Теми статей
Обрати теми

Перехід з посади службовця на посаду держслужбовця: як обчислити стаж

Редакція ББ
Відповідь на запитання

ПЕРЕХІД З ПОСАДИ СЛУЖБОВЦЯ НА ПОСАДУ ДЕРЖСЛУЖБОВЦЯ: ЯК ОБЧИСЛИТИ СТАЖ

 

Ольга ВІТКОВСЬКА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

З 08.07.93 р. працівницю тимчасово прийнято до відділу комунального господарства управління комунального господарства міськради на посаду секретаря-друкарки. З 02.11.94 р. її переведено (без конкурсу) на посаду спеціаліста (бухгалтера) цього ж відділу, що належить до посади держслужбовця. Чи зараховується стаж роботи на посаді секретаря-друкарки до стажу для:

— надання відпустки за вислугу років;

— виплати грошової винагороди за безперервний стаж роботи;

— нарахування пенсії?

(м. Львів)

 

Насамперед зауважимо, що згідно із

Законом про держслужбу державні службовці мають право на:

— виплату надбавки за вислугу років (

ст. 33);

— додаткову оплачувану відпустку (

ст. 35);

— виплату грошової винагороди за безперервний стаж роботи в держорганах (

ст. 34);

— отримання пенсії держслужбовця (

ст. 37).

Порядок надання зазначених державних гарантій регулюється окремими нормативними документами. Водночас ці гарантії надаються

за наявності у державного службовця певного стажу роботи.

Загальний стаж державної служби

обчислюється відповідно до Порядку № 283, який застосовується для встановлення держслужбовцям надбавки за вислугу років, надання додаткових оплачуваних відпусток та призначення пенсії.

Відповідно до

п. 4 Порядку № 283 основний документ для визначення стажу держслужби — трудова книжка та інші документи, що підтверджують стаж роботи.

У цьому випадку порядок включення до стажу держслужби періоду роботи на посаді секретаря-друкарки має деякі особливості. Це пов’язане з тим, що посада секретаря-друкарки та посада спеціаліста (бухгалтера) міської ради належать до різних професійних груп.

Так, посада секретаря-друкарки належить до посад

службовців апарату органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та їх виконавчих органів, органів прокуратури, судів та інших органів*.

* До 09.03.2006 р. — згідно з додатком 46 до постанови № 2288, після 09.03.2006 р. — згідно з додатком 55 до постанови № 268.

Інакше кажучи, посада секретаря-друкарки не має відношення до посад державних службовців.

Згідно з

постановою № 2288, що діяла на момент переведення працівниці з посади секретаря-друкарки на посаду спеціаліста (бухгалтера) міської ради, остання належала до посад державних службовців.

Сьогодні згідно з

п. 1 постанови № 268 умови оплати праці посадових осіб місцевого самоврядування визначаються органом місцевого самоврядування виходячи з умов оплати праці, установлених для державних службовців відповідних категорій, та схем посадових окладів згідно з додатками 48 — 54 та 57 до постанови № 268 . Схему посадових окладів керівних працівників та спеціалістів апарату міських рад (крім міст Києва і Севастополя) та їх виконавчих комітетів затверджено додатком 50 до постанови № 268 .

Таким чином, з 02.11.94 р. працівниця перейшла з посади службовця на посаду державного службовця (як зазначено у запитанні — без конкурсу).

 

Порядок обчислення стажу служби в органах місцевого самоврядування/стажу
держслужби

Згідно зі

ст. 22 Закону № 2493 до стажу служби в органах місцевого самоврядування зараховується період роботи на посадах, на які поширюється дія цього Закону, а також на посадах та в органах, час роботи на (в) яких зараховується до стажу державної служби.

Як зазначалося вище, стаж державної служби обчислюється згідно з

Порядком № 283. Як випливає з абзацу 13 п. 2 Порядку № 283, до стажу держслужби зараховується робота на посадах в органах місцевого самоврядування, перелічених у ст. 14 Закону № 2493, а також на інших посадах, не зазначених у цій статті, віднесених КМУ до відповідної категорії посад в органах місцевого самоврядування.

Крім того, у

п. 3 Порядку № 283 зазначено, що до стажу держслужби зараховуються періоди роботи на посадах службовців в органах, вказаних у п. 2 Порядку № 283 та додатку до нього, якщо при просуванні по службі вони обійняли посади державних службовців.

Що розуміється під терміном «просування по службі», роз’яснило Головне управління державної служби при КМУ в

Роз’ясненні від 01.01.99 р. (див. додаток до консультації на с. 23).

Так, під терміном «просування по службі» слід розуміти безпосередній перехід з посади службовця на посаду державного службовця в період роботи в державних органах, які передбачені

п. 2 Порядку № 283 та додатком до нього, а в разі переходу після 01.01.94 р. — за умови, що перехід (переведення) відбувся через конкурс.

Крім того, у цьому

Роз’ясненні викладено порядок визначення стажу держслужби в разі переходу з посад службовців на посади державних службовців до прийняття Закону про держслужбу та після нього. Покажемо його схематично.

 

img 1

*

01.01.94 р. — дата набуття чинності Законом про держслужбу.

** 08.06.95 р. — дата набуття чинності постановою № 397.

*** Нагадаємо, що право на пенсію посадових осіб місцевого самоврядування мають особи, у яких стаж служби в органах місцевого самоврядування та держслужби не менше 10 років, за умови, що на момент досягнення пенсійного віку вони перебувають на посаді державного службовця або службовця в органах місцевого самоврядування.

 

Таким чином, стосовно запитання, що розглядається, до стажу держслужби, який дає право на додаткову відпустку та призначення пенсії державного службовця,

не зараховується період роботи на посаді секретаря-друкарки, оскільки перехід (переведення) на посаду державного службовця (бухгалтера) здійснювався без конкурсу.

Стаж для надання додаткової відпустки та призначення пенсії державного службовця обчислюється

з дня призначення на посаду державного службовця, тобто з 02.11.94 р.

 

Стаж для виплати грошової винагороди

Грошова винагорода за безперервну працю в органах державної влади виплачується згідно з

Порядком № 212. Вона надається особам, які пропрацювали безперервно на посадах держслужбовців в одному або декількох органах державної влади не менше 10 років.

Зауважимо, що для виплати грошової винагороди норми

Порядку № 283 не застосовуються, а до стажу зараховується тільки час безперервної роботи на посадах державних службовців в органах державної влади. На це звертало увагу Мінпраці в листі від 09.07.2008 р. № 6791/0/14-08/13.

Згідно з

п. 1 Порядку № 212 до стажу безперервної роботи (служби) на посадах державних службовців в одному або декількох органах державної влади зараховуються всі періоди роботи в цих органах, у тому числі до 01.01.94 р., на посадах держслужбовців, передбачених ст. 25 Закону про держслужбу, а також на посадах, що належать в установленому законодавством порядку до відповідних категорій посад держслужбовців, на посадах керівних працівників та спеціалістів в апараті органів, зазначених у ч. 2 ст. 9 Закону про держслужбу (прокуратури, судів, дипломатичної служби, митного контролю, служби безпеки, внутрішніх справ тощо).

З урахуванням зазначеного період роботи на посаді секретаря-друкарки

не зараховується до стажу роботи для надання грошової винагороди, оскільки ця посада не належить до посад держслужбовців.

Нагадаємо також, що

п.п. 11 п. 4 постанови «Деякі питання організації бюджетного процесу» від 26.11.2008 р. № 1036 Кабмін зобов’язав розпорядників бюджетних коштів тимчасово (до стабілізації економічної ситуації) припинити здійснення виплати грошової винагороди.

 

НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ

Закон про держслужбу —

Закон України «Про державну службу» від 16.12.93 р. № 3723-XII.

Закон № 2493 —

Закон України «Про службу в органах місцевого самоврядування» від 07.06.2001 р. № 2493-III.

Постанова № 397

— постанова КМУ «Про доповнення постанови Кабінету Міністрів України від 10 листопада 1994 р. № 758» від 08.06.95 р. № 397.

Постанова № 2288

— постанова КМУ «Про впорядкування умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та їх виконавчих органів, органів прокуратури, судів та інших органів» від 13.12.99 р. № 2288.

Постанова № 268 —

постанова КМУ «Про впорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» від 09.03.2006 р. № 268.

Порядок № 283 —

Порядок обчислення стажу державної служби, затверджений постановою КМУ від 03.05.94 р. № 283.

Порядок № 212

— Порядок виплати грошової винагороди державним службовцям за сумлінну безперервну працю в органах державної влади, зразкове виконання трудових обов’язків, затверджений постановою КМУ від 24.02.2003 р. № 212.

 

 

Додаток

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ ПРИ КАБІНЕТІ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

РОЗ’ЯСНЕННЯ

Щодо практичного застосування постанов Кабінету Міністрів України
від 10 листопада 1994 р. № 758 «Про доповнення до Порядку обчислення стажу
державної служби» і від 8 червня 1995 р. № 397 «Про доповнення постанови
Кабінету Міністрів України від 10 листопада 1994 р. № 758»

 

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 10 листопада 1994 р. № 758 до стажу державної служби зараховуються періоди роботи на посадах службовців в органах, зазначених у пункті 2 Порядку обчислення стажу державної служби та додатку до нього, якщо при просуванні по службі вони обійняли посади державних службовців.

Під терміном «просування по службі» треба розуміти безпосередній перехід з посади службовця на посаду державного службовця у період роботи в державних органах, які передбачені пунктом 2 Порядку обчислення стажу державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 травня 1994 р. № 283, та додатком до нього, а в разі переходу після 1 січня 1994 року — за умови, що перехід (переведення) відбувся через конкурс.

При цьому до стажу державної служби зараховуються всі періоди безперервної роботи службовцем у державних органах, що передбачені пунктом 2 Порядку обчислення стажу державної служби та додатком до нього, які передували переходу на посаду державного службовця до 8 червня 1995 року.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 8 червня 1995 р. № 397 для службовців, які після прийняття цієї постанови при просуванні по службі обійняли посади державних службовців, стаж для надання додаткової відпустки та призначення пенсії державного службовця обчислюється з дня призначення на посаду державного службовця. Стаж для виплати надбавки за вислугу років за період роботи на посадах службовців обчислюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1993 р. № 1049, а за період роботи на посадах державних службовців — відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 3 травня 1994 р. № 283.

Таким чином, особам, які при просуванні по службі обійняли посади державних службовців після 8 червня 1995 року, до набуття стажу державної служби три роки, надбавка за вислугу років призначається у розмірах, встановлених постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1993 р. № 1049, залежно від сумарного стажу роботи на посадах службовця і державного службовця і виплачується у відсотках до його посадового окладу (без урахування надбавки за ранг).

Після набуття права на надбавку за вислугу років як державному службовцю (наявність трьох років державної служби) така надбавка виплачується залежно від сумарного стажу роботи на посадах службовця та державного службовця у розмірах, встановлених частиною п’ятою статті 33 Закону України «Про державну службу» (з урахуванням надбавки за ранг).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі