Теми статей
Обрати теми

Щодо віднесення окремих об'єктів соціальної сфери до об'єктів реконструкції та капітального ремонту

Редакція ББ
Лист від 08.08.2012 р. № 7/17-12928

Щодо віднесення окремих об’єктів соціальної сфери до об’єктів реконструкції та капітального ремонту

Лист Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 08.08.2012 р. № 7/17-12928

 

На численні звернення учасників будівництва до Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України щодо віднесення окремих об’єктів соціальної сфери до об’єктів реконструкції та капітального ремонту Мінрегіон роз’яснює.

За визначенням, наведеним у державних будівельних нормах ДБН А.2.2-3-2012 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», реконструкція перебудова введених в експлуатацію в установленому порядку об’єктів будівництва, яка передбачає удосконалення виробництва, підвищення його техніко-економічного рівня та якості продукції, що виготовляється, поліпшення умов експлуатації та проживання, якості послуг, зміну основних техніко-економічних показників (кількість продукції, потужність, функціональне призначення, геометричні розміри тощо).

Реконструкція передбачає збереження елементів несучих і огороджувальних конструкцій та призупинення на час виконання робіт експлуатації об’єкта в цілому або його частин (за умови їх автономності).

Капітальний ремонт — сукупність робіт, які передбачають втручання у несучі конструктивні системи при заміні або відновленні конструкцій, інженерних систем та обладнання введених в експлуатацію в установленому порядку об’єктів будівництва без зміни їх функціонального призначення та зовнішніх геометричних розмірів у зв’язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням, поліпшення експлуатаційних показників, а також благоустрій території.

Капітальний ремонт передбачає призупинення на час виконання робіт експлуатації об’єкта в цілому або його частин (за умови їх автономності).

Аналізуючи статистичні дані, слід зазначити, що більшість об’єктів соціальної сфери, які першочергово потребують проведення капітального ремонту, — це заклади освіти, установи охорони здоров’я, соціального забезпечення, спортивні та фізкультурно-оздоровчі установи, установи культури й мистецтва. Роботи з капітального ремонту на об’єктах соціальної сфери у більшості випадків передбачають заміну покрівлі, вікон, дверей, утеплення (або гідроізоляцію) фасадів.

Стосовно класифікації зазначених робіт з урахуванням визначення понять слід враховувати наступне. Роботи по заміні покрівлі, вікон, дверей, утеплення (або гідроізоляції) фасадів не передбачають перебудови введених в експлуатацію об’єктів будівництва, зміну їх функціонального призначення або геометричних розмірів. Отже, такі роботи можуть бути класифіковані як капітальний ремонт.

Важливо зазначити, що нормативно-правова база не містить норм щодо недопустимості зміни техніко-економічних показників об’єкта при капітальному ремонті. Так, наприклад, при виконанні робіт з утеплення фасаду змінюється показник енергоефективності, який державними будівельними нормами ДБН А.2.2-3-2012 віднесений до техніко-економічних показників. Натомість показник енергоефективності в тому числі можна віднести до одного з експлуатаційних показників, поліпшення якого передбачається при капітальному ремонті. Аналогічним чином класифікуються роботи із заміни вікон, дверей, покрівлі.

У разі, коли планується зміна геометричних параметрів об’єкта, такі роботи слід кваліфікувати як реконструкцію. Особливо зазначене стосується збільшення геометричних розмірів об’єкта у плані, оскільки може впливати на прилеглі території та об’єкти. За таких умов замовник робіт з реконструкції повинен отримати у встановленому порядку містобудівні умови та обмеження.

Враховуючи викладене, виходячи з термінологічних визначень та з урахуванням характеру робіт, що планується виконувати, замовник разом з проектною організацією визначають вид будівництва.

Окремо вважаємо за доцільне звернути увагу на оформлення документації на виконання будівельних робіт з капітального ремонту на об’єктах 4 або 5 категорії складності.

У разі, коли роботи з капітального ремонту не передбачають втручання у несучі конструктивні системи, їх можливо виконувати після реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт у державній архітектурно-будівельній інспекції та вводити в експлуатацію за декларативним принципом.

У іншому випадку слід отримувати у державній архітектурно-будівельній інспекції дозвіл на виконання будівельних робіт.

Реєстрація декларації та отримання дозволу на виконання будівельних робіт відбувається у порядку, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011 р. № 466 «Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт».

 

Заступник Міністра Д. Ісаєнко

 

КОМЕНТАР

 

Отже, у своєму Мінрегіон перш за все роз’яснює, що для віднесення об’єкта соціальної сфери до об’єктів реконструкції чи капітального ремонту необхідно визначитися з характером робіт, що планується виконувати. Це, зокрема, мають робити замовник та проектна організація. Крім того, потрібно виходити з визначень понять «капітальний ремонт» та «реконструкція», що наведені у .

Ми не будемо надавати в нашому коментарі ці визначення, аби не дублювати зміст . Лише зазначимо: щоб з’ясувати, до яких саме будівельних робіт належать ті чи інші роботи, необхідно уважно ознайомитися з .

Слід також віддати належне Мінрегіону, який зауважив у листі на тому, що у разі проведення реконструкції шляхом збільшення геометричних розмірів об’єкта замовник робіт повинен отримати у встановленому порядку містобудівні умови та обмеження.

У свою чергу нагадаємо, що . Крім того, затверджено Самеознайомившись з цим можна дійти висновку, що проведення реконструкції шляхом збільшення геометричних розмірів об’єкта вимагає отримання містобудівних умов та обмежень. Так, зокрема, у зазначається, що не вимагає отримання містобудівних умов та обмежень реконструкція житлових та нежитлових приміщень (до яких належать у більшості своїй і об’єкти соціальної сфери) без зміни їх зовнішньої конфігурації, улаштування в існуючих житлових будинках, адміністративно-побутових будівлях підприємств та громадських будівлях вбудованих приміщень громадського призначення. Збільшення ж геометричних розмірів об’єкта є зміною зовнішньої конфігурації, що виключає можливість проведення таких робіт (реконструкції) без отримання містобудівних умов та обмежень.

Також Мінрегіон виокремив у листі питання щодо оформлення документації на виконання будівельних робіт з капітального ремонту на об’єктах IV і V категорій складності.

Нагадаємо, за загальним правилом  замовник має право виконувати будівельні роботи (до яких зараховується і капітальний ремонт) щодо об’єктів будівництва, що належать до IV і V категорій складності після видачі замовнику відповідною інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт.

Разом з тим, у  уточнюється, що у разі коли роботи з капітального ремонту не передбачають втручання у несучі конструктивні системи, їх можливо виконувати після реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт у державній архітектурно-будівельній інспекції та вводити в експлуатацію за декларативним принципом.

В іншому випадку слід отримувати у державній архітектурно-будівельній інспекції дозвіл на виконання будівельних робіт.

 

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі