Темы статей
Выбрать темы

Практичний психолог у школі: визначаємо педагогічне навантаження

Клименко Антонина, начальник Управления социально-экономической защиты ЦК Профсоюза работников образования и науки Украины
Практичний психолог працює у школі на 0,5 ставки. Крім цього, має 1 годину гурткової роботи на тиждень і 4 години занять з дитиною на індивідуальній формі навчання (предмет «Соціально-побутове орієнтування»). За годину гуртка оплата проводиться з розрахунку навантаження 18 годин на ставку, а за години з індивідуального навчання — із розрахунку 40 годин на ставку (оскільки введено в тарифікацію, а ставка психолога — 40 годин на тиждень). Чи правильно це?
Практичний психолог у школі: визначаємо педагогічне навантаження Практичний психолог працює у школі на 0,5 ставки. Крім цього, має 1 годину гурткової роботи на тиждень і 4 години занять з дитиною на індивідуальній формі навчання (предмет «Соціально-побутове орієнтування»). За годину гуртка оплата проводиться з розрахунку навантаження 18 годин на ставку, а за години з індивідуального навчання — із розрахунку 40 годин на ставку (оскільки введено в тарифікацію, а ставка психолога — 40 годин на тиждень). Чи правильно це?

Статтею 21 КЗпП установлено, що працівник має право реалізувати свої здібності до продуктивної і творчої праці шляхом укладення трудового договору на одному або одночасно на декількох підприємствах, в установах, організаціях, якщо інше не передбачене законодавством, колективним договором або угодою сторін.

Умови роботи за сумісництвом урегульовано постановою КМУ «Про роботу за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій» від 03.04.93 № 245 та наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінфіну «Про затвердження Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій» від 28.06.93 № 43 (далі — наказ № 43).

Згідно з п. 11 Переліку робіт, які не є сумісництвом, затвердженого наказом № 43, не вважається сумісництвом інша робота, яка виконується в тому разі, коли на основній роботі працівник працює неповний робочий день і відповідно до цього отримує неповний оклад (ставку), якщо оплата його праці за основною та іншою роботою не перевищує повного окладу (ставки) за основним місцем роботи.

Відповідно до п. 63 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міносвіти від 15.04.93 № 102 (далі — Інструкція № 102), обсяг навчальної та іншої педагогічної роботи, яку може виконувати педагогічний працівник за основним місцем роботи, граничними розмірами не обмежується.

Норма педагогічного навантаження на ставку заробітної плати практичного психолога закладу загальної середньої освіти становить 40 годин на тиждень. За п’ятиденного робочого тижня тривалість щоденної роботи за посадою практичного психолога становить 8 годин, а з урахуванням обсягу роботи на 0,5 штатної одиниці — 20 годин на тиждень.

Відповідно до п.п. «а» п. 64 Інструкції № 102 ставка заробітної плати вчителям I — XI класів шкіл та керівникам гуртків виплачується за 18 годин на тиждень.

Посадовий оклад практичним психологам та ставка заробітної плати вчителям установлюються згідно з додатком 6 до наказу МОН від 26.09.2005 № 557 (далі — наказ № 557) в однакових розмірах на рівні 10 — 14-го тарифних розрядів залежно від кваліфікаційної категорії з тією різницею, що норма годин тижневого навантаження за кожною з цих посад може бути різною. Ставка заробітної плати керівникам гуртків установлюється згідно з додатком 8 до наказу № 557 на рівні 10 — 12-го тарифних розрядів.

Тому додаткова робота практичного психолога з обсягом роботи на 0,5 штатної одиниці за посадами вчителя з обсягом тижневого навантаження 4 години на тиждень із предмета «Соціально-побутове орієнтування» та керівника гуртка з обсягом тижневого навантаження 1 година на тиждень, за яку виплачується заробітна плата, що в сумі з місячною заробітною платою за посадою практичного психолога становить повний посадовий оклад, не вважається сумісництвом.

Згідно з п. 2 розд. I Положення про індивідуальну форму здобуття загальної середньої освіти, затвердженого наказом МОН від 12.01.2016 № 8 (у редакції наказу МОН від 10.07.2019 № 955) (далі — Положення № 955), заклади освіти відповідно до законодавства та своїх установчих документів можуть організовувати здобуття освіти за індивідуальною формою (екстернатною, сімейною, педагогічним патронажем).

Згідно з п.п. 3 п. 1 розд. IV Положення № 955 педагогічний патронаж може бути організовано для осіб, які за станом здоров’я не можуть здобувати освіту за денною формою відповідно до висновку лікарсько-консультаційної комісії закладу охорони здоров’я або медичного висновку про стан здоров’я дитини за формою, затвердженою МОЗ.

Відповідно до п. 5 розд. IV Положення № 955 організацію педагогічного патронажу здійснюють педагогічні працівники закладу освіти із залученням (за потреби) фахівців інклюзивно-ресурсного центру, інших фахівців, які відповідно до законодавства можуть проводити (надавати) додаткові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові заняття (послуги) з особами з особливими освітніми потребами.

Тобто індивідуальне навчання учнів у формі педагогічного патронажу здійснюють учителі закладів загальної середньої освіти у межах годин, передбачених навчальним планом. У п. 3 розд. V Положення № 955 визначено кількість навчальних годин на тиждень на кожного здобувача освіти, а саме:

1 — 4 класи — 10 годин;

5 — 9 класи — 14 годин;

10, 11(12) класи — 16 годин.

При цьому години на проведення корекційно-розвиткових занять для осіб, які навчаються в інклюзивних і спеціальних класах, у цій кількості годин не враховуються.

Пунктом 1 розд. V «Оплата праці педагогічних працівників, які здійснюють навчання здобувачів освіти за індивідуальною формою» Положення № 955 передбачено, що оплата праці педагогічних працівників закладів освіти за проведення занять за індивідуальною формою здобуття освіти, у тому числі з використанням технологій дистанційного навчання, здійснюється відповідно до законодавства у сфері освіти.

Одним із таких актів є зазначена вище Інструкція № 102, п. 68 якої встановлено, що місячна заробітна плата педагогічних працівників установ освіти визначається шляхом множення ставки заробітної плати на їх фактичне навантаження на тиждень і ділення цього добутку на встановлену норму годин на тиждень. Установлена при тарифікації заробітна плата виплачується щомісячно незалежно від кількості тижнів і робочих днів у різні місяці року.

Абзацом другим п.п. «в» п. 28 Інструкції № 102 установлено, що посадові оклади (ставки заробітної плати) педагогічним працівникам у загальноосвітніх навчальних закладах (класах, групах) для дітей, які потребують тривалого лікування (у тому числі при індивідуальному навчанні таких дітей), підвищуються на 20 відсотків.

Тож оскільки педагогічний працівник обіймає в закладі загальної середньої освіти три педагогічні посади, а саме практичного психолога, вчителя та керівника гуртка, то оплата його праці має здійснюватися згідно з п. 68 Інструкції № 102 за тарифікацією з дотриманням норм п. 64 цієї Інструкції щодо норми годин на ставку заробітної плати (посадовий оклад) за кожною з цих педагогічних посад та п. 28 Інструкції щодо підвищення ставки заробітної плати за години індивідуальних занять з учнями (учнем).

App
Скачайте наше мобильное приложение Factor

© Factor.Media, 1995 -
Все права защищены

Использование материалов без согласования с редакцией запрещено

Ознакомиться с договором-офертой

Присоединяйтесь
Адрес
г. Харьков, 61002, ул. Сумская, 106а
Мы принимаем
ic-privat ic-visa ic-visa

Мы используем cookie-файлы, чтобы сделать сайт максимально удобным для вас и анализировать использование наших продуктов и услуг, чтобы увеличить качество рекламных и маркетинговых активностей. Узнать больше о том, как мы используем эти файлы можно здесь.

Спасибо, что читаете нас Войдите и читайте дальше