Теми статей
Обрати теми

Реєстрація заборгованості в органі Держказначейства

Редакція ББ
Відповідь на запитання

РЕЄСТРАЦІЯ ЗАБОРГОВАНОСТІ В ОРГАНІ ДЕРЖКАЗНАЧЕЙСТВА

 

Наталія СЕВОСТЬЯНОВА, заступник начальника управління — головний бухгалтер Державного казначейства в Харківській області

 

Наша бюджетна організація надає платні послуги. Працівникам, які безпосередньо займалися наданням платних послуг, була нарахована заробітна плата за той місяць, в якому було надано платні послуги. Крім того, на надання платних послуг автомобілем було витрачено певну кількість дизпалива, що засвідчено накладними постачальника паливно-мастильних матеріалів та шляховими листами. Однак замовник наших послуг не зміг розрахуватися за надані йому послуги до закінчення звітного місяця, у зв’язку з чим на кінець місяця виникла дебіторська заборгованість. При цьому оплата праці працівникам та оплата постачальнику за паливно-мастильні матеріали нарахована, але не здійснена у зв’язку з ненадходженням коштів від замовника послуг, що, у свою чергу, призвело до виникнення кредиторської заборгованості по заробітній платі та паливно-мастильним матеріалам (за спецфондом). Чи маємо ми право зареєструвати таку кредиторську заборгованість в органі Держказначейства?

(м. Рівне)

 

У зв’язку з тим, що в запитанні не вказано, до якої бюджетної сфери належить ваша установа і які саме платні послуги ви надаєте, правомірність надання таких послуг ми, на жаль, визначити не можемо, але, нагадаємо, що платні послуги, які надають бюджетні установи,

повинні відповідати перелікам дозволених платних послуг, які визначено нормативними документами для відповідних галузей (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2008, № 12, с. 18).

Питання реєстрації зобов’язань в органах Державного казначейства України регламентує

Порядок обліку зобов’язань розпорядників бюджетних коштів в органах Державного казначейства України, затверджений наказом Державного казначейства України від 09.08.2004 р. № 136 (далі — Порядок № 136).

Пунктом 2.1 Порядку № 136

визначено, що розпорядники бюджетних коштів мають право брати бюджетні зобов’язання за спеціальним фондом бюджету в межах відповідних фактичних надходжень до цього фонду та бюджетних асигнувань. Тому наявність дебіторської заборгованості за доходами не дає повноважень на взяття бюджетних зобов’язань.

Нагадаємо, що

небюджетне зобов’язання (небюджетна кредиторська заборгованість) — це будь-яке зобов’язання за коштами державного та/або місцевих бюджетів, узяте розпорядниками або одержувачами бюджетних коштів без відповідних бюджетних асигнувань або ж з перевищенням повноважень, установлених Бюджетним кодексом України, законом України про Державний бюджет України та рішенням про місцевий бюджет на відповідний рік.

Згідно з

п. 6.1 Порядку № 136 зобов’язання, узяті розпорядниками бюджетних коштів без відповідних бюджетних асигнувань, є небюджетними зобов’язаннями і не підлягають оплаті за рахунок бюджетних коштів. Узяття таких зобов’язань є бюджетним правопорушенням.

При цьому слід звернути увагу на

лист Держказначейства від 13.12.2007 р. № 3.4-04/2577-16841 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2008, № 6, с. 11), в якому визначено, що органи Державного казначейства України реєструють та обліковують у бухгалтерському обліку виконання бюджетів усі зобов’язання (минулого та поточного бюджетних періодів) розпорядників бюджетних коштів, незалежно від меж планових призначень. Тобто Держказначейство повинно реєструвати і бюджетні, і небюджетні зобов’язання.

У разі якщо за даними річного звіту про виконання державного та місцевих бюджетів у розпорядника бюджетних коштів є небюджетні зобов’язання (небюджетна кредиторська заборгованість),

органи Державного казначейства України надають інформацію щодо наявності небюджетних зобов’язань (небюджетної кредиторської заборгованості) у розрізі розпорядників бюджетних коштів до органів державної контрольно-ревізійної служби для вжиття заходів згідно з вимогами Бюджетного кодексу України від 21.06.2001 р. № 2542-III та інших відповідних нормативно-правових актів.

Службові особи органів ДКРС, у свою чергу, мають право у випадку наявності небюджетних зобов’язань застосувати до порушників адмінстягнення у вигляді складання протоколу за

ст. 16412 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.84 р. № 8073-X (далі — КУпАП).

Так, відповідно до

ст. 16412 КУпАП недотримання порядку проведення операцій з бюджетними коштами, як це встановлено чинним бюджетним законодавством, тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від 30 до 70 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 510 до 1190 грн.).

Ті самі дії, вчинені повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від 70 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 1190 до 1700 грн.).

Нагадаємо, що справи за

ст. 16412 КУпАП розглядаються судом.

Крім того, до порушників, які вчинили бюджетне правопорушення, застосовуються фінансові санкції у вигляді зупинення та призупинення бюджетних асигнувань.

З метою погашення дебіторської заборгованості за доходами необхідно

наполегливо проводити претензійну роботу з дебіторами.

Нагадаємо також, що під

простроченою дебіторською заборгованістю слід розуміти заборгованість, що виникає на 30-й день після закінчення терміну обов’язкового платежу згідно з укладеними договорами, або якщо дата платежу не визначена після виписування рахунка на оплату.

З урахуванням вищенаведеного зазначимо, що з метою уникнення небюджетної заборгованості необхідно

передбачити в договорах на надання платних послуг пункт щодо попередньої оплати замовником та штрафні санкції на випадок порушення умов договору стороною-замовником.
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі