Теми статей
Обрати теми

Норми витрат палива скасовано: як діяти?

Матвєєва Вікторія, експерт журналу «Бюджетна бухгалтерія»
Мінінфраструктури своїм наказом № 1011* визнало Норми № 43** такими, що втратили чинність. Цим документом було затверджено норми витрат палива та мастильних матеріалів на автомобільному транспорті. З’ясуємо, чим наразі слід керуватися бюджетним установам під час списання палива?

* Наказ Мінінфраструктури «Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства транспорту України від 10 лютого 1998 року № 43» від 02.11.2023 № 1011.

** Норми витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджені наказом Мінтрансу від 10.02.98 № 43.

Чому скасували Норми № 43?

Вочевидь, Норми № 43 були основним нормативно-правом актом, яким бюджетні установи керувалися під час планування потреб у пально-мастильних матеріалах (далі — ПММ) та контролю за їх витратами.

Звісно, цей документ був не ідеальним і мав певні недоліки. Насамперед це відсутність норм списання ПММ для сучасних моделей транспортних засобів, а також для інструментів та устаткування, яке працює на пальному.

Власне, саме ці недоліки й стали основною причиною для скасування Норм № 43. Зокрема, про це зазначили фахівці Мінінфраструктури на своєму сайті в інформаційній довідці.

Так, наразі Норми № 43 не враховують показників для суттєвої кількості нових моделей колісних транспортних засобів, виробництво яких налагоджено вже після затвердження цих норм. У свою чергу, це спричиняє надходження численних звернень від суб’єктів господарювання щодо необхідності їх актуалізації.

Водночас для внесення відповідних змін до Норм № 43 Мінінфраструктури не має відповідних повноважень. З огляду на це, міністерство прийняло наказ № 1011, яким Норми № 43 визнано такими, що втратили чинність.

Які перспективи?

Як повідомило Мінінфраструктури, з метою подальшого врегулювання зазначеного питання це міністерство спільно з ДП «ДержавтотрансНДІпроект» опрацьовує пропозиції щодо розроблення проєкту державного стандарту України у сфері нормування витрат палива на автомобільному транспорті.

При цьому фахівці попереджають: роботи з розроблення та прийняття зазначеного стандарту займуть тривалий час — орієнтовно 1,5 — 2 роки. На цей перехідний період після втрати чинності Нормами № 43 ДП «ДержавтотрансНДІпроект» розмістить на своєму сайті методичні рекомендації з нормування витрат палива. Але коли саме такий документ буде опубліковано, невідомо.

Як зараз списувати ПММ?

До моменту розміщення зазначених методрекомендацій установи можуть продовжувати керуватися Нормами № 43.

Але не забудьте зафіксувати застосування Норм № 43 під час списання ПММ у положенні (наказі) про організацію бухобліку.

А вже коли з’являться обіцяні методрекомендації з нормування витрат палива, а згодом і відповідний стандарт, допишіть у розпорядчому документі порядок застосування зазначених документів.

Висновок

  • Продовжуємо й надалі використовувати Норми № 43 під час планування потреб у ПММ та списанні використаного пального, водночас стежимо за оновленнями на сайті ДП «ДержавтотрансНДІпроект».
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі