Електронна форма кадрового діловодства: як і навіщо?

В избранном В избранное
Печать
Носиков Александр, ведущий научный сотрудник НИИ труда и занятости населения Минсоцполитики Украины и НАН Украины, канд. соц. наук
Оплата труда Июнь, 2019/№ 12/1
Сьогодні з’являється чимало підприємств та організацій, які категорично відмовляються від паперового документообігу, зокрема кадрові документи ведуть лише в електронній формі з використанням електронного цифрового підпису. Питання, чи правомірно це і як не припуститися помилок, розглянемо у цій статті.

Електронні документи

Обсяг інформації, необхідної для прийняття управлінських рішень, невпинно зростає. Відтак традиційні методи роботи з документами втрачають рентабельність. Як наслідок, перед підприємствами, установами, організаціями (далі — організація) все гостріше постає питання впровадження електронного документообігу й переходу від паперових до електронних документів. Перш ніж планувати реорганізацію системи діловодства та перехід до електронного документообігу, з’ясуймо, що ж являє собою електронний документ згідно із законодавством України, які обов’язкові реквізити для нього встановлено та який порядок створення передбачено.

Як свідчить досвід передових західних країн та США, у сучасних умовах повністю відмовитися від паперових документів у вітчизняній економічній (у тому числі кадровій) діяльності навряд чи комусь вдасться найближчим часом. Водночас необхідно чітко розуміти особливості кадрового документообігу, не плутаючи його, наприклад, із листуванням електронною поштою. Тому спочатку треба розібратися з термінологією.

Почнемо з положень діючого законодавства. Законом України «Про електронні документи та електронний документообіг» від 22.05.2003 р. № 851-IV (далі — Закон № 851) встановлено основні організаційно-правові засади електронного документообігу та використання електронних документів. У цьому Законі визначена й відповідна термінологія. Зокрема, електронний документ — це документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа. Електронний документ може бути створений, переданий, збережений і перетворений електронними засобами у візуальну форму. Візуальною формою подання електронного документа є відображення даних, які він містить, електронними засобами або на папері у формі, придатній для приймання його змісту людиною.

Чтобы посмотреть полную версию, подпишитесь на журнал Вы уже подписались? Войти

Похоже, что вы используете блокировщик рекламы :(

Чтобы пользоваться всеми функциями сайта, добавьте нас в исключения!

Как отключить