Темы статей
Выбрать темы

Що НЕ потрапить до Неприбуткового звіту?

Матвеева Виктория, эксперт журнала «Бюджетная бухгалтерия»
Чи всі надходження коштів та майна, а також їх перерахування (передача), мають знайти своє відображення в Неприбутковому звіті? Виявляється, що ні. Яких саме надходжень та видатків це стосується та з чим це пов’язано? Читайте у нашому матеріалі.

Як ви знаєте, спеціального порядку заповнення Неприбуткового звіту не існує. Втім, є неформальні правила відображення інформації про доходи та видатки в Неприбутковому звіті, яких слід дотримуватися бюджетним установам.

Правило 1. Доходи = надходження загального фонду + надходження спецфонду

Розпорядники бюджетних коштів мають право провадити діяльність виключно в межах бюджетних асигнувань, затверджених кошторисами. При цьому такі надходження складаються з доходів загального та спеціального фондів.

Відповідно інформацію про такі надходження установи зазначають в ряд. 1.1 та 1.3 Неприбуткового звіту.

Проте з цього правила є винятки. Так, часом бюджетні установи отримують надходження (кошти або майно), які не є їх доходами. Закономірно, установи не мають права залишити їх у своєму розпорядженні.

Та головне — установи не передбачають такі надходження у своїх кошторисах.

З огляду на це, інформацію про такі надходження не відображають у звітах про надходження і використання коштів загального фонду (ф. № 2д, № 2м) та про надходження і використання коштів спеціального фонду (ф. № 4д, № 4м). І звісно ж, такі надходження не показуємо в Неприбутковому звіті. Які саме операції ми маємо на увазі, пояснимо далі.

Правило 2. Витрати = видатки, передбачені кошторисом

Аналогічного правила бюджетні установи дотримуються й щодо здійснення видатків. Розпорядники бюджетних коштів мають право брати бюджетні зобов’язання та здійснювати платежі в межах бюджетних асигнувань, передбачених кошторисами.

При цьому інформацію про такі видатки установи зазначають в ряд. 2.1 та 2.2 Неприбуткового звіту.

Втім, є операції (платежі), які розпорядники здійснюють, але вони не передбачені кошторисом. Наприклад, згадку про такі операції містить п. 12 розд. I Порядку складання бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, звітності фондами загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування, затвердженого наказом Мінфіну від 24.01.2012 № 44. За таких обставин перерахування коштів не є видатками установи.

Вочевидь, такі операції у бюджетній звітності не відображаються. Зазначені кошти проходять через рахунки установи «транзитом». Відповідно, й до Неприбуткового звіту вони потрапити не повинні.

Чому не місце у Звіті?

Розглянемо найпоширеніші операції щодо надходження та перерахування коштів, передачі майна, які бюджетні установи не відображають у Неприбутковому звіті.

1. Отримані та виплачені лікарняні за рахунок фонду та «чорнобильські» виплати. Такі виплати не є видатками бюджетних установ. Бюджетні установи їх не планують у своїх кошторисах (ані за загальним, ані за спеціальним фондами).

2. Штрафні санкції (штрафи, пеня), отримані за невиконання умов договору. Такі надходження не є ані доходами, ані видатками установи. Тому вони пройдуть через рахунок установи «транзитом» і потраплять прямісінько до бюджету. Про відображення в бухобліку таких надходжень читайте у матеріалі «Надійшла пеня від контрагента: облік та подальша доля платежу» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2022, № 3).

3. Кошти, отримані від продажу нерухомого майна. Такі суми установа також має перерахувати до бюджету в повному обсязі.

4. Майно, яке отримане за операціями з внутрішнього переміщення в межах одного органу управління, в межах одного бюджету. При отриманні такого майна жодних змін у складі доходів чи витрат для установи-отримувача не відбувається.

5. Забезпечення тендерної пропозиції, забезпечення виконання договору про закупівлю, які розпорядники коштів — замовники отримують у тимчасове розпорядження. Такі кошти установа не залишає у своєму розпорядженні. Їх повертають учаснику-переможцю закупівлі при виникненні відповідних умов або перераховують в дохід відповідного бюджету. Більше про такі надходження — в матеріалі «Тендерне забезпечення: умови надання, обліку, повернення учаснику або перерахування до бюджету» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2020, № 33).

6. Забезпечувальний депозит при оренді. Детально про умови сплати забезпечувального депозиту, а також щодо його збереження та повернення див. у матеріалі «Забезпечувальний депозит при оренді: що за платіж» // «Бюджетна бухгалтерія», 2021, № 6. Про порядок обліку та відображення у звітності цього платежу читайте у статті «Забезпечувальний депозит: що показуємо в обліку та звітності» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2021, № 7).

App
Скачайте наше мобильное приложение Factor

© Factor.Media, 1995 -
Все права защищены

Использование материалов без согласования с редакцией запрещено

Ознакомиться с договором-офертой

Присоединяйтесь
Адрес
г. Харьков, 61002, ул. Сумская, 106а
Мы принимаем
ic-privat ic-visa ic-visa

Мы используем cookie-файлы, чтобы сделать сайт максимально удобным для вас и анализировать использование наших продуктов и услуг, чтобы увеличить качество рекламных и маркетинговых активностей. Узнать больше о том, как мы используем эти файлы можно здесь.

Спасибо, что читаете нас Войдите и читайте дальше