Теми статей
Обрати теми

Якщо до вас прийшли з пожежної служби

Редакція ББ
Стаття

якщо до вас прийшли з пожежної
служби

Вікторія Петрушина, заступник головного редактора,

Ігор Хмелевський, економіст-аналітик ВБ «Фактор»

 

Ми продовжуємо тему щодо пожежних перевірок (див. також статтю «Пожежний нагляд у будівництві»//«Будівельна бухгалтерія», 2011 р., № 18, с. 30).

Сьогодні поговоримо про нагляд за об’єктами, які будуються, про застосування запобіжних заходів, оскарження рішень Держпожнагляду та відповідальність за порушення правил пожежної безпеки.

 

ДОКУМЕНТИ СТАТТІ

ККУ

Кримінальний кодекс України від 05.04.2001 р. № 2341-III.

ПКУ

Податковий кодекс України від
02.12.2010 р. № 2755-VI.

КпАП

Кодекс України про адміністративні правопорушення від 07.12.1984 р. № 8073-X.

ГК

Господарський кодекс України від 16.01.2003 р. № 436-IV.

Закон № 3745

— Закон України «Про пожежну безпеку» від 17.12.93 р. № 3745-XII.

Закон про дозвільну систему

— Закон України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» від 06.09.2005 р. № 2806-IV.

Положення № 508

Положення про Державну пожежну охорону, затверджене постановою КМУ від 26.07.94 р. № 508.

Інструкція № 59

Інструкція щодо організації роботи органів державного пожежного нагляду, затверджена наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій і у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 06.02.2006 р. № 59.

Інструкція № 130

— Інструкція про порядок і умови застосування органами державного пожежного нагляду запобіжних заходів, затверджена наказом Міністерства з питань надзвичайних ситуацій від 21.10.2004 р. № 130.

Інструкція № 278

— Інструкція щодо організації роботи органів державного пожежного нагляду з питань видачі дозволу на початок роботи підприємств та оренду приміщень, затверджена наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій і у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 11.05.2006 р. № 278.

Порядок № 150

Порядок видачі Державною інспекцією техногенної безпеки дозволу на початок роботи підприємств та оренду приміщень, затверджений постановою КМУ від 14.02.2001 р. № 150.

Порядок № 526

Порядок контролю за дотриманням ліцензіатами ліцензійних умов провадження господарської діяльності щодо проведення випробувань на пожежну небезпеку речовин, матеріалів, будівельних конструкцій, виробів та обладнання, а також пожежної техніки, пожежно-технічного озброєння, продукції протипожежного призначення на відповідність до встановлених вимог, затверджений наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій і у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 08.07.2010 р. № 526.

Порядок № 1324

— Порядок розподілу суб’єктів господарювання за ступенем ризику їх господарської діяльності для безпеки життя та здоров’я населення, навколишнього середовища щодо пожежної безпеки, затверджений постановою КМУ від 14.11.2007 р. № 1324.

 

Нагляд за об'єктами, що будуються

Підпунктом 3.4.7 Інструкції № 59

передбачено нагляд за об’єктами, що будуються.

Усі новобудови

незалежно від форми власності та джерел фінансування, які перебувають у зоні обслуговування органу Держпожнагляду, беруться на облік і закріплюються за державними інспекторами територіальних і місцевих органів Держпожнагляду. Перелік новобудов, що закріплюються за місцевими органами Держпожнагляду, визначається територіальним органом.

Під час здійснення нагляду за об’єктами, що будуються, перевіряються (

п.п. 3.4.7.2 Інструкції № 59):

— наявність висновку експертизи та дозволу на початок будівництва;

— наявність у підрядної організації оригінала ліцензії на провадження будівельної діяльності;

— відповідність робочої документації до норм проектування та усунення раніше виявлених порушень норм і правил;

— відповідність виконаних будівельно-монтажних робіт протипожежним вимогам і затвердженим проектам;

— виконання вимог правил пожежної безпеки при проведенні будівельно-монтажних робіт;

— здійснення авторського нагляду1 проектною організацією.

1

Детальніше про авторський нагляд див. у газеті «Будівельна бухгалтерія», 2010, № 13, с. 34; № 14, с. 41.

Періодичність перевірок об’єктів, що будуються

, установлюється територіальними та місцевими органами Держпожнагляду залежно від важливості об’єктів, строків і темпів будівництва, але не менше одного разу на рік чи двох разів за період будівництва (якщо воно продовжується менше одного року).

Як правило, перевірки об’єктів, що будуються, проводяться

у дні авторського нагляду проектної організації спільно із представниками інших органів державного нагляду. Перевірки великих будівель переважно проводяться бригадним методом.

За виявленими порушеннями протипожежних вимог норм проектування у проектах, проектній і генпідрядній будівельній організаціям направляється припис. При відхиленнях від затвердженого проекту, допущених будівельниками під час будівництва об’єкта, припис направляється керівнику генпідрядної будівельної організації, а за необхідності — замовнику та проектній організації.

Заходи протипожежного захисту, передбачені проектом, включаються до припису Держпожнагляду тільки в разі їх невиконання під час будівництва.

У разі будівництва без позитивних висновків експертизи з пожежної безпеки чи за наявності порушень правил пожежної безпеки

, які створюють загрозу виникненню пожежі на об’єкті, що будується, а також відхилень від проекту чи протипожежних вимог норм проектування будівельно-монтажні роботи або експлуатація окремих апаратів, опалювальних пристроїв, ділянок електромереж припиняються в установленому порядку. У цих випадках за необхідності вноситься пропозиція щодо припинення фінансування будівельних робіт.

На об’єкти, що будуються,

з моменту надання технічних умов заводиться наглядова справа. На групу будівель, розташованих на загальному будівельному майданчику, а також при забудові будівлями за типовими проектами допускається вести одну наглядову справу.

У наглядовій справі на новобудову мають зберігатися

:

— контрольний лист;

— копія акта комісії за наміченою земельною ділянкою (трасою) під будівництво;

— технічні умови;

— копії експертних висновків;

— матеріали перевірок (за умови їх проведення);

— листування з питань протипожежного захисту об’єкта будівництва.

Після закінчення будівництва до наглядової справи мають додаватися матеріали щодо приймання в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта

. Наглядові справи на новобудови ведуться протягом усього строку будівництва, а після приймання в експлуатацію їх матеріали залучаються до наглядової справи на об’єкт, де зберігаються постійно.

 

Позапланові перевірки дотримання ліцензіатами ліцензійних умов

Порядок проведення перевірки

при здійсненні контролю за дотриманням ліцензіатами2 ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов’язаної з наданням послуг та виконанням робіт протипожежного призначення, викладено в розділі 5 Порядку № 526.

2

Ліцензіат — суб’єкт господарювання, який одержав ліцензію на провадження певного вигляду господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню (п.п. 1.12 Інструкції № 59).

Діяльність, пов’язана із наданням послуг і виконанням робіт протипожежного призначення, включає:

— проектування, монтування, технічне обслуговування засобів протипожежного захисту і систем опалювання, оцінку протипожежного стану об’єктів;

— проведення випробувань на пожежну небезпеку речовин, матеріалів, будівельних конструкцій, виробів і обладнання, а також пожежної техніки, пожежно-технічного озброєння, продукції протипожежного призначення на відповідність до встановлених вимог.

Органом ліцензування діяльності протипожежного призначення згідно з

п. 30 Переліку органів ліцензування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.11.2000 р. № 1698, є Державний департамент пожежної безпеки МНС. Саме він, а також територіальні органи Держпожнагляду в Автономній республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі — територіальні органи ліцензування) і здійснюють контроль за дотриманням ліцензіатами Ліцензійних умов проведення зазначених вище видів господарської діяльності шляхом проведення планових і позапланових перевірок (п.п 3.5.5 Інструкції № 59).

Посадові особи органів Держпожнагляду при виявленні в ході перевірок об’єктів, а також при прийманні в експлуатацію виконаних робіт з монтування систем протипожежного захисту та вогнезахисної обробки порушень Ліцензійних умов і фактів провадження господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню, без наявної ліцензії мають

протягом 10 робочих днів надати до відповідного територіального органу ліцензування діяльності протипожежного призначення інформацію про ці порушення.

 

Застосування запобіжних заходів

Запобіжними засобами

вважаються заходи, направлені на забезпечення пожежної безпеки шляхом припинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих ділянок, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, опалювальних приладів, ділянок електричної мережі, проведення пожежонебезпечних робіт та дії виданих дозволів на право проведення таких робіт, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем і засобів протипожежного захисту, випуску та застосування проектів, проведення будівельно-монтажних робіт (п. 2 Інструкції № 130).

Порядок і умови застосування органами державного пожежного нагляду запобіжних заходів, порядок оформлення матеріалів при застосуванні таких заходів, права посадових осіб органів Держпожнагляду, обов’язки керівників (власників) об’єктів при застосуванні запобіжних заходів, порядок та умови їх застосування, а також здійснення контролю за дотриманням законності в цій сфері діяльності встановлено

Інструкцією № 130.

У разі

порушення правил пожежної безпеки, що створює загрозу виникнення пожежі чи перешкоджає її гасінню, евакуації людей, у разі випуску пожежонебезпечної продукції, систем і засобів протипожежного захисту з відхиленням від стандартів чи технічних умов або в разі їх відсутності, а також у разі виявлення порушень протипожежних вимог, передбачених стандартами, нормами та правилами, при проектуванні (вибірково), будівництві, реконструкції, розширенні чи технічному переоснащенні до їх усунення, уповноваженими на те посадовими особами органів Держпожнагляду застосовуються запобіжні заходи.

Головний державний інспектор України з пожежного нагляду, його перший заступник і заступники, старші державні та державні інспектори з пожежного нагляду України, головні державні інспектори з пожежного нагляду Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя і їх заступники, державні інспектори з пожежного нагляду територіальних органів Держпожнагляду

мають право припиняти:

— роботу підприємств, окремих виробництв, виробничих ділянок;

— експлуатацію будівель, споруд, окремих приміщень;

— роботу агрегатів, експлуатацію опалювальних приладів і ділянок електричної мережі;

— випуск і реалізацію пожежонебезпечної продукції, систем і засобів протипожежного захисту;

— проведення пожежонебезпечних робіт, дію виданих дозволів на право проведення таких робіт;

— випуск і застосування проектів;

— будівництво, реконструкцію, технічне переоснащення об’єктів виробничого та іншого призначення;

— проведення будівельно-монтажних робіт.

Вони також мають право

вносити пропозиції про припинення фінансування будівельно-монтажних робіт у разі виявлення порушень протипожежних вимог, відсутності позитивних результатів експертизи (перевірки) проектної та іншої документації на відповідність до нормативних актів з пожежної безпеки органів Держпожнагляду.

Припиненням

вважається захід, що застосовується на підставі мотивованого письмового рішення уповноваженої посадової особи органу Держпожнагляду, який робить неможливою подальшу роботу підприємств, виробничих ділянок, агрегатів, приміщень, опалювальних установок, ділянок електричної мережі, випуск і реалізацію протипожежної продукції, систем і засобів протипожежного захисту проведення пожежонебезпечних робіт і дію виданих дозволів на право проведення таких робіт, виконань проектів будівництва, а також проведення будівельно-монтажних робіт до повного усунення порушень.

Головні державні інспектори з пожежного нагляду міст, районів, районів у містах, селищ міського типа, підрозділів пожежної охорони на договірних умовах мають такі самі права, але тільки за письмовим розпорядженням територіального органу Держпожнагляду (у кожному окремому випадку).

Вони також мають право самостійно припиняти

:

— проведення будівельно-монтажних робіт, нагляд за якими здійснюють місцеві органи Держпожнагляду;

— роботу (експлуатацію) окремих приміщень, агрегатів, опалювальних приладів, ділянок електричної мережі, проведення пожежонебезпечних робіт і дію виданих дозволів на право проведення таких робіт.

Постанова складається у двох примірниках. Перший вручається керівнику (власнику) об’єкта, на якому застосовується запобіжний захід

, чи уповноваженій ним особі для усунення недоліків, а другий залишається в органі, що виніс постанову про застосування запобіжних заходів. За необхідності копія постанови для інформації направляється до зацікавлених відомств, організацій, центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування чи прокуратури, про що в ній додатково зазначається.

Постанова діє до повного усунення всіх зазначених у ній порушень правил пожежної безпеки

.

При застосуванні запобіжних заходів на об’єктах будівництва

постанова вручається (направляється) замовнику та виробнику робіт генеральної підрядної організації. У такому разі копія постанови в обов’язковому порядку надається керівникові субпідрядної організації (якщо така є) та відповідному органу (якщо такий є) для ухвалення рішення про припинення фінансування проектних, будівельних робіт, реконструкції, розширення, технічного переоснащення чи капітального ремонту підприємств, будівель, споруд та інших об’єктів.

При врученні постанови

керівнику (власнику) об’єкта чи уповноваженій ним особі роз’яснюються порядок і строк оскарження постанови, порядок та умови припинення її виконання чи припинення дії, а також відповідальність за її невиконання, що завіряється їх підписом при отриманні постанови.

У разі відмови керівника (власника) об’єкта

чи уповноваженої ним особи від підписання постанови, а також у разі значної віддаленості об’єкта, на якому застосовується запобіжний захід, від органу, що виносив її, постанова в день її винесення направляється поштою на адресу підприємства , установи та організації рекомендованим листом із повідомленням про вручення, а на іншому примірнику постанови, що залишається в органі Держпожнагляду, проставляється відповідний вихідний номер і дата направлення.

Питання, пов’язані з виконанням постанови про застосування запобіжних заходів на відповідному об’єкті, вирішуються особою, яка її винесла.

Рішення за ними є обов’язковими для керівників (власників) об’єктів, посадових осіб, а також громадян.

Постанова про застосування запобіжних заходів підлягає виконанню шляхом опечатування, опломбування, знеструмлення (якщо це можливо) з дати набуття нею чинності

.

У разі виявлення при проведенні пожежно-технічних обстежень (перевірок) об’єктів

різних форм власності наявної загрози з виникнення пожежі посадова особа органу Держпожнагляду може приймати рішення про припинення роботи виробничої ділянки, агрегату, проведення пожежонебезпечних робіт чи дії виданих дозволів на право проведення таких робіт, заборону експлуатації окремого приміщення, опалювального приладу та ділянки електромережі безпосередньо на місці виявлення порушень. У такому разі постанова виконується негайно після винесення та вручається керівнику (власнику) об’єкта чи уповноваженій ним особі під підпис.

Припинення чи заборона роботи підприємства

, окремого виробництва, експлуатації будівель, споруд, випуску пожежонебезпечної продукції, систем і засобів протипожежного призначення шляхом знеструмлення може здійснюватися у присутності фахівця служби енергонагляду району (міста), а відключення виробничих ділянок, агрегатів, опалювальних приладів, ділянок електромережі — у присутності енергетика (електрика) відповідного об’єкта, на якому застосовується запобіжний захід.

У разі звернення керівника (власника) об’єкта, на якому застосовано запобіжний захід

, про необхідність проведення робіт з усунення протипожежних заходів, посадовою особою Держпожнагляду, яка винесла постанову, чи іншою посадовою особою органу Держпожнагляду, уповноваженою приймати відповідні рішення, розглядається можливість припинення виконання постанови.

Рішення про припинення виконання постанови приймається на підставі матеріалів (гарантійні листи, плани усунення недоліків із конкретними строками та виконавцями, проектно-кошторисна документація, договори на виконання протипожежних робіт, розрахунки з оплати на виконання робіт тощо), що підтверджують намір усунути протипожежні заходи, зазначені в постанові.

Про прийняте рішення щодо припинення виконання постанови посадова особа Держпожнагляду в п’ятиденний строк повідомляє керівника (власника) об’єкта

, якому, крім цього, роз’яснюються порядок та умови подальшого виконання чи припинення дії постанови.

Рішення про припинення виконання постанови видається тільки для усунення протипожежних недоліків, а не на право роботи (експлуатації)

.

Рішення про можливість припинення дії постанови на відповідному об’єкті приймається посадовою особою органу Держпожнагляду, яка її виносила

, чи іншою посадовою особою органу Держпожнагляду, уповноваженою приймати відповідні рішення, тільки за умови усунення всіх порушень установлених законодавством вимог пожежної безпеки на підставі зібраних матеріалів, про що робиться відмітка в постанові та в журналі обліку постанов про застосування запобіжних заходів.

У разі неусунення всіх порушень установлених законодавством вимог пожежної безпеки на відповідному об’єкті посадова особа органу Держпожнагляду має право відмовити у припиненні дії постанови.

Про прийняте рішення керівник (власник) об’єкта письмово повідомляється в п’ятиденний строк

.

Ненадходження звернення керівника (власника) об’єкта щодо необхідності проведення робіт із усунення протипожежних заходів протягом місяця з дати застосування запобіжних заходів, є підставою для перевірки.

 

Оскарження рішень Держпожнагляду

Почнемо з того, що

ч. 7 ст. 19 ГК суб’єктам господарювання надано можливість оскарження в установленому законодавством порядку дій та рішень державних органів контролю та нагляду, а також їх посадових осіб, які проводили інспекцію та перевірку.

Відповідно до

абзацу другого п. 10 Положення № 508 розпорядження (приписи) пожежних інспекторів можуть бути оскаржені в органі чи в посадової особи Держпожнагляду вищого рівня в десятиденний строк із дня їх вручення. Про це саме зазначається і в Інструкції59.

А от стосовно

розгляду скарг і протестів у зв’язку із застосуванням запобіжних заходів слід знати, що постанова про застосування таких заходів може бути оскаржена у посадової особи органу Держпожнагляду вищого рівня чи в районному (міському) суді в п’ятиденний строк від дня її вручення. При цьому рішення суду є остаточним, за винятком випадків, передбачених законами України.

Постанова про застосування запобіжних заходів може бути також опротестована прокурором.

Скарга та протест на постанову розглядаються правомочними органами (посадовими особами) Держпожнагляду в десятиденний строк із дня їх надходження,

якщо іншого не встановлено законами України.

Подання скарги не припиняє виконання постанови

.

Орган (посадова особа) Держпожнагляду при розгляді скарги чи протесту на постанову перевіряє законність і обґрунтованість її винесення та приймає одне з таких рішень:

— залишає постанову без змін, а скаргу чи протест — без задоволення;

— скасовує постанову.

Якщо буде встановлено, що постанову про застосування запобіжних заходів на відповідному об’єкті винесено посадовою особою органу Держпожнагляду, який не має повноважень на її винесення, то така постанова скасовується

.

Скасувати постанову про застосування запобіжних заходів може тільки вища посадова особа органу Держпожнагляду (за принципом територіальності органу Держпожнагляду).

Копія рішення щодо скарги чи протесту на постанову протягом трьох діб направляється керівнику (власнику) об’єкта

, на якому застосовувався запобіжний захід. Про результати розгляду протесту повідомляється прокурору.

Згідно зі

ст. 288 КпАП при непогодженні із прийнятим рішенням у справі про адміністративне правопорушення особа, стосовно якої його винесено, може подати скаргу до органу державного пожежного нагляду вищого рівня (посадовій особі вищого рівня) або до суду. Скарга подається протягом десяти днів із дня винесення постанови.

Подання

в установлений строк скарги припиняє виконання постанови до розгляду скарги та прийняття за нею рішення. Подання прокурором протесту припиняє виконання постанови до розгляду протесту. Скарга та протест на постанову розглядаються в десятиденний строк із дня їх надходження.

Згідно зі

ст. 293 КпАП орган державного пожежного нагляду (посадова особа) при розгляді скарги чи протесту на постанову про адміністративне правопорушення перевіряє дотримання вимог законодавства про адміністративні правопорушення та обґрунтованість її винесення і приймає одне з таких рішень:

1) залишає постанову без змін, а скаргу чи протест — без задоволення;

2) скасовує постанову та направляє справу на новий розгляд;

3) скасовує постанову та закриває справу;

4) змінює міру стягнення в межах, передбачених нормативним актом про відповідальність за адміністративне правопорушення, із тим, однак, щоб стягнення не було посилено.

Копія рішення щодо скарги

(протесту) протягом трьох днів направляється особі, стосовно якої його винесено. Про результати розгляду протесту повідомляється прокурору в такий самий строк.

При непогодженні з прийнятим органом державного пожежного нагляду

(посадовою особою) рішенням щодо скарги, його може бути опротестовано прокурором. Протест на рішення щодо скарги виноситься на розгляд до органу вищого рівня (посадової особи вищого рівня) стосовно органу (посадової особи), що прийняв рішення за скаргою.

Згідно зі

ст. 296 КпАП скасування постанови із закриттям справи про адміністративне правопорушення тягне за собою повернення стягнутих грошових сум, що здійснюється в порядку, установленому законом.

 

Відповідальність за порушення правил пожежної безпеки

Заходи відповідальності, передбачені чинним законодавством за порушення вимог пожежної безпеки, наведено в таблиці:

 


з/п

Вид порушення

Хто притягується до відповідальності

Санкція

Нормативний акт

1

2

3

4

5

Адміністративно-господарські санкції

1

Порушення вимог пожежної безпеки, невиконання приписів посадових осіб органів пожежного нагляду

Підприємства, установи, організації

Максимальний розмір штрафу не може перевищувати 2 % місячного фонду заробітної плати підприємства, установи, організації

Ст. 35 Закону № 3745

Несплата штрафу протягом місяця тягне нарахування на суму штрафу пені в розмірі 2 % за кожен день прострочення. Штраф розраховується виходячи з фактичного фонду заробітної плати підприємства за місяць, що передує місяцю, у якому було прийнято рішення про накладення штрафу (постанова КМУ «Про забезпечення реалізації статті 35 Закону України «Про пожежну безпеку» від 22.09.98 р. № 1496).

2

Порушення правил пожежної безпеки, що створює загрозу виникнення пожежі чи перешкоджає її гасінню, евакуації людей, а також випуск пожежонебезпечної продукції, систем і засобів протипожежного захисту із відхиленням від стандартів чи технічних умов або в разі їх відсутності

Юрособи та фізособи-підприємці

Припинення чи заборона роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих ділянок, агрегатів, експлуатації споруд, будівель, окремих приміщень, огрівальних приладів, ділянок електричної мережі, проведення пожежонебезпечних робіт, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем і засобів протипожежного захисту, дії виданих дозволів на право проведення робіт

П.п. 2 ч. 7 ст. 7 Закону № 3745

Адміністративні санкції

3

Порушення встановлених законодавством вимог пожежної безпеки, а також використання пожежної техніки та засобів пожежогасіння не за призначенням

Посадові особи

Штраф від 2 до 10 нмдг
(від 34 до 170 грн.)

Ст. 175 КпАП

4

Невиконання приписів і постанов посадових осіб органів Держпожнагляду чи створення перешкод у їх діяльності

Посадові особи

Штраф у розмірі від 2 до 10 нмдг (від 34 до 170 грн.)

Ст. 1888 КпАП

Згідно зі ст. 223 КпАП від імені органів державного пожежного нагляду розглядати справи про адміністративні правопорушення та застосовувати адміністративні стягнення мають право:
1) головні держінспектори з пожежного нагляду центрального та територіальних органів та їх заступники — штраф на посадових осіб до 10 нмдг (до 170 грн.);

2) старші держінспектори з пожежного нагляду — штраф на посадових осіб до 9 нмдг (до 153 грн.);

3) головні держінспектори з пожежного нагляду місцевих органів державного пожежного нагляду, держінспектори центрального та територіальних органів державного пожежного нагляду — штраф на посадових осіб до 8 нмдг (до 136 грн.);

4) держінспектори з пожежного нагляду — штраф на посадових осіб до 6 нмдг (до 102 грн.).

Кримінальна відповідальність

5

Порушення встановлених законодавством вимог пожежної безпеки, якщо воно призвело до виникнення пожежі, якою було причинено шкоду здоров'ю людей чи майновий збиток у великому розмірі

Фізособи

Штраф від 50 до 120 нмдг (від 850 до 2040 грн.) чи виправні роботи на строк до 2 років або обмеження свободи на строк до 3 років

Ч. 1 ст. 270 ККУ

Порушення встановлених законодавством вимог пожежної безпеки, якщо воно спричинило загибель людей, майновий збиток в особливо великому розмірі чи інші тяжкі наслідки

Позбавлення волі на строк від 3 до 8 років

Ч. 2 ст. 270 ККУ

Нагадаємо, що з положень п. 5 підрозд. 1 розд. ХХ ПКУ випливає, що для кваліфікації злочинів у кримінальному законодавстві сума нмдг встановлюється на рівні податкової соціальної пільги (у 2011 році — 470,50 грн.). У свою чергу, згідно зі ст. 270 ККУ майновий збиток вважається заподіяним у великому розмірі, якщо прямі збитки становлять суму, що у 300 і більше разів перевищує нмдг (у 2011 році — 141150 грн.). Майновий збиток вважається заподіяним в особливо великому розмірі, якщо прямі збитки становлять суму, що у 1000 і більше разів перевищує нмдг (у 2011 році — 470500 грн.).

 

Висновки

1. Суб’єкти господарювання можуть зіткнутися із працівниками органів пожежного нагляду при:

— проведенні

планових, позапланових перевірок при здійсненні контролю за виконанням вимог законодавства з питань пожежної безпеки;

— здійсненні

контролю за дотриманням ліцензійних умов провадження господарської діяльності, пов’язаної з наданням послуг і виконанням робіт протипожежного призначення;

отриманні документів дозвільного характеру (у тому числі дозволу на початок робіт, необхідність якого визначено ст. 10 Закону № 3745);

проведенні експертизи протипожежного стану об’єктів, проектно-кошторисної документації з пожежної безпеки, іншої документації та в деяких інших випадках.

2. Якщо до вас прийшли перевіряючі з Держпожнагляду, ви маєте повне право вимагати від них:

посвідчення на право перевірки;

службові посвідчення учасників перевірки.

Якщо ці документи (чи один з них) не будуть пред’явлені, ви маєте повне право

не допускати перевіряючих до проведення перевірки.

3. Допускається вручення припису на право перевірки орендодавцю об’єкта для повідомлення орендарів.

4. Щоб з’ясувати,

як часто органи пожежного нагляду можуть приходити на підприємство з плановою перевіркою, потрібно визначитися, до якої групи прийнятого ризику належить об’єкт, що перевіряється.

5. Якщо

позапланова перевірка проводиться унаслідок контролю за виконанням приписів органів пожежного нагляду, то частота її проведення не може перевищувати одного разу на рік.

6.

Позапланові перевірки суб’єктів господарювання не проводяться за умови укладення договорів добровільного страхування відповідальності перед третіми особами.

7.

За результатами планових перевірок видається письмовий припис на усунення порушень вимог пожежної безпеки. У тому окремому випадку, коли при перевірці органи пожежного нагляду не знайдуть порушень і, відповідно, їм нічого буде наказувати, замість припису складається довідка з підписами обох сторін у двох примірниках, один з яких вручається керівнику, а другий — підшивається до наглядової справи.

8.

Проведення органами Держпожнагляду оцінки (експертизи) протипожежного стану об’єкта прирівнюється до планової перевірки із врученням керівнику об’єкта експертного висновку протипожежного стану об’єкта.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі