Темы статей
Выбрать темы

Норми витрат палива скасовано: як діяти?

Матвеева Виктория, эксперт журнала «Бюджетная бухгалтерия»
Мінінфраструктури своїм наказом № 1011* визнало Норми № 43** такими, що втратили чинність. Цим документом було затверджено норми витрат палива та мастильних матеріалів на автомобільному транспорті. З’ясуємо, чим наразі слід керуватися бюджетним установам під час списання палива?

* Наказ Мінінфраструктури «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства транспорту України від 10 лютого 1998 року № 43» від 02.11.2023 № 1011.

** Норми витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджені наказом Мінтрансу від 10.02.98 № 43.

Чому скасували Норми № 43?

Вочевидь, Норми № 43 були основним нормативно-правом актом, яким бюджетні установи керувалися під час планування потреб у пально-мастильних матеріалах (далі — ПММ) та контролю за їх витратами.

Звісно, цей документ був не ідеальним і мав певні недоліки. Насамперед це відсутність норм списання ПММ для сучасних моделей транспортних засобів, а також для інструментів та устаткування, яке працює на пальному.

Власне, саме ці недоліки й стали основною причиною для скасування Норм № 43. Зокрема, про це зазначили фахівці Мінінфраструктури на своєму сайті в інформаційній довідці.

Так, наразі Норми № 43 не враховують показників для суттєвої кількості нових моделей колісних транспортних засобів, виробництво яких налагоджено вже після затвердження цих норм. У свою чергу, це спричиняє надходження численних звернень від суб’єктів господарювання щодо необхідності їх актуалізації.

Водночас для внесення відповідних змін до Норм № 43 Мінінфраструктури не має відповідних повноважень. З огляду на це, міністерство прийняло наказ № 1011, яким Норми № 43 визнано такими, що втратили чинність.

Які перспективи?

Як повідомило Мінінфраструктури, з метою подальшого врегулювання зазначеного питання це міністерство спільно з ДП «ДержавтотрансНДІпроект» опрацьовує пропозиції щодо розроблення проєкту державного стандарту України у сфері нормування витрат палива на автомобільному транспорті.

При цьому фахівці попереджають: роботи з розроблення та прийняття зазначеного стандарту займуть тривалий час — орієнтовно 1,5 — 2 роки. На цей перехідний період після втрати чинності Нормами № 43 ДП «ДержавтотрансНДІпроект» розмістить на своєму сайті методичні рекомендації з нормування витрат палива. Але коли саме такий документ буде опубліковано, невідомо.

Як зараз списувати ПММ?

До моменту розміщення зазначених методрекомендацій установи можуть продовжувати керуватися Нормами № 43.

Але не забудьте зафіксувати застосування Норм № 43 під час списання ПММ у положенні (наказі) про організацію бухобліку.

А вже коли з’являться обіцяні методрекомендації з нормування витрат палива, а згодом і відповідний стандарт, допишіть у розпорядчому документі порядок застосування зазначених документів.

Висновок

  • Продовжуємо й надалі використовувати Норми № 43 під час планування потреб у ПММ та списанні використаного пального, водночас стежимо за оновленнями на сайті ДП «ДержавтотрансНДІпроект».
App
Скачайте наше мобильное приложение Factor

© Factor.Media, 1995 -
Все права защищены

Использование материалов без согласования с редакцией запрещено

Ознакомиться с договором-офертой

Присоединяйтесь
Адрес
г. Харьков, 61002, ул. Сумская, 106а
Мы принимаем
ic-privat ic-visa ic-visa

Мы используем cookie-файлы, чтобы сделать сайт максимально удобным для вас и анализировать использование наших продуктов и услуг, чтобы увеличить качество рекламных и маркетинговых активностей. Узнать больше о том, как мы используем эти файлы можно здесь.

Спасибо, что читаете нас Войдите и читайте дальше