Теми статей
Обрати теми

Про затвердження Порядку складання органами Державного казначейства України протоколів про бюджетні правопорушення

Редакція ББ
Наказ від 24.07.2009 р. № 303

ДЕРЖАВНЕ КАЗНАЧЕЙСТВО УКРАЇНИ

ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ПОРЯДКУ СКЛАДАННЯ ОРГАНАМИ ДЕРЖАВНОГО КАЗНАЧЕЙСТВА УКРАЇНИ ПРОТОКОЛІВ ПРО БЮДЖЕТНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ

Наказ від 24.07.2009 р. № 303

 

Відповідно до ст. 116 Бюджетного кодексу України та наказу Міністерства фінансів України від 26.02.2002 р. № 129 «Про затвердження Порядку складання, передачі за належністю Протоколу про бюджетне правопорушення», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 01.03.2002 р. за № 213/6501, з метою визначення порядку організації роботи органів Державного казначейства України в процесі виявлення та фіксування бюджетних правопорушень

наказую:

1. Затвердити Порядок складання органами Державного казначейства України протоколів про бюджетне правопорушення, що додається.

2. Керівникам самостійних структурних підрозділів Державного казначейства України у місячний термін привести у відповідність до наказу нормативно-правові акти та листи-роз’яснення, що розроблені відповідним структурним підрозділом.

3. Директору Департаменту методології з обслуговування бюджетів, бухгалтерського обліку та звітності Сушко Н. І. довести цей наказ до відома заступників голови, керівників самостійних структурних підрозділів центрального апарату Державного казначейства України і начальників Головних управлінь Державного казначейства України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступників голови Державного казначейства України відповідно до розподілу обов’язків.

 

Голова Т. Слюз

 

 

Затверджено наказом Державного казначейства України від 24.07.2009 р. № 303

Порядок складання протоколів
про бюджетні правопорушення органами Державного казначейства України

 

1. Цей Порядок визначає організацію роботи органів Державного казначейства України по складанню протоколів про бюджетне правопорушення.

2. У цьому Порядку нижчезазначені терміни вживаються в такому значенні:

протокол про бюджетне правопорушення (далі — Протокол) — це документ, яким засвідчується факт недотримання учасниками бюджетного процесу установленого Бюджетним кодексом України та іншими нормативно-правовими актами порядку складання, розгляду, затвердження, унесення змін, виконання бюджету чи звіту про виконання бюджету;

посадова особа органу Державного казначейства України — це керівник структурного підрозділу органу Державного казначейства України, до функцій якого належить здійснення контролю за дотриманням розпорядником (одержувачем) бюджетних коштів порядку складання, затвердження, унесення змін, виконання бюджету чи звіту про виконання бюджету.

3. Факти бюджетних правопорушень за видами встановлюють посадові особи:

Департаменту видатків державного бюджету (управління, відділу):

порушення встановлених бюджетним законодавством термінів подання затверджених паспортів бюджетних програм*;

Відділу мережі та зведених показників бюджету (відділу (сектору), відділу видатків державного або місцевих бюджетів):

порушення бюджетного законодавства щодо порядку та термінів подання розподілів показників зведених кошторисів, розподілів показників зведених планів асигнувань загального фонду відповідного бюджету, розподілів показників зведених планів спеціального фонду відповідного бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ і відповідних видатків), розподілів показників зведених планів надання кредитів із загального фонду відповідного бюджету, зведення показників спеціального фонду та реєстрів змін до них;

невключення до 1 березня поточного бюджетного періоду головним розпорядником бюджетних коштів (розпорядником нижчого рівня) до мережі установ, які на кінець попереднього бюджетного періоду перебували в його мережі і мали бюджетну заборгованість та для яких у кошторисах поточного бюджетного періоду (планах асигнувань, планах використання) не передбачені асигнування для погашення такої заборгованості;

Департаменту обслуговування кошторисів головних розпорядників коштів та інших клієнтів (управління, відділу):

порушення бюджетного законодавства щодо порядку та термінів подання, розгляду і затвердження індивідуальних кошторисів та інших документів, що застосовуються в процесі виконання державного та місцевих бюджетів;

нездійснення заходів розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів по перенесенню кредиторської заборгованості з не існуючих в поточному бюджетному році програм (кодів тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів) до 1 березня поточного року;

взяття зобов’язань без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених Бюджетним кодексом України чи законом про Державний бюджет України на відповідний рік чи рішенням відповідної ради (у разі виникнення простроченої кредиторської заборгованості);

порушення бюджетного законодавства щодо проведення попередньої оплати за товари, роботи та послуги за рахунок бюджетних коштів**;

наявність у розпорядників чи одержувачів бюджетних коштів простроченої кредиторської заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), стипендій, а також за спожиті комунальні послуги та енергоносії**;

Департаменту бухгалтерського обліку операцій державного бюджету (управління, відділу):

порушення розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів встановленого порядку та термінів подання фінансової звітності;

порушення розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів встановлених вимог щодо складання звітності за операціями з бюджетними коштами;

наявність у фінансовій звітності розпорядників та одержувачів бюджетних коштів простроченої дебіторської заборгованості;

наявність у фінансовій звітності розпорядників та одержувачів бюджетних коштів простроченої кредиторської заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), стипендій, а також за спожиті комунальні послуги та енергоносії;

наявність у річній фінансовій звітності розпорядників та одержувачів бюджетних коштів небюджетної кредиторської заборгованості;

Департаменту консолідованої фінансової звітності (управління, відділу):

порушення головними розпорядниками (розпорядниками нижчого рівня, що мають підвідомчі установи) встановленого порядку та термінів подання зведеної фінансової звітності;

подання недостовірних зведених звітів.

4. Департамент обслуговування кошторисів головних розпорядників коштів та інших клієнтів (управління, відділ) згідно з нормами Закону України про Державний бюджет України на відповідний рік при прийнятті платежів за наявності у розпорядника бюджетних коштів простроченої кредиторської заборгованості оформляє відмови у прийнятті до виконання платіжних доручень відповідно до п. 12.7 Порядку обслуговування державного бюджету за видатками та операціями з надання та повернення кредитів, наданих за рахунок коштів державного бюджету, затвердженого наказом Державного казначейства України від 25.05.2004 р. № 89, та п.п. 4.8.7 Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого наказом Державного казначейства України від 04.11.2002 р. № 205.

5. Відповідний структурний підрозділ органу Державного казначейства України після виявлення бюджетного правопорушення складає Протокол за формою, передбаченою Порядком складання, передачі за належністю Протоколу про бюджетне правопорушення, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 26.02.2002 р. № 129, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 01.03.2002 р. за № 213/6501, де зазначає факти порушення бюджетного законодавства, і подає його на візування керівникам заінтересованих структурних підрозділів. Юридичний департамент (відділ, сектор) погоджує (візує) протокол за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів. У разі відсутності в органі Державного казначейства Юридичного відділу (сектору) Протокол після складання та візування керівниками зацікавлених структурних підрозділів зразу подається на підпис керівнику органу Державного казначейства.

7. Завізований Юридичним департаментом (відділом, сектором) Протокол підписується керівником органу Державного казначейства України та реєструється в журналі реєстрації протоколів про бюджетне правопорушення.

8. Не допускаються закреслення чи виправлення відомостей, що заносяться до Протоколу, а також унесення додаткових записів після того, як Протокол підписаний.

9. Протокол складається в чотирьох примірниках: оригінал і три копії.

Оригінал Протоколу для прийняття рішення про накладення стягнення за бюджетне правопорушення у день підписання направляється разом із супровідним листом та обґрунтованими поясненнями стосовно виявленого порушення засобами електронного зв’язку відповідно до Головного управління у Державному казначействі України в Автономній Республіці Крим, області, містах Києві і Севастополі, Державного казначейства України, Голови Державного казначейства України. У разі складання Протоколу в частині порушення порядку перерахування належних державному бюджету коштів з місцевих бюджетів він передається Міністру фінансів.

10. Департамент відомчого контролю (управління) протягом одного робочого дня після перевірки факту бюджетного правопорушення готує рішення за погодженням керівництва Державного казначейства України (Головного управління Державного казначейства України в Автономній Республіці Крим, області, містах Києві і Севастополі) та направляє засобами електронного зв’язку до відповідного органу Державного казначейства.

Одна копія Протоколу залишається в органі Державного казначейства України, де складено Протокол; друга копія Протоколу надається керівнику органу, установи, організації, підприємства, де вчинене бюджетне правопорушення; третя копія Протоколу надсилається до відома органу вищого рівня учасника бюджетного процесу, яким вчинене бюджетне правопорушення.

 

Директор Департаменту методології з обслуговування бюджетів, бухгалтерського обліку та звітності Н. Сушко

 

Примітки:

* Дана норма набуває чинності після набрання чинності змін до Бюджетного кодексу України.

** Дані норми набувають чинності з 01.01.2010 р.

 

Коментар редакції

 

ЗА ЯКІ БЮДЖЕТНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ ОРГАНИ ДЕРЖАВНОГО КАЗНАЧЕЙСТВА УКРАЇНИ СКЛАДАЮТЬ ПРОТОКОЛИ

Відповідно до

ст. 124 Бюджетного кодексу України від 21.06.2001 р. № 2542-III (далі — БКУ) рішення про накладення стягнення за бюджетне правопорушення може бути прийнято керівником органу Державного казначейства України.

У

наказі, що коментується, розглянуто порядок складання органами Держказначейства протоколів про бюджетні правопорушення, визначено порушення, за які органи Держказначейства мають право притягати до відповідальності, і підрозділи Держказначейства, посадові особи яких встановлюють факти бюджетних правопорушень.

Нагадаємо, що

бюджетне правопорушення — це недотримання учасником бюджетного процесу установленого БКУ та іншими нормативно-правовими актами порядку складання, розгляду, затвердження, внесення змін, виконання бюджету чи звіту про виконання бюджету.

Розглянемо основні бюджетні правопорушення, щодо яких органи Держказначейства можуть складати протоколи.

1. Порушення бюджетного законодавства щодо порядку та термінів подання розподілів показників зведених кошторисів, розподілів показників зведених планів асигнувань загального фонду відповідного бюджету, розподілів показників зведених планів спеціального фонду відповідного бюджету (за винятком власних надходжень бюджетних установ і відповідних видатків), розподілів показників зведених планів надання кредитів із загального фонду відповідного бюджету, зведення показників спеціального фонду та реєстрів змін до них.

Нагадаємо деякі положення

Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого наказом Державного казначейства України від 04.11.2002 р. № 205 (далі — Порядок № 205).

Так, відповідно до

п.п. 4.2.1 Порядку № 205 після затвердження розпису асигнувань місцевих бюджетів, але не пізніше ніж через місяць після затвердження бюджету, місцеві фінансові органи, міські, районні у містах, селищні, сільські ради або їх виконавчі органи повинні надати до територіальних органів Державного казначейства України на паперових та електронних носіях річний розпис асигнувань місцевих бюджетів (за винятком надання кредитів з місцевих бюджетів), помісячний розпис асигнувань загального фонду місцевих бюджетів (за винятком надання кредитів з місцевих бюджетів), річний розпис витрат спеціального фонду місцевих бюджетів з розподілом за видами надходжень, помісячний розпис спеціального фонду місцевих бюджетів (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків), річний розпис повернення кредитів до місцевих бюджетів та надання кредитів з місцевих бюджетів, помісячний розпис повернення кредитів до загального фонду місцевих бюджетів та надання кредитів із загального фонду місцевих бюджетів.

Відповідно до

п. 43 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2002 р. № 228 (далі — Порядок № 228), розпорядники бюджетних коштів мають право провадити діяльність виключно в межах асигнувань, затверджених кошторисами, планами асигнувань загального фонду бюджету, планами надання кредитів із загального фонду бюджету, планами спеціального фонду, а вищі навчальні заклади та наукові установи також у межах асигнувань, затверджених планами використання бюджетних коштів і помісячними планами використання бюджетних коштів, за наявності витягу, доведеного органом Держказначейства, що підтверджує відповідність цих документів даним казначейського обліку. З цією метою розпорядники, які отримали від органів Держказначейства витяг, повинні подати цим органам дані про розподіл показників зведених кошторисів, планів асигнувань загального фонду бюджету, планів надання кредитів із загального фонду бюджету, планів спеціального фонду, а також зведених планів використання бюджетних коштів і зведених помісячних планів використання бюджетних коштів у розрізі розпорядників нижчого рівня та одержувачів.

У зв’язку з цим головні розпорядники коштів згідно з

п.п. 4.2.3 Порядку № 205 протягом трьох робочих днів після отримання витягу з річного розпису асигнувань з місцевих бюджетів подають органам Держказначейства, в яких вони обслуговуються, розподіл показників зведених кошторисів, зведення показників спеціального фонду кошторису, розподіл показників зведених планів асигнувань із загального фонду місцевих бюджетів, розподіл показників зведених планів надання кредитів із загального фонду місцевих бюджетів, розподіл показників зведених планів спеціального фонду місцевих бюджетів (за винятком власних надходжень бюджетних установ та відповідних видатків) у розрізі розпорядників коштів нижчого рівня та одержувачів коштів відповідно до мережі на паперових та електронних носіях за формами, визначеними нормативно-правовими актами України. Розпорядники, які не мають підвідомчих установ, подають кошторис та план асигнувань із загального фонду місцевих бюджетів, складені за формою та у порядку, визначеному нормативно-правовими актами України.

Що стосується державного бюджету, то відповідно до

п.п. 3.2 Порядку обслуговування державного бюджету за видатками та операціями з надання та повернення кредитів, наданих за рахунок коштів державного бюджету, затвердженого наказом Державного казначейства України від 25.05.2004 р. № 89 (далі — Порядок № 89), головні розпорядники коштів державного бюджету (крім державних адміністрацій) подають на паперових і електронних носіях зазначені вище документи протягом трьох робочих днів після отримання витягів з розписів бюджету Державному казначейству України.

Розпорядники коштів державного бюджету нижчого рівня, які мають свою мережу та обслуговуються в Головних управліннях ДКУ, а також державні адміністрації

протягом трьох робочих днів після отримання витягів з розписів бюджету подають зазначені документи відповідному Головному управлінню на паперових та електронних носіях у розрізі розпорядників нижчого рівня і одержувачів бюджетних коштів (п.п. 3.4 Порядку № 89).

2. Невключення до 1 березня поточного бюджетного періоду головним розпорядником бюджетних коштів (розпорядником нижчого рівня) до мережі установ, які на кінець попереднього бюджетного періоду перебували в його мережі і мали бюджетну заборгованість та для яких у кошторисах поточного бюджетного періоду (планах асигнувань, планах використання) не передбачені асигнування для погашення такої заборгованості.

Відповідно до

п.п. 2.1 Порядку № 89 у разі якщо до 1 березня поточного бюджетного періоду головним розпорядником бюджетних коштів (розпорядником нижчого рівня) не включені до мережі поточного бюджетного періоду установи, які на кінець попереднього бюджетного періоду перебували в його мережі і мали бюджетну заборгованість та для яких у кошторисах (планах асигнувань, планах використання) не передбачені асигнування для погашення такої заборгованості, головний розпорядник бюджетних коштів (розпорядник нижчого рівня) несе відповідальність згідно з бюджетним законодавством .

3. Порушення бюджетного законодавства щодо порядку та термінів подання, розгляду і затвердження індивідуальних кошторисів та інших документів, що застосовуються у процесі виконання державного та місцевих бюджетів.

Згідно з

п. 3 Порядку № 228 установа незалежно від того, чи веде вона облік самостійно, чи обслуговується централізованою бухгалтерією, для забезпечення своєї діяльності складає індивідуальні кошториси, плани асигнувань загального фонду бюджету, плани надання кредитів із загального фонду бюджету, плани спеціального фонду за кожною бюджетною програмою, що виконується нею (функцією), а вищі навчальні заклади та наукові установи також індивідуальні плани використання бюджетних коштів та індивідуальні помісячні плани використання бюджетних коштів.

Відповідно до

п. 31 Порядку № 228 кошториси, плани асигнувань загального фонду бюджету, плани надання кредитів із загального фонду бюджету, плани спеціального фонду, помісячні плани використання бюджетних коштів та плани використання бюджетних коштів повинні бути затверджені протягом 30 календарних днів після затвердження розписів відповідних бюджетів.

4. Нездійснення заходів розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів по перенесенню кредиторської заборгованості з не існуючих у поточному бюджетному році програм (кодів тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів) до 1 березня поточного року.

Це питання порушувалося Держказначейством у

листі від 23.08.2007 р. № 3.2-06/491-10110, в якому було визначено, що зазначене порушення свідчить про порушення розпорядниками бюджетних коштів вимог пп. 20 і 46 Порядку № 228 щодо необхідності передбачати у проектах кошторисів видатки на погашення кредиторської заборгованості, а також права установ брати зобов’язання щодо видатків відповідно до кошторису та з урахуванням здійснення платежів для погашення зобов’язань минулих періодів.

Відповідно до

ст. 116 БКУ недотримання учасниками бюджетного процесу вимог нормативно-правових актів є бюджетним правопорушенням, що, у свою чергу, відповідно до ст. 117 та 118 БКУ дає право Держказначейству застосовувати до розпорядників та одержувачів бюджетних коштів відповідні заходи.

5. Узяття зобов’язань без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, установлених

БКУ чи законом про Державний бюджет України на відповідний рік, чи рішенням відповідної ради (у разі виникнення простроченої кредиторської заборгованості).

Відповідно до

п. 5 ст. 51 БКУ розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та провадять видатки тільки в межах бюджетних асигнувань, установлених кошторисами.

Крім того, згідно зі

ст. 61 Закону України «Про Державний бюджет України на 2009 рік» від 26.12.2008 р. № 835-VI (далі — Закон № 835) розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та здійснюють відповідні видатки за загальним фондом бюджету тільки в межах бюджетних асигнувань, установлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов’язань минулих років, узятих на облік в органах Держказначейства, та у разі їх відповідності бюджетним паспортам.

Розпорядники бюджетних коштів беруть зобов’язання

за спеціальним фондом бюджету виключно в межах відповідних фактичних надходжень до спеціального фонду бюджету.

Зобов’язання щодо виплати субсидій, допомоги, пільг по оплаті за спожиті житлово-комунальні послуги та компенсацій громадянам з бюджету, на що згідно із законами України мають право відповідні категорії громадян, обліковуються органами Державного казначейства України незалежно від визначених на цю мету бюджетних призначень.

Зобов’язання, взяті розпорядниками бюджетних коштів без відповідних бюджетних асигнувань (крім вказаних у попередньому абзаці), не вважаються бюджетними зобов’язаннями і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Узяття таких зобов’язань є

бюджетним правопорушенням.

6. Порушення розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів установленого порядку і термінів подання фінансової звітності та порушення розпорядниками й одержувачами бюджетних коштів установлених вимог щодо складання звітності за операціями з бюджетними коштами.

Основні вимоги, які стосуються порядку надання фінансової звітності, викладені в

Порядку подання фінансової звітності, затвердженому постановою КМУ від 28.02.2000 р. № 419 (далі — Порядок № 419).

Розпорядники та одержувачі коштів державного бюджету подають фінансову звітність за встановленою формою органам Державного казначейства.

Розпорядники та одержувачі коштів місцевих бюджетів подають фінансову звітність органам Державного казначейства та місцевим фінансовим органам.

Строки подання місячних та квартальних звітів встановлюються органами, в які такі звіти подаються в межах, визначених

Порядком № 419.

Квартальна фінансова звітність (крім зведеної та консолідованої) згідно з

п. 5 Порядку № 419 подається органам Держказначейства і місцевим фінансовим органам не пізніше 25-го числа місяця, що настає за звітним кварталом, а річна — не пізніше 20 лютого наступного за звітним року.

Відповідно до

п. 6 Порядку № 419 місячна звітність подається розпорядниками та одержувачами коштів державного і місцевих бюджетів не пізніше 5-го числа наступного за звітним місяця, квартальна — не пізніше 15-го числа наступного за звітним кварталом місяця, а річна фінансова звітність — не пізніше 22 січня наступного за звітним року.

Розпорядники та одержувачі коштів державного і місцевих бюджетів подають місячну, квартальну та річну фінансову звітність за встановленими графіками органам Держказначейства за місцем обслуговування.

Фінансова звітність розпорядниками та одержувачами коштів державного і місцевих бюджетів подається розпорядникам вищого рівня з відміткою органів Держказначейства про її відповідність даним обліку про виконання бюджетів.

При складанні квартальної та місячної звітності у 2009 році бюджетні організації повинні керуватися

Порядком складання місячної та квартальної фінансової звітності у 2009 році установами та організаціями, які отримують кошти державного або місцевих бюджетів, затвердженим наказом Державного казначейства України від 25.03.2009 р. № 123.

7. Наявність у фінансовій звітності розпорядників та одержувачів бюджетних коштів простроченої дебіторської заборгованості.

Як визначено у

ст. 51 БКУ , після отримання товарів, робіт та послуг відповідно до умов взятого бюджетного зобов’язання розпорядник бюджетних коштів приймає рішення про їх оплату та подає доручення на здійснення платежу органу Держказначейства, якщо інше не передбачено нормативно-правовими актами.

Відволікання бюджетних коштів у дебіторську заборгованість

неприпустимо.

На сьогодні єдиним документом, яким слід керуватися під час авансування бюджетними коштами за деякі види товарів, робіт та послуг, є

постанова КМУ «Деякі питання організації бюджетного процесу» від 26.11.2008 р. № 1036.

Нагадаємо, що відповідно до

Інструкції з обліку коштів, розрахунків та інших активів бюджетних установ, затвердженої наказом Державного казначейства України від 26.12.2003 р. № 242, прострочена дебіторська заборгованість — це заборгованість, що виникає на 30-й день після закінчення терміну обов’язкового платежу згідно з укладеними договорами або якщо дата платежу не визначена після виписування рахунка на оплату.

8. Наявність у фінансовій звітності розпорядників та одержувачів бюджетних коштів простроченої кредиторської заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), стипендій, а також за спожиті комунальні послуги та енергоносії.

Відповідно до

ст. 26 Закону № 835 розпорядникам бюджетних коштів при виконанні бюджету необхідно забезпечити у повному обсязі проведення розрахунків за електричну, теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв’язку, які споживаються бюджетними установами, не допускаючи будь-якої простроченої заборгованості з оплати вищезазначених товарів та послуг.

Крім того, згідно зі

ст. 44 Закону № 835 Верховній Раді Автономної Республіки Крим, обласним, міським, районним, селищним, сільським радам при затвердженні відповідних бюджетів необхідно забезпечити в повному обсязі потребу в асигнуваннях на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених чинним законодавством умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати, проведення розрахунків за електричну, теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв’язку, які споживаються бюджетними установами, не допускаючи будь-якої простроченої заборгованості із зазначених видатків.

Видатки, пов’язані з утриманням бюджетних установ (крім передбачених

ст. 27 Закону № 835, якою затверджено перелік захищених статей видатків), можуть здійснюватися розпорядниками бюджетних коштів у разі, якщо відсутня прострочена заборгованість із заробітної плати (грошового забезпечення), стипендій, а також за спожиті комунальні послуги та енергоносії (ст. 61 Закону № 835).

9. Наявність у річній фінансовій звітності розпорядників та одержувачів бюджетних коштів небюджетної кредиторської заборгованості.

Відповідно до

ст. 51 БКУ розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов’язання та провадять видатки тільки в межах бюджетних асигнувань , установлених кошторисами. Будь-які зобов’язання, взяті фізичними та юридичними особами за коштами Державного бюджету України без відповідних бюджетних асигнувань або ж з перевищенням повноважень, установлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України, не вважаються бюджетними зобов’язаннями. Витрати державного бюджету на покриття таких зобов’язань не можуть здійснюватися.

Нагадаємо: на сьогодні облік зобов’язань розпорядників бюджетних коштів в органах Державного казначейства України здійснюється відповідно до

наказу Державного казначейства України від 09.08.2004 р. № 136.

Згідно із

п. 4.1 цього наказу по закінченні бюджетного періоду (31 грудня або інший останній день бюджетного періоду, якщо міністром фінансів України визначено інший термін закриття рахунків) розпорядники бюджетних коштів повинні проводити інвентаризацію активів та зобов’язань і за даними обліку визначати суми небюджетних фінансових зобов’язань. Інформація щодо таких сум подається органам Державного казначейства України.

Крім того, згідно з

п. 6.3 цього наказу у разі якщо за даними річного звіту про виконання державного та місцевих бюджетів у розпорядника бюджетних коштів є небюджетні зобов’язання (небюджетна кредиторська заборгованість), органи Державного казначейства України надають інформацію щодо наявності небюджетних зобов’язань (небюджетної кредиторської заборгованості) у розрізі розпорядників бюджетних коштів до органів державної контрольно-ревізійної служби для вжиття заходів згідно з вимогами БКУ та іншими відповідними нормативно-правовими актами.

10. Порушення головними розпорядниками (розпорядниками нижчого рівня, що мають підвідомчі установи) установленого порядку та термінів подання зведеної фінансової звітності, подання недостовірних зведених звітів.

Головні розпорядники коштів державного бюджету відповідно до

п. 7 Порядку № 419 подають зведену фінансову звітність Державному казначейству та Рахунковій палаті щокварталу у строки, установлені Держказначейством, за погодженням з Міністерством фінансів.

Органи місцевого самоврядування, які здійснюють управління майном підприємств комунальної власності, подають зведену фінансову звітність про використання бюджетних коштів відповідним місцевим органам виконавчої влади

щокварталу не пізніше 25-го числа місяця, що настає за звітним кварталом, та щороку не пізніше 25 лютого наступного за звітним року.

Терміни надання головними розпорядниками бюджетних коштів квартальних фінансових звітів про виконання зведених кошторисів у 2009 році визначені спільним

наказом Державного казначейства України та Міністерства фінансів України «Про терміни надання квартальних фінансових звітів про виконання зведених кошторисів головними розпорядниками бюджетних коштів» від 25.03.2009 р. № 122.

11. Порушення встановлених бюджетним законодавством термінів подання затверджених паспортів бюджетних програм.

Ця норма набуде чинності після набрання чинності змін до

БКУ.

12. Порушення бюджетного законодавства щодо проведення попередньої оплати за товари, роботи та послуги за рахунок бюджетних коштів.

Ця норма набуде чинності

з 01.01.2010 р.*

13. Наявність у розпорядників чи одержувачів бюджетних коштів простроченої кредиторської заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), стипендій, а також за спожиті комунальні послуги та енергоносії.

Ця норма набуде чинності

з 01.01.2010 р.*

* У зв’язку із запровадженням з 01.01.2010 р. Картки обліку зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів, на підставі даних якої органи ДКУ формуватимуть в автоматизованому режимі інформацію про фінансові зобов’язання (у тому числі прострочену кредиторську заборгованість) та дебіторську заборгованість (у тому числі прострочену дебіторську заборгованість).

Відповідний структурний підрозділ органу Державного казначейства України після виявлення бюджетного правопорушення складає протокол за формою, передбаченою

Порядком складання, передачі за належністю Протоколу про бюджетне правопорушення, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 26.02.2002 р. № 129.

Згідно з п. 2 цього Порядку протокол оформляється посадовою особою органу Держказначейства України на підставі довідок, що складені за результатами проведених відповідно до законодавства перевірок і засвідчують факт бюджетного правопорушення, та матеріалів звітності, за аналізом яких виявлено бюджетні правопорушення.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі