Теми статей
Обрати теми

Портал електронних послуг ПФУ: отримуємо користь

Біляєва Олена, експерт з питань оплати праці
У світлі діджиталізації, що настає, портал електронних послуг ПФУ (portal.pfu.gov.ua) викликає дедалі більше інтересу як у застрахованих осіб, так і у страхувальників. Давайте з’ясуємо, чим же цікавий цей сервіс.

«Сім-Сім, відчинись!»

Послуги порталу ПФУ доступні всім застрахованим особам, пенсіонерам та страхувальникам (юрособам і ФОП). Зареєструватися й увійти на портал можна декількома способами.

1. Зареєструватися за заявою (подальший вхід — за логіном і паролем). Для цього спочатку доведеться особисто відвідати територіальний орган Пенсійного фонду (ПФ) й оформити відповідну заяву. У ПФ вам видадуть спеціальний реєстраційний код, який потім потрібно буде ввести для завершення реєстрації на порталі.

2. Увійти з використанням ЕП (електронного підпису). Якщо у вас є чинний ЕП:

• натисніть кнопку «Вхід» у правій верхній частині екрана й оберіть вкладку «За ЕЦП»;

• у рядку «Бажаєте увійти як» оберіть, як хто ви входите на портал (наприклад, як фізособа чи юрособа);

• у рядку «Виберіть АЦСК» оберіть із випадного списку той АЦСК, у якому ви отримували ЕП.

Вхід на портал можливий за допомогою ЕП тільки тих АЦСК, які зазначені в списку.

Якщо вашого АЦСК немає в списку, то зайти з таким ЕП не вийде;

• оберіть файл ключа (він може знаходитися на будь-якому носії — наприклад, на флешці або жорсткому диску комп’ютера) і введіть пароль;

• натисніть кнопку «Увійти за ЕЦП».

3. Увійти за допомогою засобів Інтегрованої системи електронної ідентифікації — Bank ID або Mobile ID. Для цього:

• натисніть кнопку «Вхід» і на вкладці «За GOV ID» оберіть свій статус (фіз- чи юрособа);

• пройдіть авторизацію за допомогою Bank ID (обираєте відповідний банк) або Mobile ID (обираєте оператора зв’язку — Київстар, Vodafone чи Lifecell; зазначаєте тип користувача — фізособа чи ФОП / представник юрособи та номер телефону).

Авторизувавшись на порталі, в особистому кабінеті ви зможете скористатися низкою послуг від ПФ — швидко й не виходячи з дому/офісу.

Застрахованим особам

Яку інформацію про себе можуть отримати на порталі ПФУ фізособи?

На вкладці «Моя заробітна плата» можна перевірити інформацію про зарплату, яка була зазначена роботодавцями в пенсійних і ЄСВ-звітах. Тут указані загальна сума зарплати, сума в межах максимальної величини, з якої сплачується ЄСВ, та сума зарплати, врахована для пенсії.

Не переймайтеся, якщо за останніми місяцями взагалі немає даних. Або є дані тільки щодо суми зарплати, а в графі «Враховано для пенсії» стоять нулі. Це може бути (і найімовірніше) пов’язано із затримкою внесення відповідних даних до системи.

По-перше, об’єднана звітність (джерело даних про зарплату) наразі подається після звітного кварталу.

По-друге, дані про сплачений ЄСВ «розносяться» за застрахованими особами ще пізніше.

Тобто повна картина відобразиться ближче до середини кварталу, що настає за звітним.

На вкладці «Мій страховий стаж» можна проглянути інформацію про страховий стаж починаючи з 2004 року. Попередні періоди поки не враховані.

При цьому на вкладці «Електронна трудова книжка» є більше даних, зокрема відомості про прийняття на роботу і звільнення починаючи з 1998 року. Але й тут немає повних даних із трудової книжки.

Тут же можна проглянути й скан-копії трудової книжки, звичайно, за умови, що ваш роботодавець уже передав їх до ПФУ.

Відкривши вкладку «Запит на отримання електронних документів», можна сформувати запит на отримання довідки про трудовий і страховий стаж (додаток 9), довідки ОК-5 або ОК-7 тощо.

Нагадаємо: довідка ОК-5 формується за період із 2000 року. На підставі ОК-5 можна проаналізувати свій страховий стаж і заробітну плату, яка буде врахована при призначенні пенсії.

Довідка ОК-7 формується за період із 2011 року й містить відомості про суми заробітної плати, з якої сплачувався ЄСВ (у межах максимальної величини), та страховий стаж. На підставі інформації про стаж з ОК-7 визначається, яким буде відсоток лікарняних.

У ФОП за пільговими періодами сплати ЄСВ у 2020 — 2021 роках* відповідні місяці в довідці ОК-5 відображатися повинні (до стажу для пенсії зараховуються), а в ОК-7 — ні (до стажу для лікарняних не зараховуються).

* Березень — травень 2020 року — для всіх ФОП. Грудень 2020 року, січень — травень 2021 року — для платників ЄП групи 1.

За результатами обробки вашого звернення вам будуть відправлені зразок документа у вигляді pdf-довідки й електронний документ, підписаний ЕП ПФУ, який є аналогом паперового документа, підписаного відповідальною особою в органі ПФУ. Проглянути отриманий документ можна у вкладці «Мої документи» або у вкладці «Мої звернення».

Якщо вам потрібен паперовий документ (виписка із системи персоніфікованого обліку або виписка з пенсійної справи — для пенсіонерів), на порталі ПФУ ви можете подати запит на його підготовку (вкладка «Запит на підготовку паперових документів»). Після чого ПФУ вам відповість, де й коли можна отримати вже підготовлені документи.

І, нарешті, через портал електронних послуг застрахована особа може передати до ПФУ скан-копії своєї трудової книжки (вкладка «Відомості про трудові відносини»). Але раніше потрібно підготувати скан-копії сторінок трудової книжки. Вони повинні відповідати низці вимог, зокрема:

1) можна відсканувати кожну сторінку окремо як JPG-файл, а можна сформувати повний документ з усіма сторінками трудової книжки як pdf-файл. При цьому розмір кожного файлу не повинен перевищувати 1 Мб.

Усі скан-копії мають бути кольоровими;

2) скануємо всі заповнені сторінки розділів «Відомості про роботу», «Відомості про нагородження», «Відомості про заохочення» і вкладиш оригіналу трудової книжки.

Далі заповнюємо записи паперових документів, скан-копії яких будуть додані до звернення, додаємо файли зі скан-копіями, підписуємо ЕП і відправляємо до ПФУ.

Після того як ПФУ обробить звернення, ви зможете в особистому кабінеті на порталі побачити актуальні дані про свою трудову діяльність (вкладка «Електронна трудова книжка»).

Страхувальникам

А чим можуть «поживитися» на порталі електронних послуг роботодавці?

Довідки про стаж. Найчастіше роботодавців цікавлять довідки ОК-5, ОК-7 і додаток 9 (довідка про трудовий і страховий стаж).

Нагадаємо: додаток 9 містить дані про період трудової діяльності застрахованої особи починаючи з 2004 року. А довідку ОК-7 роботодавець може отримати лише за період перебування застрахованої особи в трудових відносинах лише з ним.

За весь період трудової діяльності (починаючи з 2011 року) довідку ОК-7 може отримати застрахована особа на себе також через портал ПФУ (див. вище), роздрукувати її та надати роботодавцю.

Щоб отримати зазначені довідки, роботодавцеві необхідно обрати розділ «Комунікації з ПФУ», вкладка «Запит на отримання електронних документів». У вікні, що відкрилося, заповнити новий запит на отримання інформації про співробітника, підписати дані страхувальника за допомогою ЕП і відправити запит до ПФУ.

Відповідь на запит (зі статусом «Виконано») ви знайдете в розділі «Мої звернення».

Електронна трудова книжка. Подати скан-копії трудових книжок працівників роботодавець може через вкладку «Відомості про трудову діяльність». Тут потрібно заповнити дані застрахованої особи, заповнити записи паперових документів, скан-копії яких будуть додані до звернення, додати файли зі скан-копіями (вимоги до скан-копій див. вище), підписати звернення ЕП і відправити до ПФУ.

Поки подання скан-копій не є обов’язком роботодавця. Хоча процес цей давно запущено*. Але незабаром на виконання вимог Закону № 1217** повинен з’явитися порядок подання відомостей для створення електронних трудових книжок від ПФУ. У ньому вже, судячи з усього, й побачимо «зобов’язалівку». Але, знову ж таки, поживемо — побачимо.

* Вам буде цікавою стаття «Трудова книжко: давай, до побачення?» (спецвипуск «ОП», 2021, № 4/1, с. 18).

** Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» від 05.02.2021 р. № 1217-IX.

Інші сервіси. Також на порталі електронних послуг ПФУ в роботодавця є можливість:

• в особистому кабінеті перевірити відомості про себе, що містяться в Єдиному реєстрі страхувальників, у тому числі наявність/відсутність заборгованості зі сплати страхових внесків і ЄСВ;

• проглянути відомості про подані звіти з результатами їх обробки (вкладка «Звітні відомості»);

• отримати інформацію з Єдиного реєстру листків непрацездатності щодо застрахованих осіб, які працюють у страхувальника за трудовою книжкою (пункт меню «Листки непрацездатності»);

• проглянути, сформувати і роздрукувати заяву-розрахунок за листками непрацездатності (пункт меню «Заяви-розрахунки»).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі