Темы статей
Выбрать темы

Перерозподіл видатків за різними КПКВК

Станкус Татьяна, эксперт журнала «Бюджетная бухгалтерия»
Чи можливо використати бензин, придбаний для надзвичайних ситуацій за КПКВК 8110, для автомобілів установи за КПКВК 0150?

Нецільове використання бюджетних коштів

З огляду на описану ситуацію, насамперед нагадаємо про таке бюджетне правопорушення, як нецільове використання бюджетних коштів. І для цього звернемося до норм ст. 119 БКУ*.

* Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 № 2456-VI.

Нецільовим використанням бюджетних коштів є їх витрачання на цілі, що не відповідають:

— бюджетним призначенням, установленим законом про держбюджет (рішенням про місцевий бюджет);

— напрямам використання бюджетних коштів, визначеним у паспорті бюджетної програми або в порядку використання бюджетних коштів (включаючи порядок та умови надання субвенцій);

— бюджетним асигнуванням (розпису бюджету, кошторису, плану використання бюджетних коштів).

Тож якщо просто витратити кошти на потреби КПКВК 0150, які були заплановані за іншою бюджетною програмою за КПКВК 8110, матиме місце нецільове використання бюджетних коштів.

За це порушення передбачена відповідальність за ст. 16412 КУпАП* з накладенням штрафу від 1190 до 1145 грн, а за повторні дії — від 1445 до 1700 грн.

* Кодекс України про адміністративні правопорушення від 07.12.84 № 8073-Х.

Також за нецільове використання бюджетних коштів передбачені такі заходи впливу, як:

— попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства;

— зупинення операцій з бюджетними коштами;

— призупинення бюджетних асигнувань;

— зменшення бюджетних асигнувань;

— повернення бюджетних коштів до відповідного бюджету.

До речі, зручну таблицю із видами бюджетних правопорушень та заходами впливу і адмінвідповідальністю ви знайдете у матеріалі «Бюджетні правопорушення та заходи впливу до порушників» // «Бюджетна бухгалтерія», 2024, № 7.

Без перерозподілу видатків не обійтися

Як ми вже з’ясували, якщо витратити кошти так, як описано у запитанні, матимемо нецільове використання бюджетних коштів. Тож аби уникнути такого порушення, треба зробити перерозподіл видатків.

Загальний порядок внесення змін до бюджету визначено ст. 23 БКУ.

Якщо після прийняття рішення про місцевий бюджет повноваження на виконання функцій, завдань або надання послуг, на яке надано бюджетне призначення, передано від одного головного розпорядника бюджетних коштів до іншого, дія бюджетного призначення не припиняється і застосовується для виконання тих самих функцій, завдань чи послуг іншим головним розпорядником, якому це доручено.

Така передача здійснюється за рішенням виконавчого комітету місцевої ради за погодженням з відповідною бюджетною комісією такої ради. Про це зазначено у ч. 6 ст. 23 БКУ.

Втім, не варто забувати про особливості здійснення бюджетного процесу в умовах воєнного стану.

УВАГА!

Для перерозподілу видатків бюджету під час дії воєнного стану погодження відповідної бюджетної комісії місцевої ради не потрібне

На користь цього свідчить п.п. 2 п. 1 постанови № 252*.

* Постанова КМУ «Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану» від 11.03.2022 № 252.

Наразі військові адміністрації населених пунктів, обласні, районні та Київська міська військові адміністрації можуть здійснювати перерозподіл видатків бюджету і надання кредитів з бюджету за бюджетними програмами, включаючи резервний фонд бюджету.

Якщо ж військові адміністрації населених пунктів не створені, органи місцевого самоврядування, їх виконавчі органи, місцеві держадміністрації, військово-цивільні адміністрації продовжують здійснювати бюджетні повноваження (п.п. 1 п. 1 постанови № 252).

Механізм передачі бюджетних призначень визначено Порядком № 18*. І знову ж таки не забуваємо робити поправку на воєнний стан.

* Порядок передачі бюджетних призначень, перерозподілу видатків бюджету і надання кредитів з бюджету, затверджений постановою КМУ від 12.01.2011 № 18.

Для внесення змін бюджетна установа, яка їх потребує, має звернутися з листом до головного розпорядника бюджетних коштів.

Зі свого боку, головний розпорядник, проаналізувавши ситуацію, звертається з листом до місцевого фінуправління (відділу) з обґрунтуванням такого перерозподілу видатків у межах місцевого бюджету.

Далі, як і було зазначено, військова адміністрацій населеного пункту або орган місцевого самоврядування, або його виконком, або місцева держадміністрація, або військово-цивільна адміністрація ухвалює рішення про перерозподіл видатків.

Касові видатки перейдуть від попереднього розпорядника бюджетних коштів до нового за відповідним КПКВК. А фактичні видатки здійснюватиме вже новий розпорядник бюджетних коштів за новим КПКВК.

Внесення змін до паспортів бюджетних програм

Також пам’ятайте, що перерозподіл видатків за різними КПКВК тягне за собою внесення змін до відповідних паспортів бюджетних програм.

Тож звернемося до Правил № 836*.

* Правила складання паспортів бюджетних програм місцевих бюджетів та звітів про їх виконання, затверджені наказом Мінфіну від 26.08.2014 № 836.

Зміни до паспортів бюджетних програм вносять протягом бюджетного періоду шляхом затвердження їх у новій редакції у порядку, встановленому для складання паспортів бюджетних програм (п. 1.10 Правил № 836).

До випадків, коли мають бути внесені зміни до паспортів бюджетних програм, належать:

— прийняття змін до рішення про місцевий бюджет, які призводять до зміни інформації та показників, затверджених у паспортах бюджетних програм;

— передача бюджетних призначень від одного головного розпорядника до іншого;

— передача нерозподілених бюджетних призначень на визначену в рішенні про місцевий бюджет мету між головними розпорядниками;

— перерозподіл видатків за бюджетними програмами у межах загального обсягу бюджетних призначень, передбачених головному розпоряднику;

— прийняття відповідних рішень щодо внесення змін до чинних порядків використання бюджетних коштів, які призводять до зміни інформації та показників, затверджених у паспортах бюджетних програм;

— прийняття нормативно-правових актів, які призводять до зміни інформації та показників, затверджених у паспортах бюджетних програм;

— внесення змін до розпису місцевого бюджету, які призводять до зміни результативних показників бюджетної програми;

— внесення змін до спеціального фонду кошторису бюджетної установи в частині власних надходжень бюджетних установ, які призводять до виникнення нових напрямів використання бюджетних коштів.

Причому зміни має внести як сторона, що передає видатки, так і сторона, яка їх отримує.

Висновки

  • Використання коштів на потреби КПКВК 0150, які були заплановані за іншою бюджетною програмою за КПКВК 8110, вважатиметься нецільовим використанням бюджетних коштів.
  • Для використання коштів за іншим КПКВК, ніж було заплановано, слід здійснити перерозподіл видатків.
  • Для перерозподілу видатків за різними КПКВК необхідно внести зміни до паспортів бюджетних програм.
App
Скачайте наше мобильное приложение Factor

© Factor.Media, 1995 -
Все права защищены

Использование материалов без согласования с редакцией запрещено

Ознакомиться с договором-офертой

Присоединяйтесь
Адрес
г. Харьков, 61002, ул. Сумская, 106а
Мы принимаем
ic-privat ic-visa ic-visa

Мы используем cookie-файлы, чтобы сделать сайт максимально удобным для вас и анализировать использование наших продуктов и услуг, чтобы увеличить качество рекламных и маркетинговых активностей. Узнать больше о том, как мы используем эти файлы можно здесь.

Спасибо, что читаете нас Войдите и читайте дальше