у будівництві, пов'язану зі створенням об'єктів архітектури, здійснюють суб'єкти господарської діяльності за дотримання таких умов: <...>

2.2.3. Технологічних:

наявність техніки, обладнання, устаткування, приладів та інструментів відповідно до технологічних вимог виконання робіт за умови дотримання вимог ДБНГ.1-5-96 «Нормативна база оснащення будівельних організацій (бригад) засобами механізації, інструментом та інвентарем»;<...>».

Що це означає? У вас обов'язково мають бути техніка, устаткування та інвентар, необхідні для виконання тих видів робіт, на які ви плануєте отримати ліцензію. Вони можуть бути як власними (у вас має бути оформлено документи, що підтверджують право власності), так і орендованими (договір оренди).

Усі прилади, що використовуються в діяльності, має бути повірено, а на руках — документи, які підтверджують факт перевірки.

Повіряючи прилади, попросіть у лабораторії копію її свідоцтва про акредитацію .

Обов'язково укладіть договір на проведення випробувань матеріалів, конструкцій, виробів та зварних з'єднань з акредитованою лабораторією. Копію свідоцтва про акредитацію цієї лабораторії теж краще мати в комплекті документів.

Крім того, у вас має бути затверджено технологічні картки на виробництво тих видів робіт, які буде заявлено в ліцензії. Технологічна картка — це один з основних документів технологічної документації, що містить відомості про здійснення запроектованих технологічних процесів.

На підприємстві також може бути розроблено і затверджено наказом керівника (директора) документ, що регламентує порядок притягнення особи, відповідальної за зберігання техкарток, до матеріальної відповідальності (наприклад, наказ про призначення головного інженера відповідальною особою за зберігання технологічних карток)5.

5 За радянських часів техкартки розроблялися переважно Держкомпраці на всі види будівельних робіт, починаючи від таких видів робіт, як «вирити котлован», «забити цвях» до «покласти черепичний дах». У техкартках описано технологічний процес, матеріали, що використовуються, та кваліфікація робітників, які можуть виконувати цей вид робіт.

На сьогодні зразки техкарток наведено в базі даних програми «Зодчий». А якщо ви придбали новий матеріал, то можете скласти техкартку самостійно. Головне при цьому — зазначте, що матеріал сертифіковано в Україні.

Нормативні документи . Важливе значення має реальна наявність у вас нормативних документів (закони, ДБН, СНіП, порядки виробництва робіт, заявлених у ліцензії, тощо). Цього вимагає п.п. 2.2.3 Ліцензійних умов. Багато що вам доведеться придбати і підтвердити факт купівлі видатковою накладною6. Можна також укласти договір з відповідною бібліотекою (центром науково-технічної та економічної інформації, якщо такі є у вашому регіоні) на користування літературою.

6 Тут може виникнути запитання про те, чи обов’язково підтверджувати факт купівлі, якщо ці документи є в натурі? У принципі, у жодному документі такої вимоги ви не знайдете. Отже, підтверджувати факт купівлі нормативних документів накладною не обов’язково. Але, як показує практика, на місцях найчастіше вимагають документального підтвердження такої операції.

А спочатку складіть перелік документів, керуючись Каталогом чинних нормативних документів у галузі будівництва станом на початок поточного року. Його щороку видає ДП «Укрархбудінформ».

Примірний перелік документів наведено на рис. 6 (с. 39—40).

 

Охорона праці . Потурбуйтеся про документальне оформлення заходів щодо охорони праці й техніки безпеки на вашому підприємстві. Складіть і затвердьте у керівника (директора) Положення про службу охорони праці та Інструкції з охорони праці та техніки безпеки при виконанні робіт, заявлених у ліцензії.

Не забудьте завести журнали інструктажів з охорони праці та техніки безпеки, де фіксуйте відомості про вступний інструктаж усіх ваших працівників.

Ураховуйте! За характером і часом проведення інструктажі з питань охорони праці (далі — інструктажі) поділяються на вступний, первинний, повторний, позаплановий та цільовий. Про це йдеться в Типовому положенні про порядок проведення навчання та перевірки знань з питань охорони праці та Переліку робіт з підвищеною небезпекою, затвердженому наказом Державного комітету України з нагляду за охороною праці від 26.01.2005 р. № 15.

Директор має видати наказ про відповідальність за нормоконтроль із формулюванням на зразок: «Відповідальним за нормоконтроль і здійснення вхідного контролю призначити провідного інженера».

 

Система управління якістю. Підготуйте документи, пов'язані із системою управління якістю, а саме:

— систему управління якістю;

— наказ про введення її в дію з формулюванням: «1. Затвердити і ввести в дію систему управління якістю. 2. Ознайомити з положеннями системи управління якістю посадових осіб ТОВ «Нова ідея». 3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою»;

— посадові інструкції у сфері якості;

— наказ про введення їх у дію.

Що включає система контролю якості виконання робіт? На сьогодні в Україні затверджено такі нормативні документи:

— ДСТУ ISO 9001-2009 «Системи управління якістю. Вимоги»;

— ДСТУ ISO 9004-2001 «Системи управління якістю. Настанови про поліпшення діяльності».

За їх допомогою ви можете скласти свою Систему управління якістю. Головне, не переписуйте їх підряд абияк — експерти7 це відразу помітять.

7 Про те, хто такі експерти і звідки вони візьмуться, поговоримо трохи пізніше.

 

Інші документи. Також підготуйте:

— виписку або витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців

— копію довідки про внесення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України.

Ці документи потрібно засвідчити нотаріально чи органом, який їх видав.

 

На закінчення обов'язково складіть опис усіх розроблених для ліцензування документів.

 

Відвідуємо експертну організацію

Підготувавши пакет документів, ви маєте звернутися до експертної організації, яка на платній основі зробить експертний висновок. Без такого експертного висновку вам просто не дадуть ліцензію.

У вас є законне право вибору, до якої експертної організації звернутися. Інформацію про організації, які мають право здійснювати ліцензійну експертизу, подано офіційному сайті Держархбудінпекції (ось точна адреса: http://www.dabi.gov.ua/licension.shtm, там шукайте гіперпосилання «Перелік організацій, установ, уповноважених на проведення експертизи»).

Зверніть увагу! Експертний висновок — послуга платна.

Тому ви як суб'єкт господарювання та експертна організація укладаєте договір. Зміст договору має відповідати вимогам Методвказівок № 7.

Вартість ліцензійної експертизи визначається на підставі Методрекомендацій № 325. При цьому максимальна вартість підготовки експертного висновку, коли господарюючий суб'єкт подає заяву на виконання дослідницьких, проектних, будівельних, монтажних та інжинірингових робіт, не може перевищувати дев'яти тисяч гривень (без ПДВ). Про це повідомляється в листі Держархбудінспекції від 31.03.2008 р. № 24/7-742. Але! З усних роз'яснень ДАБК нам стало відомо, що зараз там відбувається ревізія нормативних документів, тож, найімовірніше, ця цифра зміниться, про що ми обов'язково поінформуємо вас на сторінках нашого видання.

 

Що і як перевіряють експерти? У своїй роботі експерти керуються Методвказівками № 7.

Строк роботи експертів з підготовки висновку не може перевищувати 25 робочих днів, у тому числі перевірка суб'єкта будівельної діяльності не може перевищувати 5 робочих днів.

Зверніть увагу! Експерти з виїздом на місце здійснюють експертизу суб'єкта будівельної діяльності та перевіряють:

— достовірність інформації, що надаватиметься органу ліцензування разом із заявою про ліцензування;

— відповідність організаційно-функціональної структури суб'єкта будівельної діяльності переліку робіт, пов'язаних зі створенням об'єктів архітектури, яку зазначена в заяві згідно з Кодифікатором робіт;

— розподіл обов'язків, повноважень та відповідальності посадових осіб, укомплектованість інженерно-технічними працівниками, освіта і спеціальність яких відповідають переліку робіт, що заявляються, наявність трудових книжок, контрактів, наказів;

— нормативно-методичне забезпечення робіт, що заявляються;

— забезпечення робочими приміщеннями, виробничою базою;

— забезпечення технікою, приладами, устаткуванням для виконання робіт, що заявляються;

— дотримання технології виконання робіт;

— наявність системи контролю та управління якістю виконання робіт;

— забезпечення охорони праці при виконанні робіт;

— інші дані, що характеризують спроможність суб'єкта будівельної діяльності виконувати заявлені види робіт.

Експерти мають право :

— безперешкодного доступу на територію та до приміщень суб'єкта будівельної діяльності для їх огляду і з'ясування питань, безпосередньо пов'язаних з експертизою;

— ознайомлюватися з необхідною документацією, що стосується діяльності суб'єкта будівельної діяльності, отримувати копії (ксерокопії) необхідних документів;

— отримувати від суб'єкта будівельної діяльності в установленому порядку інформацію про його діяльність;

— звертатися до інших установ та організації за отриманням даних, що стосуються діяльності суб'єкта будівельної діяльності.

Отже, вам необхідно:

— укласти договір з експертною організацією;

— подати заяву на проведення ліцензійної експертизи і всі додатки до неї (їх має бути зазначено в заяві);

— оплатити вартість експертного висновку.

Щоб надати експертний висновок, експерти виїжджають на підприємство та уважно вивчають усі параметри його діяльності.

Примірний перелік документів, які найчастіше запитують експерти у підприємств , наведено на рис. 7 (с. 40).

А тепер докладніше.

Експертів зацікавлять оригінали документів про право власності або договору(ів) оренди офісних, складських та інших підсобних приміщень.

Особливу увагу експерти приділяють професійній структурі підприємства.

На місці вони вимагатимуть у вас оригінали:

— трудових книжок штатних працівників, які мають виконувати роботи, заявлені на ліцензування;

— трудових угод із позаштатними працівниками строком не менше ніж на три роки;

— дипломів про освіту штатних і позаштатних працівників (вищу або середньо-спеціальну за профілем);

— посвідчень з охорони праці та техніки безпеки.

Згідно з п.п. 2.2.2 Ліцензійних умов керівники підприємства (коди Класифікатора професій «121», «1313») і керівники виконавчих та функціональних підрозділів (коди Класифікатора професій «122», «123») повинні працювати в суб'єкта господарської діяльності за основним місцем роботи відповідно до класів об'єктів або споруд: класу СС18 — не менше 30 %, класу СС2 — не менше 50 %, класу СС3 — не менше 80 % згідно зі штатним розписом.

8 Щодо класів наслідків СС1, СС2 і СС3 наведемо цитату з п.п. 2.1 Ліцензійних умов: «Господарська діяльність у будівництві, пов’язана зі створенням об’єктів архітектури, повинна відповідати вимогам ДБН В.1.2-14-2009 «Загальні принципи забезпечення надійності та конструктивної безпеки будівель, споруд, будівельних конструкцій та основ» за класами наслідків (відповідальності) будівлі або споруди: СС3 — значні наслідки, СС2 — середні наслідки, СС1 — незначні наслідки».

Керівний склад має бути навчений та мати посвідчення з навчального центру з охорони праці та техніки безпеки.

Що стосується робітників, то у штаті мають бути робітники всіх спеціальностей, які необхідні для виконання робіт, заявлених для ліцензування. Їхню кваліфікацію також необхідно буде підтвердити оригіналами або дипломів, або посвідчень навчально-курсових комбінатів. А їх стаж роботи за фахом, не сумнівайтеся, експерт ретельно підрахує.

На місці експерт попросить у вас підтвердити документальну наявність будівельних машин, механізмів та приладів:

— власних (договори купівлі-продажу, акти внесення до статутного фонду тощо);

— орендованих (договори оренди).

У вас обов'язково мають бути повірені власні чи орендовані прилади, що використовуються в діяльності, а на руках — документи, що підтверджують факт перевірки.

За результатами експертизи експерти готують у трьох примірниках висновок у встановленій формі. Керівнику (уповноваженому представнику) суб'єкта будівельної діяльності видаються два примірники висновку, третій залишається в організації, що здійснювала експертизу, та зберігається п’ять років після закінчення строку дії відповідної ліцензії. Усі примірники висновку підписуються експертами на кожній сторінці, затверджуються керівником експертної організації та засвідчуються печаткою.

Висновок ліцензійної експертизи може бути:

— позитивним — рекомендація щодо надання ліцензії суб'єкту будівельної діяльності за наведеним переліком видів робіт, які може виконувати заявник;

— негативним — зауваження стосовно доопрацювання чи обґрунтування неможливості видачі ліцензії.

Якщо результат експертизи є негативним або виникли розбіжності, або зауваження під час проведення ліцензійної експертизи, суб'єкт будівельної діяльності має право звернутися із заявою у двох примірниках до ліцензійної комісії з проханням розглянути зазначені питання.

Отже, як тільки позитивний експертний висновок буде у вас на руках, можна звертатися до територіального органу Держархбудінспекції (далі — ДАБК) за ліцензією.

 

Де та як отримувати ліцензію?

Зараз відбувається реорганізація в Держархбудінспекції, тому за ліцензією територіально потрібно звертатися:

 

Суб'єкту, який пройшов держреєстрацію, у:

Звертатися до ДАБК у:

Донецькій області

Донецькій області

Запорізькій області

Луганській області

Дніпропетровській області

Дніпропетровській області

Київській області, уключаючи м. Київ

м. Києві

Львівській області

Львівській області

Волинській області

Закарпатській області

Івано-Франківській області

Рівненській області

Тернопільській області

Хмельницькій області

Чернівецькій області

Автономній Республіці Крим

Автономній Республіці Крим

м. Севастополі

інших областях України

відповідної області

 

Для отримання ліцензії до ДАБК потрібно подати пакет документів, визначений у п. 5 Порядку № 1396:

— заяву про видачу ліцензії, в якій повинні міститися відомості про суб'єкта будівельної діяльності — заявника:

для юридичної особи: найменування, місцезнаходження, банківські реквізити, ідентифікаційний код, контактні телефони;

для фізичної особи (підприємця): прізвище, ім'я, по батькові, паспортні дані (серія, номер паспорта, ким і коли виданий, місце проживання), ідентифікаційний код, банківські реквізити, контактні дані;

— перелік робіт, пов'язаних зі створенням об'єктів архітектури, які заявник має намір виконати.

До заяви додаються :

— виписка або витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців та копія довідки про внесення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, засвідчені нотаріально або органом, який видав документи.

За наявності у заявника відокремленого структурного підрозділу, який має намір провадити будівельну діяльність, додаються копія довідки про внесення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України;

— відомості про виробничо-технічну базу, склад працівників за професійним та кваліфікаційним рівнем, технологію виробництва, інформаційно-правове, нормативно-технічне забезпечення, про наявну систему контролю якості виконання робіт;

— експертний висновок.

На практиці подані документи приймаються за описом, копія якого видається заявнику з позначкою про дату прийняття документів органом ліцензування та підписом відповідальної особи.

Якщо ви подали документи не в повному обсязі або в них виявлено невідповідність до вимог Порядку № 1396 і законодавства, орган ліцензування поверне їх вам, про що повідомить письмово в десятиденний строк від дня надходження заяви про видачу ліцензії.

Після усунення зазначених недоліків ви можете подати заяву повторно (п. 6 Порядку № 1396).

Органу ліцензування забороняється вимагати від суб'єктів господарювання інші документи, крім зазначених вище.

За наявності звернень або скарг заявників на дії територіальних органів Держархбудінспекції питання видачі або відмови у видачі ліцензії розглядається на засіданні ліцензійної комісії органу ліцензування. У цьому випадку територіальний орган Держархбудінспекції на вимогу органу ліцензування передає йому весь пакет документів, отриманих від заявника.

Орган ліцензування розглядає подану заяву і протягом 10 робочих днів з дня її надходження надсилає матеріали до ліцензійної комісії.

Протягом 10 робочих днів ліцензійна комісія:

— розглядає подані документи;

— установлює їх відповідність ліцензійним умовам;

— готує висновок для органу ліцензування.

Отримавши висновок ліцензійної комісії, протягом 7 робочих днів від дня його отримання орган ліцензування приймає рішення про видачу ліцензії, про що письмово повідомляє заявника (пп. 7, 8, 9 Порядку № 1396).

У видачі ліцензії може бути відмовлено :

— якщо буде виявлено недостовірні дані в документах, поданих заявником для отримання ліцензії;

— якщо заявник згідно з поданими документами не відповідає ліцензійним умовам, установленим для виду господарській діяльності, зазначеного в заяві про видачу ліцензії.

Повідомлення щодо прийняття рішення про видачу ліцензії або відмову у видачі ліцензії надсилається (видається) заявнику в письмовій формі протягом трьох робочих днів з дати прийняття відповідного рішення.

І ще один важливий момент. Кожному відокремленому структурному підрозділу, який провадитиме будівельну діяльність на підставі виданої суб'єкту будівельної діяльності ліцензії, орган ліцензування видає засвідчені ним копію ліцензії та додатка до неї, про що вноситься запис до журналу реєстрації виданих ліцензій (п. 11 Порядку № 1396). При цьому засвідчена органом ліцензування копія ліцензії є документом, що підтверджує право відокремленого структурного підрозділу суб'єкта будівельної діяльності на провадження будівельної діяльності.

 

Плата за видачу ліцензії

Плата за видачу ліцензії справляється на підставі постанови КМУ «Про строк дії ліцензії на проведення певних видів господарської діяльності, розміри та порядок зарахування плати за її видачу» від 29.11.2000 р. № 1755. Отже, сама ліцензія коштує 1 мінімальну зарплату на дату внесення плати за неї (наприклад, з 01.10.2011 р. по 30.11.2011 р. мінімальна зарплата дорівнює 985 грн.).

Зверніть увагу! Плата за видачу ліцензії вноситься після прийняття рішення про видачу ліцензії (ст. 15 Закону про ліцензування).

Водночас відповімо на запитання нашого читача. Що робити, якщо стався казус і ви двічі внесли плату за ліцензію? Відповідаємо. Одержувач плати за ліцензію — територіальний орган Держказначейства. Вам просто необхідно написати лист до Держказначейства такого змісту: «Платіжним дорученням № <> від <> числа було помилково зараховано плату за ліцензію в розмірі <>. Просимо повернути на наш поточний рахунок <указуєте всі реквізити платіжного доручення> зазначену суму». Для надійності радимо додати до листа копію платіжного доручення.

 

Строк дії ліцензії

Строк дії ліцензії становить 5 років, а для суб'єктів будівельної діяльності, які отримують її вперше, — 3 роки (п. 12 Порядку № 1396).

 

Отже, вітаємо вас! Ви пройшли нелегкий шлях до отримання ліцензії тривалістю майже у два місяці. Тільки після цього ви можете сміливо розпочинати здійснення заявлених видів будівельної діяльності на абсолютно законних підставах. А тепер увага! Усі параметри (кадри, приміщення, техніка, оргструктура) необхідно зберегти на весь період дії ліцензії. Усяке буває: люди звільняються, приміщення доводиться змінювати, техніка купується — продається — виходить з ладу. Але! Ви зобов'язані набирати нових людей з такою самою кваліфікацією, яку заявили для отримання ліцензії, мати приміщення й техніку, аналогічні заявленим. За цим ДАБК стежить дуже суворо!

 

 

img 1
img 2

Рис. 1

 

img 3img 4

Рис. 2

 

img 5

Рис. 3

 

img 6

Рис. 4

 

img 7

Рис. 5

 

img 8img 9

Рис. 6

 

img 10

Рис. 7

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі