Бухгалтер і кадровик в одній особі: оформляємо

В избранном В избранное
Печать
Кравченко Дарья, налоговый эксперт
Оплата труда Май, 2019/№ 10/1
На бухгалтера додатково покладено ще й окремі функції кадровика. Як оформити такі обов’язки?

Для роботодавця важливо правильно організувати кадровий облік на підприємстві. Але не секрет, що не кожне підприємство може дозволити собі мати в штаті інспектора з кадрів. Тому частенько кадрові питання директор намагається «вивантажити» на бухгалтера.

Варіант узаконення таких дій залежатиме від того, чи є посада інспектора з кадрів у штатному розписі підприємства.

«Кадровика» немає в штатному розписі. У такому разі обов’язки з кадрового обліку слід прописати в посадовій інструкції бухгалтера. Тобто, по суті, розширити бухгалтерські обов’язки обов’язками інспектора з кадрів.

Зазначимо: якщо ви вирішили зробити таке «розширення» в процесі роботи бухгалтера, то врахуйте, що для останнього це буде зміною істотних умов праці. А отже, доведеться попередити бухгалтера про це за 2 місяці (ст. 32 КЗпП).

Важливо! При такому способі бухгалтерові не доведеться доплачувати понад установлений оклад за кадрове навантаження. Адже він таке навантаження матиме в межах своїх посадових обов’язків.

При цьому, підписуючи кадрові документи, він повинен буде зазначати свою посаду, наприклад, «головний бухгалтер».

«Кадровик» є в штатному розписі. Якщо в штатному розписі передбачена посада інспектора з кадрів, то виконувати його посадові обов’язки бухгалтер може:

• або в порядку суміщення професій (посад) (лист Мінпраці від 06.03.2006 р. № 09-96);

• або через сумісництво.

Розпочнемо із суміщення. Доручати працівникові виконання додаткових обов’язків у порядку суміщення професій (посад) краще за все за його згодою. Інакше підприємству доведеться пройти процедуру з повідомленням за 2 місяці, прописану в ч. 3 ст. 32 КЗпП.

Річ у тому, що встановлення/зняття суміщення професій за ініціативою роботодавця — це зміна істотних умов праці працівника. Уникнути необхідності повідомлення допоможе власне бажання працівника (за його заявою).

У наказі зазначають посаду, за якою встановлюється суміщення, розмір доплати (ст. 105 КЗпП), а також період, на який установлюється суміщення (за необхідності). З наказом працівника ознайомлюють під підпис. Починаючи із цього моменту, бухгалтер, підписуючи кадрові документи, повинен зазначати назву посади «інспектор з кадрів».

Переходимо до сумісництва. Його доречно застосовувати, якщо бухгалтер прийнятий на неповний робочий час і кадровим питанням готовий присвятити себе тільки після закінчення виконання бухгалтерських обов’язків.

Адже сумісництво — це робота за іншими трудовими договорами у вільний від основної роботи час.

Якщо ж чітко поділити обов’язки не виходить, рекомендуємо все ж замислитися про варіант суміщення професій (див. вище).

Детальніше про додаткове навантаження працівників читайте в статті «Додаткове навантаження на працівника» цього номера.

Оформи подписку и читай все Подписаться на журнал

Похоже, что вы используете блокировщик рекламы :(

Чтобы пользоваться всеми функциями сайта, добавьте нас в исключения!

Как отключить
Скачайте наше мобильное приложение ifactor

© Factor.Media, 1995 -
Все права защищены

Использование материалов без согласования с редакцией запрещено

Ознакомиться с договором-офертой

Присоединяйтесь
Адрес
г. Харьков, 61002, ул. Сумская, 106а
Powered by
Factor Web Solutions
Мы используем cookie-файлы, чтобы сделать сайт максимально удобным для вас и анализировать использование наших продуктов и услуг, чтобы увеличить качество рекламных и маркетинговых активностей. Узнать больше о том, как мы используем эти файлы можно здесь.
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити!
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд