Теми статей
Обрати теми

Щодо встановлення доплати згідно з п.п. «г» п. 2 постанови КМУ від 09.03.2006 р. № 268

Редакція ББ
Лист від 12.01.2009 р. № 22/13/84-09

МІНІСТЕРСТВО ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

ЩОДО ВСТАНОВЛЕННЯ ДОПЛАТИ ЗГІДНО З П.П. «Г» П. 2 ПОСТАНОВИ КМУ ВІД 09.03.2006 р. № 268

Лист від 12.01.2009 р. № 22/13/84-09

 

Департамент з питань державного регулювання заробітної плати та умов праці розглянув у межах своєї компетенції звернення щодо виплати доплати згідно з підпунктом «г» пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 р. № 268 і повідомляє.

Умови оплати праці державних службовців визначені постановою Кабінету Міністрів України від 09.03.2006 р. № 268 «Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів».

Згідно з підпунктом «г» пункту 2 даної постанови Кабінету Міністрів України керівникам органів, зазначених у пункті 1 цієї постанови, надано право у межах затвердженого фонду оплати праці установлювати доплату спеціалістам і службовцям (крім заступників керівників органів виконавчої влади, прокуратури, судів та інших органів, керівників структурних підрозділів та їх заступників):

— за виконання обов’язків тимчасово відсутніх працівників таких самих категорій персоналу (у разі відсутності внаслідок тимчасової непрацездатності, перебування у відпустці без збереження заробітної плати, у відпустці у зв’язку з вагітністю і пологами, у частково оплачуваній відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку чи у відпустці без збереження заробітної плати тривалістю, визначеною у медичному висновку, але не більше ніж до досягнення дитиною шестирічного віку) — до 50 відсотків посадового окладу за основною роботою з використанням для цього до 50 відсотків посадового окладу відсутнього працівника;

— за виконання обов’язків тимчасово відсутнього керівника або заступника керівника структурного підрозділу — у розмірі різниці між фактичним посадовим окладом тимчасово відсутнього керівника або заступника керівника структурного підрозділу (без урахування надбавок і доплати) і посадовим окладом працівника, який виконує обов’язки тимчасово відсутнього керівника або заступника керівника структурного підрозділу, у разі коли працівник, що виконує обов’язки тимчасово відсутнього керівника структурного підрозділу, не є його заступником.

Під виконанням обов’язків тимчасово відсутнього працівника без звільнення від своєї основної роботи слід розуміти заміну працівника, відсутнього у зв’язку із хворобою, відрядженням, відпусткою тощо, коли відповідно до чинного законодавства за ним зберігається робоче місце (посада).

За виконання обов’язків по вакантній посаді така доплата не передбачена.

Установлення доплат за суміщення посад та розширення зони обслуговування або збільшення обсягу виконуваних робіт умовами оплати праці для державних службовців не передбачено

.

 

Директор Департаменту О. Товстенко

 

Коментар редакції

 

ДЕРЖСЛУЖБА: ВИКОНАННЯ ОБОВ’ЯЗКІВ ЗА ВАКАНТНОЮ ПОСАДОЮ

У

листі, що коментується, Мінпраці роз’яснило порядок установлення доплати, передбаченої п.п. «г» п. 2 постанови КМУ «Про впорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» від 09.03.2006 р. № 268 (далі — постанова № 268).

Пунктом 2 постанови № 268

керівникам відповідних органів надано право в межах затвердженого фонду оплати праці встановлювати спеціалістам та службовцям (крім заступників керівників органів виконавчої влади, прокуратури, судів та інших органів, керівників структурних підрозділів та їх заступників) доплату:

за виконання обов’язків тимчасово відсутніх працівників таких самих категорій персоналу (за відсутності у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю, перебуванням у відпустці без збереження заробітної плати, у відпустці у зв’язку з вагітністю та пологами, у частково оплачуваній відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку або у відпустці без збереження заробітної плати тривалістю, визначеною в медичному висновку, але не більше ніж до досягнення дитиною шестирічного віку) — у розмірі до 50 % посадового окладу за основною роботою з використанням для цього до 50 % посадового окладу відсутнього працівника;

за виконання обов’язків тимчасово відсутнього керівника або заступника керівника структурного підрозділу — у розмірі різниці між фактичним посадовим окладом тимчасово відсутнього керівника або заступника керівника структурного підрозділу (без урахування надбавок та доплат) і посадовим окладом працівника, який виконує обов’язки тимчасово відсутнього керівника чи заступника керівника структурного підрозділу. Така доплата можлива в разі, коли працівник, який виконує обов’язки тимчасово відсутнього керівника структурного підрозділу, не є його заступником.

Таким чином,

постанова № 268 регулює порядок оплати виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника, суть якого полягає в заміні працівника, відсутнього у зв’язку з відпусткою, хворобою, відрядженням або з інших причин, коли за ним зберігається робоче місце (посада). Тобто здійснення таких обов’язків не відбувається щодо вакантних посад та виконується в межах тривалості робочого дня (зміни). Від своєї основної роботи працівник, який виконує обов’язки тимчасового відсутнього працівника, не звільняється.

А як бути, якщо працівник звільнився і посада деякий час (до пошуку нового співробітника) залишається

вакантною? У цьому випадку виконання обов’язків за вакантною посадою також може бути доручено іншому працівнику в порядку суміщення посад. Таке призначення здійснюється з відома працівника.

Проте слід мати на увазі, що

постановою № 268 не визначений порядок оплати такого виду виконання додаткових обов’язків як суміщення професій (посад).

У

листі, що коментується, Мінпраці також наголошує: за виконання обов’язків за вакантною посадою доплату не передбачено. Установлення доплат за суміщення посад та розширення зони обслуговування чи збільшення обсягу виконуваних робіт умовами оплати праці для державних службовців не передбачено.

Нагадаємо, що таке питання вже розглядалося на сторінках нашої газети (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2008, № 28, с. 23). Зважаючи на таку особливість

постанови № 268, ми рекомендували за виконання додаткових обов’язків за суміщуваною посадою встановити підвищений розмір премії.

Що робити, коли все ж за виконання обов’язків за вакантною посадою було встановлено доплату?

Помилку треба виправити та утримати зайво виплачену заробітну плату. При цьому слід ураховувати таке.

Винятковий перелік підстав, що дають право роботодавцю проводити відрахування із заробітної плати працівників, уміщено в

ч. 2 ст. 127 Кодексу законів про працю України від 10.12.71 р. (далі — КЗпП): відрахування із заробітної плати працівників для покриття їх заборгованості установі чи організації, де вони працюють, можуть здійснюватися за наказом (розпорядженням) роботодавця для повернення авансу, виданого в рахунок заробітної плати; для повернення сум, зайво виплачених унаслідок рахункових помилок; для погашення невитраченого та своєчасно не поверненого авансу, виданого на службове відрядження або переведення в іншу місцевість; на господарські потреби, якщо працівник не оспорює підстав та розміру відрахувань.

Рахунковою помилкою вважається неправильне обчислення, двократне нарахування заробітної плати за один і той самий період тощо. Інакше кажучи,

рахунковими вважаються арифметичні помилки. Роз’яснення з цього питання дав Верховний Суд України в п.п. 1 п. 24 постанови Пленуму Верховного Суду України «Про практику застосування судами законодавства про оплату праці» від 24.12.99 р. № 13.

У цьому випадку встановлення доплати за виконання обов’язків за вакантною посадою

не є рахунковою помилкою, а має місце неправильне застосування законодавства.

Тому в цьому випадку керівник не має права видати наказ про проведення відрахувань та утримати зайву заробітну плату з власної ініціативи.

Якщо працівник згоден добровільно повернути

зайво отримані ним суми, то необхідно отримати від нього письмову заяву. Формулювання заяви має бути, наприклад, таким: «Прошу утримати з моєї заробітної плати зайво отриману мною суму в розмірі 1000 грн.».

При цьому слід мати на увазі, що обмеження щодо розміру відрахувань із заробітної плати працівника в разі його добровільної згоди повернути зайво нараховану суму не застосовуються. Відрахування проводять із заробітної плати, що належить виплаті працівнику на руки, після утримання всіх податків, внесків, передбачених чинним законодавством, та обов’язкових платежів. Розмір утримань

може бути будь-яким та встановлюється за бажанням працівника.

Інший варіант — суму зайво виплаченої заробітної плати працівник повертає безпосередньо до каси установи.

Бухгалтеру необхідно скласти на ім’я керівника доповідну (пояснювальну) записку про факт та причини переплати зарплати з указівкою періоду, протягом якого було неправильно встановлено доплату, і суми переплати.

Якщо працівник відмовляється добровільно повернути зайво виплачену заробітну плату, то відповідальність несуть особи, винні в такій переплаті.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі