Чому скасували Норми № 43?
Вочевидь, Норми № 43 були основним нормативно-правом актом, яким бюджетні установи керувалися під час планування потреб у пально-мастильних матеріалах (далі — ПММ) та контролю за їх витратами.
Звісно, цей документ був не ідеальним і мав певні недоліки. Насамперед це відсутність норм списання ПММ для сучасних моделей транспортних засобів, а також для інструментів та устаткування, яке працює на пальному.
Власне, саме ці недоліки й стали основною причиною для скасування Норм № 43. Зокрема, про це зазначили фахівці Мінінфраструктури на своєму сайті в інформаційній довідці.
Так, наразі Норми № 43 не враховують показників для суттєвої кількості нових моделей колісних транспортних засобів, виробництво яких налагоджено вже після затвердження цих норм. У свою чергу, це спричиняє надходження численних звернень від суб’єктів господарювання щодо необхідності їх актуалізації.
Водночас для внесення відповідних змін до Норм № 43 Мінінфраструктури не має відповідних повноважень. З огляду на це, міністерство прийняло наказ № 1011, яким Норми № 43 визнано такими, що втратили чинність.
Які перспективи?
Як повідомило Мінінфраструктури, з метою подальшого врегулювання зазначеного питання це міністерство спільно з ДП «ДержавтотрансНДІпроект» опрацьовує пропозиції щодо розроблення проєкту державного стандарту України у сфері нормування витрат палива на автомобільному транспорті.
При цьому фахівці попереджають: роботи з розроблення та прийняття зазначеного стандарту займуть тривалий час — орієнтовно 1,5 — 2 роки. На цей перехідний період після втрати чинності Нормами № 43 ДП «ДержавтотрансНДІпроект» розмістить на своєму сайті методичні рекомендації з нормування витрат палива. Але коли саме такий документ буде опубліковано, невідомо.
Як зараз списувати ПММ?
До моменту розміщення зазначених методрекомендацій установи можуть продовжувати керуватися Нормами № 43.
Але не забудьте зафіксувати застосування Норм № 43 під час списання ПММ у положенні (наказі) про організацію бухобліку.
А вже коли з’являться обіцяні методрекомендації з нормування витрат палива, а згодом і відповідний стандарт, допишіть у розпорядчому документі порядок застосування зазначених документів.
Висновок
- Продовжуємо й надалі використовувати Норми № 43 під час планування потреб у ПММ та списанні використаного пального, водночас стежимо за оновленнями на сайті ДП «ДержавтотрансНДІпроект».