Теми статей
Обрати теми

Щодо податкового розрахунку збору за забруднення навколишнього природного середовища за I квартал 2009 року

Редакція ББ
Лист від 14.04.2009 р. № 7787/7/15-0817

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

ЩОДО ПОДАТКОВОГО РОЗРАХУНКУ ЗБОРУ ЗА ЗАБРУДНЕННЯ НАВКОЛИШНЬОГО ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА ЗА I КВАРТАЛ 2009 РОКУ

Лист від 14.04.2009 р. № 7787/7/15-0817

 

Державна податкова адміністрація України направляє рекомендації щодо порядку складання звітного (нового звітного, уточнюючого) податкового розрахунку збору за забруднення навколишнього природного середовища за I квартал 2009 року.

Постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2008 року № 1050 «Про внесення змін до Порядку встановлення нормативів збору за забруднення навколишнього природного середовища i стягнення цього збору» внесено зміни до Порядку встановлення нормативів збору за забруднення навколишнього природного середовища i стягнення цього збору, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 1999 року № 303, із змінами та доповненнями (далі — Порядок № 303), якими передбачено спрямування коштів від збору за забруднення навколишнього природного середовища до фондів охорони навколишнього природного середовища за здійснені викиди, скиди i розміщення відходів суб’єктами господарювання — платниками збору до бюджету території за місцем знаходження джерел забруднення, крім пересувних джерел забруднення, а ні до бюджету території за місцем перебування платника збору на податковому обліку в органах державної податкової служби.

Так, при здійсненні викидів та скидів стаціонарними джерелами забруднення платники збору повинні подати податкові розрахунки та сплатити збір за забруднення навколишнього природного середовища за місцем знаходження стаціонарних джерел забруднення, при розміщенні відходів — за місцем знаходження спеціально відведених для розміщення відходів місць чи об’єктів, при здійсненні викидів пересувними джерелами забруднення — за місцем перебування платника збору на податковому обліку (п. 9 Порядку № 303). Відповідно до п. 10 Порядку № 303 платники збору повинні сплатити збір — протягом 10 календарних днів, що настають після граничного строку подання податкового розрахунку у порядку, визначеному щодо подання податкових розрахунків.

Якщо місце подання податкового розрахунку не збігається з місцем реєстрації платника збору

, то в зазначені терміни до органу ДПС за місцем перебування платника збору на податковому обліку такий платник збору зобов’язаний подати копію податкового розрахунку.

При цьому підприємства (установи, організації), що мають у своєму складі філії, відділення та інші відокремлені підрозділи, подають податкові розрахунки

з урахуванням викидів, скидів та розміщення відходів, здійснених такими філіями, відділеннями та іншими відокремленими підрозділами.

Визначення податкових зобов’язань зі збору за забруднення навколишнього природного середовища у 2009 році здійснюється згідно з Порядком № 303. Щодо особливостей визначення податкових зобов’язань зі збору, то розмір збору, який справляється

у разі відсутності у платника збору затверджених у встановленому порядку лімітів скидів та розміщення відходів чи допущення понадлімітних обсягів скидів та розміщення відходів, збільшено з 5-кратного на 10-кратний (п. 8 Порядку № 303).

Відповідно до п. 11 Порядку № 303 платники перераховують суми збору одним платіжним дорученням на рахунки, відкриті в територіальних органах Державного казначейства, які здійснюють розподіл цих коштів у співвідношенні, визначеному законом.

Строк подання

податкового розрахунку за I квартал 2009 року почався з 1 квітня 2009 року по 12 травня 2009 року включно.

Форма податкового розрахунку

збору за забруднення навколишнього природного середовища, додатка до нього та Інструкція щодо складання податкового розрахунку збору за забруднення навколишнього природного середовища затверджені наказом Державної податкової адміністрації України від 17.03.2005 № 111, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 01.04.2005 за № 357/10637, із змінами i доповненнями (далі — податковий розрахунок, наказ ДПА України № 111 та Інструкція № 111).

Форма податкового розрахунку (додатка до нього)

не змінилася. Згідно з пунктом 5 розділу II Закону України від 20 лютого 2003 року № 550-IV «Про внесення змін до Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які наберуть чинності з податкового періоду, наступного за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, діють форми декларацій (розрахунків), що мали чинність до такого визначення.

У зв’язку з цим платники збору повинні скласти та подати звітний (новий звітний, уточнюючий) податковий розрахунок за I квартал 2009 року за діючою формою, затвердженою наказом ДПА України № 111, та у разі необхідності додатка до нього з урахуванням запропонованих платникам збору рекомендацій.

Виходячи з цього, зважаючи на численні запити регіональних податкових органів, платників збору та з метою упередження похибок при складанні звітного (нового звітного, уточнюючого) податкового розрахунку за I квартал 2009 року (у разі необхідності додатка до нього), усунення різнотлумачення щодо подання податкового розрахунку до відповідного органу ДПС та до внесення змін до наказу ДПА України № 111 та Інструкції № 111

пропонуємо платникам відображати дані за діючою формою податкового розрахунку та визначати податкові зобов’язання зі збору за I квартал 2009 року з урахуванням рекомендацій, які полягають у наступному.

Подання копій податкових розрахунків здійснюється у порядку, визначеному Порядком № 303.

З урахуванням норм частини другої підпункту «з» підпункту 4.4.2 пункту 4.4 статті 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», із змінами i доповненнями, у разі якщо платник вважає за необхідне у звітному (новому звітному, уточнюючому) податковому розрахунку (у разі необхідності додатка до нього) за діючою формою викласти іншу назву колонки, рядку податкового розрахунку (у разі необхідності додатка до нього) або їх виправити, доповнити відповідно до вимог Порядку № 303, то він має право це самостійно виправити, що буде узгоджуватися з нормами чинного законодавства та змістом Порядку № 303.

Так, у

рядку 5 заголовної частини податкового розрахунку «Код органу місцевого самоврядування за місцем податкової реєстрації платника за КОАТУУ» пропонуємо платнику самостійно доповнити назву цього рядку «або Код органу місцевого самоврядування (сільська, селищна, міська рада) за місцезнаходженням стаціонарних джерел забруднення та/або спеціально відведених для розміщення відходів місць чи об’єктів за КОАТУУ».

У

колонці 8 податкового розрахунку (у разі необхідності додатка до нього) «Суми збору, обчисленого за понадлімітні обсяги, грн. коп. (заповнюється, якщо к. 2 > к. 6 (к. 2 - к. 6) х к. 3 х к. 4 х к. 5 х 5)» у рядках 3.1, 3.2 i 3.3 i 4.1, 4.2 i 4.3 податкового розрахунку зазначається сума збору, обчисленого за понадлімітні обсяги. Звертаю увагу, що платник може самостійно виправити у назві цієї колонки коефіцієнт 5 на коефіцієнт 10, що застосовується у разі відсутності у платника збору затверджених у встановленому порядку лімітів скидів та розміщення відходів чи допущення понадлімітних обсягів скидів та розміщення відходів відповідно до п. 8 Порядку № 303.

Щодо порядку подання податкового розрахунку до органів ДПС та сплати збору, то повідомляємо

.

Платник збору складає та подає звітний (новий звітний, уточнюючий) податковий розрахунок збору за I квартал 2009 року (у разі необхідності додатка до нього) та сплачує збір за забруднення навколишнього природного середовища з урахуванням норм, визначених п. 9 i п. 10 Порядку № 303, та таких

особливостей.

У разі якщо:

платник збору має декілька стаціонарних джерел забруднення або спеціально відведених для розміщення відходів місць чи об’єктів

на території декількох сільських, селищних або міських рад (коди згідно з Класифікатором об’єктів адміністративно-територіального устрою України (КОАТУУ) різні), то такий платник збору зобов’язаний подати до відповідного органу державної податкової служби за місцезнаходженням стаціонарного джерела забруднення або спеціально відведених для розміщення відходів місць чи об’єктів податковий розрахунок по кожному стаціонарному джерелу забруднення або спеціально відведеному для розміщення відходів місцю чи об’єкту окремо;

платник збору має декілька стаціонарних джерел забруднення або спеціально відведених для розміщення відходів місць чи об’єктів

на території однієї сільської, селищної або міської ради (код згідно з Класифікатором об’єктів адміністративно-територіального устрою України (КОАТУУ) один i той же), то такий платник збору може подавати до відповідного органу державної податкової служби один податковий розрахунок збору за такі джерела забруднення;

місцезнаходження стаціонарних джерел забруднення та/або спеціально відведених для розміщення відходів місць чи об’єктів

не збігається з місцем перебування платника на податковому обліку (коди згідно з Класифікатором об’єктів адміністративно-територіального устрою України (КОАТУУ) різні), то такий платник збору зобов’язаний подавати окремий податковий розрахунок за здійснення викидів пересувними джерелами забруднення (у разі їх наявності);

платник збору перебуває на податковому обліку

у місті з районним поділом, то такий платник може подавати один податковий розрахунок за викиди, скиди усіма своїми джерелами забруднення та/або розміщення відходів, якщо ці джерела та/або спеціально відведені місця для розміщення відходів знаходяться на території указаного міста (вказується код згідно з Класифікатором об’єктів адміністративно-територіального устрою України (КОАТУУ) за місцем перебування платника збору на податковому обліку (міської ради)).

Платники збору повинні

сплатити збір протягом 10 календарних днів, що настають після граничного строку подання податкового розрахунку, з урахуванням вказаних вище особливостей, тобто не пізніше 20 травня 2009 року.

Зобов’язуємо довести цей лист до відома та використання у роботі до підпорядкованих структурних підрозділів та провести відповідну масово-роз’яснювальну роботу з платниками збору за забруднення навколишнього природного середовища.

 

Заступник голови С. Чекашкін

 

Коментар редакції

 

ЗБІР ЗА ЗАБРУДНЕННЯ ЗА I КВАРТАЛ 2009 РОКУ: РЕКОМЕНДАЦІЇ ВІД ДПАУ

Як відомо, з 01.01.2009 р.

постановою КМУ від 03.12.2008 р. № 1050 було внесено зміни до Порядку встановлення нормативів збору за забруднення навколишнього природного середовища i стягнення цього збору, затвердженого постановою КМУ від 01.03.99 р. № 303 (далі — Порядок № 303), щодо подання звітності та сплати екозбору.

Так, подавати

Податковий розрахунок збору за забруднення навколишнього природного середовища (далі — Розрахунок) та сплачувати його незалежно від виду джерела забруднення необхідно податковим органам:

— за місцем знаходження стаціонарних джерел забруднення — у разі здійснення викидів стаціонарними джерелами забруднення та скидів;

— за місцем знаходження спеціально відведених для розміщення відходів місць або об’єктів — у разі розміщення відходів;

— за місцем перебування платника податку на податковому обліку — у разі здійснення викидів пересувними джерелами забруднення.

Якщо в результаті таких змінених умов подання звітності виявиться, що місце подання

Розрахунку не збігається з місцем перебування платника податку на обліку в податковому органі, то за місцем своєї податкової реєстрації необхідно буде подати копію Розрахунку.

Як випливає з

листів ДПАУ від 23.01.2009 р. № 1224/7/15-0617 та від 24.01.2009 р. № 1246/7/15-0817, першим податковим (звітним) періодом, починаючи з якого платники повинні подавати Розрахунок та сплачувати екозбір згідно зі змінами, установленими постановою № 1050 , є I квартал 2009 року.

Зверніть увагу: для платників, які експлуатують виключно пересувні джерела забруднення (тобто транспортні засоби), а також в разі, якщо місцезнаходження стаціонарних джерел забруднення і місць або об’єктів розміщення відходів збігається з місцем податкової реєстрації платника,

місце подання Розрахунку та сплати екозбору в поточному році залишається незмінним.

У

листі, що коментується, ДПАУ роз’яснила особливості подання Розрахунку за I квартал 2009 року та сплати екозбору, якщо:

— платник має декілька стаціонарних джерел забруднення або спеціально відведених для розміщення відходів місць або об’єктів на території декількох сільських, селищних або міських рад (коди згідно з Класифікатором об’єктів адміністративно-територіального устрою України (КОАТУУ)

різні);

— платник має декілька стаціонарних джерел забруднення або спеціально відведених для розміщення відходів місць або об’єктів на території однієї сільської, селищної або міської ради (код згідно з Класифікатором об’єктів адміністративно-територіального устрою України (КОАТУУ)

той самий);

— місцезнаходження стаціонарних джерел забруднення та/або спеціально відведених для розміщення відходів місць або об’єктів

не збігається з місцем перебування платника на податковому обліку (коди згідно з Класифікатором об’єктів адміністративно-територіального устрою України (КОАТУУ) різні);

— платник перебуває на податковому обліку в місті з районним поділом.

Вартий уваги останній з перелічених пунктів: такому платнику дозволяється подавати один

Розрахунок за викиди, скиди всіма джерелами забруднення та/або розміщення відходів, якщо ці джерела та/або спеціально відведені місця для розміщення відходів знаходяться на території цього міста. При цьому зазначається код КОАТУУ за місцем перебування платника на податковому обліку (міської ради).

У

листі, що коментується, податківці дають таку рекомендацію щодо заповнення Розрахунку: у рядку 5 заголовної частини Розрахунку «Код органу місцевого самоврядування за місцем податкової реєстрації платника за КОАТУУ» платнику самостійно доповнити назву цього рядка словами «або Код органу місцевого самоврядування (сільська, селищна, міська рада) за місцезнаходженням стаціонарних джерел забруднення та/або спеціально відведених для розміщення відходів місць чи об’єктів за КОАТУУ».

Зазначеною

постановою № 1050 було встановлено: у разі відсутності у платника екозбору затверджених у встановленому порядку лімітів скидів та розміщення відходів або при здійсненні понадлімітних обсягів скидів та розміщення відходів обчислення екозбору слід здійснювати в десятикратному розмірі (раніше — п’ятикратному).

При цьому зверніть увагу: форма

Розрахунку, яку було затверджено наказом від 17.03.2005 р. № 111 (у редакції від 03.04.2008 р. № 206), поки що залишається незмінною.

Як зазначається в

листі, що коментується: у колонці 8 Розрахунку (та, в разі потреби, у колонці 8 додатків до нього) платник може самостійно виправити в назві цієї колонки коефіцієнт 5 на 10.

Щодо

індексації нормативів екозбору. Із введенням з 1 січня 2008 року нового механізму індексації передбачено, що індексації підлягає проіндексований норматив попереднього року. У зв’язку з цим при обчисленні екозбору за будь-який звітний квартал 2009 року необхідно значення проіндексованих у 2008 році нормативів, які було відображено у відповідному рядку колонки 3 Розрахунку, проіндексувати на коефіцієнт індексу споживчих цін (індекс інфляції) за 2008 рік — 1,233.

Водночас застосувати такий механізм індексації нормативів збору не завжди можливо. Це стосується випадків, коли платник подає

Розрахунок за підсумками I кварталу вперше, а також якщо раніше не здійснювалося забруднення певними забруднюючими речовинами. Річ у тім, що в таких платників немає інформації щодо торішніх проіндексованих нормативів збору.

Для вирішення цього питання необхідно послідовно перемножити:

— відповідний базовий норматив екозбору, визначений з таблиць

1.1 — 1.9 додатка 1 до Порядку № 303 ;

— коефіцієнт 2,373, який застосовувався для індексації нормативів цього збору станом на 31 грудня 2006 року;

— коефіцієнт індексу інфляції за 2006 рік (

1,116);

— коефіцієнт індексу інфляції за 2007 рік (

1,166);

— коефіцієнт індексу інфляції за 2008 рік (

1,223).

При цьому округлення проіндексованого нормативу після здійснення кожної операції множення слід провадити до двох десяткових знаків, як передбачено постановою КМУ від 14.11.2007 р. № 1317. Такі ж роз’яснення наведено в консультації фахівця ДПАУ, опублікованій у журналі «Вісник податкової служби», 2009, № 13, с. 15.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі