Теми статей
Обрати теми

Щодо встановлення конкретних величин коефіцієнтів витрат палива і мастильних матеріалів

Редакція ББ
Лист від 10.03.2009 р. № 1022-09/07/19-09

ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ АВТОМОБІЛЬНОГО ТРАНСПОРТУ України

ЩОДО ВСТАНОВЛЕННЯ КОНКРЕТНИХ ВЕЛИЧИН КОЕФІЦІЄНТІВ ВИТРАТ ПАЛИВА І МАСТИЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ

Лист від 10.03.2009 р. № 1022-09/07/19-09

 

На виконання доручення Міністерства транспорту та зв’язку України від 23.02.2009 р. № Н-542 до <...> звернення <...> Державна адміністрація автомобільного транспорту повідомляє, що згідно з останнім абзацом пункту 3 Норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджених наказом Мінтрансу від 10.02.98 р. № 43 з урахуванням змін і доповнень, затверджених наказом Мінтрансу від 16.02.2004 р. № 99, право встановлення конкретних величин коефіцієнтів у регламентованих межах та терміну їх дії надається керівникам підприємств та затверджується наказом (розпорядженням) по підприємству.

Отже, виходячи з цього порядок застосування коригуючого коефіцієнта згідно з п.п. 3.1.1 «Робота в зимових умовах» установлюється за рішенням керівництва підприємства відповідно до наявних можливостей відстеження та документування системи нормоутворюючих факторів, а також їх сукупного впливу на споживання палива.

За нестабільних погодних умов із значними коливаннями температури, приклад яких наведено в <...> листі, відповідно до примітки 1 до п.п. 3.1.1 Норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті

дійсно передбачений та є навіть рекомендованим варіант щоденного встановлення значення коригуючого коефіцієнта залежно від фактичної температури повітря.

 

Заступник голови М. Кучма

 

Коментар редакції

 

МІНУСОВА ТЕМПЕРАТУРА ЧЕРЕЗ ДЕНЬ: ЧИ МОЖЛИВА НАдБАВКА ДО НОРМ ВИТРАТ ПММ

Цей

лист є відповіддю на запит редакції, зроблений, щоб допомогти нашому читачеві у спорі з перевіряючими з КРУ.

Причиною спору стала така ситуація: установа згідна з розпорядженням керівництва застосовувала надбавку до норм витрат ПММ на підставі

п.п. 3.1.1 Норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 10.02.98 р. № 43, на кожний день установлення мінусової температури, незважаючи на попередні дні з плюсовою температурою.

З таким застосуванням поправочного коефіцієнта працівники КРУ не погоджувалися, мотивуючи це тим, що згідно з

приміткою 1 до п.п. 3.1.1 зазначених Норм витрат ПММ цей коефіцієнт можна використовувати тільки після триденних заморозків, тобто мінусова температура повинна триматися три дні поспіль.

Для наочності наведемо текст спірної примітки:

«3.1 Норми витрат палива підвищуються у таких випадках:

3.1.1 Робота в зимових умовах — у залежності від фактичної температури повітря:

від 0° С до -10° С — до 5 %;

від -10° С до -20° С — від 5 % до 10 %;

від -20° С і нижче — від 10 % до 15 %.

Примітка 1

. Надбавка запроваджується після встановлення протягом не менш як трьох днів на восьму годину ранку температури в межах певного діапазону (за зведенням територіального підрозділу державної служби гідрометеорології або за результатами власних вимірювань, належним чином задокументованих) з першого дня встановлення температури або за рішенням керівництва підприємства може переглядатися кожен день».

Дійсно, примітку написано не зовсім коректно.

З одного боку (фіскального), здається, що надбавка застосовується після встановлення певної температури не менше трьох днів, а з іншого (логічного) — очевидно, що вона застосовується «з першого дня встановлення температури» і навіть «за рішенням керівництва підприємства може переглядатися щодня».

Якщо додержуватися фіскального прочитання, то втрачається логічність використання такого коефіцієнта: адже фізика процесу така, що на збільшення витрат ПММ безпосередньо впливають заморозки поточного дня, коли ПММ власне витрачаються, і паливу, у принципі, усе одно, яка температура була вчора. Ураховуючи проблемність ситуації, ми надіслали запит розробнику нормативного документа з метою роз’яснити спірний момент. Запит був такого змісту:

«Якщо за нестабільних погодних умов температура змінювалася декілька послідовних робочих днів (станом на восьму годину ранку) таким чином (умовний приклад): 1 день — +2° С; 2 день — -3° С; 3 день — +3° С; 4 день — -4° С; 5 день — +2° С; 6 день — -1° С; 7 день — -1° С; 8 день — -5° С; 9 день — -6° С.

Чи можна згідно з приміткою 1 до п. 3.1 Норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 10.02.98 р. № 43, застосувати надбавку на роботу в зимових умовах до витрат палива у 2, 4, 6 — 9 дні нашого прикладу, чи таку надбавку слід застосовувати лише починаючи з 9 дня?»

Як бачимо, Мінтранс підтримало логічний варіант, тобто для застосування надбавки не потрібно чекати триденних морозів.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі