Теми статей
Обрати теми

Що НЕ потрапить до Неприбуткового звіту?

Матвєєва Вікторія, експерт журналу «Бюджетна бухгалтерія»
Чи всі надходження коштів та майна, а також їх перерахування (передача), мають знайти своє відображення в Неприбутковому звіті? Виявляється, що ні. Яких саме надходжень та видатків це стосується та з чим це пов’язано? Читайте у нашому матеріалі.

Як ви знаєте, спеціального порядку заповнення Неприбуткового звіту не існує. Втім, є неформальні правила відображення інформації про доходи та видатки в Неприбутковому звіті, яких слід дотримуватися бюджетним установам.

Правило 1. Доходи = надходження загального фонду + надходження спецфонду

Розпорядники бюджетних коштів мають право провадити діяльність виключно в межах бюджетних асигнувань, затверджених кошторисами. При цьому такі надходження складаються з доходів загального та спеціального фондів.

Відповідно інформацію про такі надходження установи зазначають в ряд. 1.1 та 1.3 Неприбуткового звіту.

Проте з цього правила є винятки. Так, часом бюджетні установи отримують надходження (кошти або майно), які не є їх доходами. Закономірно, установи не мають права залишити їх у своєму розпорядженні.

Та головне — установи не передбачають такі надходження у своїх кошторисах.

З огляду на це, інформацію про такі надходження не відображають у звітах про надходження і використання коштів загального фонду (ф. № 2д, № 2м) та про надходження і використання коштів спеціального фонду (ф. № 4д, № 4м). І звісно ж, такі надходження не показуємо в Неприбутковому звіті. Які саме операції ми маємо на увазі, пояснимо далі.

Правило 2. Витрати = видатки, передбачені кошторисом

Аналогічного правила бюджетні установи дотримуються й щодо здійснення видатків. Розпорядники бюджетних коштів мають право брати бюджетні зобов’язання та здійснювати платежі в межах бюджетних асигнувань, передбачених кошторисами.

При цьому інформацію про такі видатки установи зазначають в ряд. 2.1 та 2.2 Неприбуткового звіту.

Втім, є операції (платежі), які розпорядники здійснюють, але вони не передбачені кошторисом. Наприклад, згадку про такі операції містить п. 12 розд. I Порядку складання бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, звітності фондами загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування, затвердженого наказом Мінфіну від 24.01.2012 № 44. За таких обставин перерахування коштів не є видатками установи.

Вочевидь, такі операції у бюджетній звітності не відображаються. Зазначені кошти проходять через рахунки установи «транзитом». Відповідно, й до Неприбуткового звіту вони потрапити не повинні.

Чому не місце у Звіті?

Розглянемо найпоширеніші операції щодо надходження та перерахування коштів, передачі майна, які бюджетні установи не відображають у Неприбутковому звіті.

1. Отримані та виплачені лікарняні за рахунок фонду та «чорнобильські» виплати. Такі виплати не є видатками бюджетних установ. Бюджетні установи їх не планують у своїх кошторисах (ані за загальним, ані за спеціальним фондами).

2. Штрафні санкції (штрафи, пеня), отримані за невиконання умов договору. Такі надходження не є ані доходами, ані видатками установи. Тому вони пройдуть через рахунок установи «транзитом» і потраплять прямісінько до бюджету. Про відображення в бухобліку таких надходжень читайте у матеріалі «Надійшла пеня від контрагента: облік та подальша доля платежу» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2022, № 3).

3. Кошти, отримані від продажу нерухомого майна. Такі суми установа також має перерахувати до бюджету в повному обсязі.

4. Майно, яке отримане за операціями з внутрішнього переміщення в межах одного органу управління, в межах одного бюджету. При отриманні такого майна жодних змін у складі доходів чи витрат для установи-отримувача не відбувається.

5. Забезпечення тендерної пропозиції, забезпечення виконання договору про закупівлю, які розпорядники коштів — замовники отримують у тимчасове розпорядження. Такі кошти установа не залишає у своєму розпорядженні. Їх повертають учаснику-переможцю закупівлі при виникненні відповідних умов або перераховують в дохід відповідного бюджету. Більше про такі надходження — в матеріалі «Тендерне забезпечення: умови надання, обліку, повернення учаснику або перерахування до бюджету» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2020, № 33).

6. Забезпечувальний депозит при оренді. Детально про умови сплати забезпечувального депозиту, а також щодо його збереження та повернення див. у матеріалі «Забезпечувальний депозит при оренді: що за платіж» // «Бюджетна бухгалтерія», 2021, № 6. Про порядок обліку та відображення у звітності цього платежу читайте у статті «Забезпечувальний депозит: що показуємо в обліку та звітності» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2021, № 7).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі