8 помилок, яких краще уникати самозайнятим

25.10.2021
Безстрокова акція
93

img 1

Фото Alizée Baudez на Unsplash

 

Якщо ви працюєте з 9 до 5, то малоймовірно, що можете собі дозволити купити, наприклад яхту. Звісно, виключення існують, але їх обмаль. Перевагою є не лише розкіш, адже самозайнятість дозволяє вам також керувати своїм часом, розвитком своєї кар'єри та отримувати різноманітний досвід. Проте це лише одна сторона медалі. Зворотний бік рясніє пастками, подолання яких вимагає рішучості й підготовки.

Уроки, які ви засвоїте, розпочавши самостійну роботу, можуть бути дуже складними й виснажливими. Помилки й невдачі є частиною гри. Вони допоможуть вам отримати нові знання, набратися досвіду й розвинути кмітливість, які необхідні для досягнення успіху. Однак ви не можете дозволити собі робити помилки, яких можна було уникнути. Саме про них ми зараз розповімо.

 

1. Недооцінення вашого часу шляхом погодинної оплати

Підрахувати, скільки ви повинні отримувати за свій час, може бути дуже непросто, особливо коли ви тільки починаєте. Тож спершу переконайтеся, що ви врахували можливі витрати, як-от податки, вартість доставки й орендну плату. Потім зважте можливість наймання професіонала або проконсультуйтеся з досвідченішим власником бізнесу.

Більше того, часто доцільніше отримувати оплату за виконання конкретного об’єму роботи, а не погодинно. Якщо ви добре розбираєтеся в тому, що робите, і швидко закінчите, то зможете перейти до наступного завдання без спокуси розтягнути роботу над проєктом.

 

2. Нездатність відстежувати свої доходи й витрати

Багато хто не слідкує за своїм грошовим потоком, особливо у разі ведення малого бізнесу, що базується на їхніх захопленнях. Адже нащо вести облік хобі, правда? Насправді, це не так — завжди краще якомога швидше навчитися основам бухгалтерського обліку, особливо, якщо ви бажаєте стати успішним підприємцем.

Занотовуйте свої витрати чи прибутки відразу — краще відмовитися від звички записувати окремі дані на різноманітних клаптиках паперу, сподіваючись потім це все зібрати докупи. Спробуйте завести таблицю чи, що навіть краще, скористайтеся спеціальним бухгалтерським програмним забезпеченням. Воно також знадобиться при розрахунку своїх податків. До речі, про податки…

 

3. Помилки в розрахунку та сплаті податків

Сезон подачі податкових декларацій не подобається нікому. Навіть якщо ви фрілансер, вам прийдеться зареєструвати свій бізнес. Потім було б добре знати, яку ставку податків вам прийдеться платити, щоб одразу ж відкладати необхідну суму.

Якщо ви з фінансами не дуже дружите, краще знайдіть собі бухгалтера, який робитиме цю роботу за вас. У вас може просто не бути часу на вивчення особливостей оподаткування у вашому регіоні, тоді як експерт у цій справі зможе швидко оформити для вас потрібну документацію. На додачу, вони можуть вас навчити самостійно подавати декларації.

 

4. Небажання просити про допомогу

Ви повинні знати, коли слід звернутися по допомогу, і бути готовими діяти відповідно. Якщо робити все самостійно, то рідко коли вдасться уникнути труднощів, утоми чи самотності. Якщо ви бажаєте досягнути успіху, вам знадобиться система підтримки, яка складатиметься з наставників, колег та інших експертів.

Вони вас не шукатимуть, тож вам доведеться знайти їх. Ви також повинні розуміти, коли слід звертатися по допомогу. Не буде зайвим оточити себе людьми, які вас стимулюють, але ніколи не уникайте критики – таким чином ви можете побачити те, чого самі б ви ніколи не помітили.

 

5. Праця без відпочинку

Самозайняті особи мають практично все навантаження на своїх плечах. Якщо бажаєте досягти успіху — працювати багато маєте лише ви. Але це не означає, що ви не маєте права на відпочинок. Навпаки, надвисокі рівні стресу можуть знизити вашу працездатність і знівелювати ефект від надмірної праці. 

Оберіть дні, коли ви є максимально продуктивні та спробуйте їх правильно використовувати. Наприклад, обов'язково робіть паузи й не обідайте за робочим столом. Такі перерви допоможуть вам запобігти розвитку професійного вигорання й підвищать продуктивність. 

Під час перерви не відповідайте на повідомлення. Це правило стосується і сповіщень із соцмереж, які теж можуть затягнути вас у хвилю прокрастинації.

Краще займіться чимось цікавим, навіть якщо це мусить бути в приміщенні. Наприклад, подивіться серію улюбленого серіалу — це буде кращим варіантом, ніж проводити час за азартними іграми онлайн. Насамкінець, не забувайте і про відпустку.

 

6. Поганий тайм-менеджмент

Більшість людей влаштовано так, щоб найкраще працювати під наглядом. Саме тому часто доводиться чути, що найкраще ми працюємо під тиском. Отже, що відбувається, коли ви самі собі шеф? Ви матимете більше гнучкості, але це також означає, що вам потрібно себе стимулювати самостійно.

Виділяйте час для роботи і час для дому, та строго дотримуйтеся свого графіка. Обов'язково встановіть чіткі межі і обмеження. Наприклад, не відповідайте на електронні листи й дзвінки в позаробочий час. І найголовніше, не жертвуйте своїм бізнесом заради відвідування заходів, не пов'язаних з роботою, тільки тому, що ваш начальник – це ви.

 

7. Непрофесійна презентація

Професійна презентація дуже важлива для привернення клієнтів, незалежно від того, наскільки хорошим є ваш продукт. При кожній зустрічі з клієнтом вони оцінюватимуть вас не тільки на свідомому рівні, а й на підсвідомому. Обов’язковими атрибутами професійного вигляду є:

  • Робоча електронна адреса з інформативним підписом
  • Активні сторінки (канали) в соціальних мережах
  • Робочий номер телефону
  • Робочий вебсайт
  • Офіс

 

8. Надмірна залежність від конкретного клієнта

Ця проблема особливо небезпечна для фрілансерів, які можуть втрачати клієнтів без попереднього попередження або достатнього часу для підготовки. Наприклад, коли клієнт іде з бізнесу або раптово скорочує бюджет, це впливає на послуги, які ви надаєте. Якщо у вас немає резервних заходів, до яких би можна було вдатися, успіхи вашого бізнесу можуть різко піти вниз.

Також не слід автоматично очікувати дотримання контракту, особливо при роботі з великими корпораціями. Розірвати угоду для них не складе проблеми. Однак побудова міцних відносин з ними може захистити ваше майбутнє. Ви також повинні проявляти обережність, якщо маєте справу з контрактами, які вимагають великого обсягу роботи для одного клієнта. Вжийте заходів для забезпечення фінансової безпеки цього варіанту — наприклад, попросіть повну або часткову оплату при підписанні контракту.

 

Висновок

Якщо ви сам собі начальник, ви матимете більшу гнучкість робочого часу, але це також тягне за собою підвищену відповідальність. Коли ви працюєте на себе, все залежить від вас. Ви повинні бути дисциплінованими, створити розпорядок дня, строго його дотримуватися і ніколи не переставати вчитися. Не забувайте також просити про допомогу, коли ви на чомусь застрягли й не можете зрушити з місця.

 

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі