Теми статей
Обрати теми

Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України

Редакція ББ
Постанова від 08.12.2009 р. № 1335

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПРО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО ДЕЯКИХ ПОСТАНОВ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

Постанова від 08.12.2009 р. № 1335

 

Кабінет Міністрів України

постановляє:

1. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.

2. Установити, що:

процедури закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, розпочаті до дня набрання чинності цією постановою, завершуються відповідно до порядку, що діяв до дня набрання чинності цією постановою;

дія підпункту 26 пункту 1 та пункту 2 змін, що вносяться згідно з цією постановою, поширюється на договори про закупівлю, укладені після набрання чинності цією постановою.

3. Розпорядникам державних коштів, які здійснюють державні закупівлі, забезпечити створення у місячний строк і ведення реєстру державних закупівель за формою згідно з додатком.

4. Міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади у місячний строк:

оприлюднити на власних веб-сайтах реєстр державних закупівель за останні п’ять років до дати такого оприлюднення;

привести власні нормативно-правові акти у відповідність з цією постановою.

 

Прем’єр-міністр України Ю. Тимошенко

 

 

Затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 08.12.2009 р. № 1335

ЗМІНИ, ЩО ВНОСЯТЬСЯ ДО ПОСТАНОВ КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

 

1. У Положенні про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2008 р. № 921:

1) пункт 2 доповнити підпунктом 28 такого змісту:

«28) змова — домовленість між двома чи кількома учасниками процедури закупівлі, спрямована на встановлення ціни тендерної пропозиції, цінової пропозиції на штучних або неконкурентних засадах з відома чи без відома замовника.»;

2) у пункті 6:

абзац третій викласти в такій редакції:

«Закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється у вітчизняних виробників, а у разі, коли товари, роботи і послуги не виробляються (не виконуються, не надаються) на території України, — у виробників товарів, виконавців робіт і надавачів послуг — нерезидентів.»;

після абзацу третього доповнити пункт новими абзацами такого змісту:

«Замовник одночасно з поданням на публікацію оголошення про заплановану закупівлю чи про проведення попередньої кваліфікації надсилає повідомлення всім виробникам, інформація про яких є загальнодоступною та може бути отримана без додаткового витрачання державних коштів.

Замовник має право розпочати процедуру закупівлі до затвердження відповідних кошторисів (планів використання бюджетних коштів) у разі встановлення в тендерній документації (запиті щодо цінових пропозицій) при проведенні торгів та/або у договорі про закупівлю умов щодо виникнення бюджетних зобов’язань за договором у разі наявності та в межах відповідних бюджетних асигнувань.».

У зв’язку з цим абзаци четвертий — дев’ятий вважати відповідно абзацами шостим — одинадцятим;

3) абзац восьмий пункту 8 виключити;

4) в абзаці першому пункту 15 слово «Оголошення» замінити словами «У разі, коли у процедурі закупівлі можуть брати участь нерезиденти, оголошення»;

5) пункт 19 після абзацу п’ятого доповнити новим абзацом такого змісту:

«редукціон;».

У зв’язку з цим абзац шостий вважати абзацом сьомим;

6) абзац восьмий пункту 24 після слова «відмови» доповнити словами «в участі»;

7) абзац перший пункту 241 доповнити реченням такого змісту: «Документальне підтвердження статусу вітчизняного виробника може надаватися місцевими органами виконавчої влади.»;

8) пункт 29 після слів «пропозиція якого відхилена» доповнити словами «, з обґрунтуванням підстав відхилення та оприлюднюється в цей самий строк на веб-порталі уповноваженого органу»;

9) в абзаці третьому підпункту 2 пункту 30 слова «проведення процедури» замінити словами «участь у процедурі»;

10) доповнити Положення пунктом 311 такого змісту:

«311. Замовники ведуть електронний реєстр державних закупівель за встановленою формою, який оприлюднюється на власному веб-сайті або за його відсутності — на веб-сайті головного розпорядника державних коштів, підприємств, установ та організацій вищого рівня.

Замовники зобов’язані вносити інформацію до реєстру державних закупівель і оприлюднювати її не пізніше семи календарних днів з дня надходження такої інформації до замовника.»;

11) абзац третій пункту 34 після слова «учасників,» доповнити словами «які є виробниками, інформація про яких є загальнодоступною та може бути отримана без додаткового витрачання державних коштів,»;

12) у пункті 36:

у першому реченні цифри і слова «30 календарних днів» замінити цифрами і словами «21 календарний день»;

друге речення викласти у такій редакції: «В окремих випадках зазначений строк може бути зменшено до 14 календарних днів.»;

13) в абзаці першому пункту 37 слова «трьох робочих днів» замінити словами «одного робочого дня»;

14) у першому реченні пункту 39 слово «сім» замінити словом «п’ять»;

15) у пункті 57 цифри і слова «30 робочих днів» замінити цифрами і словами «21 робочий день»;

16) у пункті 61:

абзац третій викласти в такій редакції:

«учасник не подав документального підтвердження того, що він є вітчизняним виробником, а у разі, коли товари, роботи і послуги не виробляються (не виконуються, не надаються) на території України, — виробником товарів, виконавцем робіт і надавачем послуг;»;

після абзацу сьомого доповнити пункт новим абзацом такого змісту:

«учасники здійснили змову.».

У зв’язку з цим абзац восьмий вважати абзацом дев’ятим;

17) доповнити Положення пунктом 651 такого змісту:

«651. У разі відміни торгів замовником, крім випадку відміни при відхиленні всіх тендерних пропозицій до акцепту тендерної пропозиції відповідно до пункту 61 цього Положення, визнання торгів такими, що не відбулися, або виникнення нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з особливими економічними чи соціальними обставинами, яких замовник не міг передбачити, він має право застосувати процедуру запиту цінових пропозицій з урахуванням таких особливостей:

процедура може застосовуватися при закупівлі будь-яких товарів, робіт чи послуг;

не застосовуються вартісні обмеження щодо проведення процедури запиту цінових пропозицій;

запит цінових пропозицій безоплатно публікується в інформаційному бюлетені «Вісник державних закупівель», що видається уповноваженим органом, та розміщується в день публікації на веб-порталі з питань державних закупівель.

Підстави застосування процедури запиту цінових пропозицій з урахуванням особливостей, передбачених цим пунктом, зазначаються замовником у звіті про результати проведення процедури закупівлі.»;

18) у пункті 66:

в абзаці другому слова «п’яти календарних днів» замінити словами «одного робочого дня»;

в абзаці третьому цифри і слова «21 робочий день» замінити цифрами і словами «15 робочих днів»;

19) у другому реченні абзацу п’ятого пункту 71 цифри і слова «30 календарних днів» замінити цифрами і словами «21 календарний день»;

20) доповнити Положення після розділу «Процедура двоступеневих торгів» розділом такого змісту:

«Процедура редукціону

711. Процедура редукціону застосовується у разі, коли предметом закупівлі є товари чи послуги, для яких існує постійно діючий ринок і які виробляються чи виконуються не за окремо розробленими специфікаціями, за умови, що очікувана вартість предмета закупівлі таких товарів чи послуг перевищує 200 тис. гривень.

712. Процедура редукціону проводиться у порядку, передбаченому для процедури відкритих торгів, з урахуванням особливостей, установлених цим пунктом.

Під час проведення процедури редукціону замовник розміщує (поширює) інформацію, передбачену цим Положенням, з дотриманням установлених вимог та строків.

Процедура редукціону проводиться двома етапами:

на першому етапі всім учасникам пропонується подати попередні тендерні пропозиції без зазначення ціни. Тендерна документація повинна включати вимоги щодо технічних, якісних та інших характеристик предмета закупівлі, умови поставки і оплати, кваліфікаційні вимоги. Строк подання учасниками попередніх пропозицій становить не менше ніж 15 календарних днів від дати опублікування оголошення про проведення процедури редукціону;

на другому етапі замовник пропонує учасникам, попередні тендерні пропозиції яких не було відхилено на першому етапі, подати остаточні тендерні пропозиції із зазначенням ціни. Строк подання тендерних пропозицій на другому етапі становить не менше ніж п’ять календарних днів від дня повідомлення учасникам результатів першого етапу. Учасники, попередні тендерні пропозиції яких не було відхилено на першому етапі, до участі у другому етапі торгів надають тендерні забезпечення своїх пропозицій у разі, коли це передбачено тендерною документацією.

Під час розкриття тендерних пропозицій на другому етапі замовник оголошує найменування та місцезнаходження кожного учасника і ціну кожної тендерної пропозиції в порядку зменшення та пропонує присутнім представникам учасників зменшувати ціну тендерної пропозиції на крок редукціону, який зазначається в тендерній документації. Початковою ціною для редукціону вважається найнижча ціна із поданих тендерних пропозицій. Згоду на зменшення ціни тендерної пропозиції присутні представники учасників підтверджують шляхом підняття карток, на яких зазначено найменування учасника. Якщо після триразового оголошення початкової або наступної ціни жоден з учасників не запропонував нової ціни, редукціон припиняється і переможцем оголошується учасник, який був названий останнім та запропонував найнижчу ціну.»;

21) у пункті 73:

абзац перший після слова «учасникам» доповнити словами «, які є виробниками, інформація про яких є загальнодоступною та може бути отримана без додаткового витрачання державних коштів»;

абзац другий після слова «запиті» доповнити словом «обов’язково»;

22) у пункті 74 слово «робочих» замінити словом «календарних»;

23) в абзаці четвертому пункту 77 слово «шести» замінити словами «трьох (шести — у разі визначення переможця за результатами зниження ціни)»;

24) пункт 79 викласти в такій редакції:

«79. Замовник відхиляє пропозиції, якщо вони не відповідають вимогам замовника, зазначеним у запиті, або учасник своїми діями призвів до виникнення обставин, зазначених у пункті 28 цього Положення, учасники здійснили змову чи учасник не подав документального підтвердження того, що він є вітчизняним виробником, а у разі, коли товари, роботи і послуги не виробляються (не виконуються, не надаються) на території України, — виробником товарів, виконавцем робіт і надавачем послуг.»;

25) пункт 81 доповнити абзацами такого змісту:

«У разі коли найнижча ціна з числа цінових пропозицій, які відповідають вимогам замовника, зазначеним у запиті, перевищує суму, передбачену замовником на фінансування закупівлі, замовник має право, прийнявши відповідне рішення, запропонувати учасникам, цінові пропозиції яких не були відхилені, знизити ціну. В рішенні замовника, яке оформлюється протоколом тендерного комітету, обов’язково зазначається сума, передбачена замовником на фінансування закупівлі, крок зниження, перелік учасників, які запрошуються до зниження ціни, дата, час і місце проведення зниження. У день прийняття зазначеного рішення замовник надсилає учасникам, цінові пропозиції яких не були відхилені, письмові запрошення, в яких обов’язково зазначаються відомості, які повинні бути зазначені в рішенні.

Замовник здійснює зниження ціни на дату, у час, та місці, що визначені в рішенні про проведення зниження та письмових запрошеннях. Якщо на процедуру зниження ціни не з’явився жоден із запрошених учасників або їх представників, процедура запиту цінових пропозицій (котирувань) визнається замовником такою, що не відбулася.

Замовник оголошує найменування та місцезнаходження кожного учасника і ціну кожної цінової пропозиції та пропонує присутнім учасникам або їх представникам зменшувати ціну пропозиції. Початковою ціною для зниження вважається мінімальна ціна пропозиції. Якщо після триразового оголошення початкової або наступної ціни жоден з учасників не запропонував нової ціни, зниження ціни припиняється. Якщо ціна, після оголошення якої зниження припинилося, є нижчою або дорівнює сумі, передбаченій замовником для фінансування закупівлі, переможцем оголошується учасник, який був названий останнім та запропонував найнижчу ціну. Якщо ціна, після оголошення якої зниження припинилося, є вищою за суму, передбачену замовником для фінансування закупівлі, процедура запиту цінових пропозицій (котирувань) визнається замовником такою, що не відбулася.»;

26) у другому реченні абзацу другого пункту 84 слова «, крім випадків зменшення обсягів закупівлі залежно від реального фінансування видатків, зменшення сторонами ціни договору про закупівлю» виключити.

2.

У підпункті 5 пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 р. № 1036 «Деякі питання організації бюджетного процесу» слова «, крім непередбачуваних випадків, зокрема тих, що пов’язані із зміною курсу валюти» виключити.

 

 

Додаток

до постанови Кабінету Міністрів України

від 08.12.2009 р. № 1335

РЕЄСТР

державних закупівель


(найменування замовника)

 

Найменування предмета закупівлі, кількість (обсяги) товарів, робіт і послуг

Найменування учасника процедури закупівлі, з яким укладено договір

Номер і дата укладення договору про закупівлю (ціна, зазначена у договорі, зокрема, за одиницю товару, роботи і послуги)

Вид процедури закупівлі

Примітки

 

Коментар редакції

 

ЗМІНИ ДО ПОЛОЖЕННЯ ПРО ДЕРЖЗАКУПІВЛІ

Зміни, унесені

постановою (далі — постанова № 1335), що коментується, до Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого постановою КМУ від 17.10.2008 р. № 921 (далі — Положення № 921), направлені на вдосконалення системи державних закупівель, а також посилення контролю за здійсненням таких процедур. Проаналізуємо ці зміни детально.

 

Закупівля тільки у вітчизняних виробників

Мабуть, основною зміною документа, що коментується, є визначення в

п. 6 Положення № 921 вимог про закупівлю товарів, робіт та послуг виключно у вітчизняних виробників або в нерезидентів, якщо такі товари (роботи, послуги) не виробляються (не виконуються, не надаються) на території України. Процитуємо дослівно цю норму.

 

До змін

Після змін

Абз. 3 п. 6 Положення № 921: «Закупівля товарів, робіт і послуг, крім закупівлі періодичних друкованих видань, здійснюється у вітчизняних виробників або їх представників, дилерів, дистриб’юторів, які визнані такими відповідно до укладених договорів (далі — офіційний представник), а у разі, коли товари, роботи і послуги не виробляються (не виконуються, не надаються) на території України, — у виробників товарів, виконавців робіт і надавачів послуг — нерезидентів або їх офіційних представників.»

Абз. 3 п. 6 Положення № 921: «Закупівля товарів, робіт і послуг здійснюється у вітчизняних виробників, а у разі, коли товари, роботи і послуги не виробляються (не виконуються, не надаються) на території України, — у виробників товарів, виконавців робіт і надавачів послуг — нерезидентів.»

 

Унаслідок унесених змін офіційні представники, дилери, розповсюджувачі, які діють на підставі відповідних договорів з вітчизняними виробниками, знову виявилися за бортом тендерних закупівель.

Як ви пам’ятаєте, норму, практично аналогічну тій, що міститься в оновленому

абз. 3 п. 6 Положення № 921, було закріплено в Законі України «Про внесення змін до деяких законів України щодо мінімізації впливу фінансової кризи на розвиток вітчизняної промисловості» від 18.12.2008 р. № 694-VI, у п. 2 Прикінцевих положень якого було передбачено, що тимчасово, до 1 січня 2011 року, закупівля товарів, робіт і послуг за державні кошти здійснюється у вітчизняних виробників цих товарів, робіт і послуг (юридичних та фізичних осіб), крім товарів, що не виробляються в Україні. Цей Закон діяв у період з 03.02.2009 р. по 14.07.2009 р. та був визнаний неконституційним згідно з ухвалою Конституційного Суду України від 14.07.2009 р. № 18-рп/2009.

У зв’язку з цим виключено один з принципів здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, який було зазначено в

абз. 8 п. 8 Положення № 921, що передбачає для вітчизняних та іноземних учасників, які беруть участь у процедурах закупівель, рівні умови.

Зауважимо, що перелік документів, які учасник процедури закупівлі повинен надати замовнику для підтвердження статусу вітчизняного виробника (

п. 241 Положення № 921), залишився без змін. Тому, якщо замовнику буде надано засвідчені в установленому порядку копії установчих документів юридичної особи (свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи — підприємця), а в разі закупівлі товарів також свідоцтва про присвоєння товару штрихового коду GS1, або сертифіката продукції власного виробництва, або іншого документа, підтверджуючого, що такий суб’єкт господарювання є виробником товарів, що є предметом закупівлі, тендерні пропозиції такого учасника буде взято до розгляду та оцінки.

Крім зазначених документів,

документальне підтвердження статусу вітчизняного виробника може бути видано місцевими органами виконавчої влади. Хоча в Положенні № 921 не зазначено, що отримання такого документа обов’язкове, проте в одному зі своїх виступів Прем’єр-міністр України зауважила, що всі виробники повинні будуть отримувати іменні повідомлення від центральних органів влади. Щоправда, не цілком зрозуміло, яким чином буде реалізовано на практиці порядок видачі таких документів, адже на сьогодні місцеві органи влади не мають таких повноважень.

Не менш цікавою є вимога нового

абз. 4 п. 6 Положення № 921. Так, з метою інформування виробників товарів про тендерні закупівлі, що проводяться, замовник одночасно з поданням оголошення про заплановану закупівлю або про проведення попередньої кваліфікації надсилає повідомлення всім виробникам, інформація про які є загальнодоступною та може бути отримана без додаткового витрачання державних коштів.

У зв’язку з цим у

пп. 34 і 73 Положення № 921 з’явилося уточнення про те, що при проведенні торгів з обмеженою участю та процедури запиту цінових пропозицій замовник надсилає запрошення та запити тим учасникам, які мають статус вітчизняного виробника, інформація про які є загальнодоступною та може бути отримана без додаткового витрачання бюджетних коштів.

Також унесено зміни до

пп. 61 і 79 Положення № 921 , в яких визначено підстави для відхилення тендерної пропозиції. Так, відсутність документального підтвердження про те, що учасник є офіційним виробником, а якщо товари, роботи і послуги не виробляються (не виконуються, не надаються) на території України — виробником товарів, виконавцем робіт та надавачем послуг, є однією з підстав для відхилення тендерної пропозиції.

І ще один момент. З’явилася нова причина для відхилення тендерної пропозиції —

змова учасників. При цьому під змовою розуміється домовленість між двома чи декількома учасниками процедури закупівлі, спрямована на встановлення ціни тендерної пропозиції, цінової пропозиції на штучних або неконкурентних засадах з відома чи без відома замовника.

 

Електронний реєстр держзакупівель

Згідно з

п. 311 Положення № 921 замовники ведуть електронний реєстр державних закупівель. Форму такого реєстру наведено в додатку до документа, що коментується. У цей реєстр замовники повинні вносити таку інформацію:

— назва предмета закупівлі, кількість (обсяги) товарів, робіт і послуг;

— найменування учасника процедури закупівлі, з яким укладено договір;

— дані про договір закупівлі (зокрема, номер і дата, ціна за одиницю товару, роботи та послуги);

— вид процедури закупівлі;

— примітки.

Така інформація підлягає

оприлюдненню розпорядниками бюджетних коштів на власних веб-сайтах, а за відсутності — на веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, підприємств, установ та організацій вищого рівня протягом семи календарних днів з дня отримання зазначених даних.

Як передбачено

п. 3 постанови № 1335 , розпорядники бюджетних коштів мають забезпечити протягом місяця створення та ведення реєстру за затвердженою формою. При цьому міністерства та інші центральні органи державної влади повинні в цей самий строк розмістити на власних веб-сайтах зазначену інформацію про проведені процедури закупівлі за останні п’ять років. Для того щоб виконати таку вимогу, замовникам доведеться виконати величезну роботу для того, щоб зібрати необхідну інформацію, адже термін зберігання документів з тендерних закупівель становить три роки.

 

Скорочено строки проведення тендерних процедур

Скорочено всі строки проведення тендерних закупівель: починаючи від подання тендерних пропозицій і закінчуючи укладенням договору про закупівлю. Для зручності сприйняття цієї інформації наведемо в табличній формі старі та нові строки проведення тендерних закупівель.

 

Строки проведення тендерних процедур

До змін

Після змін

1

2

3

Процедура відкритих торгів і торги з обмеженою участю

Строк подання тендерних пропозицій

30 календарних днів з дати опублікування оголошення про проведення торгів чи відправлення запрошення до участі в них. В окремих випадках цей строк може бути скорочено до 21 календарного дня (до 14 календарних днів — у разі проведення торгів з обмеженою участю)

21 календарний день з дати опублікування оголошення про проведення торгів чи відправлення запрошення до участі в них. В окремих випадках цей строк може бути зменшено до 14 календарних днів

Причини скорочення терміну вказуються у звіті про результати проведення процедури закупівлі і не повинні свідчити про наміри замовника ослабити конкуренцію між учасниками

Строк подання тендерної документації

Протягом 3 робочих днів з дня отримання запиту

Протягом 1 робочого дня з дня отримання запиту

Тендерну документацію замовник надсилає чи подає безоплатно особі, від якої отримано запит на її отримання

Строки звернення до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації

Не пізніше ніж за 7 календарних днів до закінчення строку подання тендерних пропозицій

Не пізніше ніж за 5 календарних днів до закінчення строку подання тендерних пропозицій

Замовник протягом трьох робочих днів повинен відповісти на запит особи, яка отримала тендерну документацію

Загальний строк проведення оцінки, порівняння та визначення переможця торгів

Не повинен перевищувати 30 робочих днів з дня розкриття тендерних пропозицій

Не повинен перевищувати 21 робочий день з дня розкриття тендерних пропозицій

Строки повідомлення переможця торгів про акцепт тендерної пропозиції, строк дії якої не минув, а також відправлення всім учасникам процедур відкритих торгів, двоступеневих торгів і торгів з обмеженою участю письмового повідомлення про результати торгів

Протягом 5 календарних днів з дня акцепту

Протягом 1 робочого дня з дня акцепту

Строки укладення договору про закупівлю з учасником, тендерна пропозиція якого акцептується

Не раніше ніж через 5 робочих днів з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам процедур відкритих торгів, двоступеневих торгів і торгів з обмеженою участю про їх результати, але

не пізніше ніж через 21 робочий день з дня акцепту

не пізніше ніж через 15 робочих днів з дня акцепту

Процедура двоступеневих торгів

Строки подання учасниками попередніх тендерних пропозицій

Не може бути менше 30 календарних днів з дня опублікування оголошення про проведення процедури двоступеневих торгів

Не може бути менше 21 календарного дня з дня опублікування оголошення про проведення процедури двоступеневих торгів

Процедура запиту цінових пропозицій (котирувань)

Строк подання цінових пропозицій

Установлюється замовником, але

не може бути менше 10 робочих днів з дати запрошення учасника

не може бути менше 10 календарних днів з дати запрошення учасника

Строки інформування учасників про результати проведення процедури закупівель

Протягом 6 календарних днів з дати розкриття пропозицій

Протягом 3 (6 — у разі визначення переможця за результатами зниження ціни) календарних днів з дати розкриття пропозицій

 

Особливості проведення окремих процедур закупівель

По-перше, до існуючих раніше процедур закупівлі, які передбачено

п. 19 Положення № 921, доповнено ще одну процедуру — редукціон. Ця процедура закупівлі застосовується, якщо предметом закупівлі є товари та послуги, для яких існує постійно діючий ринок та які виробляються чи виконуються не за окремо розробленими специфікаціями, за умови, що очікувана вартість предмета закупівлі таких товарів і послуг перевищує 200 тис. грн. Порядок проведення такої процедури визначено п. 712 Положення № 921.

По-друге, унесено певні зміни до порядку проведення

процедури запиту цінових пропозицій (п. 81 Положення № 921). Так, якщо найнижча ціна з числа цінових пропозицій, що відповідають вимогам замовника, зазначеним у запиті, перевищує суму, передбачену на фінансування закупівлі, замовник має право запропонувати учасникам, цінові пропозиції яких не було відхилено, понизити ціну.

Подальший хід цієї процедури побудовано за принципом аукціону. Тільки в цьому випадку замовник пропонує учасникам чи їх представникам зменшувати (знижувати) цінові пропозиції. При цьому початковою ціною вважається мінімальна ціна. Якщо після триразового оголошення початкової та наступної ціни ніхто з учасників не запропонував нової ціни, зниження ціни припиняється.

Після цього замовник порівнює мінімально запропоновану ціну з сумою бюджетних асигнувань на ці цілі та приймає відповідне рішення: оголошує переможця — учасника, який останній запропонував найнижчу ціну, або визнає торги такими, що не відбулися.

По-третє, в окремих випадках замовники мають право застосовувати процедуру цінових пропозицій з урахуванням особливостей, застережених у

п. 651 Положення № 921.

 

Інші зміни

1. З

п. 84 Положення № 921 виключено будь-які згадки про можливість унесення змін до істотних умов договору про закупівлю. Істотні умови договору про закупівлю не може бути змінено після підписання договору. А якщо все ж таки така необхідність і виникне, то вихід один — проводити нову процедуру закупівлі.

2. У

Положенні № 921 з’явилася пряма норма, що дозволяє замовникам розпочинати процедуру закупівлі до затвердження кошторисів (п. 6). У цьому випадку замовники повинні в тендерній документації (запиті цінових пропозицій) при проведенні торгів та/або в договорі закупівлі передбачити умову про те, що виникнення бюджетних зобов’язань за договором здійснюється за наявності та в межах відповідних бюджетних асигнувань.

3. Згідно з

п. 29 Положення № 921 у разі відхилення тендерної чи кваліфікаційної пропозиції (підстави для відхилення тендерних пропозицій перераховано в п. 61) замовник зазначає про це у звіті про результати проведення процедури закупівлі та повідомляє учасника, пропозицію якого відхилено, протягом 7 календарних днів з дня прийняття рішення. При цьому необхідно обов’язково обґрунтувати причини такого відхилення. Крім того, зазначену інформацію має бути оприлюднено на сайті (веб-порталі) уповноваженого органу, тобто на сайті Мінекономіки протягом 7 календарних днів з дня прийняття рішення.

Документ, що коментується, набув чинності

12.12.2009 р. («Урядовий кур’єр» від 12.12.2009 р. № 232).

Процедури закупівель, розпочаті до 12.12.2009 р., завершуються відповідно до вимог, установлених Положенням № 921, що діяли до внесення зазначених змін. Щодо договорів про закупівлю, то ті договори, які буде укладено після 12.12.2009 р., не можуть піддатися жодним змінам.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі